Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko183
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

354

Ukryty koszt elektryczności z paneli fotowoltaicznych

Gdyby przeznaczyć pieniądze używane do subsydiowania przemysłu PV, można by rocznie budować kilka elektrowni atomowych, działających 24/7, w dzień i nocy i dających stabilną energię przez cały rok niezależnie od pogody.

FLAC
FLAC
z
youtube.com
dodany: 04.12.2025, 23:04:40
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    ekologia
  • #
    fotowoltaika
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
  • 177
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Komentarze (177)

najlepsze

kopawdupeswiniom
kopawdupeswiniom
05.12.2025, 00:00:51 via Android
  • 82
Dokładnie tak, na tych wykresikach z LCOE nie ma uwzględnionego położenia geograficznego ani kosztów magazynów.
Jak się je uwzględni to "odnawialne źródła energii" wcale nie są tanie.
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kopawdupeswiniom
kopawdupeswiniom
05.12.2025, 01:37:21 via Android
  • 26
@remul:

Ja, jako posiadacz takiej właśnie instalacji


Fajnie, ale co to ma do ludzi mieszkających w różnego rodzaju kurnikach, to już klasyka w dyskusjach klimato-OZE, że każdy kto ma domek z foto się tym chwali i podaje jako argument, który nijak ma się do działania sieci
  • Odpowiedz
wykopiem_albo_zakopiem
wykopiem_albo_zakopiem
wykopiem_albo_zakopiem
05.12.2025, 09:20:23 via Wykop
  • 17
@remul: Pomyliłem się. 2500 TWH jest zużyciem rocznym. To znaczy że potrzebujesz kabel o mocy ponad 350 GW minimum ciągle na kablu. To Cały czas prawie o dwa rzędy wielkości niż jest planowane. Żeby przesłać taki wolumen musisz położyć setki przewodów. Już nawet nie mówie o dostępności materiałów. To jest ponad milion ton miedzi.
  • Odpowiedz
Nic_tu_po_mnie
Nic_tu_po_mnie
05.12.2025, 04:18:02 via Wykop
  • 46
Tylko elektrownia atomowa. Żadne wiatraki i inne eko gówna. Ale do tego trzeba się dokształcić i wiedzieć co jak działa. Wydawać by się mogło,.że ktoś zabrania Polsce budować elektrownię atomową, bo ciężko uwierzyć, że politycy, teraz Tuska, są aż tak głupi. Chociaż...
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

nieco
nieco
05.12.2025, 10:31:51 via Wykop
  • 27
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
mco111
mco111
05.12.2025, 11:45:39 via Wykop
  • 3
Wydawać by się mogło,.że ktoś zabrania Polsce budować elektrownię atomową.

@Nic_tu_po_mnie: Nie wydaje się, dokładnie tak jest. Polska nie może uzyskać niezależności energetycznej i bazować na tańszym prądzie (wróg nie pozwoli). Zobaczycie, że ta elektrownia nigdy nie powstanie, a jeśli już, to będzie okupione jakimiś skandalicznymi kosztami, umowami, zależnościami, itp. Tak, że taniego prądu nie będzie.
  • Odpowiedz
NaMoment
NaMoment
NaMoment
05.12.2025, 07:31:36 via Wykop
  • 27
Jestem dużym fanem dywersyfikacji, PV nie jest takie złe, trzeba to tylko robić z głową.
Biorąc pod uwagę, że można już dobrowolnie przejść na umowę z taryfą dynamiczną, kierunek jest oczywisty. Tym bardziej jako konsument warto mieć swoje PV, bo jak zmuszą, a zmuszą na pewno wszystkich do taryfy dynamicznych to dopiero ludzie będą robieni bez mydła.
Ja mam balkonową i najlepszą decyzja w życiu, przy obecnych rachunkach zwróci się nim pierwsze
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

