Polacy nie mogli kupić hiszpańskiej firmy, ale Hiszpanie mogą kupić polską

Hiszpański rząd zablokował próbę przejęcia firmy Talgo przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR), właściciela bydgoskiej Pesy, mimo że polska oferta miała przewyższać propozycję lokalnego konsorcjum. Tymczasem hiszpański CAF, właściciel Solarisa, szykuje się do zakupu poznańskiego Modertransu. Ta asymetria

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 203
- Odpowiedz
Komentarze (203)
najlepsze
Polacy chcieli przejąć strategicznego producenta hiszpańskich kolei, bardzo ważną spółkę w Hiszpanii, a Hiszpanie chcą kupić producenta co wyprodukował kilka tramwajów i robi jakieś małe remonty, bez jakiegokolwiek znaczenia strategicznego.
Co innego jakby Hiszpanie chcieli przejąć KGHM czy Hutę Stalowa wola, wtedy można kręcić Małysza.
Ale tutaj mówimy o zupełnie innej skali transakcji.
@Dziaders_lvl_100: TVN też jest firmą prywatną, ale właściciele nie mogą jej sprzedać komu chcą, tu akurat złodzieje z PO/KO mają jednak coś do powiedzenia ¯\(ツ)/¯
Tusk z kolegami mają łeb do interesów. Ich wyborcy już nie. PKO - ten sam schemat.
Teraz chcą sprzedać PKP cargo.
Będzie tak, my jako społeczeństwo będziemy się składać na remonty torów i infrastruktury kolejowej, energetycznej i elektrowni dla kolei - a zyski z przewozów i sprzedaży energii będą sprywatyzowane xD
Balcerowicz to byl slup od wystepow w telewizji.
1. Modertrans zostawiał sporo pieniędzy w Poznańskich uczelniach i instytutach. Teraz to się skończy i całe R&D jak z tramwajami Solarisa pójdzie za granicę - czyli zostaniemy montownią. Pytanie po co w Poznaniu kształcić inżynierów od pojazdów szynowych, bo tam już większość zaorana (FPS tylko modernizacje, ZNTK padł, Solaris i Modertrans sprzedane.)
2. Modertrans ma zakład na Starołęcę a tam obecnie trwa "developeroizacja" dzielnicy: dawne firmy są zamykane
Komentarz usunięty przez moderatora
źródło: 7uuCR4hP_400x400
Pobierz