Niemieckie marki mają problem. Chińczycy wybierają auta rodzimych producentów
A wystarczyło nie karmić niedźwiedzia. Zachód "zbudował" Chiny, które nie są już tylko fabryką świata, ale też rynkiem świata.
NaMasce z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 300
- Odpowiedz
A wystarczyło nie karmić niedźwiedzia. Zachód "zbudował" Chiny, które nie są już tylko fabryką świata, ale też rynkiem świata.
NaMasce z
Komentarze (300)
najlepsze
Do tego dochodzi lepsza cena. Chińczycy przejęli cały know-how z fabryk VW, Tesli itd.
Do tego są producentem 70% baterii do elektryków, więc docelowo będą mieli większość rynku samochodowego.
W ciągu roku wchodzą do masowej produkcji baterie solid-state i dużo tańsze sodowo-jonowe co zwiększy konkurencyjność elektryków ze względu na zasięg i cenę.
Anyway, w mediach głównonurtowych zaczynają się pojawiać informacje o tym co się stało w tym roku w Chinach. Na rynku automoto, marki nie-chińskie zaliczyły totalną porażkę. Nie tylko europejskie ale japońskie/koreańskie również. Niektórzy producenci zapowiedzieli wręcz wyjście
Chińczycy i Amerykanie kupują europejskie marki i modele ze względu na właśnie europejską inżynierię, wzornictwo, styl i wykonanie.
Pomysł: projektować cygańskie błyskotki, LEDy gdzie popadnie, kształty i plasticzki BO CHIŃCZYCY LUBIO - no chyba nie. Ała rzeczywiście.
FYI: Po kilkanaście fabryk kazdej niemieckiej marki w Chinach xD Do zmian drastycznych albo kasacji.
@albi_77: w chinach nie muszą płacić wyimaginowanego podatku od CO2.
@Emdeka: A nie dopuszczają od lat? Rozumiem, że jak Niemcy, Francuzi itd. budują fabrykę w Chinach i chinolstwo siłą rzeczy uczy się know how kopiując je, to wtedy jest dopuszczenie do technologii przez Niemców i Francuzów, ale jak w k---ę niemieckich, francuskich zakładów i podwykonawców (nawet nie będących zachodnimi tyko miejscowymi wyrosłymi na dostawach dla dużych producentów) pojawiło
A w przypadku elektryków i ich rozwoju to też wcale jakoś niebyt dobrze dla nas bo cały osprzęt silnika i różne podzespoły nie są potrzebne w aucie elektrycznym.
@1001001: i tak u nas nie jest tak źle bo to tylko parę procent pkb, pepiki są w większej dupie bo tam to aż 25%, niemiec klęknie to czech umrze.
@1001001: jesteśmy jednym z największych producentów baterii do ev. Ekspert samych baterii już jest dużo więcej wart niż eksport silników spalinowych.
Problem w tym że słaba konkurencyjność niemieckich elektryków dotyka przekłada się na słabsze zapotrzebowanie na te baterie od nas.
Niestety to co produkuje się u nas jest wyraźnie do tyłu w stosunku do tego co oferują
JAkby mieli dostep do taniej sily roboczej na miejscu, to by przemysł rosł u nich w kraju.
A teraz mają sraczke, bo Chiny sobie zbudowaly przemysl i zaczynaja budowac flote i armie.
Nic
@kacper-gorski-12: Co ty za farmazony bredzisz, przecież oni cały czas mają dostęp do tej taniej siły roboczej, ale taki Ford na przykład zamiast robić coś sensownego
To sie nie dziwie ze kupuja takie same chinskie gowno, przynajmniej kosztuje 1/3 tego