@wladyslaw-konstantynowicz: Większość ładowań odbywa się w domu, w nocy (lub w pracy), przy użyciu standardowych ładowarek. Szybkie ładowarki, które bardziej obciążają sieć, służą głównie osobom podróżującym na długich dystansach.
a gdyby tak dać takiej ciężarówce kabel z prądem zamiast akumulatoów, ale to wtedy by musiała po określonych trasach jeździć hmm
to może wtedy warto od razu władować nie jedną przyczepę ale np. 30? I jeszcze usunąć z normalnych dróg. Ja to bym postawił na takich metalowych szynach wtedy
Może niewielu wykopków ogarnia że w procesie spalania paliwa w silniku spalinowym powstaje masa ciepła która jest marnowana (60-70%) Montując sobie agregat w domu możemy użyć to ciepło do ogrzania domu i wody bieżącej. Ba, możemy użyć do tego celu oleju opałowego który kosztuje 2/3 tego co ON. Albo i lepiej, możemy użyć gazu ziemnego który kosztuje jakieś 35% tego co ON. Wtedy kWhe kosztuje nasz jakieś 25 groszy.
@Koczi_92: Eee! Nie psuj narracji, że elektryki złe. Bo jak wiadomo, elektryka ładuje się tylko z generatora i ewentualnie z elektrowni węglowej. Nigdy z OZE.
@Nie-mam: Oczywiście, że tak: - Ciężarówka w ruchu miejskim odzyskuje energię hamowania, - Silnik generatora pracuje w wąskim, najbardziej optymalnym zakresie obrotów. Ale wytłumacz fakty technicznym analfabetom co takie filmiki wrzucają. Powodzenia.
Czy takie ciężarówki nie mogłyby mieć wymiennych bloków baterii. Podjeżdża ciężarówka na stanowisko ładowania. Jakiś automat wysuwa z niej rozładowane baterie i wstawia naładowane. Całość trwa z minutkę. Rozładowane baterie trafiają do ładowarki i tam się ładują by trafić do kolejnej ciężarówki.
@Gieekaa: Nie ma potrzeby. Nowe ciężarówki mają przygotowane złącze MCS (Megawatt Charging System) która ma pozwolić docelowo ładować prądem 3,75MW. Aktualnie można je ładować na każdej stacji z CCS. Przypadku ładowania aut elektrycznych najważniejszą jest krzywa ładowania czyli jak długo można ładować maksymalnym prądem(ok 400KW). Dzięki dużym pojemnością akumulatorów krzywa ta ma bardzo duży zakres, wiec ładowanie od 10 do 80 % zajmuje około 1h gdzie pracownik i tak musi
Tylko, że ta ciężarówka musiałaby spełniać normę Euro 6, by poruszać się po Unii Europejskiej, a taki agregant ma to w p-----e i nie spełnia nawet norm sprzed 60 lat xD
@Rubbik: bo prawo mówi o napędzaniu pojazdu a nie czy jest tam silnik czy nie ja mam silnik spalinowy pod maską u siebie ale nie jest on fizycznie połączony z kołami
no i? agregat pracuje z wydajnością max 40%, przy kogeneracji powyżej 60% ciężarówka spala ten sam ze olej sprawnością max 20%, w mieście dużo niższą (np 10%) elektryk zużywa energię z baterii ze sprawnością np 80% więc mamy max 20% vs max 40-50% sprawności na korzyść elektryka. Więc przy ładowaniu z agregatu spalasz dwa razy mniej oleju. Łojojoj pali łolej to je ameliniumowe
ciężarówka spala ten sam ze olej sprawnością max 20%,
@Nie-mam: maksymalna sprawność cieplna ciężarówek dobiła już do 50%. Np Scania z rodziny DC13. Jak w każdym silniku taka sprawność jest oczywiście w peaku przy pełnym bucie w granicach obrotów dla maksymalnego momentu obrotowego. Ale, że ciężarówki jeżdżą z dość jednorodną masą i niemal zawsze w przedziale 85-90kmh, to osiągają zaskakujące dobrą sprawność cieplną w normalnym użytkowaniu przekraczającą 30%. Nowoczesne zestawy
Komentarze (232)
najlepsze
Więc zapomnij że blokowe normiki będą się elektryfikować. :D
to może wtedy warto od razu władować nie jedną przyczepę ale np. 30? I jeszcze usunąć z normalnych dróg. Ja to bym postawił na takich metalowych szynach wtedy
Montując sobie agregat w domu możemy użyć to ciepło do ogrzania domu i wody bieżącej. Ba, możemy użyć do tego celu oleju opałowego który kosztuje 2/3 tego co ON. Albo i lepiej, możemy użyć gazu ziemnego który kosztuje jakieś 35% tego co ON. Wtedy kWhe kosztuje nasz jakieś 25 groszy.
- Ciężarówka w ruchu miejskim odzyskuje energię hamowania,
- Silnik generatora pracuje w wąskim, najbardziej optymalnym zakresie obrotów.
Ale wytłumacz fakty technicznym analfabetom co takie filmiki wrzucają. Powodzenia.
źródło: Megawatt-Charging-System-MCS
Pobierzja mam silnik spalinowy pod maską u siebie ale nie jest on fizycznie połączony z kołami
agregat pracuje z wydajnością max 40%, przy kogeneracji powyżej 60%
ciężarówka spala ten sam ze olej sprawnością max 20%, w mieście dużo niższą (np 10%)
elektryk zużywa energię z baterii ze sprawnością np 80%
więc mamy max 20% vs max 40-50% sprawności na korzyść elektryka. Więc przy ładowaniu z agregatu spalasz dwa razy mniej oleju.
Łojojoj pali łolej to je ameliniumowe
@Nie-mam: maksymalna sprawność cieplna ciężarówek dobiła już do 50%. Np Scania z rodziny DC13. Jak w każdym silniku taka sprawność jest oczywiście w peaku przy pełnym bucie w granicach obrotów dla maksymalnego momentu obrotowego. Ale, że ciężarówki jeżdżą z dość jednorodną masą i niemal zawsze w przedziale 85-90kmh, to osiągają zaskakujące dobrą sprawność cieplną w normalnym użytkowaniu przekraczającą 30%. Nowoczesne zestawy
sam jeżdżę hybrydą szeregową bez skrzyni biegów i sobie chwalę
źródło: temp_file2401393940388693615
Pobierzźródło: temp_file2821448026650310210
Pobierzźródło: temp_file3753521090748067916
Pobierz