Trump zniesie zgłaszanie wypadków autonomicznych pojazdów. Skorzysta Elon Musk

Administracja Trumpa chce zniesienia przepisów zobowiązujących producentów samochodów do zgłaszania wszystkich wypadków z udziałem autonomicznych pojazdów. Taki krok może przynieść korzyści przede wszystkim Tesli Elona Muska, której pojazdy były dotąd najczęściej zgłaszane. Raporty te są kluczowe
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 119
- Odpowiedz
Komentarze (119)
najlepsze
@Yahoo_: pod warunkiem że serwis ma dostęp do systemów producenta i oprogramowania.
@matti-nn: Oczywiście, że nie jest. Nie zostaje się od tak najbogatszym człowiekiem na świecie wyznaczającym trendy w sektorze kosmicznym i zgarniającym najważniejsze kontrakty od NASA czy wojska. Oczywiście dla niektórych wychodków, to zbyt mało. Powinien jeszcze przegrywać życie na wykopie. No i urodził się w zamożnej rodzinie. To najgorsza zbrodnia według gołodupców z wykopu.
- mają tylko 500 samochodów na ulicach, więc zbierają tysiące razy mniej danych od Tesli;
- wszystkie auta są teleoperowane więc razie fuckupów obsługa je ratuje. I to nie liczy się w statystykach jako interwencja;
- mają na sobie naście radarów, lidarow i czujników co w praktyce uniemożliwia im licensing dla innych firm;
- kosztują 4 razy więcej od Tesli, średnia cena auta Waymo
A o "autonomii" w Mercedesie lepiej nawet nie wspominać xD
źródło: temp_file2217988978579252891
Pobierzhttps://www.cbsnews.com/amp/news/jd-vance-trump-vp-peter-thiel-billionaire/
Marzy mi się coś takiego. Najlepiej jeszcze z komunikacją między pojazdami, typu "za sekundę będę zmieniał pas". Zmniejszyłaby się też długość i liczba korków,
Zresztą nowy autopilot Tesli sądząc po testach jest bardzo dobry czego nie można powiedzieć o Waymo, Uberze etc.
Jeśli do tego dołożymy nowy szybszy komputer Tesla AI5 i kolejny rok rozwoju platformy przed pojawieniem się RoboTaxi to można stwierdzić, że komputer w 2025 będzie prowadził bezpieczniej niż człowiek.
Od samego początku było to podstawowym problemem i głównym czynnikiem wpływającym na koszt.
Tesla od samego początku oszczędza na tej kwestii.
Testy sprawdzają się dobrze w przypadkach znanych, a rzeczywistość jest tak zbudowana, że zawsze będzie więcej przypadków nieznanych niż znanych.
AI może być jedynie asystentem od najczęstszych znanych przypadków.
Typowe "nie wiem ale się wypowiem."
Tesla na autopilocie powoduje 1 wypadek na 7mln przejechanych mil, a Tesla z kierowcą już co 1,3mln
Na deser warto dodać, że pierwszy opisany w historii wypadek samochodowy miał miejsce w 1896 roku podczas... prezentacji samochodu. A kilka lat wcześniej w Ohio niejaki James Lambert rozbił się swoim autorskim automobilem na drzewie
media potrafił tworzyć nagonki po wypadkach starych tesli które nawet fizycznie nie mogą mieć autopilota...
albo ostatnia głośna akcja jak w pieszą przywalił innych samochód, odbiła się i poleciała na autonomiczną taksówkę - kto dostał? a no autonomiczna taksówka...
4 kwartał 2016 rok dopiero dodali kamery dookoła auta i Hardware swój pierwszy 1.0
potem w 2017 hardware 2.0 i 2.5 i porzucenie nviidii na swój hardware 3,0 rok później - bo nvidia dużo obiecywała a stanęła w miejscu
no i obecnie 3.0 rzekomo nie będzie mogło być w pełni autonomiczne a nadzorowane (level autonomii mniej)
@eSUBA94: no to jest straszny mit i niesamowicie niebezpieczny. Każdy z nas ma gaśnicę w samochodzie, ale czy potrafi się nią posłużyć? Mam znajomego, któremu - a jakże zapalił się dizel BMW - więc wyskoczył z gaśnicą, otworzył maskę, popsikał te 2 sekundy, na które mu starczyło, a potem zostało mu tylko patrzeć,