Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko206
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

381

Uwaga na Orange Polska S.A. odsyłanie klienta i ignorowanie rękojmi

Uwaga na Orange Polska S.A. odsyłanie klienta i ignorowanie rękojmi

Chcę podzielić się swoją historią z Orange Polska i problemami przy próbie złożenia reklamacji telefonu Apple (iPhone) może komuś pomoże, a może dotrze to też gdzieś dalej, bo sytuacja jest absurdalna.

Platinum123
Platinum123
z
wykop.pl
dodany: 14.04.2025, 10:28:04
  • #
    orange
  • #
    orangepolska
  • #
    smiechnasali
  • #
    reklamacja
  • 72
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Chcę podzielić się swoją historią z Orange Polska i problemami przy próbie złożenia reklamacji telefonu Apple (iPhone) – może komuś pomoże, a może dotrze to też gdzieś dalej, bo sytuacja jest absurdalna.

Etap 1 – błędna procedura: Złożyłem reklamację telefonu zakupionego przez sklep internetowy w jednym z salonów Orange Polska (tylko tak można reklamować towar handlowy, według procedury reklamacyjnej Orange Polska. Niestety, pracownik niewłaściwie ją przyjął – z tytułu gwarancji producenta, mimo że wyraźnie zgłaszałem ją z tytułu rękojmi (czyli odpowiedzialności sprzedawcy, czyli Orange) - byłem świadomy tego, że Apple daje tylko rok gwarancji jako producent, a to nie jest mój pierwszy sprzęt z jabłkowym logo.

Oczywiście napisałem oficjalną reklamację dotyczącą całej sytuacji, ale dostałem odpowiedź taką jak poniżej.

Etap 2 – poprawka i mur niekompetencji: Po mojej interwencji i ponownym złożeniu reklamacji (już z tytułu rękojmi), salon Orange... odmówił wydania decyzji. Zamiast odpowiedzi na moją prośbę jaka jest oficjalne stanowisko dotyczące reklamacji – „proszę zadzwonić na infolinię”, „proszę kontaktować się z serwisem iMad”. Tylko że iMad NIE JEST stroną w tej reklamacji – Orange jako sprzedawca ma obowiązek przyjąć zgłoszenie i rozpatrzyć je w terminie 14 dni.

I tak oto serwis iMad zadecydował, że moja rękojmia trwała do 5.02.2025. Dodam, że telefon zakupiłem przez sklep internetowy w dniu 06.02.2023.

Po kontakcie z serwisem iMad, dowiedziałem się, że odsyłanie klienta przez salony Orange Polska do nich jest nagminną sytuacją i nie wiedzą co z tym zrobić, gdyż tak jak pisałem wcześniej - przecież nawet nie są stroną reklamacji. 

Etap 3 – kontakt z infolinią i... przyznanie racji: Po otrzymaniu powyższych odpowiedzi skontaktowałem się z pracownikiem Orange przez infolinię. I tutaj hit: konsultant przyznał mi rację i potwierdził, że po mojej stronie wszystko było w porządku. Sam stwierdził, że nie rozumie, dlaczego reklamacja została potraktowana w ten sposób i obiecał, że „przyjrzą się sprawie”.

Po całej rozmowie otrzymałem potwierdzenie SMS z nadaniem numeru sprawy, na której to zgłoszenie dzisiaj dostałem odpowiedź:

Orange Polska – czy naprawdę każdego klienta traktujecie w ten sposób? Czy standardem jest umywanie rąk, zbywanie ludzi i odsyłanie gdzie popadnie, byle tylko uniknąć odpowiedzialności jako sprzedawca?

Złożyłem reklamację zgodnie z prawem. Zgłosiłem problem z tytułu rękojmi – waszego obowiązku jako sprzedawcy. Najpierw przyjęliście ją błędnie, potem nie chcieliście wydać decyzji, a teraz każecie mi dzwonić po infoliniach i serwisach, które nie są stroną reklamacji.

Nawet wasz własny pracownik z infolinii przyznał mi rację i był zdziwiony, że zostałem potraktowany w ten sposób. Ale mimo to – dalej brak decyzji, brak odpowiedzialności, brak szacunku dla klienta.

Czy to jednorazowy błąd, czy systemowe unikanie odpowiedzialności? Ile osób, które nie znają prawa, zostało w ten sposób „spławionych”? Czy dopiero interwencja UOKiK, media albo masowe znaleziska na Wykopie coś zmienią?

Nie sprzedajecie warzyw na targu, tylko urządzenia za kilka tysięcy złotych. Zacznijcie traktować swoich klientów poważnie.

Komentarze (72)

najlepsze

konkarne
konkarne
14.04.2025, 11:05:35 via Wykop
  • 104
Napisz odpowiedź na to pismo, że zgłosiłeś żądanie reklamacyjne z tytułu rękojmi w sposób zgodny z prawem.
Napisz, że to do Ciebie należy wybór drogi reklamacyjnej i w związku z tym nie zamierzasz biegać po salonach ani tym bardziej dzwonić do firm trzecich.
Napisz też, że tym pismem złamali prawo bo nie poinformowali Cię o możliwości odwołania się do UOKiKu i nie podali Ci dokładnych namiarów gdzie masz się odwołać.
Na koniec napisz, że podtrzymujesz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Platinum123
Platinum123
Autor
14.04.2025, 11:22:42 via Wykop
  • 7
@konkarne: Tak zamierzam zrobić, dzięki za rady - ja rzadko cokolwiek reklamuję, a w Orange to już wgl pierwszy raz. Jestem w szoku, że można tak wszystko przeciągać i odbijać się od ściany... Najbardziej mnie zastanawia fakt, że urządzenie można reklamować tylko przez salon stacjonarny, gdzie bardzo niechętnie do tego podchodzą, a jak już coś jest nie tak to salon unika odpowiedzialności tak jakby miał za to płacić z własnych
  • Odpowiedz
BananowyKrol
BananowyKrol
14.04.2025, 13:46:14 via Wykop
  • 12
Napisz odpowiedź na to pismo, że zgłosiłeś żądanie reklamacyjne z tytułu rękojmi w sposób zgodny z prawem.


@konkarne: No tylko z tego co czytam w znalezisku to nie złożył reklamacji z tytułu rękojmi w odpowiednim czasie tylko oddał telefon na gwarancje w salonie i obwinia pracownika, że on ten telefon źle przyjął. A OP przecież dostał papier na 100% w salonie a najprawdopodobniej nawet jakiś podpisał, że oddaje telefon na
  • Odpowiedz
BananowyKrol
BananowyKrol
14.04.2025, 13:39:39 via Wykop
  • 44
Strasznie nieskładnie to wszystko opisane, brak dat kiedy pierwsza reklamacja, kiedy pierwsza rękojmia, zrzuty ekranu i tekst z którego nikt nie wynika.

Z tego co przeczytałem oddałeś telefon na gwarancję w salonie a chciałeś złożyć reklamacje z tytułu rękojmi -> pracownik ją źle przyjął. Przecież to podpisałeś w salonie i dostałeś na to papier, czemu od razu nie interweniowałeś? I czemu tego nie wrzuciłeś w znalezisko?

z tytułu gwarancji producenta, mimo że wyraźnie
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BananowyKrol
BananowyKrol
14.04.2025, 14:03:22 via Wykop
  • 16
@Platinum123: No to jak nie masz czasu i robisz to na sam koniec to masz nauczkę na przyszłość. Nadal nie odpowiedziałeś czemu papier na oddanie na gwarancje podpisałeś i czemu go nie dodałeś do znaleziska.

Odpowiadasz wybiórczo na komentarz a do tego mnie minusujesz mimo, że ja Twojego znaleziska nawet nie zakopałem.

Śmierdzisz cwaniakiem.
  • Odpowiedz
BananowyKrol
BananowyKrol
14.04.2025, 14:12:05 via Wykop
  • 16
tak za pierwszym razem podpisałem potwierdzenie, które rzuciłem później w kąt bo zaufałem pracownikowi (mój błąd).


@Platinum123: Często podpisujesz dokumenty bez ich czytania i to jeszcze istotnych gdzie chodzi o telefon za 5k? Tym podpisem właśnie uwaliłeś sobie możliwość reklamacji.
  • Odpowiedz
BiznesJanusz
BiznesJanusz
14.04.2025, 13:54:05 via Wykop
  • 28
Z tytułu rękojmi na dzień przed jej końcem.
Przypadek? Nie sądzę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BananowyKrol
BananowyKrol
14.04.2025, 15:30:40 via Wykop
  • 14
@BiznesJanusz: Jaki dzień przed końcem? W dniu jej końca XD 06.02 zakupił i 06.02 dwa lata później poszedł do salonu. Nie udało się więc pora kręcić aferę po nową komóreczkę za 5k ( ͡° ͜ʖ ͡°)
BananowyKrol - @BiznesJanusz: Jaki dzień przed końcem? W dniu jej końca XD 06.02 zaku...
  • Odpowiedz
BananowyKrol
BananowyKrol
14.04.2025, 15:48:00 via Wykop
  • 10
@Platinum123: To może Ty weź odpowiedzialność za to, że czekasz ze złożeniem reklamacji do OSTATNIEGO jej dnia a potem składasz ją błędnie (z tytułu gwarancji - co sam podpisujesz) i po prostu przełknij swój błąd?
  • Odpowiedz
AndySoFuckingBrandy
AndySoFuckingBrandy
14.04.2025, 13:59:04 via Wykop
  • 21
Orange powinien zająć się delikwentem i oskarżyć go o zniesławienie. Wtedy by się nauczył
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Platinum123
Platinum123
Autor
14.04.2025, 14:08:55 via Wykop
  • -18
@AndySoFuckingBrandy: Facet jakie zniesławienie? Masz tutaj opisane rażące błędy w procedurach, na które mam potwierdzenie wraz z podpisem pracownika salonu.
  • Odpowiedz
Maroman
Maroman
Maroman
14.04.2025, 14:24:23 via Wykop
  • 6
@AndySoFuckingBrandy: Dane latwo odszukac z pozycji orange mimo, ze adres jest zamazany.
  • Odpowiedz
zajojajo
zajojajo
zajojajo
14.04.2025, 14:01:13 via Wykop
  • 14
haha myślał, że dostanie nowiutką 16 a tu taki uj 🤣
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Platinum123
Platinum123
Autor
14.04.2025, 14:07:27 via Wykop
  • -19
@zajojajo: Liczyłem po prostu na naprawienie modułu Face ID, który się zepsuł :) I zmartwię Cię, ponieważ mam drugi taki sam - prywatny i służbowy.
  • Odpowiedz
werfogd
werfogd
werfogd
14.04.2025, 12:59:19 via Wykop
  • 8
"Zachęcamy do założenia kona Mój Orange". I to dwa razy!
ROTFL.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ForTheEvulz
ForTheEvulz
ForTheEvulz
14.04.2025, 16:43:20 via Wykop
  • 5
@Platinum123 parę uwag.

Po pierwsze, brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni oznacza jej pozytywne rozpatrzenie.

Po drugie, firma nie ma prawa ograniczać Ci formy złożenia reklamacji. Nie może od ciebie wymagać listu poleconego, na kartce w formacie B2, napisanego odręcznie, filetowym długopisem, wielkimi literami, według formatki ukrytej w czeluściach ich portalu. Nie może Ci odmówić rozpatrzenia wniosku wysłanego drogą elektroniczną i wymagać od ciebie wizyty w salonie.

Po trzecie,
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

fonderal
fonderal
fonderal
14.04.2025, 17:09:04 via Wykop
  • 4
@ForTheEvulz: ale on sam złożył podpis pod reklamacja w trybie gwarancji, a po odmowie rozpatrzenia (było dawno po gwarancji) połapał się, że strzelił babola.
  • Odpowiedz
ForTheEvulz
ForTheEvulz
ForTheEvulz
14.04.2025, 20:18:12 via Wykop
  • 1
Dzięki za merytoryczny komentarz. Czy możesz mu wytłumaczyć jak to działa? Dochodzenie roszczeń z tytułu gwarancji producenta nie wyklucza ani nie ogranicza możliwości dochodzenia roszczeń od sprzedawcy z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy za towar niezgodny z umową lub rękojmi.


@Platinum123: Mieszasz trochę pojęcia.

Polskie prawo zobowiązuje firmę do udzielania konsumentom rękojmi na sprzedawany
  • Odpowiedz
gregor40
gregor40
gregor40
14.04.2025, 14:06:51 via Wykop
  • 5
To ja dla odmiany - podpisywałem przedłużenie umowy na światłowód. W czasie rozmowy zapytałem "A co z opłatą 20 zł za domek, czy ona też będzie w tej umowie?". Padłą odpowiedź "Nie, ona będzie zniesiona".

Umowę dostałem kurierem, nie czytałem (realnie - jak czytać przy kurierze?). Po lekturze okazało się, że opłata za domek jest zniesiona, ale tylko na 12 miesięcy z 24.

Zadzoniłem na infolinię, przedstawiłem sprawę:
- "Rozumiem, że chce Pan
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Butthole_surfer
Butthole_surfer
14.04.2025, 16:15:06 via Wykop
  • 2
@gregor40: OK, dziękuję za informację.
  • Odpowiedz
gregor40
gregor40
gregor40
14.04.2025, 16:30:42 via Wykop
  • 2
@Butthole_surfer: Do usług!
  • Odpowiedz
Massacrul
Massacrul
14.04.2025, 14:07:10 via Wykop
  • 2
Od Stycznia 2023 rękojmia w zasadzie nie obowiązuje, jest jedynie "Niezgodność Towaru z Umową"
+ oczywiście gwarancja producenta
https://konsument.gov.pl/niezgodnosc-towaru-z-umowa-a-gwarancja-reklamacje/
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Quassar
Quassar
14.04.2025, 13:46:29 via Wykop
  • 2
W sumie ja z orange nigdy nie korzystałem, ale pamiętam te ich afery z lat 2000 no grubą maniane odwalali... z siecią telefoniczą i tymi usługami premium, które same sie aktywowały i ludzie nawet potem wiedząc to nie mogli z tego zrezygnować lub to zmienić..

Długo korzystałem z Heyah a potem na t-mobile przeszedłem i jest ok.
Ale telefonu nie biorę żadnego z umowy wole na karte mieć i sobie doładowywać i
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

AndySoFuckingBrandy
AndySoFuckingBrandy
14.04.2025, 13:58:14 via Wykop
  • -12
@Quassar: Orange istnieje 2000 lat ?
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >

Hity

tygodnia

Jest ostateczna decyzja Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Będzie ekstradycja
Jest ostateczna decyzja Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Będzie ekstradycja
8146
Ojciec szuka sprawców pobicia syna, CSI wykop.
Ojciec szuka sprawców pobicia syna, CSI wykop.
3911
14 latka potrącona na pasach przez wojskowego - kara? 6 tys. zł
14 latka potrącona na pasach przez wojskowego - kara? 6 tys. zł
3377
W niemieckim Lidlu polskie pomidory 3x tańsze niż w polskim Lidlu.
W niemieckim Lidlu polskie pomidory 3x tańsze niż w polskim Lidlu.
3407
Skandal! Polak ma placic 4.92 zl za glos na Eurowizji, a Niemiec tylko 0.20 eur
Skandal! Polak ma placic 4.92 zl za glos na Eurowizji, a Niemiec tylko 0.20 eur
3123
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #play
  • #tmobile
  • #internet
  • #plus
  • #telefony
  • #neostrada
  • #pytanie
  • #orangeflex
  • #kiciochpyta
  • #njumobile
  • #netia
  • #gsm
  • #lion
  • #rozdajo
  • #gorzkiezale

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl