Dlaczego motoryzacja zrezygnowała z kalamitek? Planowane postarzanie?

Jeszcze kilka dekad temu większość ruchomych elementów samochodowych wyposażona była w kalamitki (smarowniczki), umożliwiające samodzielne smarowanie i konserwację. Dziś te małe zaworki stały się rzadkością, ustępując miejsca częściom bezobsługowym.

- #
- #
- #
- #
- 89
- Odpowiedz
Komentarze (89)
najlepsze
- ponieważ smary mają obecnie kilkukrotnie wyższą żywotność od tych stosowanych 30 lat temu i są głównie syntetyczne, przez co się praktycznie nie starzeją w porównaniu z mineralnymi (które były najpopularniejsze do smarowniczek)
- ponieważ stosuje się przekładki z tworzyw sztucznych, które 30 lat temu albo nie istniały, albo technologia raczkowała
- ponieważ nowoczesne uszczelniacze z poliuretanów nie istniały 30 lat temu, a starzeją się kilkukrotnie
źródło: lozysko-dac-3562w-koyo
PobierzDodatkowo sam rozwój motoryzacji przy okazji wyeliminował potrzebę ich stosowania bo dając do porównania zawieszenia układu kierowniczego z lat 50 czy nawet 70 gdzie nawet w
@Mayki73: Za to Vitka z 2,3 można było wogóle nie gasić a i tak prędzej by się buda zbiodegradowała niż silnik
ale jak już przeczytałem i że ekologia i sramto tamto że to przedłuża - k---a mać wiem ze to nie będzie popularne ...
Mam też opla , nawet dwa - jeden ma 240 nalotu przez 7 lat a drugi co goni ma 260 nalotu i jest od nowości czyli prawie 9 lat.
I k---a mać nic w
@Mayki73: Też miałem opla i ruda go zżarła. Teraz żre mi japońce. Zawiecha bez interwencji. Artykuł pisany pod tezę i tyle.
źródło: IMG_20241002_105400
Pobierz