Limity CO2 sobie wymyślili, a kraje które produkują wszystko i nam sprzedają mają gdzieś limity. Rozumiem dbanie o środkowisko, ale kosztem wszystkich a nie kilku krajów w UE z sumaryczną ilością ludzi jaką mają w samych indiach...nasze zakazy, limity robią wrażenie tylko na nas, tamci osiągnęliby więcej obniżając co2 o jakiś malutki procent u siebie, ale to nam się wmawia że to dla dobra świata. G---o nie świata, to dla dobra tej
juz teraz klasy sreniej nie stac na nowy samochod a oni chca jeszcze podwyzszać ceny? To jest planowe zarznięcie motoryzacji. Ciekawe jaki maja pomysl na miliony ludzi pracujacych w tej branzy
@nixodus: nie będzie bo rafałek, jemu podobni i ich szefowie zamierzają wprowadzać stopniowym gotowaniem żaby strefy i limity na kolejne generacje aut, co się skończy tak że za kilkanaście lat nie wjedziesz dzisiejszym spalinowym do większości ważnych dzielnic w dużych miastach, dla zdrowia, dla czystego powietrza, dla zbiorkomu, towarzysze! Auta mają być dla klasy wyższej, średnia ma przestać istnieć zrównać się z biedotą, masz jak najmniej posiadać, cały twój majątek
"Nieeee, wcale - ceny takie straszne nie są" Wchodzisz na stronę amerykańskiego Lexusa, bierzesz top dopakowany model wielkości czołgu. Widzisz <picrel> - po przeliczeniu, 288kPLN W bolanda za 30k mniej możesz sobie pozwolić na Skodę Kodiaq, zaś Lexus ww. modelu nie oferuje, za to mniejszy RX zaczyna się od 400kPLN ale zakładając, że to 72kUSD to cena bez VAT, to licząc z naszym 23%, daje ~350kPLN W Polsce za 350kPLN to możesz
@tellet: Dlatego teraz tak dużo ludzi patrzy w stronę chińskich wozideł a nawet jak nałożą to cło (w co wątpię bo chinole sobie i tak poradzą) to ludzie znajdą sposób na ominięcie. Pisałem kilka lat temu, tak śmialiśmy się z chińskich samochodów bo rozpadały się zaraz po montażu a strefa zgniotu była w bagażniku i wystarczyło tylko tyle czasu aby konkurować z runkami zachodnimi. Kwestia kolejnych kilku lat i chińskie
@BykNieDajeMleka Auta może i będą tańsze z Chin ale do tego jeszcze musi być mechanik, który takie ogarnia i ubezpieczalnia, która nie weźmie 400% marży
No przykre, ale fakty są takie, że UE przyjęło strategię pozbycia się paliw kopalnych i konsekwentnie tą strategię realizuje. Są argumenty, by tak robić (np. uniezależnienie od Rosji, Stanów, Chin - UE jako "stary kontynent" ma po prostu niewiele takich zasobów i najlepiej po prostu od nich odejść nim zaczną się naprawdę kończyć na świecie). Proces jest rozciągnięty na dekady, a kraje przechodzące transformację dostają dopłaty.
@Yuri_Yslin: w punkt. Wiadomo co nadciąga i to wiadomo było od niemal 20 lat, a nasi geniusze polityki nie zrobili nic aby się na to przygotować czy jakkolwiek ustawić w nadchodzącej rzeczywistości. Ba, jeżeli uważamy że droga którą idzie UE jest bez sensu, to można było działać aby wyjsć z Unii, bo nawet takie działanie byłoby lepsze niż jakikolwiek brak działania. A teraz wielkie zdziwienie ojej co się dzieje, plus
Jak na razie to KO rządzi i ma w planie rozdawać miliardy górnikom. Konfederacja od dawna mówi o potrzebie EJ z kolei przez 8 lat rządów PO + PSL nawet łopaty nie wbito tylko ciągnięto miliony na pensje i dodatki w jakichś g*wnospółkach.
@Wachatron: wrzucił znalezisko i uważa że wystarczy, już się tego p---------a nie da czytać. Marudzą z każdej strony i g---o się wydarzy. Nic się nie da zrobić i trzeba się z tym pogodzić.
@eSUBA94: tylko w EuroNCAP. Amerykanie mają inną kategoryzacje i oceniają osobno pasywne a osobno aktywne systemy bezpieczeństwa i to jest dobre. Do tego dają noty a nie gwiazdki (obecne 3 gwiazdki EuroNCAP są lepsze niż 5 gwiazdek z czasów plastikowej gamy Renault) więc u Amerykanów można je bezpośrednio porównywać
@foxminator2000: Zalezy co rozumiesz przez "stac" na auto. Ja sie kieruje logika, ze na nowe auto cie stac jak idziesz kupic je za gotówkę i zostaje ci hajs na oklejenie folia/ ewentualna konserwacje podwozia a nie w momencie gdy cie stac na ratę, bo jak masz w gowniakow to w sumie stac cie na rate splacajac z 800+ wiec blizej 30% niz 3
@jegertilbake artykuł jest o nowych chyba? Jakieś fikołki widzę...
@Kreskowka Najtańsza wersja nowego A4 to coś koło 160k PLN. A to wycofywany model i najtańsza wersja. O jakim nowym Audi myślałeś dla rodziny? Bo nawet A4 jest za małe dla rodziny z min 3 dzieci.
A jeżeli piszemy o używanych, to co innego, ale wtedy przedział cen masz dowolny.
Komentarze (215)
najlepsze
@fff112: Indie sąlekko licząc 2 razy większe od całej Europy licząc od Uralu po Islandię. A to oficjalne dane, wiadomo jak to w Azji bywa.
@Czytelnik30: w międzyczasie będziesz jeździł 5 markami chińskich aut, których nazw nie wymówisz a co dopiero spamiętasz
@Czytelnik30: Ferrari, Mclaren, Maserati, Bugati, RR i kilku innych producentów będą się mieli nadal dobrze.
@Mordall: Ano taki jak słychać, gospodarka zię zwija bo brakuje rąk do pracy - trzeba europie więcej murzyniątek.
dla zdrowia, dla czystego powietrza, dla zbiorkomu, towarzysze!
Auta mają być dla klasy wyższej, średnia ma przestać istnieć zrównać się z biedotą, masz jak najmniej posiadać, cały twój majątek
@nixodus: nie będzie, bo, niestety, mamy tutaj inny klimat
Wchodzisz na stronę amerykańskiego Lexusa, bierzesz top dopakowany model wielkości czołgu.
Widzisz <picrel> - po przeliczeniu, 288kPLN
W bolanda za 30k mniej możesz sobie pozwolić na Skodę Kodiaq, zaś Lexus ww. modelu nie oferuje, za to mniejszy RX zaczyna się od 400kPLN
ale zakładając, że to 72kUSD to cena bez VAT, to licząc z naszym 23%, daje ~350kPLN
W Polsce za 350kPLN to możesz
I tu wchodzi banda jełopków z
@Yuri_Yslin: https://biznes.pap.pl/wiadomosci/gospodarka/doplaty-do-wydobycia-wegla-moga-wyniesc-31-83-mld-zl-do-2040-r-forum-energii
Jak na razie to KO rządzi i ma w planie rozdawać miliardy górnikom. Konfederacja od dawna mówi o potrzebie EJ z kolei przez 8 lat rządów PO + PSL nawet łopaty nie wbito tylko ciągnięto miliony na pensje i dodatki w jakichś g*wnospółkach.
Teraz PLN się umacnia w stosunku do USD, więc dobry moment na wprowadzenie opłat emisyjnych i podniesienie sztucznie cen ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ty jak rozumiem walczysz?
Amerykanie mają inną kategoryzacje i oceniają osobno pasywne a osobno aktywne systemy bezpieczeństwa i to jest dobre. Do tego dają noty a nie gwiazdki (obecne 3 gwiazdki EuroNCAP są lepsze niż 5 gwiazdek z czasów plastikowej gamy Renault) więc u Amerykanów można je bezpośrednio porównywać
@Kreskowka
Najtańsza wersja nowego A4 to coś koło 160k PLN. A to wycofywany model i najtańsza wersja. O jakim nowym Audi myślałeś dla rodziny? Bo nawet A4 jest za małe dla rodziny z min 3 dzieci.
A jeżeli piszemy o używanych, to co innego, ale wtedy przedział cen masz dowolny.