Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko207
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

359

W Polsce chcą opodatkować i zarejestrować wszystkie lokale na wynajem

W Polsce chcą opodatkować i zarejestrować wszystkie lokale na wynajem

Wynajem krótkoterminowy od lat zdobywa coraz większą popularność zarówno wśród osób, którzy korzystają z tego typu lokali, jak i ich właścicieli, którzy znaleźli taki sposób na zarabianie pieniędzy. Już wkrótce wiele takich miejsc może zniknąć z mapy ofert. Wszystko przez nadchodzące regulacje.

FXMAG
FXMAG
z
fxmag.pl
dodany: 23.09.2025, 19:26:07
  • #
    polska
  • 108
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

Regulacje unijne które trzeba do 2026 spełnić
kotas_przesmiewca
z europarl.europa.eu
  • 27
Kiedy rozwiążą problem dzikich lokatorów?
ciastofrancuskie
z czarnalistanajemcow.pl
  • -1

Komentarze (108)

najlepsze

kotas_przesmiewca
kotas_przesmiewca
23.09.2025, 21:42:15 via Wykop
  • 148
To w ogóle jest wymóg unijny, dodałem w powiązanych
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jusstt
jusstt
24.09.2025, 08:30:03 via Wykop
  • 40
@kotas_przesmiewca:
To zwyczajne uszczelnienie systemu podatkowego.
Wbrew temu co tu się niektórym wydaje to korzyść głownie dla tych co to prowadzili legalnie bo szara strefa im odbierała klientów
Legalnie czyli JDG lub ryczałt najmu prywatnego ale niekoniecznie z rejestracją w trzech instytucjach bo nie każdy chce się zajmować robieniem dobrze urzędnikom.
Raczej ceny pójdą w górę i zapłaci za to ostatecznie klient. Dochodzi 8% VAT i 8,5/12% PDOF + ew.
  • Odpowiedz
maniek-maniewski
maniek-maniewski
maniek-maniewski
24.09.2025, 08:35:28 via Wykop
  • 18
@jusstt: mogliby opodatkować zagraniczne koncerny i bardziej banki od zysków.
  • Odpowiedz
text
text
24.09.2025, 07:38:54 via Wykop
  • 133
Wszystko spoko, tylko niech najpierw zajma sie tym, by mozna w-----ć ZŁODZIEJA ze swojego mieszkania, który nie płaci 30 dni od daty w umowie, a nie j---c się z nim po sądach przed ponad rok.
To jest mega chore.
Jak państwo uważa, że uuuuuuu nie można ta traktowac ludzi że ich wywalamy ..... to niech za nich wyłoży kasę lub da im lokum socjalne.
A nie bawi się w dobre serduszka za
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kwanty
kwanty
24.09.2025, 08:11:28 via Wykop
  • 21
W czym problem? W opłacie notarialnej i odprowadzaniu podatków?


@delli44: Trafiłeś w sedno :-) Przez ostatnie 2 dekady ludzie zadłużyli się pod korek mając nadzieję, że w 10 lat z wynajmu spłacą inwestycję i jeszcze będzie im się przelewać z tego co zostanie ;-) A tu się okazało... że to co robią to działalność gospodarcza więc trzeba płacić podatki xD
  • Odpowiedz
Pas-ze-mna-owce
Pas-ze-mna-owce
24.09.2025, 08:18:16 via Wykop
  • 26
Przy wynajmie podpisujesz u notariusza umowę o "wynajmie okazjonalnym"


@delli44: to nic nie zmienia. Osoba wskazana w umowie, że przyjmie wtedy pod swój dach może powiedzieć po podpisaniu, że się rozmyśliła i wtedy papierkiem możesz się podetrzeć
  • Odpowiedz
weeego
weeego
weeego
24.09.2025, 06:33:37 via Wykop
  • 66
i bardzo dobrze
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

yansvanhorn
yansvanhorn
yansvanhorn
24.09.2025, 07:36:10 via Wykop
  • 16
Wiele osób inwestuje w mieszkania, co wpłynęło na spadek dostępności nieruchomości w miastach turystycznych


@weeego: ciekawe czy z równym zainteresowaniem zajmą się ograniczeniem instytucjonalnego zakupu i wynajmu mieszkań.
  • Odpowiedz
Gjbgghbhhjj
Gjbgghbhhjj
24.09.2025, 08:05:23 via Wykop
  • 7
Zapłacą Ci co wyjeżdżają na wakacje. Dla Ciebie pewnie dobrze ?


