Big Boy #4014 największy, najcięższy ale czy najlepszy?

Wiedziałeś, że Big Boy pochłaniał 10 ton węgla na godzinę? A może, że mógł przeciągnąć skład ważący tyle co 50 Boeingów 747? Zobacz, jak to działało!

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 80
- Odpowiedz
Wiedziałeś, że Big Boy pochłaniał 10 ton węgla na godzinę? A może, że mógł przeciągnąć skład ważący tyle co 50 Boeingów 747? Zobacz, jak to działało!
Komentarze (80)
najlepsze
Co do Big Boya, jak ktoś ma zajawkę techniczno/mechaniczną to polecam filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Hszu80NJ438 który wyjaśnia wiele aspektów tej lokomotywy, takie ciekawsze dla mnie:
- mechaniczny podajnik węgla z rozsypywaniem po palenisku za pomocą sprężonej pary
- zawieszenie umożliwiające skręcanie
- mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia (coś jak skrzynia
@gupi_ja: Dokładnie tak jest! Lokomotywy pracują w cyklu otwartym. Wydaje mi się, że są dwa główne powody. Pierwszy to ta para napędza "ciąg kominowy" żeby
źródło: HitlerMonsterTanks_1
PobierzEch.. Murricanie zrobią wszystko żeby tylko nie mierzyć jakąś sensowną miarą. A taki 747 może ważyć od 162,4 do 183,38 tony, co daje rozrzut między 8120 a 9169 ton. Taki tam mały rozrzut o około 1000 ton (czyli jakieś +-5 Boeingów)
¯\(ツ)/¯
No kurde informacja nieprawdziwa ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie wiem skąd przekonanie i ten powielany mit, że Big Boy był największą i najcięższą lokomotywą. Może pozostał taką jedyną w ciągłym użytku ale zdecydowanie nigdy nie był "naj" wyprodukowaną.
Najdłuższe lokomotywy:
1. N&W "Jawn Henry" - 49.11m
2.
źródło: ff02hsido2sjn11k2
PobierzTo się nauczy, żeby na przyszłość nie zbliżać się do torów. Albo będzie nauczką dla innych :).