Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko217
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

550

Co dwudziesty zgon w Kanadzie spowodowany eutanazją

Co dwudziesty zgon w Kanadzie spowodowany eutanazją

15 300 Kanadyjczyków (5%) zostało pozbawionych życia poprzez dobrowolny zabieg. Mediana: 77 lat, niemal wszyscy byli chorzy (nie zawsze schorzenia śmiertelne). Najwięcej eutanazji w regionie Quebecu, aż 37%. Brak mieszkania lub zasiłku był też powodem wśród niepełnosprawnych. Brawo Kanada.

tak-nie-wiem
tak-nie-wiem
z
rmf24.pl
dodany: 13.12.2024, 08:48:22
  • #
    zdrowie
  • #
    eutanazja
  • #
    kanada
  • #
    ciekawostki
  • 398
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

Ciekawy punkt widzenia nt. eutanazji
Piotrdexter
z youtu.be
  • 1
Jak rzeczywiście wygląda owa 'eutanazja'
YouCanCallMeBillieGates
z youtu.be
  • -2

Komentarze (398)

najlepsze

Funky__Koval
Funky__Koval
13.12.2024, 11:16:45 via Android
  • 546
No i?

Byłem świadkiem przez ostatnie dwa miesiące jak umiera osoba na raka.

Pozna diagnoza, rak złośliwy nieuleczalny.

Dużo
  • 47
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sarza01
Sarza01
13.12.2024, 12:04:55 via Android
  • 82
@Funky__Koval
ale tak nie można bo dziadek na chmurce co nas kocha sie obrazi że nie jesteśmy tacy jakimi chce żebyśmy byli. Jak to miłość - musisz spełnić warunki i oczekiwania xD
  • Odpowiedz
bleidd9
bleidd9
13.12.2024, 12:21:14 via Wykop
  • 267
@Funky__Koval: Najlepsze jest to, że zwierzęta stare/schorowane/nieuleczalnie chore się usypia bo to humanitarne ale ludzie niech konają do końca choćby agonia miała trwać tygodniami.
  • Odpowiedz
noHuman
noHuman
13.12.2024, 08:56:02 via Wykop
  • 245
Brak mieszkania lub zasiłku był też powodem wśród niepełnosprawnych.

Po zbóju dobrowolne :P to jest to proste i przede wszystkim tanie rozwiązanie problemów. Starzy/chorzy ludzie mają słaby umysł i chętnie się "dobrowolnie" zgodzą dla odrobiny akceptacji z strony rodziny (zwłaszcza że to okazja do pojednania się np. z dziećmi).
Sytuacja mocno patogenna, trzeba się mocno starać żeby wierzyć że patologii tam niema :(
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Morthgar
Morthgar
13.12.2024, 10:00:45 via Wykop
  • 148
@noHuman: kiedyś starych niedołężnych ludzi wyganiano z wioski albo sami szli umrzeć do lasu, gdy już nie byli w stanie pomóc w jakikolwiek sposób. Wracamy do korzeni.
  • Odpowiedz
Rzezimieszek84
Rzezimieszek84
13.12.2024, 10:24:11 via Wykop
  • 28
@noHuman: @Morthgar @robolol Ile to razy był temat podnoszony na wykopie. Zaraz się zleciały tłumy zlewaczałych wykopków i się przekonywały ze to taki świetny pomysł że to tak nowocześnie i świetnie. Niedawno napisałem komentarz ze to ich właśnie będą usypiać jak system uzna ich za niepotrzebnych. Czasem jak czytam komentarze i widzę jak wykop plusuje i minusuje tematy to mam czarną wizje przyszłości uświadamiam wtedy sobie ilu debilu
  • Odpowiedz
jegertilbake
jegertilbake
13.12.2024, 10:27:38 via Wykop
  • 167
No i elegancko, kazdy powinien mieć możliwość zakończyć zycie z godnością i osobiscie nie widze nawet powodu, czego musza sie komus z takiej decyzji wczesniej tłumaczyć. Nie widzę tu problemu, sami od lat powtarzacie "chcącemu nie dzieje sie krzywda" to bądźcie konsekwentni i teraz.
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cordellwoker
cordellwoker
13.12.2024, 12:04:49 via Wykop
  • 16
@jegertilbake: Z drugiej strony masz lewicę, która od lat twierdzi, że to społeczeństwo tworzy przestępców i że bieda wynika z presji środowiska i otoczenia a nie własnych wyborów ludzi. I akurat w tej sprawie życia i śmierci, lewica uważa, że ludzie podejmą racjonalne decyzje i w ogóle, nie będą podatni na presję otoczenia. Dlatego już nie udawajmy, że hipokryzja idzie tutaj tylko z jednej strony.
  • Odpowiedz
qamtome
qamtome
qamtome
13.12.2024, 15:08:10 via Wykop
  • 3
@Atomowy-Tomek: nie ironicznie ja również bo mnie męczy depresja i walka z nią.
  • Odpowiedz
szyp
szyp
szyp
13.12.2024, 11:21:18 via Wykop
  • 113
Każdy ma prawo decydować czy chce żyć. Świetnie że można to zrobić w cywilizowanych warunkach a nie rzucać się pod pociąg. Mam nadzieję że u nas też będzie to możlwe.
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Elaviart
Elaviart
13.12.2024, 12:15:18 via Wykop
  • 24
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Elaviart
Elaviart
13.12.2024, 12:56:21 via Wykop
  • 11
czy na prawdę musimy traktować naszych seniorów jak zużyte szmaty do w-------a na śmietnik


@Bestia_z_Jellystone: O czym ty gadasz, przecież temat dotyczy eutanazji - seniorów, którzy sami zdecydowali się odejść w wybranym momencie. Dlaczego przeinaczasz meritum i próbujesz robić z tego mordowanie seniorów?

Jak wspominałem - tak właśnie wyglądają internetowi "wolnościowcy" i "prawica", w zależności od tematu nagle miłośnicy państwa opiekuńczego, które powinno roztoczyć nad nami opiekę na starość, nieważne
  • Odpowiedz
tenloginnieistnieje
tenloginnieistnieje
tenloginnieistnieje
13.12.2024, 09:55:08 via Wykop
  • 80
Zaraz zaraz. Czy powinienem z tego wnioskować, że gdyby nie eutanazja, to ci ludzie by nie umarli? Wy na prawdę uważacie, ze "eutanazja to zabijanie zdrowych i w dobrej kondycji ludzi"? Poważnie? A nie przyspieszenie nieuchronnej i rychłej śmierci oszczędzając komuś bezsensownego cierpienia? Poważnie??!! W Kanadzie średnio 4500 udanych podejść samobójczych rocznie. Ludzi zdrowych!
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Indoctrine
Indoctrine
13.12.2024, 10:06:33 via Wykop
  • 27
@tenloginnieistnieje: Jeżeli część ludzi decydowała się na to z powodu braku środków do życia, to chyba jednak jest coś nie tak?
  • Odpowiedz
Dupa01
Dupa01
Dupa01
13.12.2024, 15:43:00 via Wykop
  • 4
Więc taki człowiek rzuci się pod samochód, czy wyskoczy z 10 piętra, tak lepiej?


@kci83: a gdzie napisałem że tak lepiej?
  • Odpowiedz
Qba_123
Qba_123
Qba_123
13.12.2024, 08:56:08 via Android
  • 48
Panstwu to niestety na reke, bo problem sam sie eliminuje. U nas milleniallsi tak beda robic, bo nie dosc ze musza zarobic na emerytury swoich rodzicow, to sami nie maja zdolnosci na wlasne mieszkanie.
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

GodEmperorWasRight
GodEmperorWasRight
13.12.2024, 12:49:05 via Wykop
  • 4
@vartan: "Niektórym sierotom udaje się wyjść na prostą ergo mieszkanie w bidulu nie szkodzi" - poziom twojej uposiowatej logiki jest porażająco opóźniony umysłowo.
  • Odpowiedz
vidic15
vidic15
vidic15
13.12.2024, 12:52:07 via Wykop
  • 7
@vartan: 6,5 to uważasz za odpowiedni budżet na wzięcie kredytu na 30 lat i kupno kurnika? xD ja zarabiam 9 i nie widzę takiej opcji bo trzeba być szaleńcem, żeby nie wziąć pod uwagę że może coś się stać nieprzewidywalnego.
  • Odpowiedz
Szenkes
Szenkes
13.12.2024, 10:54:55 via Wykop
  • 27
Ale jak to, powinni cierpieć po bożemu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Sarza01
Sarza01
13.12.2024, 12:03:23 via Android
  • 4
@Szenkes
dokładnie, męczyć sie kilka lat na skraju ubustwa, wybierać między lekami a jedzeniem i dogorywac bez ogrzewania.