@serwer_michala: Tak. Powinni płacić za własne wakacje, a nie przenosić koszty na sąsiadów janusza który se robi hotel omijając hotelowe regulacje
  • Odpowiedz
jak_ta_lala
jak_ta_lala
24.09.2025, 08:02:58 via Wykop
  • 32
To niech znika. Dlaczego ja mam płacić 17/32 na UoP a jakiś tam pan tele-rentier ma płacić ryczałt albo nic bo robi na lewo?
Na boga, w tym kraju Ci co faktycznie coś wytwarzają są najbardziej obje..ni podatkami, a ci co żyją z "renty" (w sensie giełdowym) płacą połowę tego albo jeszcze mniej w podatkach.

Najem krótkoterminowy nie wnosi wkładu w rozwój kraju a jest jedynie uciążliwością dla sąsiadów i społeczności.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

konsument
konsument
24.09.2025, 16:13:45 via Wykop
  • 0
@jak_ta_lala: Nie zapomnij o składce na NFZ. I ZUS.
  • Odpowiedz
Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
24.09.2025, 16:21:10 via Wykop
  • 0
Najem krótkoterminowy nie wnosi wkładu w rozwój kraju a jest jedynie uciążliwością dla sąsiadów i społeczności.


@jak_ta_lala: Politycy mają mieszkania na wynajem, więc zapomnij o tym, by ktoś to opodatkował.
  • Odpowiedz
yousouyou
yousouyou
24.09.2025, 07:53:03 via Wykop
  • 20
Czemu jak słyszę o "nowych" podatkach i regulacjach to się okazuje, że ja to wszystko od zawsze płacę xD No jak można wynajmować mieszkanie na najem krótkoterminowy bez działalności i co najmniej zgłoszenia lokalu jako lokal w którym prowadzi się działalność (wyższe podatki od nieruchomości).

I co, US i gminy tego nie kontrolują? xD

I tak co kilka dni na wykopie NOWOŚĆ i informacja, że za coś za co trzeba płacić podatek...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

motylbezskrzydel
motylbezskrzydel
24.09.2025, 09:01:39 via Wykop
  • 2
W tym kraju chyba opłaca się zacząć płacić nie jak wchodzą przepisy, ale jak pojawiają się artykuły.


@yousouyou: Dokładnie tak jest. Ostatnio przyszedł do mnie właściciel mieszkania, w którym mieszkam od 6 lat, z prośbą o podpisanie umowy najmu bo do tej pory wszystko było na gębę i z rączki do rączki. Całkowitym przypadkiem było to akurat kilka dni po tym jak pojawił się wysyp artykułów o tym, że skarbówka
  • Odpowiedz
dict
dict
24.09.2025, 08:06:50 via Wykop
  • 19
W Finlandii nie istnieje wynajmowanie "na czarno". Nie da się. Każdy wynajem jest zarejestrowany, ba istnieje nawet publiczny rejestr cen najmu.

System wymaga zgłoszenia wynajmu, w przeciwnym razie:
- nie zawrzesz umowy na internet czy telefon
- nie zawrzesz umowy na prąd
- nie poślesz dzieci do szkoły
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fonderal
fonderal
fonderal
24.09.2025, 09:57:15 via Wykop
  • 4
Inna mentalność.


@dict: pytanie czy lepsza, bo więzi społeczne są jednak dość ważne dla choćby tożsamości narodowej. Naród i ogólnie społeczeństwo tworzą ludzie, nie rządy czy administracja.

Sam jestem dość konkretnym introwertykiem, ale interakcja z sąsiadami to jedno, a poczucie wspólnoty w szerszym rozumieniu to zupełnie inna para kaloszy.
Nie potrzebuję żadnych grilli ani rozmów o dupie maryni z sąsiadami, ale jeśli będą potrzebowali jakiejś pomocy, wtedy nie odwrócę się
  • Odpowiedz
japierniczeilemorzna
japierniczeilemorzna
japierniczeilemorzna
24.09.2025, 10:12:05 via Wykop
  • 2
@dict: Boże jakim cudem to społeczeństwo funkcjonuje?
  • Odpowiedz
donatien-de-sade
donatien-de-sade
24.09.2025, 08:37:02 via iOS
  • 8
Wynajmowałem ostatnio „apartament” w centrum Szczecina. Połowa rzeczy uszkodzona, internet prawie nie chodził, w kuchni gniazdka nie miały prądu a łazienka była niedoszorowana. Oczywiście kontakt do jakiegoś bota bo mieszkań w ofercie kilkadziesiąt, finalnie usłyszałem „jest nam przykro”. Patologia do zaorania.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Tino
Tino
23.09.2025, 21:48:19 via Wykop
  • 7
To jeszcze nie było opodatkowane? Czyli wystarczyło zainwestować trochę hajsu w posiadanie lokalu i jest zysk bez podatków?

Skończy się tak, że dostaną właściciele pojedynczych mieszkań na wynajem - więksi ominą podatek. Nie dziękujcie, pozdrawiam.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

voldi
voldi
24.09.2025, 00:35:18 via Wykop
  • 17
Oczywiście, zę jest opodatkowane. Nie wiem na czym ma polegać rewolucja.


@editores: Obowiązek rejestracji, czytaj będziesz miał zarejestrowany budynek usługowy a nie mieszkanie prywatne, które wynajmujesz.
Jak wynajmujesz takie ciągle to musisz założyć działalność a mnóstwo ludzi wynajmuje bez działalności.
Ogólnie wszelaki wynajem według mnie powinien podpadać pod działalność, sporo problemów by rozwiązało, ogólnie np. kupowanie mieszkań w dużych miastach na wynajem na airbnb i booking, to powinno być zabronione, budynek wybudowany na
  • Odpowiedz
kotas_przesmiewca
kotas_przesmiewca
24.09.2025, 08:30:15 via Wykop
  • 2
Jak wynajmujesz takie ciągle to musisz założyć działalność a mnóstwo ludzi wynajmuje bez działalności.

Ogólnie wszelaki wynajem według mnie powinien podpadać pod działalność, sporo problemów by rozwiązało, ogólnie np. kupowanie mieszkań w dużych miastach na wynajem na airbnb i booking, to powinno być zabroni


@tas2000: no nie gadaj, chyba raczej zdrowotną, bo rozumiem, że ZUS gdzieś płacisz? Bo jak nie płacisz ZUS/nie masz etatu to potem po emeryturkę i pomoc
  • Odpowiedz
danoxide
danoxide
24.09.2025, 08:35:07 via Wykop
  • 3
W Chorwacji już od kilku lat istnieje taki rejestr, który wymusza na właścicielu rejestrację gości, którzy u niego nocują i dotyczy to również przyjezdnych z innych rejonów Chorwacji, a nie tylko turystów.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

autotldr
autotldr
23.09.2025, 19:26:33 via Wykop
  • 3
To najlepszy tl;dr, jaki mogłem zrobić, oryginał zmniejszony o 76% (jestem botem)

Wynajem krótkoterminowy a obowiązki właścicieli

Wynajem krótkoterminowy stał się popularną alternatywą dla hoteli, oferując mieszkańcom możliwość wynajMU atrakcyjnych lokali w przystępnych cenach. Wiele osób inwestuje w mieszkania, co wpłynęło na spadek dostępności nieruchomości w miastach turystycznych. UE planuje uregulowanie rynku, wprowadzając obowiązek rejestracji lokali przeznaczonych do najmu krótkoterminowego do 20 maja 2026 roku. Polska przygotowuje zmiany w przepisach i prace nad ustawą
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Hity

tygodnia

Pokaż 18+

Psy, które rozszarpały człowieka, pozostaną przy życiu decyzja z Zielonej Góry
Psy, które rozszarpały człowieka, pozostaną przy życiu decyzja z Zielonej Góry
3265
Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
2840
Nie żyje raper Pono.
Nie żyje raper Pono.
2481
Znów ci sami ludzie zorganizują jarmark w Krakowie
Znów ci sami ludzie zorganizują jarmark w Krakowie
2350
Pierwszy prawomocny wyrok
Pierwszy prawomocny wyrok
2155
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking