Piszę to jako przestrogę dla innych, którzy mają zamiar mimo tej i wielu podobnych historii robić tam zakupy i dla tych, którzy już ten błąd popełnili i czeka ich szkoła życia po
Płyta asus tuf b450m-plus kupiona jako outlet w x-kom przez allegro w grudniu 2022. Na początku marca nagle przestała się uruchamiać po restarcie komputera, brak sygnału post. Straciłem prawie 2 dni sprawdzając wszystko co się da, płyta czasami się uruchamiała i działała czasami nie, nawet specjalnie pożyczyłem procesor i ram od znajomego.
-4 Marca otwieram dyskusję na allegro. Od razu próbują mnie przekierować na swoją stronę i ich formularz zgłoszenia, nalegam, żeby wypełnili wniosek w moim imieniu, wszystko chce mieć w dyskusji.
-9 Marca przesyłka dociera do x-kom i cisza...
-18 marca w dyskusji dostaję wiadomość, że płyta przebywa w serwisie (ich jak mniemam) i poproszą o ponaglenie i cisza...
-29 marca proszę allegro o pomoc.
-29 marca allegro wypowiada się w dyskusji "Sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, jeśli w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji nie wyda decyzji reklamacyjnej, reklamacje uznaje się jako rozpatrzoną pozytywnie."
-30 Marca x-kom pisze w dyskusji "Płyta główna, zgodnie z przebiegiem zgłoszenia RMA...XXX została przesłana do autoryzowanego serwisu producenta. Poprosiliśmy o ponaglenie procesu weryfikacji/naprawy i informacje zwrotne." prawdopodobnie przekazali ją do serwisu producenta kilka dni wcześniej nie informując mnie o tym, bo po co?
Tutaj zaznaczę, że reklamacja była z tytułu RĘKOJMI, wyraźnie to podkreślałem od początku, więc nie wiem skąd w serwisie producenta się znalazła bez mojej zgody i wiedzy.
-2 Kwietnia ja piszę w dyskusji "14 dni od złożenie reklamacji minęło i nie została wydana decyzja w tym czasie. Serwis producenta mnie nie interesuje, ponieważ reklamuję z tytułu RĘKOJMI u sprzedawcy a nie producenta." i ponownie proszę allegro o pomoc.
I tutaj mój błąd, 4 kwietnia nie oznaczyłem dyskusji jako nierozwiązanej i została ona automatycznie zamknięta... więc piszę do allegro przez facebooka. Allegro przeprasza za sytuacje i zapewnia, że pomoże, ale dyskusji nie da się już przywrócić. Wysyłają sprzedającemu ostrzeżenie i każą skontaktować się ze mną w ciągu 24 godzin.
Po kilku godzinach dostaje od nich wiadomość na allegro (nie w dyskusji, tylko poprzez zwykłą wiadomość na allegro) "Płyta po testach przeprowadzonych przez naszych techników nie wykazywała problemów z działaniem. Z tego powodu rękojmia została odrzucona. Komponent został przekazany do autoryzowanego serwisu producenta, w celu dodatkowego sprawdzenia jej działania. Poprosiliśmy wspomniany serwis o priorytetowe, jak najszybsze zakończenie weryfikacji działania płyty. Postaramy się jak najszybciej przekazać uzyskaną odpowiedź."
Płyta według x-kom NIE WYKAZAŁA problemów z działaniem i jest sprawna, więc odesłali ją do serwisu producenta zamiast do mnie xD Logiczne. Rękojmia odrzucona, mimo, że minęło 14 dni, ale kogo tam jakieś polskie prawo interesuje? na pewno nie x-kom.
W tym momencie składam wniosek do allegro protect o zwrot pieniędzy. Dostaje chwilę później maila od allegro "rozumiem, że sytuacja jest niekomfortowa. Sprzedawca odpowiedział jednak na nasze działania, jesteśmy w trakcie ostatecznego wyjaśnienia sprawy. Formalnie wstrzymałem Pana wniosek, gdyby jednak sytuacja nie uległa zmianie do końca dnia, proszę o ponowny kontakt. Rozpatrzę wówczas Pana wniosek ponownie."
W odpowiedzi na maila pisze, że sprzedawca odrzucił rękojmie na co allegro prosi o wysłanie zrzutu ekranu więc im wysyłam ostatnią wiadomość na allegro od x-kom. Po chwili przychodzi mail, że wniosek rozpatrzony pozytywnie. Kasa tego samego dnia na koncie.
Teraz najlepsze, następnego dnia czyli dzisiaj przychodzi mail od x-kom: "Autoryzowany serwis producenta stwierdził uszkodzenie Pana płyty głównej. Płyta nosi ślady oksydacji elementów na PCB. Uszkodzenie nie stanowi wady tkwiącej w rzeczy w chwili sprzedaży, dlatego nie podlega pod naszą odpowiedzialność. Rękojmią nie są objęte uszkodzenia spowodowane niewłaściwym lub niezgodnym z instrukcją obsługi użytkowaniem produktu oraz wady spowodowane zdarzeniami losowymi. Z uwagi na powyższe spółka x-kom nie ma podstaw do uznania Pana reklamacji."
Wychodzi na to, że x-kom ma jeszcze straszny burdel w wewnętrznej komunikacji i nie wie, że ja już pieniądze odzyskałem i mogą się ze swoimi kłamstwami bujać.
Oczywiście żadnych zdjęć tych rzekomych oksydacji nie wysłali a ja posiadam zdjęcia sprzed wysłania płyty. Żadnego zalania oczywiście nie było. Więc odpisałem im tylko, żeby się bujali z tą płytą i kasę już odzyskałem i więcej ani ja ani nikt znajomy zakupów tam nie zrobi.
A i raz odpisywali w dyskusji, raz na maila a raz przed wiadomości allegro, szkoda, że jeszcze kartki świątecznej nie wysłali albo kwiatów.
Streszczając całość, płyta według x-kom była w pełni sprawna a moja reklamacja niezasadna, więc zamiast ją odrzucić i odesłać płytę do mnie (wtedy ponownie bym ją reklamował i musieliby oddać pieniądze) wysłali ją bez MOJEJ ZGODY ANI NAWET WIEDZY do serwisu ASUS'a, w którym okazała się nagle niesprawna a wręcz rzekomo przeze mnie uszkodzona.
Co mnie uratowało? Zakup przez allegro, precyzyjne określenie, że chodzi mi o reklamacje z tytułu RĘKOJMI oraz zawalenie terminu wydania decyzji w ciągu 14 dni przez x-kom oraz olanie przez nich dyskusji.
Mimo, że odzyskałem kasę jestem wściekły. Ewidentnie próbowano mnie oszukać a uratował mnie tylko przypadek, gdyby ta płyta była kilak złotych tańsza na ich stronie zapewne bym tam kupił i był teraz w czarnej D jak setki innych osób, które historie czytałem dzisiaj, gdyby takie coś mi się nie przytrafiło nie uwierzyłbym, że jest w 2023 w cywilizowanym kraju możliwe.
Jeżeli zamierzacie cokolwiek tam kupować to wyłącznie przez allegro, reklamacje wyłącznie z tytułu odpowiedzialności sprzedawcy (czy jak to się teraz po zmianach nazywa, zakup był przed nowym rokiem więc była to rękojmia) i od razu dyskusja i wszystko załatwiać przez dyskusje, żadne maile, żadne formularze x-kom'u, tylko dyskusja.
Komentarze (213)
najlepsze
A potem pikachu wszelkiej maści sprzedawców "czemu ludzie tak idą do tego Allegro?".
@Megawonsz_dziewienc: Dużym plusem jest to, że takie zwroty wystawiają na allegro kilka procent taniej. Udało mi się tak kilka rzeczy kupić nawet do 15% taniej. Raz tylko przyszedł laptop, który był zużyty bardziej niż na zdjęciach - zwróciłem tego saego dnia, a zwrot kasy miałem dosłownie po trzech dniach (pełnej
To jak oni sobie płytę sprawdzają i u kogo nie jest twoją sprawą, rękojmia nie daje ci prawa dyktować im sposobu sprawdzenia płyty, nie potrzebują twojej zgody by wysyłać to gdziekolwiek, to chcesz mieć załatwione czy nie, wiec cały twój wywód wokół tego nie ma żadnego znaczenia.
Kolejna sprawa, za pierwszym razem nie możesz żądać kasy, tylko wymiana lub naprawa, żądać kasy możesz dopiero potem, ale tylko
telewizor też mi wymienili na nowy korzystając z opcji odsyłali do 2 tygodni użytkownika produktu.
nigdy nie miałem z nimi problemu.
natomiast z media expertami, media marktami, allegro problemy zdarzały się na tyle często, że całkowice