Kto to słyszał żeby nie przyjąć na siebie troche cierpienia. To nie po katolicku.
  • Odpowiedz
SillyWombat
SillyWombat
13.12.2024, 12:06:27 via Wykop
  • 1
@Szenkes: Oczywiście. Jak nie doświadczą zła to nie będą wiedzieli czym jest dobro ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
  • Odpowiedz
DerMitteleuropaer
DerMitteleuropaer
13.12.2024, 12:20:02 via Wykop
  • 25
Nic w tym dziwnego, jakby nawet większość zgonów była powodowana eutanazją. Prawda jest taka, że dla dużej części ludzi ostatnie miesiące życia to już tylko męczarnia, która nie ma sensu.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ImperiumCienia
ImperiumCienia
13.12.2024, 12:26:15 via Wykop
  • 9
@DerMitteleuropaer: 100% zgody, wiele chorób to tylko przeciąganie agonii gdzie nawet sami chorzy błagają o śmierć, szczególnie ostanie stadia raka
  • Odpowiedz
DerMitteleuropaer
DerMitteleuropaer
13.12.2024, 12:39:41 via Wykop
  • -2
@ImperiumCienia: Tak, a wraz z rozwojem medycyny coraz mniej ludzi nagle umiera np. na zawał, mniej jest też śmiertelnych wypadków, więc coraz więcej będzie właśnie takich przypadków że choroba jest długa i nieuleczalna.

Odrzucając wszystkie kontrowersyjne przypadki, typu eutanazja chorych na depresję, sytuacji w których nie ma żadnych wątpliwości (np. właśnie gdy ktoś jest chory na raka i już nie ma szans na wyleczenie) ciągle zostaje ogromnie dużo.
  • Odpowiedz
tengo_razones
tengo_razones
13.12.2024, 12:23:39 via Wykop
  • 23
To co czytam to taki bambinizm tylko wobec ludzi.
Umieranie nie jest ładne ani fajne, w tej kwestii jesteśmy dokładnie tu gdzie zwierzęta (które nota bene pomagają sobie w przejściu na inny świat) - wystarczy deklaracja w wieku 30 lat co w razie 'w' i tyle (można odnawiać co 5). Kto chce walczyć do końca (bo mu się zdaje że będzie wyglądał jak Braveheart w ostatnich chwilach i ludzkość go zapamięta) to
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Burlakin
Burlakin
Burlakin
13.12.2024, 16:01:24 via Wykop
  • 2
Argument równi pochyłej.


@swiadomy_anakolut: Ten argument zdaje się być prawdziwy w conajmniej 30% przypadków kiedy był używany.
  • Odpowiedz
medusa60
medusa60
medusa60
13.12.2024, 16:47:02 via Android
  • 1
@tengo_razones


nie bardzo kojarzę żeby się kiedykolwiek ziściła ta teoria że wszystko zawsze skończy się na ekstremum....


bo ekstremum nie istnieje. Zawsze można iść krok dalej. Poza tym natura ma swoje sposoby na radzenie sobie z takimi problemami. Jak ludziom zaczyna zbyt mocno odbijać to wybucha rewolucja i ci najbardziej ekstremalni nawzajem się wyżynają, przy okazji część tych umiarkowanych i przez jakiś czas jest spokój.
  • Odpowiedz
josedra52
josedra52
13.12.2024, 12:20:14 via Wykop
  • 23
Ło matko boska, a co to za dawanie możliwości godnej śmierci? Nie słyszeli, że cierpienie uszlachetnia? Matka Teresa coś o tym wiedziała.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Karl_Tofel
Karl_Tofel
13.12.2024, 12:40:13 via Android
  • 14
@josedra52 ale tylko cudze, sama wolała luksusowe kliniki ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
quner
quner
quner
13.12.2024, 16:45:17 via Wykop
  • 1
@josedra52: hitler też -> akcja t4
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 10
  • Strona 1 z 10
  • >

Hity

tygodnia

Zrobiliśmy z Polaków 38 mln śmieciarzy. Ten system kaucyjny miał sens 20-30 lat
Zrobiliśmy z Polaków 38 mln śmieciarzy. Ten system kaucyjny miał sens 20-30 lat
4479
Załatwiła dotację i zniknęła? Gra od Olgi Tokarczuk to nowa Izera
Załatwiła dotację i zniknęła? Gra od Olgi Tokarczuk to nowa Izera
3206
Kacper Tomasiak wicemistrzem olimpijskim w skokach narciarskich !
Kacper Tomasiak wicemistrzem olimpijskim w skokach narciarskich !
3204
Kolejna rozprawa Majtczaka
Kolejna rozprawa Majtczaka
2667
Nie żyje Bożena Dykiel
Nie żyje Bożena Dykiel
2578
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #medycyna
  • #chudnijzwykopem
  • #lekarz
  • #ciekawostki
  • #dieta
  • #pytanie
  • #polska
  • #niebieskiepaski
  • #szpital
  • #jedzenie
  • #nauka
  • #mikrokoksy
  • #nfz
  • #przemyslenia
  • #srodowisko

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking