Pasy włączania i wyłączania, czy nie umiemy po nich jeździć.
Zapraszam na nowy materiał w którym omawiam czym są i jak korzystać z pasów włączania i wyłączania na drogach. Temat wg mnie jest bardzo interesujący i warty uwagi a jednak jest przez wielu bagatelizowany.

- #
- #
- #
- #
- #
- 131
- Odpowiedz






Komentarze (131)
najlepsze
źródło: Screenshot_20241014_213924
PobierzPrzyklad wjazdu na autostrade:
https://www.google.de/maps/@55.4771042,9.8842463,3a,75y,320.69h,82.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxUOj3OHKuodghHW43csbSg!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
źródło: Screenshot_20241014_214543
PobierzNastomiast te klasyczne to nieporozumienie. Raz mi się ciepło zrobiło na obwodnicy, bo z lewego pasa na środkowy wepchał się bus, a z prawej, z rozbiegówki jednocześnie drugie. A inny klasyk gdy się rozpędzisz, i jakiś dzban przed tobą hamuje bo niezdążył.
Jak Ty mozesz takie bzdury pisać będąc kierowca. Kierunkowskaza używasz w momencie kiedy już zmieniasz pas, tak? To już sobie mozesz go nie włączać. Już za późno.
Kierunkowskaz (jak mówią przepisy o których Ty jako kierowca zawodowy powinieneś wiedzieć) ma informować o zamiarze skrętu a nie o odbywanym wlasnie manewrze skręcania. Dlatego włączamy go