Możliwości graficzne wojskowego symulatora lotu z 1981 r.
Materiał wideo prezentujący zaawansowany symulator lotu dla wojska z początku lat 80. - jego funkcjonalność i uwczesne wyżyny grafiki komputerowej generowanej w czasie rzeczywistym.
sir_blumental z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 113
Komentarze (113)
najlepsze
I znowu przychodzi do głowy obiegowa opinia, że wojsko w potajemny sposób już teraz może mieć dostęp do technologii, której większość osób nawet sobie nie wyobraża.
@Patiomkin: Przecież zawsze tak było, wifi, LTE, 5G to wszystko technologie najpierw stosowane w wojsku
@Patiomkin: Kiedyś na tym myślałem i doszedłem do wniosku, że odbywa się to skokowo. Przełom lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych to schyłkowa Zimna Wojna. USA miało konkurenta w postaci ZSRR wydawało ogromne środki na rozwój technologii. Po wywalczeniu roli hegemona czyli od końca lat osiemdziesiątych XX
@Project_Yi: w okolicy roku 1970 były juz opcje wideo rozmów, fakt ekran byl jak w starym oscyloskopie i kolory dwa plus szarości jednak już na odległość dalo się widzieć rozmowce podczas rozmowy.
@Pan_Buk: skoro potrafili to ponad 40 lat temu, to co potrafią teraz :)
W ten sposób było dużo rzeczy robionych w stacjach roboczych Silicon Graphics. To z czym na PC musiało się męczyć CPU tam było liczone przez koprocesor graficzny.
Bardzo podobnie (tylko na mniejszą skalę) było w Amidze, jak słusznie napisał @
wypowiedz goscia który przy tym pracował:
E&S CT5 to był naprawdę systemem grafiki 3D czasu rzeczywistego. W każdym razie nie odtwarzał po prostu wstępnie wyrenderowanych scen i nie był w żaden sposób zależny od E&S Picture System - poza tym, że użyliśmy Picture Systems do wykonania naszego schematycznego przechwytywania płyt za pomocą opracowanego przez nas programu do przechwytywania schematów o nazwie
...
W 1974 roku Evans & Sutherland wypuścili pierwszy komercyjny bufor ramki, kosztujący około 15 000 $. Był w stanie generować rozdzielczości do 512 na 512 pikseli w 8-bitowej skali szarości i stał się dobrodziejstwem dla badaczy grafiki, którzy nie mieli środków na zbudowanie własnego bufora ramki. New York Institute of Technology stworzył później pierwszy 24-bitowy system kolorów przy
poniżej link do typowej gry symulacyjnej z 1990 roku z Amigi, niemal 10 lat po tym symulatorze z artykułu.
https://www.youtube.com/watch?v=zQUoZ0TInK8
to tylko daje do myślenia czym dysponuje armia USA obecnie.
https://www.youtube.com/watch?v=p-V8DnRlIfc
Czy su 27 flanker.
Troszkę grafikę terenu poprawiło zastosowanie fraktali.