Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko219
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

1136

"Nawet nie potrzeba wojny". Polscy producenci leków alarmują

"Nawet nie potrzeba wojny". Polscy producenci leków alarmują

Antybiotyki, leki anestezjologiczne, kardiologiczne powinny być produkowane w kraju, bo efekt ich braku odczujemy natychmiast - powiedział PAP prezes Krajowych Producentów Leków Krzysztof Kopeć. Dodał, że obecnie zaledwie 20 proc. pozycji z listy leków krytycznych jest produkowana w Polsce.

znin
znin
z
money.pl
dodany: 15.01.2026, 20:22:17
  • #
    polska
  • #
    leki
  • #
    medycyna
  • #
    farmacja
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • 175
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (1)

Zamiast fabryki leków używane elektryki.
MagicznyMariusz
z wykop.pl
  • 116

Komentarze (175)

najlepsze

Arssen
Arssen
15.01.2026, 21:03:36 via Wykop
  • 461
Polfa w Warszawie jakiś czas temu zamknęła produkcje podobno najlepszej penicyliny na świecie. Jak dla mnie to dość strategiczny środek.
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mco111
mco111
15.01.2026, 21:40:30 via Wykop
  • 296
@Arssen: No ale ktoś pewnie miał w tym interes. Wrogowie są w kraju od dawna.
  • Odpowiedz
KRogala2512
KRogala2512
KRogala2512
15.01.2026, 21:47:43 via Wykop
  • 376
@mco111: imagine pozwolic zamknac Polfe, jednoczesnie dotowac nierentowny węgiel koksowniczy…

Moze lekow braknie ale za to bedziemy wpiedalac wegiel
  • Odpowiedz
gloom
gloom
gloom
15.01.2026, 23:04:32 via Wykop
  • 337
To wbiję kij w mrowisko. Że tak zapytam, a co k---a stoi na przeszkodzie w produkcji tych leków przez krajowych producentów? Pytanie retoryczne więc odpowiem, nie opłaca się im i wolą dymać Polaków na suplach. Produkcja podstawowych leków najzwyczajniej w świecie nie daje takiego hajsu jak suple, które w Polsce są gigantycznym rynkiem. Wielokrotnie więcej zarabiają na 10 typach tabletek na porost włosów czy innych lekach na lepsze sranie. Mamy krajowe możliwości
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

s.....l
s.....l
konto usunięte 15.01.2026, 23:34:55 via Wykop
  • 59
@BiznesJanusz: Tak. Tak było w zeszłym wieku na Zachodzie, centralnie sterowane gospodarki, wysokie opodatkowanie kapitalistów, silne związki zawodowe. I żyło się dobrze, aż kapitaliści zaczęli finansować shillów pseudonauki o "skapywaniu". Oczywiście tego ci Trump i towarzystwo nie powiedzą, żerując na nostalgii za tymi czasami. Pozbycie się migrantów nie wystarczy, by kapitaliści nagle stwierdzili "jednak zatrudnię tubylca za godną płacę".
  • Odpowiedz
s.....l
s.....l
konto usunięte 16.01.2026, 00:04:30 via Wykop
  • 42
@BiznesJanusz: Na ZACHODZIE były gospodarki centralnie sterowane i wysokie opodatkowanie kapitalistów.
Propaganda ci zakodowała, że gospodarka centralnie sterowana = dzikie postfeudalne gównodziury takie jak Rosja i PRL. Wg tej propagandy USA w swoich złotych latach byłoby krajem socjalistycznym.
  • Odpowiedz
Mete
Mete
15.01.2026, 23:15:39 via Wykop
  • 131
tutaj nie wolno nic produkować swojego, ma być tania montownia, umieralnia i ewentualnie bufor wojenny przed panoszeniem się ruskich.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

