@Piotrdexter: Panie, ja to słyszałem wykpowych ekspertów mówiących o tym, że w razie wojny, to taki elektryk 100razy lepszy od spaliniaka, bo oni sobie będą wtedy ładować je ze swojej fotowoltaiki (pewnie najbardziej jak trzeba spieprzać gdzie pieprz rośnie), a posiadacze spalinówek będą walczyć o resztki paliwa( ͡°͜ʖ͡°)
@Arktosik: no fajnie, a teraz wrzuć cenę katalogową q4 w Chinach, bo to jest oferta wynajmu ( ͡°͜ʖ͡°) Nie chcę mi się porównywać wyposażenia, ale od razu widać inne silniki, w Chinach 204 KM, w Europie 286 KM.
I przypominam, że w Chinach są dopłaty bezpośrednie
Musi byc naprawde zle skoro w polsce 90% nowych aut to zakup na firmy, lizingi i najmy dlugoterminowe i nawet to sie dla firm nie oplaca to co dopiero te 10% kowalskich ktorzy maja wydac prawie 200k na auto wymagajace kompromisow.
skoro według wykopków auta spalinowe są tanie i dla każdego
@eSUBA94: auta spalinowe były tanie i dla każdego tak do 2019r. Od pandemii rynek całkiem się spartolił, a i swoje zrobił też nowe unijne wymogi co do obowiązkowego wyposażenia.
@grafixautozine: Ostatnio ktoś to wrzucał widełki elektrycznego fiata e-500 to cenowo przedział samochodów takich jak mercedes c-klasa lub audi a4 i wielu innych, elektryczna corsa kosztuje tyle co 2 spalinowe praktycznie.
Ostatnio ktoś to wrzucał widełki elektrycznego fiata e-500 to cenowo przedział samochodów takich jak mercedes c-klasa lub audi a4 i wielu innych,
@Cztero0404: Tesla Y albo 3 kosztują 225k bez dopłaty z napędem na 4 koła, 500 koni, ~600km zasięgu, zajebista kamera 360° i cofania 4k, elektryczne siedzenia z automatyczną pamięcią, ogólnie zajebisty standard
Mercedes C albo Bmw 3 zaczynają się od 190k w bieda wersjach 130 koni. Co
Ktoś pracujacy za minimalną albo za średnią na pewno nie kupi, bo za co
@mietkomietko: Tutaj nawet nie chodzi oto, przede wszystkim w naszym kraju (Polsce) i dużej części naszego obszaru geograficznego prąd jest dalej z węgla więc nie ma tu absolutnie żadnej ekologii a nie dość, że nie ma ekologii to jeszcze nie ma infrastruktury pod to. Na osiedlach jest problem z parkowaniem a co dopiero ładowaniem. Łatwiej jest
Masz elektryka i mieszkasz w pobliżu terenów powodziowych. Nagle wyłączają zasilanie w całej twojej okolicy i nie zasilisz energią swojego auta, nie wyciągniesz kanistra 10l z paliwem z garażu lub bagażnika, albo nie odkupisz od sąsiada tak jakbyś to zrobił gdybyś miał normalny samochód. Nie uciekniesz takim autem, musisz je zostawić na miejscu i liczyć, że może akurat woda nie podejdzie... W przypadku klęski innego rodzaju też jesteś zależny od tego czy
@Anakee: I rozumiem w przypadku powodzi lub wojny te panele przetwornice magazyny energii weźmiesz razem ze sobą uciekając przed wodą albo frontem XD. Bo ja paliwo na 1000 km jazdy sobie wezmę w opakowaniu wielkości średniej walizki.
@fervi: widzialem kiedys posta ze co by bylo jakbym wrocil z trasy na pustej baterii i akurat wtedy syn zlamalby noge a do szpitala jest 150km, w dodatku zima wiec zasieg mniejszy
Standardowo naciągany artykuł na podstawie wybranego miesiąca, żeby pasowało pod tezę. Jak sięgnąć głębiej to: zarejestrowane nowe BEV w okresie styczeń - sierpień (2023 -> 2024) Polska 10885 -> 10991, wzrost 1 % Belgia 59550 -> 84137, +41,3 % Czechy 4070 -> 5763, +41,6 %
@doeros: jak zobaczyłem tytuł to właśnie podejrzewałem, że chodzi raczej o ogólny spadek sprzedaży aut w Europie, no ale niedorozwinięte dzieci na wykopie musiały się dowartościować.
@doeros: Ludzie mający spalinowe auta lubią się dowartościować złymi informacjami na temat aut elektrycznych. Np w zeszłym roku było dużo artykułów o załamaniu sprzedaży elektryków w Norwegii, bo na mrozach stawały na autostradach itp. Jak się okazało obecnie sprzedaż elektryków to ponad 90% wszystkich samochodów.
Ciekawe ile osób zginęło by podczas ostatniej powodzi bo: - elektryczny wóz strażacki się rozładował i nie ma gdzie go podłączyć do ładowarki, bo drzewa zerwały linie energetyczne, - bateria w nożycach do cięcia karoserii się rozładowała i nie można kogoś uwolnić z samochodu, - wyładowała się bateria w pompie wypompowującej wodę, - trzeba zaczekać 3 godziny na naładowanie baterii karetki, - trzeba zaczekać 5 godzin na naładowanie baterii helikoptera.
Ciekawe ile wytrzymają baterie w szpitalu, do których podłączony jest sprzęt do podtrzymywania życia? Chciałbym żeby wszyscy ekoaktywiści byli w takim szpitalu i patrzyli na malejący wskaźnik naładowania baterii w urządzeniu dzięki któremu np. obecnie oddychają. Ciekawe, czy nadal protestowali by przed włączeniem agregatów prądotwórczych na ropę?
Nic, bo wiele szpitali nie ma UPS ani agregatów. Sam znam dwa (wojewódzkie) które nie mają nic. Tzn mają agregaty na stanie, ale nie sprawne
Nie idzie sprzedaż niemieckich i włoskich elektryków. Gdyby nie cła to już by mogli fabryki zamykać... W Chinach auto 50 koła, a w PL Fiacik 500 za 150 tys. - i na co oni liczą?!
Komentarze (277)
najlepsze
@motonita: Przynajmniej będą mieć o co XD.
Electric Audi Q4 e-Tron is 290% more expensive in USA than China.
Nie chcę mi się porównywać wyposażenia, ale od razu widać inne silniki, w Chinach 204 KM, w Europie 286 KM.
I przypominam, że w Chinach są dopłaty bezpośrednie
źródło: IMG_20240919_093903
Pobierz@eSUBA94: auta spalinowe były tanie i dla każdego tak do 2019r. Od pandemii rynek całkiem się spartolił, a i swoje zrobił też nowe unijne wymogi co do obowiązkowego wyposażenia.
@Cztero0404: Tesla Y albo 3 kosztują 225k bez dopłaty z napędem na 4 koła, 500 koni, ~600km zasięgu, zajebista kamera 360° i cofania 4k, elektryczne siedzenia z automatyczną pamięcią, ogólnie zajebisty standard
Mercedes C albo Bmw 3 zaczynają się od 190k w bieda wersjach 130 koni. Co
@mietkomietko: Tutaj nawet nie chodzi oto, przede wszystkim w naszym kraju (Polsce) i dużej części naszego obszaru geograficznego prąd jest dalej z węgla więc nie ma tu absolutnie żadnej ekologii a nie dość, że nie ma ekologii to jeszcze nie ma infrastruktury pod to. Na osiedlach jest problem z parkowaniem a co dopiero ładowaniem. Łatwiej jest
@Anakee: I rozumiem w przypadku powodzi lub wojny te panele przetwornice magazyny energii weźmiesz razem ze sobą uciekając przed wodą albo frontem XD. Bo ja paliwo na 1000 km jazdy sobie wezmę w opakowaniu wielkości średniej walizki.
źródło: 7b329ad544d6aeb3db4eab80522f
PobierzJak sięgnąć głębiej to:
zarejestrowane nowe BEV w okresie styczeń - sierpień (2023 -> 2024)
Polska 10885 -> 10991, wzrost 1 %
Belgia 59550 -> 84137, +41,3 %
Czechy 4070 -> 5763, +41,6 %
- elektryczny wóz strażacki się rozładował i nie ma gdzie go podłączyć do ładowarki, bo drzewa zerwały linie energetyczne,
- bateria w nożycach do cięcia karoserii się rozładowała i nie można kogoś uwolnić z samochodu,
- wyładowała się bateria w pompie wypompowującej wodę,
- trzeba zaczekać 3 godziny na naładowanie baterii karetki,
- trzeba zaczekać 5 godzin na naładowanie baterii helikoptera.
Nic, bo wiele szpitali nie ma UPS ani agregatów. Sam znam dwa (wojewódzkie) które nie mają nic. Tzn mają agregaty na stanie, ale nie sprawne