Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko166
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

635

Ryczałt w górę nawet do 15 proc. Sprawdź czy zapłacisz więcej

Ryczałt w górę nawet do 15 proc. Sprawdź czy zapłacisz więcej

Rząd znowu dobiera się do kieszeni najmniejszych przedsiębiorców podatek skacze z 8,5% do 15%, chyba że zatrudnisz kogoś na siłę. Genialna walka z optymalizacją. Najbardziej dostaną po głowie zwykli freelancerzy i drobne usługi, a nie cwaniacy.

WinoDominoISpiew
WinoDominoISpiew
WinoDominoISpiew
z
portal.faktura.pl
dodany: 07.04.2026, 05:43:58
  • #
    ryczalt
  • #
    podatki
  • 249
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

Milton do porzygu
Krzewiciel_prawdy
z youtube.com
  • 15
Wolnościowy Poradnik - narzędzia i techniki; 12 stron; 6 edycja
mapz
z odysee.com
  • 1

Komentarze (249)

najlepsze

Polak_maly_
Polak_maly_
07.04.2026, 06:18:10 via Wykop
  • 220
Zrobią 12,5% ludzie odetchną z ulgą zapominając, że przed chwilą mieli 8,5%
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kannabis
kannabis
kannabis
08.04.2026, 05:01:19 via Wykop
  • 20
@Polak_maly_: trzeba z mnogość ściągać na ten rozdęty budżet i wypłaty/dotacje/+800 dla nierobów a jednocześnie spłacać długi i KPO
  • Odpowiedz
OscarGoldman
OscarGoldman
08.04.2026, 07:24:22 via Wykop
  • 8
@kannabis: i SAFE zaraz.
  • Odpowiedz
Zwyczajny_user
Zwyczajny_user
Zwyczajny_user
07.04.2026, 16:37:46 via Wykop
  • 195
Ryczałt miał na celu być odpowiedzią na szarą strefę usługową typu hydraulik, handlarz, budowlaniec a tu pyk masz kogoś zatrudniać hahaha no nie
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

FuzzyWuzzy_
FuzzyWuzzy_
07.04.2026, 18:26:28 via Wykop
  • 145
@Zwyczajny_user: W praktyce i tak nie dostajesz od nich faktury. No chyba, że dopłacisz z 40%. Powiedzenie "jak z fakturą będzie drożej" z niczego się nie wzięło.
  • Odpowiedz
NieMogeSieZarejestrowac
NieMogeSieZarejestrowac
NieMogeSieZarejestrowac
07.04.2026, 18:57:35 via Wykop
  • 38
@FuzzyWuzzy_: Jakie 40%? Dopłacasz VAT i masz fakturkę w większości przypadków. Tylko, że mało który klient chce zapłacić dodatkowe 23%. A czasem jak usługa z materiałem, to 8% - to zdecydowanie mniej boli i gdyby większość usług była na takim VAT, to i faktury byłyby w powszechniejszym użytku.
  • Odpowiedz
SirFartusPodcipek
SirFartusPodcipek
SirFartusPodcipek
07.04.2026, 17:53:15 via Wykop
  • 178
Jak dobrze że korpo dalej będą mogły płacić po 2% jeśli nawet tyle
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Anticaralho
Anticaralho
Anticaralho
07.04.2026, 18:39:47 via Wykop
  • 81
@SirFartusPodcipek: od czego, polskie filie przeciez straty wykazuja w wiekszosci. Drogi consulting od spolek matek i generujemy koszty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
sylwek2k
sylwek2k
sylwek2k
07.04.2026, 19:59:51 via Wykop
  • 8
tak, spółka matka zapłaci podatek w raju podatkowym.


@Cesarz12345:

ciagle w ramach UE...

zrozum, ze bogaty zawsze znajdzie sposob na lepsza optymalizacje podatkowa, bo jest po prostu bogatszy i optymalizacja nawet 1% dochodu przy koszcie 50% roznicy podatkow to ciagle sa olbrzymie kwoty. I co bys nie robil, to nie docisniesz.
  • Odpowiedz
bropek
bropek
07.04.2026, 06:30:39 via Wykop
  • 96
2024 - deficyt 250 mld PLN, 2025 - 280 mld, na 2026 plan - 270 mld (średnio po 7% PKB)
Pytania?
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
07.04.2026, 06:36:56 via Wykop
  • 146
@bropek: ważne że na TVP nie braknie
  • Odpowiedz
nonofyour-bussines
nonofyour-bussines
07.04.2026, 10:51:07 via Wykop
  • 43
2026 plan - 270 mld


@bropek: To nawet nie są plany. W rządzie wiedzą, że w 300 się nie zmieszczą, zwłaszcza po odpale Trumpa.
  • Odpowiedz
Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
07.04.2026, 06:00:47 via Wykop
  • 75
Zatrudnianie pracowników na ryuczłącie xDD
Mam nadzieję, że NowRocky zawetuje to g---o
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

nilphilus
nilphilus
nilphilus
07.04.2026, 18:58:25 via Wykop
  • 12
@Chris_Karczynski: nie sądzę, za bardzo jego wyborcy lubią jak się komuś dowali - a ich nie ruszy, bo to wszystko albo bezrobotnego, albo na emeryturze - a max gdzieś na kasie w żabce
  • Odpowiedz
PanMarcepan
PanMarcepan
07.04.2026, 20:26:46 via Wykop
  • 14
@Chris_Karczynski: to samo pomyślałem... przecież pracownika wtedy w koszta wrzucić nie można... to to się przecież nie łączy, bo różnica podatku z ryczałtu nie pokryje kosztów pracownika, mi wychodziło na zero przy zwykłych kosztach, więc dla prostoty wziąłem ryczałt. Tu o coś innego chodzi... zaraz dla każdej JDG dowalą pracownika, bo inaczej wyższy podatek i takie to J będzie...
  • Odpowiedz
Feniks_rf
Feniks_rf
Feniks_rf
07.04.2026, 19:04:20 via Wykop
  • 68
Ale trzeba być geniuszem, aby przy 100k przychodu, pozwolić na utrzymanie ryczałtu 8,5% jak wydasz rocznie ok ~72k na pracownika(przyszłoroczny koszt na minimalnej dla pracodawcy to ok ~6k msc). Potem jeszcze zapłacisz ZUS (przyszłoroczny to pewnie 2850msc tj. 34k rocznie) i cyk, jesteś już 6k na minusie, a jeszcze nie opłaciłem księgowej i tego magicznego 8,5k aktualnego podatku przy stawce 8,5%
Przecież to pokazuje, że osoba projektująca ten przepis, jest odklejona od
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mateuszWW
mateuszWW
mateuszWW
07.04.2026, 20:31:33 via Wykop
  • 36
@Feniks_rf: nie jest odklejona. Oni wiedza ze nikomu sie nie bedzie to oplacac i 8.5% to bedzie sciema ale zawsze bedzie mozna poweidziec ze sa przeciez niskie podatki, ze sie na nie nikt nie lapie to inne sprawa.
  • Odpowiedz
remul
remul
07.04.2026, 20:41:54 via Wykop
  • 7
@Intec18: Nie zapłaci 15% bo połowa pójdzie w koszty pracownika i realnie wyjdzie 7,5%. Ryczałt ma sens dla osób mających niskie koszty działalności. Jak masz wysokie (np. zatrudniając pracowników) to się w ryczałt nie bawisz bo na liniowym realnie płacisz mniej. Ten wyższy podatek zapłaci pracownik ze swojej pensji. Tu nie ma żadnej filozofii. ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
martty
martty
07.04.2026, 14:14:09 via Wykop
  • 49
ryczałt idzie w górę to fundacji rodzinnych przybędzie ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

MaLiX
MaLiX
07.04.2026, 15:22:48 via Android
  • 2
@martty: właśnie się zastanawiałem nad fundacja, ale tam znowu też jest 15% podatku od dywidendy, a fundacja nie bardzo może uzyskiwać przychody.
Jedynie w czym widze plusy fundacji rodzinnej to kwestie spadków i sukcesji.
  • Odpowiedz
mieki
mieki
07.04.2026, 16:26:26 via Wykop
  • 33
@MaLiX: a po co chcesz wypłacać kasę z fundacji? Pożycz sobie, oddaj w ratach, nie zapłacisz belki.
  • Odpowiedz
zeusik123
zeusik123
zeusik123
07.04.2026, 20:48:14 via Android
  • 46
Szmaciane k---y. Pamiętam jak złodzieje z pis robili swój zasrany nowy ład i zus zdrożał to się śmierdziele z po chcieli posrać nad niedolą małych przedsiębiorców. Jak ja ich wszystkich nienawidzę... Kradną ile wlezie, czy to pis czy po, miliony dla swoich, czy to fundusz sprawiedliwości ziobry, czy fundacja syna sikorskiego, a ty biedaku płacz i płać.

A wielkie korporacje nie płacą nic.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

abhagebhar
abhagebhar
07.04.2026, 21:35:30 via Wykop
  • 11
korporacje nie płacą nic


@zeusik123: oczywiście, że płacą. Tyle, że nie w podatkach a w różnych "grantach" i "dotacjach" dla fundacji polityków. W USA to się nazywa "lobbing" a u nas korupcja.
  • Odpowiedz
daber
daber
07.04.2026, 19:11:49 via Wykop
  • 43
Spokojnie jeszcze mogą przyjść i przywalić etat na 32% który może się uda odkręcić po 8 latach w sądzie o ile nie w składzie nie trafi się neosędzia - bo wtedy to wiadomo że startujemy od zera

Demokracja przestaje działać bo cyckający system zaczynają stanowić wiekszość.
Oj pęknie ten kontrakt społeczny.

Wcale się nie dziwie Z-kom że wypisują się z tej zabawy.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

daber
daber
08.04.2026, 05:25:13 via Wykop
  • 6
dlatego mowie że ten kontrakt padnie.

Jeśli ktoś ma nadzieje że 1 20-30 latek za 20 lat ze swojej pracy bedzie wypłacać 2 emerytury bezdzietnym dziadom, płacić temu emerytowi za wynajem, płacić za jego leczenie oraz spłacać długi po debilach którzy zadłużyli ten kraj po uszy żeby zrobić dobrze emerytom i dotego ryzykować życie w armii żeby bronić prawa do spłacania tych zobowiązań to jest w grubym błędzie.
  • Odpowiedz
Martwy_stwor
Martwy_stwor
Martwy_stwor
08.04.2026, 07:04:34 via Wykop
  • 2
@StarszyPanPoTrzydzistce: raz, bo w warunkach natychmiastowego szoku podażowego instrumenty monetarne mają słaby wpływ na inflacje. A już sama stopa rezerwy ma mniejszy i słabiej przewidywalny wpływ niż stopy %.
Dwa, że ten wpływ jest przesunięty w czasie o ok. rok.

Cała polityka monetarna to forward planning na conajmniej 6 msc - 12 msc. Więc tej inflacji przedwojennej nie dało się zdławić stopami czy poziomem rezerwy, musiałbyś rok wcześniej wiedzieć że
  • Odpowiedz
luke-mat
luke-mat
luke-mat
07.04.2026, 19:02:30 via Wykop
  • 26
Dziwne, czyli jak nasrać na środku pokoju
Do kilkunastu stawek ryczałtu, dodajmy jeszcze 15% od przychodu powyżej kwoty + 17% od własności intelektualnej xD lol
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

PfefferWerfer
PfefferWerfer
07.04.2026, 19:12:09 via Wykop
  • 18
@luke-mat: Progresja ryczałtu dla roboli, ale katastru nie wprowadzimy bo by zaszkodził faktycznie bogatym.
  • Odpowiedz
luke-mat
luke-mat
luke-mat
07.04.2026, 19:18:58 via Wykop
  • 9
@PfefferWerfer: to nie dotknie tych "bogoli", a już widzę komentarze pod znaleziskiem :)
Po pierwsze, nie sądzę by stawka 15% była zwiększana tylko i wyłącznie od 8,5%. To przedziwny fikołek, pewnie wejdą na inne stawki również i zrobią kosmiczny algorytm. Po drugie, zaraz JDG przejdą sobie na 19% skoro ryczałt nie będzie opłacalny, to wygeneruje się odpowiednie koszty. Ktoś bogatszy, np. słynni programiści, przejdą sobie na spółki z o.o. czy
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Hity

tygodnia

AFERA Edyta Pazura ma 5 minut piechotą do przedszkola, a jeździ po chodniku!
AFERA Edyta Pazura ma 5 minut piechotą do przedszkola, a jeździ po chodniku!
3954
Opinia dla Sebastiana M. Biegły podkreślił alkohol u kierowcy Kia.
Opinia dla Sebastiana M. Biegły podkreślił alkohol u kierowcy Kia.
3772
Obywatel płaci, a urzędnik kupuje Samsung Z Fold 7 za 7000 zł
Obywatel płaci, a urzędnik kupuje Samsung Z Fold 7 za 7000 zł
3165
Dziś mija 54 rocznica podjęcia decyzji o budowie elektrowni atomowej
Dziś mija 54 rocznica podjęcia decyzji o budowie elektrowni atomowej
2931
Na podwyżki dla lekarzy pieniędzy starczy. Na leczenie pacjentów już nie XD
Na podwyżki dla lekarzy pieniędzy starczy. Na leczenie pacjentów już nie XD
2498
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #podatki
  • #dzialalnoscgospodarcza
  • #samochody
  • #b2b
  • #programista15k
  • #ksiegowosc
  • #jdg
  • #kredythipoteczny
  • #zus
  • #infakt
  • #faktury
  • #nowylad
  • #firma
  • #leasing
  • #filmowanie

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking