Rewolucyjny dwusuwowy czysty silnik spalinowy
Działający prototyp: 2 cylindry, 570ccm, 220KM, na 5 rodzajów paliwa przełączanych podczas pracy. Nie spala oleju. 50kg masy, wymiary 40x35x40cm. Obrotowy sterowany elektronicznie zawór wydechowy i sprężarka.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 79
- Odpowiedz
Komentarze (79)
najlepsze
@SillyWombat:
źródło: haha-funny
Pobierz@Nudel1306: Niby te dwa zestawy pierścieni ogarniają oba tematy - czyli dolny (na dole tłoka) zbiera olej przed portami wylotowymi a te górne pracują na wysokim ciśnieniu więc sam obrotowy zawór nie będzie przeciążony wysokim ciśnieniem.
Główna wada silników z portami zaworowymi jest taka, że pierścienie po nich jeżdżą i przez to olej wycieka przez porty co mocno
źródło: obraz
Pobierz@kwanty: te gładzie wbrew nazwie wcale nie są takie gładkie, w zdrowym silniku są pokryte siatką wyraźnych "rys" w których "ukrywa" się olej niezbędny do smarowania pierścieni, bez niej silnik żre olej. Nie raz zdarzało mi się wskrzeszać kopcący silnik odświeżając tą siatkę przy pomocy wkrętarki i ściernicy listkowej gr.80. Niby januszerka, ale w połączeniu z założeniem nowych pierścieni daje to konkretny
Mam świadomość, że żaden silnik spalinowy nie dorównuje prostotą i efektywnością elektrycznemu, lecz największym problemem, garbem technologii elektrycznej jest wytwarzanie, gromadzenie i udostępnianie energii elektrycznej w urządzeniach mobilnych. To jest wielką kulą u nogi tej technologii.
@giorgioborgio zawsze były lepsze... Tylko długość kabla ogranicza ich praktyczność :)