barbara-janusz
barbara-janusz
barbara-janusz
16.01.2026, 02:09:43 via Wykop
  • 31
@Mete:
Juz nawet nie montownia ani klepanie faktur, bo wszystko sie przeniesie do Indii i Ameryki pd. My jestesmy rynkiem zbytu, ktory Niemcy udostepniaja innym podpisujac umowy handlowe. Kupcza nam jak swinia, wmawiajac, ze oznacza to 'silna Europe'.
  • Odpowiedz
barbara-janusz
barbara-janusz
barbara-janusz
16.01.2026, 07:54:47 via Wykop
  • 9
@loczyn:
To jest wina min wysokich cen energii dzieki ETS, forsowanych przez Niemcy. Zadna firma w Europie nie jest w stanie produkować taniej niz Chinczycy.
  • Odpowiedz
Carnivore79
Carnivore79
15.01.2026, 22:06:14 via Wykop
  • 121
Jak leżałem na stole operacyjnym to lekarze dziwili się że Ukraina w stanie wojny produkuje leki a Polska nie. Zaczęło się od uzupełniania strzykawki i: "patrz, z Ukrainy" a następnie "bo my nie produkujemy". Nazwy leku niestety nie pamiętam ale chyba coś związanego z znieczuleniem.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Almagest
Almagest
16.01.2026, 01:55:00 via Wykop
  • 25
@Instrybutor_z_Orlenu: tak, w Polsce się nie opłaca to w Niemczech by była fabryka. xd Prędzej się to robi w Indiach bo taniej. Jedyny sposób to ograniczać dla takich strategicznych produktów nieco wolny rynek tak jak dopłacamy rolnikom
  • Odpowiedz
Znachor_enjoyer
Znachor_enjoyer
Znachor_enjoyer
16.01.2026, 06:26:51 via Wykop
  • 14
Ukraina w stanie wojny produkuje leki a Polska nie


@Carnivore79: gospodarka wojenna produkuje tylko to co jest jej potrzebne do przeżycia. U nas jest niewojenna gospodarka więc każdy robi co jest najbardziej opłacalne.
  • Odpowiedz
263473
263473
263473
16.01.2026, 01:00:05 via Wykop
  • 54
Toż ci debilni politycy nawet za czasów wielkiej pandemii, śmiercionośnego wirusa (taka narracja), nie potrafili wybudować fabryki produkującej proste maseczki jednorazowego użytku. A my tutaj mówimy o wojnie, logistyce, obronie przeciwrakietowej/dronowej, produkcji amunicji/schronów na masową skale, oraz tutaj - produkcji leków krytycznych do przetrwania.
W tym z------m kartonie nic nie działa i im prędzej ten g---o podmiot padnie tym lepiej dla nas polaków, każdy dzień działania tego gówna przedłuża naszą męke. Trzeba
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Carnivore79
Carnivore79
16.01.2026, 01:21:23 via Wykop
  • 21
@263473: Czym się różnią Polskie Szwalnie PiS-u od radzieckiego przyrządu do świecenia w dupie? – Niczym. Oba nie działają, nie istnieją i są dumą swoich twórców tylko na papierze.
  • Odpowiedz
Zwyro
Zwyro
Zwyro
16.01.2026, 11:58:23 via Wykop
  • 5
nie potrafili wybudować fabryki produkującej proste maseczki jednorazowego użytku


@263473: wybudować fabrykę? Hehe jeszcze czego? Ja to pamiętam jak w tym okresie Orlen mieszał spiritus z wodą (tworząc produkt zwany "środkiem dezynfekującym") i był wielki sukces! Premier się chwalił, prezydent jeździł, wszyscy dumni: patrzcie potrafimy wymieszać wodę z spirolem i rozlać do butelek.
  • Odpowiedz
cochese
cochese
cochese
15.01.2026, 23:40:47 via Wykop
  • 34
Choruję na dnę moczanową. Choroba jest łatwa do utrzymania w ryzach pod warunkiem, że codziennie zażywam tabletkę leku. Jak przestanę zażywać, to jest ryzyko że po kilku dniach (lub tygodniach) dostanę ataku, będę chodził o kulach i zwijał się z bólu. Lek który zażywam jest produkowany za granicą i z tego co wiem nie ma polskiego zamiennika. Mam zgromadzony zapas na rok, w razie W mogę pojechać za granicę... No ale jakoś
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

janusz-lece
janusz-lece
16.01.2026, 07:29:35 via Wykop
  • 7
No ale jakoś wolałbym żeby był produkowany na miejscu


@cochese: zobacz, ze wiekszosc polf, jest wykupionych przez niemieckie/francuskie albo z uk firmy. Nie wiem jak to wyglada procentowo, bo malo lekow na szczescie kupuje, ale wiekszosc jest tutaj pakowana, nie produkowana.
  • Odpowiedz
kalmaris
kalmaris
16.01.2026, 09:58:51 via Wykop
  • 10
@cochese: Pewnie używasz Milurit. Jest bardzo skuteczny lek z naszej Polpharmy o nazwie Denofix.
  • Odpowiedz
viNci_
viNci_
15.01.2026, 23:44:07 via Wykop
  • 26
Ten kraj to jest mem, nawet covid i wojna na ukrainie niee zmieniła, u nas wszystko robione jest na zasadzie tańszy klejącej i trytytki. A już dawno powinno być przygotowane zabezpieczenie podstawowych rzeczy w razie kryzysu, gdzie leki to chyba jeden z priorytetów. I nie mówię tu abyśmy wszystko robili w kraju, ale akurat jeśli potrafimy produkować dany potrzebny lek to powinniśmy mieć cały czas aktywna produkcje choćby zapewniała jakieś 10-20% zapotrzebowania,
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Instrybutor_z_Orlenu
Instrybutor_z_Orlenu
16.01.2026, 01:04:58 via Wykop
  • 12
@viNci_: Mordo, zaraz bedzie 5 lat wojny a slyszales cos, zeby ktos gdzies jakies schrony budowal? xd
  • Odpowiedz
sylwke3100
sylwke3100
16.01.2026, 09:01:55 via Wykop
  • 1
. Były sprawdzane schrony i miejsca ukrycia, powstała strona i aplikacja, gdzie możesz znaleźć bezpieczne miejsce.


@miken1200: Przecież z tego co kojarzę to nie do końca to dobrze działa albo ma błędne dane.
  • Odpowiedz
slums
slums
slums
15.01.2026, 23:45:16 via Wykop
  • 23
Jak kojarzę to nawet podstawowy ibuprofen nie jest produkowany nigdzie w europie i chyba kilka lat temu był straszny cyrk przez jakiś czas bo jakaś partia z chin była zanieczyszczona i nie dało się jej użyć.

Podobnie, z którąś podstawową substancją na zgagę którą robili tylko chińczycy i też albo zanieczyścili i/lub przestali produkować więc od tego czasu niektóre leki z tej grupy zniknęły permanentnie.

Za to co chińczycy produkują i eksportują
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ja_jeti
ja_jeti
ja_jeti
16.01.2026, 07:40:03 via Wykop
  • 5
@slums: kryzysu lekowe w UE były z względu na to że władza UE zdenerwowała Chiny. Wyszło że większość substancji czynnych Ue sprowadza z chin. Teraz jak czytam wykopków na temat wojny z Chin i Tajwanu którzy piszą że to nasza wojna to się łapie za głowę UE jest uzależniona od chin.
  • Odpowiedz
Masterpolska94
Masterpolska94
16.01.2026, 12:00:38 via Wykop
  • 4
@ja_jeti: Jak Chińska Republika Ludowa zaatakuje Republikę Chińską, czyli zostanie wznowiona wojna domowa, to w zasadzie wszyscy się zesramy, tylko my bardziej, bo Chińczycy po prostu zaostrzą zamordyzm, a my będziemy zdychać, bo nie będziemy mieli podstawowych leków.
  • Odpowiedz
prgwzk
prgwzk
16.01.2026, 11:08:15 via Wykop
  • 22
Jak to jest ze my k---a zawsze nic nie mamy. Lekow nie ma, amunicji nie ma , technologi nie ma,fabryk k---a nie ma niczego co my wogole tu k---a robimy
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Wuwu90
Wuwu90
Wuwu90
16.01.2026, 13:58:30 via Android
  • 6
@prgwzk: my robimy dobrze wszystkim innym dookoła
  • Odpowiedz
nonofyour-bussines
nonofyour-bussines
16.01.2026, 20:03:36 via Wykop
  • -1
@prgwzk: Państwo splajtowało. Syndyk wyprzedał co się dało z inwentarzem. Teraz można się zrelaksować, bo już nic od nas nie zależy, więc nie ma się czym martwić.
  • Odpowiedz
ibilon
ibilon
ibilon
15.01.2026, 23:34:55 via Wykop
  • 18
Po co nam fabryki leków, kiedy polityk może wziąć łapówkę od zagranicznych koncernów
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

OLX pomogło oszustowi okraść mnie na 3500 PLN. Byłem sprzedającym...
OLX pomogło oszustowi okraść mnie na 3500 PLN. Byłem sprzedającym...
3529
Kobiety mobbingują częściej. Niewygodna prawda, której nie chcemy usłyszeć
Kobiety mobbingują częściej. Niewygodna prawda, której nie chcemy usłyszeć
2343
Pracownicy Dino marzną w sklepie. "Temperatura na kasie wynosiła 6 st. C"
Pracownicy Dino marzną w sklepie. "Temperatura na kasie wynosiła 6 st. C"
2093
W tej okolicy na polowaniu zastrzelono 16 latka. Myśliwi strzelali z samochodu
W tej okolicy na polowaniu zastrzelono 16 latka. Myśliwi strzelali z samochodu
2036
Edward Linde-Lubaszenko nie żyje
Edward Linde-Lubaszenko nie żyje
1977
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #usa
  • #neuropa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking