Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko220
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

1332

Rowerzysta jechał pod prąd i uderzył w samochód. Kierowca auta dostanie mandat

Rowerzysta jechał pod prąd i uderzył w samochód. Kierowca auta dostanie mandat

Kolizja we Wrocławiu wygląda jak stuprocentowa wina rowerzysty, ale nie dajcie się zwieść pozorom. Kierowca samochodu może szykować się na poważne kłopoty. Być może ten wpis pomoże mu w walce o swoje prawa.

graczboo
graczboo
graczboo
z
autoblog.spidersweb.pl
dodany: 19.09.2025, 10:38:12
  • #
    stopcham
  • #
    polskiedrogi
  • #
    prawojazdy
  • #
    rower
  • 221
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

klik mniej
Lipek12s
z youtu.be
  • 50
Podobna sprawa - syn Wałęsy
galik1979
z gazetaprawna.pl
  • 0

Komentarze (221)

najlepsze

piotr-glabik
piotr-glabik
19.09.2025, 11:24:52 via Wykop
  • 541
Ale przecież wszystko jest w porządku według polskiego prawa! Ty mając znak A-7 albo włączając się do ruchu masz ustąpić każdemu, nawet jak on łamie przepisy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co z tego, że wali 150 w zabudowanym, wyprzedza na przejściu i skrzyżowaniu, pogania światłami - będąc na drodze z A-7 masz takiemu BEZWZGLĘDNIE UMOŻLIWIĆ dalsze łamanie prawa. W razie kontaktu wina jest Twoja, bo Ty masz ustąpić.
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Darth_Gohan
Darth_Gohan
19.09.2025, 11:31:05 via Wykop
  • 137
@piotr-glabik: ale niestety tak było zawsze. Włączasz się do ruchu, a ktoś jedzie pod prąd autem / motocyklem rowerem? Twoja wina! Wyprzedza na skrzyżowaniu na podwójnej ciągłej, a ty wyjeżdżasz z podporządkowanej? TWOJA WINA :)

Takie są przepisy niestety.

Tylko niestety zapominają o tym jak przyśpieszyły niestety hulajnogi i rowery elektryczne, a z tymi idiotami masz problem niestety, że jeszcze krzywdę im zrobisz bo nic ich nie chroni.
  • Odpowiedz
albis1o2
albis1o2
albis1o2
19.09.2025, 11:51:41 via Wykop
  • 22
@Darth_Gohan: nie zawsze tak jest, znam przypadek gdzie osoba wyprzedzającą na skrzyżowaniu dostała mandat za spowodowanie wypadku, a nie osoba wyjeżdżająca z podporządkowanej
  • Odpowiedz
kwark64
kwark64
kwark64
19.09.2025, 11:34:06 via Wykop
  • 257
W artykule napisali:

ustąpiłem pierwszeństwa wszystkim pojazdom, jakie mogłem zauważyć i które poruszały się w sposób legalny


Tyle że przepisy nakazują ustąpić pierwszeństwa wszystkim pojazdom - i tyle. Nawet tym jadącym 150 km/h po miescie albo bez świateł w nocy. Pretensje do przepisów.
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

StopSzczek
StopSzczek
19.09.2025, 12:15:16 via Wykop
  • 33
Zasada ograniczonego zaufania na drogach to podstawa, widać, że masz prawko z czipsów lub twoje doświadczenie to jazda w GTA.


@Kartoffelpanzerkampfwagen: mocne słowa jak na kogoś kto nie wie co mówi zasada ograniczonego zaufania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kwark64
kwark64
kwark64
19.09.2025, 12:22:03 via Wykop
  • 24
Zasada ograniczonego zaufania na drogach


@Kartoffelpanzerkampfwagen: mówi, że można zakładać, że kierowcy będą się zachowywali w miarę racjonalnie. Nie w 100% prawidłowo, bo kazdy może się pomylić, ale jechanie rowerem pod prąd na głównej drodze na pewno nie podchodzi pod racjonalne zachowanie.
  • Odpowiedz
kinasato
kinasato
19.09.2025, 10:55:04 via Wykop
  • 111
W tej chwili chyba powoli zaczynam przychylać się do opinii laikrowych pedalarzy, że jazda po jezdni jest bezpieczniejsza od jazdy DDR, gdzie Mustafa zasuwa 60km/h gapiąc się w telefon. To nie jest odosobniony przypadek, zwyczaje komunikacyjne z bantustanów są u nas wdrażane na masową skalę.
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kolarzino
Kolarzino
Kolarzino
19.09.2025, 11:30:32 via Wykop
  • 41
opinii laikrowych pedalarzy


@kinasato: problemem jest to, że ci którzy tyle spuszczają się o pedalarzach prawdopodobnie ostatni raz rowerem jechali na komunię, a DDRy, to oni widzą jedynie na hejterskich zdjęciach na wypoku.

DDR DDRowi nie jest równy. Jeden to dobrze i logicznie oznaczony gładki asfalt bez dzieci, grażyn i turystów, a drugi to obsrana krzywa kostka po której chodzą
  • Odpowiedz
Futsalista_cisowianka
Futsalista_cisowianka
19.09.2025, 12:08:54 via Wykop
  • 23
chcieliście DDRy

to wypierd*laj na DDRy


@Miszczu_wszystkiego: Ja nie chciałem, czyli mogę jeździć po jezdni? Uff ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Pwado
Pwado
Pwado
19.09.2025, 11:32:34 via Wykop
  • 74
Znak A-7 oznacza, ze trzeba ustapic wszystkkim. Nawet jak ruski dron wleci na skrzyzowanie, to wina bedzie kierwcy, ktory mu nie ustapil.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

qciek
qciek
19.09.2025, 12:08:17 via Wykop
  • 12
@Pwado: no nie, bo ruski dron nie jest pojazdem, tylko statkiem powietrznym, a ten nie podchodzi już pod pord. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
kuss115
kuss115
19.09.2025, 14:17:50 via Wykop
  • 1
@Pwado: Tak serio pisząc, to jeśli nie byłby to pas dla rowerów, tylko ścieżka 2-kierunkowa (których w Polsce jest za dużo), to kierowca samochodu ma obowiązek patrzyć w swoje prawo, czy nie nadjedzie rowerzysta. Niestety wielu tego nie robi i wymuszają na rowerzystach pierwszeństwo, bo kierowcy wydaje się, że pojazd może nadjechać tylko z lewej, a tu cyk, rowerzysta (legalnie) nadjeżdża z prawej. Dlatego ścieżki 2-kierunkowe w miejscach, gdzie jest
  • Odpowiedz
snup-siup
snup-siup
19.09.2025, 11:28:57 via Wykop
  • 46
Niestety przepis jest jasny i należy ustąpić każdemu poruszającemu się drogą nadrządną, nawet pod prąd.
Sprawa przerobionego czy odblokowanego rewera to inny temat i inny paragraf.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

MMaros
MMaros
19.09.2025, 11:37:15 via Wykop
  • 54
@snup-siup: Dokładnie, często rowerzysta jedzie zgodnie z prawem. Raz mi tak gościu wymusił autem jak wyjeżdżał z bramy i się pultał, że jadę pod prąd mimo że znak pozwalał.
MMaros - @snup-siup: Dokładnie, często rowerzysta jedzie zgodnie z prawem. Raz mi tak...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
AnonimowyBukograjek
AnonimowyBukograjek
AnonimowyBukograjek
19.09.2025, 14:09:51 via Wykop
  • 24
Chciałbym zapytać durnia, który to zaplanował, skąd kierowca ma wiedzieć o tym, że ktoś dopuścił ruch pod prąd.


@Ilahinefes: no nie wiem, może stąd?
AnonimowyBukograjek - >Chciałbym zapytać durnia, który to zaplanował, skąd kierowca m...

źródło: 1000021912

Pobierz
  • Odpowiedz
majoreq
majoreq
majoreq
19.09.2025, 11:35:15 via Wykop
  • 36
Pierwsze zdanie "chciał włączyć się do ruchu".
Po temacie, można się rozejść. Wypadek z winy kierowcy w 100%
Rowerzysta odpowie co najwyżej za jazdę pod prąd.
Dopóki kierowca auta nie włączy się do ruchu/nie wyjedzie z podporządkowanej to musi ustąpić wszystkim pierwszeństwo, nawet jak tamci jadą niezgodnie z przepisami
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Miszel616
Miszel616
Miszel616
19.09.2025, 13:34:02 via Wykop
  • 8
@majoreq: I jazdę rowerem, który nie jest rowerem.
  • Odpowiedz
i_am_not_a_robot
i_am_not_a_robot
i_am_not_a_robot
19.09.2025, 13:42:10 via Wykop
  • 11
@majoreq: No tylko to zdanie jest fałszywe w przypadku tego konkretnie zdarzenia - pojazd ten nie włącza się do ruchu.
Włączasz się do ruchu jak wyjeżdżasz z posesji.
Będąc na drodze, nawet jeśli stoisz na światłach albo stoisz w oczekiwaniu na wolną drogę (jak w tej sytuacji), to wciąż jesteś w ruchu.

Ale tak, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej należy ustąpić wszystkim pojazdom poruszającym się drogą z pierwszeństwem, nawet tym jadącym
  • Odpowiedz
Sukienkowy_Chrumek_1054
Sukienkowy_Chrumek_1054
Sukienkowy_Chrumek_1054
19.09.2025, 12:11:07 via Wykop
  • 24
Naprawdę was dziwi, że kierowca auta dostanie mandat? To skąd wy macie prawo jazdy?
W artykule niedouczony autor wyjaśnił, dlaczego to wina kierowcy.
Kierowca auta powinien się modlić, aby pedalarzowi nic się nie stało, bo zaprosi go prokurator a to już nie przelewki...
Pedalarz też dostanie mandat za jazdę niewłaściwą stroną drogi, ale za kolizje (oby nie wypadek) będzie ukarany kierowca auta...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pjoter_nosacz
pjoter_nosacz
pjoter_nosacz
19.09.2025, 14:08:42 via Wykop
  • 8
@Sukienkowy_Chrumek_1054: Tak, to ze przepisy sa tak zje**ne mnie dziwi. Oczywista i naturalna koleja rzeczy powinno byc, ze pojazd jadacy pod prad (czyli jawnie lamiacy przepisy) powinien byc winny w tym przypadku, a nie pojazd ktory, chocby w zalozeniu, wykonywal legalny manewr. Nie mowiac o tej konkretnej sytuacji, w ktorej to ten pojazd w ogole nie ma prawa poruszac sie po sciezce rowerowej. Ale ze polskie przepisy sa do d--y,
  • Odpowiedz
DjKermit
DjKermit
DjKermit
20.09.2025, 07:40:59 via Wykop
  • 1
@Sukienkowy_Chrumek_1054: pojazd jadacy pod prad ... powinien byc winny
Tia, to zapraszam wyprzedzać, jak Ci ktoś wyjedzie to pamiętaj że toTwoja wina.
  • Odpowiedz
BreathDeath
BreathDeath
BreathDeath
19.09.2025, 11:45:23 via Wykop
  • 15
"Z takiego (idiotycznego) założenia wychodzą polskie sądy, które w sytuacjach tego typu biorą stronę osoby jadącej nielegalnie."

Nie jest to wina sądów tylko obowiązującego prawa. Sądy nie stanowią prawa tylko je stosują. Widać, że autor artykułu ma mgliste pojęcie o tym jak wygląda system prawny w polsce.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pjoter_nosacz
pjoter_nosacz
pjoter_nosacz
19.09.2025, 14:12:07 via Wykop
  • 1
@BreathDeath: Nie wiem jak w tym przypadku, ale kiedys z ciekawosci zapoznalem sie z przepisami dotyczacymi opuszczania zatoki przez autobusy w czasie, gdy po pasie ruchu jedzie samochod. Przepisy pelne "powinien" "nalezy", a efekt taki ze wszyscy sa winni w zaleznosci od tego do ktoego przepisu bardziej sie przychylisz :) takze tego w kwestii jasnosci przepisow...
  • Odpowiedz
BreathDeath
BreathDeath
BreathDeath
19.09.2025, 16:49:18 via Wykop
  • 0
@pjoter_nosacz: W przepisach masz zawsze takie określenia, tak są pisane i właśnie tego uczą naprawie. Nie masz trybu rozkazującego tylko właśnie określenia typu “kierujący powinien” zamiast “kierujący musi”. Np. okreslenie, że śmietnik powinien być w odległości co najmniej 50 metrów od oznacza, że nie może być 45 metrów. Coś w ten deseń. Prawo to nie jest niestety matematyka.
  • Odpowiedz
MiKeyCo
MiKeyCo
MiKeyCo
19.09.2025, 14:09:59 via Wykop
  • 13
Już tłumaczę fuck-logic krętaczy w togach:
- gdy można doebać zwykłemu kowalskiemu to przepis jest przepis, jest święty, g@wno lex sed lex, nieznajomość prawa szkodzi, surowa praworządność, trzeba się stosować do przepisów, nic nie można było zrobić.
- gdy trzeba wyciągnąć za uszy znajomka to pomroczność jasna, indywidualna ocena sprawy, interpretacja korzystna obywatelowi, przyjazne państwo, domniemanie niewinności, niekonsekwentne lub niewiarygodne oskarżenie, dowody z zatrutego drzewa.

Paragraf w plecy tym krętaczom.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

dybligliniaczek
dybligliniaczek
19.09.2025, 11:39:54 via Wykop
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

adam664
adam664
adam664
19.09.2025, 14:11:14 via Wykop
  • 4
@dybligliniaczek: jakiś głupi ten złotówa, jeżdżąc całe dnie po mieście powinien zdążyć ogarnąć jak działają kontrapasy.
  • Odpowiedz
wkto
wkto
wkto
20.09.2025, 04:14:16 via Wykop
  • 0
@dybligliniaczek: pasy ruchu na jezdni są wyłącznie jednokierunkowe (znak ze strzałkami z kierunkiem każdego).

Art. 2.5a) pas ruchu dla rowerów - część jezdni przeznaczoną do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi;


Dwukierunkowa może być dopiero droga rowerowa, musi być oddzielona od jezdni i ze znakiem C-13. Możliwe, że gdzieś przerwa od jezdni jest mała, ale jakaś musi być i odpowiedni znak, inaczej by wprost łamali przepisy.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >

Hity

tygodnia

Wyrzucał śmieci, a po zwróceniu uwagi staranował auto
Wyrzucał śmieci, a po zwróceniu uwagi staranował auto
3989
Biedronka bezczelnie sprowadza korniszony z Indii!
Biedronka bezczelnie sprowadza korniszony z Indii!
2817
Afera: Jak lekarze organizują lobbing na zamkniętych grupach
Afera: Jak lekarze organizują lobbing na zamkniętych grupach
2666
Kpt. SG Anna Michalska będzie musiała sama bronić się przed hejtem celebrytów
Kpt. SG Anna Michalska będzie musiała sama bronić się przed hejtem celebrytów
2686
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
2537
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polskiedrogi
  • #motoryzacja
  • #samochody
  • #policja
  • #prawojazdy
  • #wypadek
  • #samochodoza
  • #polscykierowcy
  • #warszawa
  • #kierowcy
  • #konfitura
  • #patologiazmiasta
  • #bandycidrogowi
  • #polska
  • #piratdrogowy

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking