Ciekawe jest to jak mają rozwiązaną kwestię wydziałów komunikacji w UK (prawa jazdy, przejestrowywanie pojazdów). Jest jeden urząd w kraju (Swansea), który wydaje, wymienia i odpowiada na pisma w sprawie praw jazdy i kupna/sprzedaży aut. Wszyscy obywatele wysyłają wnioski elektronicznie lub listownie i dostają swoje dokumenty pocztą.
W Polsce oczywiście w każdym starostwie jest dział praw jazdy. To 800 powiatów razy co najmniej 3 osoby w małych powiatach do kilkunastu w większych. 4000
@imateapot: No tak, bronią się rękami i nogami przed anglosaskim systemem precedensów bo przy dzisiejszym wzajemnie sprzecznym orzecznictwie niczego by nie mogli rozstrzygnąć xD
Chcę złożyć deklarację VAT-REF o zwrot vatu za paliwo w UE, ale elektronicznie można ją przesłać tylko przez system e-deklaracje. Są tam wprowadzone wszystkie wnioski oprócz tego który mi potrzebny (╯°□°)╯︵┻━┻
Wie ktoś jak to zrobić, czy muszę wysłać listem do US jak w średniowieczu?
Gdyby ktoś kiedyś znalazł ten post w google szukając pomocy: żeby złożyć ten wniosek trzeba mieć podpis kwalifikowany (ePUAP ani logowanie przez bank nie jest możliwe) który kosztuje ok. 300 pln brutto za 2 lata. Po wypełnieniu wniosku w adobe acrobat reader DC w narzędziach pojawi się opcja e-deklaracje, trzeba ją kliknąć i wybrać "podpisz i wyślij". Otworzy się nowe okienko, w którym trzeba będzie podpisać
Obserwuję sobie od jakiegoś czasu przebieg inwestycji drogowych w Polsce prowadzonych przez GDDKiA i jedna rzecz nie daje mi spokoju. Instytucja ta zleca przygotowanie koncepcji programowej, STEŚ, projektu, przeprowadzenie badań geologicznych etc. prywatnym podmiotom i są to bardzo długie i skomplikowane postępowania (np. koncepcja programowa na drogę S16 Mrągowo-Ełk jest przygotowywana przez ponad 37 miesięcy bo idzie po wrażliwych ekologicznie i
@PfefferWerfer: pewnie chodzi o dofinansowania UE. Jak dostajesz jakis hajs na droge A, to mozesz go przeznaczyc li tylko na droge A. Nie moze byc tak, ze przy okazji sobie zrobisz (z tych środków na A) cos w ramach planowanej kiedys drogi B
@PfefferWerfer: Wiekszosc inwestycji drogowych tej klasy (jak nie wszyskie) sa dofinansowane z ue. Nie jestem pewien, ale budzety ue to kwestia max kilku lat do przodu. Wyczarowanie kilku baniek na projekty, co do ktorych nie ma pewnosci, ze będą dofinansowane (więc niewybudowane) to taka troche niegospodarność. Dodatkwo przy ciagle zmieniajacym sie prawie moze zdarzyc sie tak, ze bedzie trzeba to wszystko przeprojektować - i wez znow projektuj. Zakladam wiec, ze
Mireczki, ma ktoś z was doświadczenie z licytacjami komorniczymi? Czaję się ostatnio żeby kupić sobie jakąś koparkę/ładowarkę do firmy, ale nie do końca wiem jak to wygląda - ojciec ma niemiłe wspomnienia z licytacji we wczesnych lat 90 (cwaniaczki w skórach, zastraszanie uczestników aukcji etc).
1) Czy ceny na licytacjach to ceny brutto, czy netto? 2) Jeśli brutto, to czy VAT jest normalnie do odliczenia? 3) Jeśli przedmiot jest do obejrzenia u dłużnika to jak
1) brutto 2) nie, vat masz tylko na nowe u dewelopera 3) zwykle odbywa się to w asyscie komornika/assesora lub kogoś od komornika, ale rzadko się zdarza że dłużnik wpuści do mieszkania (jak wpuści to dobry prognostyk na układ z nim) 4) wycena ruchomości podobnie jak w lombardzie - sprawdzają w internecie i dają 75% ceny używanego. Nieruchomości
Z jakich systemów TMS korzystacie w waszych firmach transportowych/spedycyjnych? Rozglądam się za czymś takim do niewielkiej firmy <5 zestawów w celu łatwiejszej archiwizacji dokumentów, fakturowania itd ( ͡°͜ʖ͡°) Znam jedynie FireTMS.
Jakieś opinie/porady na co zwracać uwagę/czego unikać? Jakie są rozpiętości cenowe?
Mireczki mają jakieś opinie na temat systemów eCMR? Jak to się sprawuje? Ukróci "neutralizację dokumentów" i inne pieczątki na kiju? Potrzebne są do tego jakieś dodatkowe skanery, czy wystarczą QR cody/zdjęcia/coś innego?
Podobno w sprawę prania pieniędzy z Getbacku zamieszana jest firma transportowa Hussar Transport S.A., która od dzisiaj zakończyła działalność i ponad 300 ciężarówek rozsianych po Europie dostało storno zleceń i utknęło. W zarządzie firmy w KRS widnieją krewni zatrzymanego Konrada K. "Kąkolewski Mieczysław Krzysztof - Członek rady nadzorczej Kąkolewski Grzegorz Jakub - Członek rady nadzorczej Kąkolewska, Alicja Anna - Członek rady nadzorczej"
"Na nasze pytanie, czy wpływ na kształt transakcji mógł mieć fakt, że jeszcze przed jej zawarciem jeden z funduszy Altusa finansował działalność Hussar Gruppy, firmy transportowej, którą Konrad K. założył wspólnie z rodziną i której
01.05 Jak co roku w Bijelinie odbywa się impreza urodzinowa najsłynniejszego obywatela Republiki Srpskiej. Wszystkiego najlepszego Panie Roki za umilanie tego konfliktu ( ͡°͜ʖ͡°)
W Polsce oczywiście w każdym starostwie jest dział praw jazdy. To 800 powiatów razy co najmniej 3 osoby w małych powiatach do kilkunastu w większych. 4000