@dune: Przecież harmonogramy i plany SCT są znane od kilku lat. Dwie największe partie i pewne jest że jedna z nich wygra POPiS są zgodne w sprawie SCT. Duda podpisał SCT i autobusy zeroemisyjne w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. link
SCT to sposób w jaki PiS chciał modernizować flotę komunikacji publicznej w dużych miastach, tutaj ekologia to tylko "doklejone" frazy. Tak samo jak inne programy, chodzi o pieniądze. KPO to
@janeknocny: Nie b--ń Czaskoskiego i t ych debili z PO - oni są z tego samego gówna ulepieni co PiS.
@dune Przecież dokładnie to wyżej napisałem że POPiS są zgodni i prowadzą jeden z najbardziej skrajnych lewicowych niszczących społeczeństwo programów KPO w UE. Czemu inne kraje wyznaczyły sobie realne cele i inwestycje w KPO? W demokracji rządzi większość - jedni zaprojektowali ten program i udają teraz opozycję że tego
Wyniki badań wskazują, że emisje zależą nie tylko od technologii pojazdu, ale także od stylu jazdy. Na przykład istnieje tzw. “zielona prędkość” w zakresie 50–75 km/h, która jest najbardziej efektywna pod względem zużycia paliwa i emisji. Przy niższych prędkościach wzrasta opór toczenia, a przy wyższych – opór aerodynamiczny, co skutkuje zwiększeniem zużycia paliwa
W Polsce nieistotne, że najbardziej ekologiczna prędkość to 50-75 km/h, zrobią 30km/h, brak zielonej fali i będą się dziwić. W Warszawie ostatnio tak ustawili światła, że zrobili korek na 4 godziny. Galeria handlowa pozwoliła nawet zostawić samochody na noc. Wiadomo korek ekologiczny XD
Kiedy ludzie zrozumieją, że to nie prędkość jest przyczyną wypadków, tylko rozkojarzenie kierowcy, a spora część rowerzystów, to potencjalni samobójcy.
@Awela1989: zielona fala dla 50km/h? nie w moim mieście... U mnie zielona fala jest jak lecisz 90 a jak jedziesz 50km/h to stoisz na wszystkich możliwych światłach. Pozdrowienia z Olsztyna
niestety, przesiądziesz się na auto z DPFem to poczujesz różnicę.
@huey: no w sumie nie muszę, bo takie też mam niestety. Nie wiem, może i mam upośledzony węch, ale tak sie składa że zajmuje sie (półprofesjonalnie) mechaniką i pare silnków i już w życiu wyremontowałem a jeszcze więcej powąchałem. Nawet nie wiesz jak te spełniające normy potrafią j---ć jak np wtrysk nie jest zakodowany i to mimo cudownych dpfów heh.
Ja zawsze powtarzałem i będę powtarzał. Kto robi SCT koło największego lotniska w Polsce? Czy ktokolwiek wie ile produkuje zanieczyszczeń startujący czy lądujący samolot z odwracaczem ciągu?
Zamiast całkowitego zakazu wjazdu starszych pojazdów, możliwe byłoby ustalenie opłat w oparciu o rzeczywiste emisje, uwzględniając m.in. długość trasy, rodzaj drogi czy liczbę gwałtownych przyspieszeń i hamowań. Takie rozwiązanie może być kluczowe w miastach, które mierzą się z rosnącym zanieczyszczeniem powietrza i szukają alternatyw dla restrykcyjnych ograniczeń.
Czyli zamiast restrykcyjnych ograniczeń jeszcze bardziej restrykcyjne ograniczenia. Choć w teorii może się to wydawać sensowne - jak masz ciężką nogę i 4l silnik to
@IvanBarazniew: żeby to wprowadzić, trzeba pełnego szpiegowania każdego z aut. Do którego danych będzie miał potem dostęp każdy zakuty łeb w każdym urzędzie w każdej pipidówie na komputerach sprzed 20 lat bez antywira ;)
@MajkiFajki: Ich już paluszki świerzbią. Już unia wprowadziła czarne skrzynki w autach, za chwilę pomiary emisji i tacho dla każdego + karanie za łamanie przepisów do 2 lat wstecz.
@Indoctrine: ostatnio z ciekawości popatrzyłem po parkingu w centrum handlowym, najstarszy gruz poza moim, to była Xantia w stanie igła, widać że pasjonata i jakieś stare clio z końca lat 90/wczesnych 00, a tak to późne lata 00 i nowsze auta
Komentarze (149)
najlepsze
SCT to sposób w jaki PiS chciał modernizować flotę komunikacji publicznej w dużych miastach, tutaj ekologia to tylko "doklejone" frazy. Tak samo jak inne programy, chodzi o pieniądze. KPO to
źródło: 7eab1997ff8029f8a734f161b6e29b8ba7f488e37d4e1a75ab702e6a69cb3aa0-1
Pobierz@dune Przecież dokładnie to wyżej napisałem że POPiS są zgodni i prowadzą jeden z najbardziej skrajnych lewicowych niszczących społeczeństwo programów KPO w UE. Czemu inne kraje wyznaczyły sobie realne cele i inwestycje w KPO? W demokracji rządzi większość - jedni zaprojektowali ten program i udają teraz opozycję że tego
@MiedzygalaktycznyMors: Chyba nie czytałeś artykułu:
@Awela1989: XDDD
AHAHAHAHAHHAH
No to musi być jakiś j----y trolling XD Owszem, bardzo często prędkość nie ma dużego wpływu na przyczynę wypadku, ale ma ogromny wpływ na jego skutki.
źródło: 1734265075104148430
Pobierz@huey: no w sumie nie muszę, bo takie też mam niestety.
Nie wiem, może i mam upośledzony węch, ale tak sie składa że zajmuje sie (półprofesjonalnie) mechaniką i pare silnków i już w życiu wyremontowałem a jeszcze więcej powąchałem. Nawet nie wiesz jak te spełniające normy potrafią j---ć jak np wtrysk nie jest zakodowany i to mimo cudownych dpfów heh.
źródło: temp_file4439703453707372614
PobierzCzyli zamiast restrykcyjnych ograniczeń jeszcze bardziej restrykcyjne ograniczenia. Choć w teorii może się to wydawać sensowne - jak masz ciężką nogę i 4l silnik to
że co robi? ( ಠ_ಠ)
@NyanNyan:
To pokazuje że nawet takie kwiatki przedostają się do takiego "Nature" bo realnie oni tak napisali
źródło: car_tire_pressure_rolling_resistance
Pobierz@alexmich:
To jak jesteś taki mądry to powiedz jakim cudem opór toczenia wzrasta gdy prędkość maleje.
Możesz się dokształcić na wikipedii.
źródło: temp_file4060652188646524122
PobierzAle ten trabant to chyba z silnikiem 4 suwowym jest.
Więc ekologiczny