Jakby ktoś się zastanawiał, jak działa ABS, i wszystkie te systemy DTC, poślizgu, "ciśnienia kół" itp.
To w sumie bardzo proste jest w konstrukcji. Na każdej osi koła w samochodzie jest zainstalowany taki pierścień/ring (4 takie ringi i czujniki). Gdy oś się kręci, to komputer poprzez ten czujnik po prostu liczy przerwy na tym ringu poprzez czujnik hala (wykrywa pole magnetyczne).
No i komputer poprzez te przerwy w tym pierścieniu, liczy sobie prędkość każdego z
@NuklearnySzpadel: W zależności od położenia czujnika kąta skrętu masz inną drogę dla każdego koła, można to porównać dodatkowo jest jescze yaw rate sensor i tu porównuje się zadane przyśpieszenie działające na czujnik w łuku zprędkością i w ten sposób mamy wartość korekcyjną.Właśnie żeby wykluczyć ubytek powietrza we wszystkich kołach jednocześnie.
To w sumie bardzo proste jest w konstrukcji. Na każdej osi koła w samochodzie jest zainstalowany taki pierścień/ring (4 takie ringi i czujniki).
Gdy oś się kręci, to komputer poprzez ten czujnik po prostu liczy przerwy na tym ringu poprzez czujnik hala (wykrywa pole magnetyczne).
No i komputer poprzez te przerwy w tym pierścieniu, liczy sobie prędkość każdego z
źródło: image
Pobierz