g-c-m
g-c-m
05.12.2025, 09:23:34 via Wykop
  • 3
@NaMoment: Ja to też rozważam sobie kupić prostą instalację na balkon. Pierwszy etap mam już za sobą. Czyli dostałem od dostawcy energii informację, że moje liczniki ogarniają taką prostą instalację więc jak długo jej moc nie przekroczy pewnego poziomu to spokojnie sobie mogę instalować.
  • Odpowiedz
Jare_K
Jare_K
05.12.2025, 11:32:47 via Wykop
  • 4
@NaMoment: kretyństwem jest to co u nas się o--------a z PV. Każdy pakuje u siebie, a potem nie da się prądu sprzedać do sieci, bo jest wyścig napięć do granic bezpieczeństwa sieci. Potem indywidualny producent może jaja polizać takiemu Tauronowi i dostać w zamian 10-20% stawki za wyprodkuowany kWh. Dlaczego Polacy nie uczą się od zachodu, np. Niemiec czy Holandii? Tam już dekady temu montowałem farmy wiejskiej/podmiejskie i nie ma
  • Odpowiedz
kudlaty1992
kudlaty1992
05.12.2025, 12:46:43 via Wykop
  • 19
Ten tytul moze byc prawdziwy dla innych krajow ale jest zupelnie nieprawdziwy dla Polski. Budzet Moj Prad w tym roku wyniosl 1.25mld zl a elektrownia atomowa w Polsce miala kosztowac 192 mld zl. Czyli na nasze warunki za roczny budzet na PV mozna wybudowac ponizej 1% elektrowni atomowej a nie kilka xD PS. jestem zwolennikiem atomu
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

oto_jestem
oto_jestem
oto_jestem
05.12.2025, 20:50:34 via Wykop
  • 4
@kudlaty1992: Ja projektuje farmy fotowoltaiczne. Akurat dzisiaj zakonczylem projekt farmy na 150MW. Postawienie takiej farmy od zera jest mozliwe w 12 miesiecy. Poza tym to nie jest tak, ze te farmy to nieuzytki. Normalnie mozna na nich wypasac np. owce. Autralisjki rzad zobil raport i wyszlo im, ze fotowoltaika jest o wiele tansza w ogolnym rozrachunku niz atom. Ps. tez jestem zwolennikiem atomu.
  • Odpowiedz
200Amra
200Amra
05.12.2025, 10:16:45 via Wykop
  • 18
200Amra

źródło: comment_1637767805KGqFgeq3B62XsWGM46VBC9

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kacper-gorski-12
kacper-gorski-12
05.12.2025, 10:55:23 via Wykop
  • 15
tradycyjny Gish Galloping https://pl.wikipedia.org/wiki/Galop_Gisha

Na szybko odklamywanie:
- calkowite oparcie energetyki ba gazie w naszych warunkach oznacza:
a) calkowite oparcie sie zagranicznych surowcach i wystawienie na fochy Putina lub Trumpa
b) mala liczba rakiet kalibr potrzebna do blackoutu
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kibishi
Kibishi
Kibishi
05.12.2025, 13:34:52 via Wykop
  • 1
@kacper-gorski-12: Cały problem jest taki, że i tak całą produkcje z paneli i wiatraków trzeba móc zrekompensować w innych źródłach energii, bo jak nie wieje i nie świeci to inaczej masz blackout, tak więc w dowolnym momencie musisz być w stanie odpalić inne bardziej stabilne źródła o mocy równej zapotrzebowaniu. Do tego jeszcze trzeba przebudować całą infrastrukturę elektryczną bo z godziny na godzinę możesz mieć duże wahania mocy, więc infrastruktura
  • Odpowiedz
kacper-gorski-12
kacper-gorski-12
05.12.2025, 21:01:20 via Wykop
  • 3
@Kibishi: nie, to nie jest problem, bo fotowoltaika od zawsze miala byc dodatkowym elementem, ktory luzuje elektrownie weglowe, zeby mialy czas na uzupelnienie zapasow, remonty, przeglady. W czasach, kiedy nie bylo oze elektrownie weglowe musialby mielic 24h na okraglo i wiele razy caly system byl na krawedzi wydajnosci i nie bylo czasu na remonty. W czasach PRL wylaczenia pradu byly normą.

Nikt normalny, poza jakimis zielonymi ideologami nie postuluje zamykania
  • Odpowiedz
K-S-
K-S-
05.12.2025, 10:17:33 via Wykop
  • 15
Tak samo jest z pompą ciepła. Mówi się że to oszczędność jak ma się super ocieplony dom. Tyle że ogrzewanie takiego domu drewnem jest wielokrotnie tańsze.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

thurisaz1982
thurisaz1982
thurisaz1982
05.12.2025, 11:37:07 via Wykop
  • 8
@K-S-: Oczywiście, że tak. Teść w lecie mnie posłuchał i ocieplił dom najlepszym co jest na rynku czyli Knauf Etixx. Przez te wszystkie lata narzekał ile mu tu węgla nie idzie a w tym roku mówi, że do tej pory starcza załadować piec suchym drewnem raz na dobę i jest 20 stopni w chałupie. Będzie jeszcze lepiej jak dociepli strych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kuncfot
kuncfot
05.12.2025, 12:14:11 via Wykop
  • 16
@K-S-: yhyyy, złota myśl.

0. kup drewutnie i zorganizuj na nie 15m2 działki
1. przenieś przywiezione drewno
2. ułóż i zabezpiecz
3. składuj przez
  • Odpowiedz
mARTin_ZRH
mARTin_ZRH
mARTin_ZRH
05.12.2025, 10:13:23 via Wykop
  • 13
Fotowoltaika jest idealna do klimatyzacji!
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Ranger
Ranger
05.12.2025, 11:30:40 via Wykop
  • 7
Stoph makinh this baba famous.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

snorli12
snorli12
05.12.2025, 08:48:44 via Wykop
  • 7
fotowoltaika nie jest zła sama w sobie zła jest struktura i skala dopłat, które wypaczyły jej sens. Gdyby państwo podeszło do tego mądrze, dziś budowalibyśmy atom obok PV, a nie zamiast niego, ale niestety zabrakło decyzji systemowych
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

g-c-m
g-c-m
05.12.2025, 09:21:28 via Wykop
  • 7
@snorli12: Generalnie powinno się promować fotowoltaikę w miastach. Tam jest pełno budynków z płaskimi dachami gdzie spokojnie można kilka paneli zainstalować. Tam też jest największe zapotrzebowanie na energię więc znacznie mniej będzie traconej podczas przesyłu. Priorytetem zaś powinny być budynki z wielkiej płyty, które nawet mimo docieplenia nadal mają duże zapotrzebowanie na energię.
  • Odpowiedz
g-c-m
g-c-m
05.12.2025, 20:06:25 via Wykop
  • 0
@borsuk321: Wiadomo, że im wyższy budynek to ma większe zapotrzebowanie na energię ale montaż paneli zawsze znacząco to zapotrzebowanie z zewnętrznych źródeł ograniczy. Nawet przy tanich i superwydajnych magazynach energii to większość globu nie będzie wstanie w całości pokryć swojego zapotrzebowania na energię ze słońca i wiatru. Bo są dni pochmurne i bezwietrzne i kilka takich dni by wystarczyło by wyczerpać magazyny.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Hity

tygodnia

Jak cwaniak i oszust używa portalu wykop.pl do niszczenia konkurencji
Jak cwaniak i oszust używa portalu wykop.pl do niszczenia konkurencji
3834
Filmik pokazujący jak działa system kaucyjny w praktyce
Filmik pokazujący jak działa system kaucyjny w praktyce
3218
Zgłosił na policję, że od siedmiu lat znęca się nad nim żona
Zgłosił na policję, że od siedmiu lat znęca się nad nim żona
2669
Prokurator która potrąciła śmiertelnie kobietę nadal na wolności!!!
Prokurator która potrąciła śmiertelnie kobietę nadal na wolności!!!
2444
20 lat stała przy taśmociągu. Po zawale usłyszała, że to była praca tymczasowa
20 lat stała przy taśmociągu. Po zawale usłyszała, że to była praca tymczasowa
2448
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #liganauki
  • #technologia
  • #biologia
  • #historia
  • #kosmos
  • #fizyka
  • #medycyna
  • #swiatnauki
  • #gruparatowaniapoziomu
  • #polska
  • #astronomia
  • #zdrowie
  • #swiat

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking