Czy Chiny wygrają z Europą w sektorze samochodów elektrycznych?
O rewolucji w przemyśle samochodowym związanej z elektromobilnością, kłopotach europejskich koncernów i ekspansji eksportowej Chin mówił dr Konrad Popławski z Ośrodka Studiów Wschodnich w rozmowie z Damianem Adamusem.
politologug z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 8
Komentarze (8)
najlepsze
Bo nie kierowali się ideologią tylko kwestiami czysto praktycznymi.
Czyli najpierw rozwinąć przemysł, rozwinięty przemysł pozwolił im opracować nowe technologie.
Chcąc zmian nie należy zabijać przemysłu dla idei bo nie będzie komu opracować nowych technologii potrzebnych do zmian.
Nie wygrywa ten kto jako pierwszy poleci na Księżyc (albo na Marsa) tylko ten kto się nauczy podróżować w sposób najbardziej ekonomiczny.
Idea aby transport był drogi i dostępny jedynie dla
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114871,19279656,wciagal-smog-odkurzaczem-z-zebranego-pylu-zrobil-cegle.html
Za to w EU, to czysta ideologia wleciała połączona z podrożeniem wszystkiego i ukręcaniem ekonomicznego łba ludziom z wyłączeniem elit i w ich imieniu, a nie żadne rozwiązania.
Bo jakim cudem znacznie gorszy użytkowo i mniej trwały pojazd na prąd jest droższy niż przyzwoity samochód?
Ja to bym zaproponował zwiększenie
Poza tym metan łatwiej przechować, da się go skroplić, ma też na tyle dużą gęstość że zbiornik sprężonego metanu może pracować pod rozsądnym ciśnieniem.
Wodór się tak łatwo nie skropli, a w postaci gazowej
https://youtu.be/Vkjmq8MhKik