Pamiętamy, że miliarder chciał przyoszczędzić i wsiadł do puszki, która nie wytrzymała cisnienia
@lukaslm: No wiesz, niektórym będzie to imponować i powiedzą że właśnie dlatego był miliarderem, bo umiał znajdować miejsca gdzie przyoszczędzić. Takie karate i szkoła węża bycia bogatym.
@Z_d--y_strzelec: To było p--------o, żeby nie przyznać, że musiał im płacić więcej niż tym innym, którzy nie byli biali, nie byli inżynierami lub nie byli nudni.
Klasyka, widzę to w każdym projekcie zarządzanym przez managerów. Najpierw tną co się da a potem pikaczu_face.png, że dług techniczny, że niższa jakość, że terminy. Za każdym, #####, razem.
@trebeter: zdaje się, że rzeczywistość przebiła nawet tego mema. Podczas jednej z ostatnich wypraw (chyba nawet to była przedostatnia) wszyscy na pokładzie usłyszeli głośny huk tak jakby coś pękło i nikt po tym wydarzeniu nawet nie sprawdził czy kadłub jest cały xD
@enten: wbrew pozorom, te prymitywne metody nie są złe. Problemem było całkowite zignorowanie jakichkolwiek zasad bezpieczeństwa. Mimo tego, że ich system wykrył huk pęknięcie przy poprzednim zanurzeniu, zostało to zignorowane. Gdyby gość robił gruntowny przegląd kadłuba co kilka zanurzeń (najlepsze było by prześwietlenie), to na tej podstawie mógł by wyciągnąć wnioski o bezpieczeństwie łodzi. Żadnych procedur z tym związanych nie było. Całkowita ignorancja.
@RafB: bo jego analiza jest PRO szukałem nawet po anglozjenzycznych kanałach nikt tak dokładnie nie analizował. Spokojem jeszcze 2 tygodnie i będzie ostatnia część
@RafB: po pierwsze, jak na niego to szybkie tempo wrzucania, po drugie - YT zepsuł nasze mózgi. Lepiej poczekać kolejny miesiąc na materiał, do którego będzie się z przyjemnością wracać przez lata.
@mrjetro: Jestem głęboko przekonany, że gdyby taki 13-14 latek dostał tak podany materiał do nauki - to większość chłopców byłaby zachwycona - a dziewczynek równie znudzona jak przy normalnym programie.
Przeglądając po tej katastrofie komentarze różnych ludzi z branży NIE spotkałem ani razu: "no kto by się tego mógł spodziewać" - raczej wszelkie wariacje: "X razy mu mówiłem, że to nie jest ok" albo "nie przyjmował żadnych argumentów" czy "naruszył wszystkie zasady". Smutne, że zginęli naiwni "turyści" - bo oni mieli prawo nie znać szczegółów technicznych (choć bardziej ogarnięci się wycofali).
@bialy100k: W drugiej części analizy Scifuna jest treść deklaracji jaką podpisywali uczestnicy przed zejściem. To, że im się nie pozapalały czerwone alarmy w głowie, to jest jakieś kuriozum...
@dziarsky: wiesz co, ludzie którzy się na czymś nie znają, często ignorują tego typu papierologię, 'a bo to taki dupochron', z doświadczenia ci powiem, że x lat temu wybraliśmy się z rodziną w góry, ojciec zobaczył że jest wypożyczalnia takich górskich hulajnóg do zjazdów i wymyślił że się wszyscy wybierzemy. Każdy dostał po ileś kopii takich deklaracji do podpisania, ale na pytanie, czy to nie jest niebezpieczne, to nie, no
Delaminacja, ciekawe słowo, wydaje mi się, że moje panele na podłodze właśnie zaczynają przechodzić ten proces. Bez Wykopu bym myślał, że się jedynie zdzierają ( ͡°͜ʖ͡°)
@qajajaj: Jakość wykonania kadłuba była tragiczna. Ubytki w warstwach żywicy i kleju. Nierówne warstwy włókna węglowego. Wielokrotne termiczne utwardzanie żywicy. Równoległe kładzenie włókna zamiast na krzyż.
Komentarze (183)
najlepsze
Titan wraz z załogą: Tuż przed południem
źródło: obraz
Pobierz@lukaslm: No wiesz, niektórym będzie to imponować i powiedzą że właśnie dlatego był miliarderem, bo umiał znajdować miejsca gdzie przyoszczędzić. Takie karate i szkoła węża bycia bogatym.
Może to, że chłop sam się chwalił, jaki to jest postępowy właśnie w taki sposób? ( ͡º ͜ʖ͡º)
źródło: titan
Pobierz@Z_d--y_strzelec: To było p--------o, żeby nie przyznać, że musiał im płacić więcej niż tym innym, którzy nie byli biali, nie byli inżynierami lub nie byli nudni.
Klasyka, widzę to w każdym projekcie zarządzanym przez managerów. Najpierw tną co się da a potem pikaczu_face.png, że dług techniczny, że niższa jakość, że terminy. Za każdym, #####, razem.
źródło: 45960160_566774377094091_7614940534355787776_n
PobierzMożna odnieść takie wrażenie po filmie scifuna, ale to nie była przedostatnia, a trochę wcześniejsza.
źródło: 1000022014
Pobierz@RafB: po pierwsze, jak na niego to szybkie tempo wrzucania, po drugie - YT zepsuł nasze mózgi. Lepiej poczekać kolejny miesiąc na materiał, do którego będzie się z przyjemnością wracać przez lata.
źródło: 1000061011
PobierzPrzeglądając po tej katastrofie komentarze różnych ludzi z branży NIE spotkałem ani razu: "no kto by się tego mógł spodziewać" - raczej wszelkie wariacje: "X razy mu mówiłem, że to nie jest ok" albo "nie przyjmował żadnych argumentów" czy "naruszył wszystkie zasady". Smutne, że zginęli naiwni "turyści" - bo oni mieli prawo nie znać szczegółów technicznych (choć bardziej ogarnięci się wycofali).
Ubytki w warstwach żywicy i kleju.
Nierówne warstwy włókna węglowego.
Wielokrotne termiczne utwardzanie żywicy.
Równoległe kładzenie włókna zamiast na krzyż.
https://media.defense.gov/2024/Sep/25/2003553505/-1/-1/0/CG-107%20NTSB%20TITAN%20MATERIAL%20ANALYSIS.PDF_REDACTED.PDF
źródło: oceangate-titan-submersible-hull-end-segment-01-ht-jt-240207_1707347999814_hpEmbed_23x15
Pobierzto wyrównywali ścianjąc garby szlifierką xD