Pasy włączania i wyłączania, czy nie umiemy po nich jeździć.
Zapraszam na nowy materiał w którym omawiam czym są i jak korzystać z pasów włączania i wyłączania na drogach. Temat wg mnie jest bardzo interesujący i warty uwagi a jednak jest przez wielu bagatelizowany.
HardWax z- #
- #
- #
- #
- #
- 131
- Odpowiedz
Komentarze (131)
najlepsze
Przyklad wjazdu na autostrade:
https://www.google.de/maps/@55.4771042,9.8842463,3a,75y,320.69h,82.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxUOj3OHKuodghHW43csbSg!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Czyli mówiąc w uproszczeniu, trzymać odstęp we wszystkich kierunkach...
Podobnie, nie warto być
Nastomiast te klasyczne to nieporozumienie. Raz mi się ciepło zrobiło na obwodnicy, bo z lewego pasa na środkowy wepchał się bus, a z prawej, z rozbiegówki jednocześnie drugie. A inny klasyk gdy się rozpędzisz, i jakiś dzban przed tobą hamuje bo niezdążył.
Konwencja Wiedeńska obowiązuje już ponad 50 lat i przepisy są jasne i logiczne...
Co do pasów wlaczajacych i wylaczajacych z drogi głównej problemy są inne niż na filmiku.
1.Pas wyłączający
Obowiazuje ruch prawostronny, jeżeli będziesz jechał prawym pasem, to na ogół nie będzie problemu bezpiecznie zjechać z drogi. Jeżeli ktoś zjezdza z lewego skrajnego
Jak Ty mozesz takie bzdury pisać będąc kierowca. Kierunkowskaza używasz w momencie kiedy już zmieniasz pas, tak? To już sobie mozesz go nie włączać. Już za późno.
Kierunkowskaz (jak mówią przepisy o których Ty jako kierowca zawodowy powinieneś wiedzieć) ma informować o zamiarze skrętu a nie o odbywanym wlasnie manewrze skręcania. Dlatego włączamy go