Czytałem kiedyś, że przyczyną (pośrednią) katastrofy był fakt, iż amerykanie byli zazdrośni o hindenburg'a. USiA miały jedyną firmę/fabrykę/możliwość, która wytwarzała specjalny gaz do wypełnienia "balonu" hindenburg'a. W zazdrości zakazały sprzedaży tego (bezpiecznego) gazu. Konsekwencją było wprowadzenie przez niemców innego bardziej niebezpiecznego gazu, co doprowadziło do katastrofy.
Wiem, że pachnie trochę teorią spiskową, ale jak macie jakieś informacje to byłbym wdzięczny.
@djgrs: "Hindenburg był przystosowany konstrukcyjnie do wypełnienia helem, ale z powodu embargo narzuconego przez USA (podówczas jedynego producenta helu na świecie) sterowiec został przerobiony na użycie wodoru, co nie stanowiło większego problemu, ponieważ Niemcy miały doświadczenie z użyciem tego gazu."
@kosiara: "Rozpoznawalna iglica budynku w stylu art déco, pierwotnie była zaprojektowana jako przystań i port dla Zeppelinów. Jednak wykonane testy ze sterowcami dowiodły, że jest on niepraktyczny i niebezpieczny ze względu na potężne podmuchy wiatru oraz z samej racji wielkości budynku. Pomimo tego przystań pozostała na swoim miejscu."
Komentarze (38)
najlepsze
To coś chyba lata taniej od samolotu? Prędkością nie dorówna TGV ale normalny pośpieszny chyba prześcignie.
Co zadecydowało o nie rozwijaniu sterowców?
Aż taka podatność na warunki atmosferyczne?
Aż tak mała "ładowność" względem rozmiarów?
Poszukiwany specjalista od sterowców :)
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Wiem, że pachnie trochę teorią spiskową, ale jak macie jakieś informacje to byłbym wdzięczny.
Lubię takie ciekawostki :)
Najwyraźniej za małe....
Komentarz usunięty przez moderatora
Szalom!
A dla mnie tym: http://wsm.serpent.pl/sklep/okladki/okl_okl_24752.jpg