Polski producent samolotów walczy z urzędnikami - list otwarty do premiera

List Pana Henryka Słowika odczytano podczas pierwszego forum zorganizowanego przez Polskie Forum Lotnicze w dniu 22 marca w Warszawie.

- #
- #
- #
- #
- 154
- Odpowiedz
List Pana Henryka Słowika odczytano podczas pierwszego forum zorganizowanego przez Polskie Forum Lotnicze w dniu 22 marca w Warszawie.
Komentarze (154)
najlepsze
@hrumque: wg mnie - nie patrzeć na to co mówią dziennikarze, ani na to co mówią politycy, tylko na to co robią. A Konfa póki co głosowała najlepiej z dostępnych opcji.
Oczywiście wolałbym Konfę bez kościelnej nuty, ale póki co takiej nie
źródło: K1
Pobierz@kureci_paratko: Urzędnicy w Polsce boją się zdjąć całkowicie niepotrzebny znak drogowy, a co dopiero certyfikować samolot.
To jest niestety pewna ogromna trudność budowy systemów urzędniczych tak, żeby działały
Musi wyrabiać dopuszczenia konstrukcji dla poszczególnych krajów UE mimo, iż firmy z Czech, Niemiec, Słowacji NIE MUSZĄ robić takiego dopuszczenia na polski rynek.
Unia Europejska niepotrzebna była chłopu aby sprzedawać samoloty na całym świecie poza UE.
Ale Unia Europejska go wykończyła. Biurokratyczna, złodziejska, lobbingowa organizacja. Tak samo naszych przewoźników którzy mogą kupić Francuską ciężarówkę ale jeździć
Polacy nie mogli kupić hiszpańskiej firmy, ale Hiszpanie mogą kupić polską
Tu się raczej trzeba czepić ULC, że robią innym dobrze a nie dbają o polski interes.
Tylko nie bijcie, poważnie pytam, a o lotnictwie i konstrukcji maszyn nie mam pojęcia.
Pytanie 2. co to za magiczny materiał, na który jest cło 125%? I czy to przez to cło wjechał na konta US,
Dopóki zarówno u nas jak i w Niemczech samolot ultralekki był definiowany analogicznie (do 450 kg), polska certyfikacja była, jak rozumiem, uznawana przez Niemców. Obecnie te dwie kategorie się różnią, stąd potrzeba dodatkowej certyfikacji w nowej klasie.
Polski "samolot ultralekki"
Samolot jest zbudowany z na tyle dużym zapasem, że spełnia wymogi wytrzymałościowe przy masie 600kg.
W Polsce te samoloty mogą ważyć max 450kg, a w innych krajach są inne przepisy, i gość narzeka że w innych krajach lepiej.
To tak jak samochody dostawcze które mają dwie wersje jedną DMC 3500kg i drugą DMC 5000kg, a konstrukcja ta sama.