Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko426
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

544

Szkoła nie musi znać powodu nieobecności uczniów na zajęciach - rp.pl

Nauczyciel nie musi wiedzieć, czy uczeń był na nartach czy w szpitalu. Nie ma podstaw, by podawać przyczyny absencji.

Rzeczpospolita_pl
Rzeczpospolita_pl
z
rp.pl
dodany: 23.02.2023, 09:15:46
  • #
    szkolnictwo
  • #
    szkola
  • #
    absurd
  • #
    edukacja
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauczyciele
  • 187
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

A w UK mają specjalny formularz na taką okazję.

LDevil
z documents.hants.gov.uk
  • 1

Komentarze (187)

najlepsze

Hawwa
Hawwa
24.02.2023, 00:24:35 via Wykop
  • 171
Nigdy ani ja, ani moja matka nie wypisywałyśmy powodów usprawiedliwienia czy zwolnienia. I nigdy nie było problemu z tym, aby zostało zaakceptowane. "Proszę o zwolnienie / usprawiedliwienie nieobecności mojego dziecka z zajęć / w dniu blablabla. Dziękuję". I koniec. Jak raz mojego syna nauczyciel zapytał, co się stało - odpowiedział: "za dużo by opowiadać". Temat zamknięty
  • 11
p0mian
p0mian
24.02.2023, 07:15:11 via Wykop
  • 100
@Hawwa: tyle że słowo usprawiedliwienie samo w sobie nic nie znaczy. Generalnie usprawiedliwienie to z definicji wytłumaczenie nieobecności. Jakkolwiek zgadzam się z tym, że powodu nie powinno się podawać to jednak uważam, że "prośba o usprawiedliwienie" nic nie znaczy tzn to jakby odpowiedzieć na pytanie: wytłumacz mi zjawisko fotosyntezy słowem "wytłumaczam" - takie słowo nie stanowi wytłumaczenia. Więc jeśli przyjmiemy, że nie trzeba podawać powodu to powinniśmy zrezygnować z "usprawiedliwienia" i
dyabel_xxx
dyabel_xxx
24.02.2023, 09:25:18 via Wykop
  • 161
@p0mian: słowo "usprawiedliwienie" znaczy dla mnie jako rodzica lub opiekuna prawnego, że mam świadomość nieobecności i powody tej nieobecności. I powody te uznaje za wystarczające do zasadności nieobecności.
rafallubonski
rafallubonski
24.02.2023, 10:25:55 via Wykop
  • 75
Szkoła też nie powinna wiedzieć jakiego kto jest wyznania. Więc nie powinno być zajęć religijnych w szkole i na koszt podatnika to już swoją drogą.
  • 4
rafallubonski
rafallubonski
24.02.2023, 16:18:00 via Wykop
  • 1
@Imagination: U moich tam już dzieciaki praktycznie nikt nie chodzi na żadne bajki magów.
kidddddi
kidddddi
25.02.2023, 02:02:36 via Wykop
  • 2
@rafallubonski: a wykop powinienienenenen byc płatny
miniCZOLG
miniCZOLG
24.02.2023, 09:12:48 via Android
  • 37
przecież nigdy nie było potrzeby podawania przyczyny nieobecności. Co to za cygańskie zwyczaje?
  • 3
koniarz
koniarz
24.02.2023, 10:46:16 via Wykop
  • 9
@miniCZOLG: u mnie to było. Wioska właśnie
e2rde2rd
e2rde2rd
24.02.2023, 12:43:35 via Wykop
  • 1
przecież nigdy nie było potrzeby podawania przyczyny nieobecności.


@miniCZOLG: Kolejna gówno-burza w gówno-artykule. Słowo klucz to: "może"

Narzucanie obowiązku podania przyczyny nieobecności może prowadzić do pozyskania przez szkołę danych szczególnych kategorii
drrrd
drrrd
24.02.2023, 11:49:23 via Wykop
  • 30
Powody to tam nic. Największa patola to uzależnienie oceny z zachowania od nieobecności - nawet tej usprawiedliwionej. Nie możesz być chory, bo będziesz miał gorsze "zachowanie" - to jest dopiero patola.
  • 1
royback
royback
25.02.2023, 07:28:39 via Wykop
  • 4
@drrrd: usprawiedliwiona Ok, ale nieusprawiedliwiona to są wagary i jak najbardziej wpisuje się to w zachowanie
SmacznyPies
SmacznyPies
23.02.2023, 12:27:51 via Wykop
  • 26
zgadzam się w 100%. interesowanie się dziećmi to pedofilia
  • 14
Razor_wwa
Razor_wwa
24.02.2023, 05:21:27 via Wykop
  • 33
@gorzki99:

W pl jest obowiazek szkolny i kto ma sprawdzacczy obowiazek jest dotrzymany?


Obowiązek szkolny owszem jest, ale szkoła nie musi wiedzieć dlaczego nie było cię w szkole jeśli wpływa z tego dnia/dni usprawiedliwienie od prawnego opiekuna ucznia. Po prostu.
Razor_wwa
Razor_wwa
24.02.2023, 09:27:40 via Wykop
  • 30
@kirsen: Nie interesuje mnie co się w tym temacie dzieje w Niemczech. Rozmawiamy o Polsce. W Niemczech jak dla mnie mogą wyciągać te dzieci przez przednią szybę, żeby postawić je przed plutonem egzekucyjnym Bundeswehry.
Asullo
Asullo
24.02.2023, 11:47:31 via Android
  • 25
Jak jeszcze chodziłem do technikum to mimo pelnoletnosci nie mogłem wypisać sobie usprawiedliwienia a jak chciałem "się zwolnic" to uwaga od "pielęgniarki" musiał mnie odbierać rodzic XDDD kurtyna
  • 5
fonderal
fonderal
24.02.2023, 12:14:17 via Wykop
  • 11
@Asullo: tak rzeczywiście było w PRL-u, ale po 89 się skończyło i jeśli gdzieś było jak piszesz, to szkoła łamała prawo.
Osoba pełnoletnia która nie ma ograniczonych praw, może decydować sama o sobie, w tym sama siebie zwalniać z zajęć lekcyjnych.
Krukosz
Krukosz
24.02.2023, 12:29:32 via Android
  • 2
@Asullo U mnie w licbazie niektore klasy mogly posac sobie usprawiedliwienie a niektore nie. zalezalo od wychowawcy. Moja klasa nie mogla bo jak to wychowawca argumentowal "to moze w ogole przestancie chodzic do szkoly". ( ͡º ͜ʖ͡º)
Holyto
Holyto
24.02.2023, 09:42:14 via Wykop
  • 21
"Dzień dobry, zgłaszam świadomość nieobecności dziecka w dniu x z powodu #!$%@? Cię to obchodzi."
  • 4
kolega_z_sasiedztwa
kolega_z_sasiedztwa
24.02.2023, 09:47:07 via Wykop
  • 3
@Holyto: "Dzień dobry, niestety nie mogę dać Pańskiemu dziecku kolejnego terminu poprawkowego z powodu @$% Cię to obchodzi." ( ͡° ͜ʖ ͡°)
tomilipin
tomilipin
24.02.2023, 10:59:51 via Wykop
  • 1
z powodu #!$%@? Cię to obchodzi."


@Holyto: Ale to ty dzwonisz. Nikt nie pyta o powód, a jeśli pyta to bezprawnie i bezpodstawnie. Mam do czynienia z edukacją od 29 lat i w absolutnie żadnej szkole nikt nigdy nie wymagał powodów usprawiedliwień. W jednej placówce nawet były "firmowe" karteczki do usprawiedliwień, które rodzice otrzymywali na początku każdego roku szkolnego i na nich było miejsce tylko na datę od-do i podpis. Żadnego
zabbii
zabbii
24.02.2023, 09:25:58 via Wykop
  • 20
Są rożne sytuacje ale jak rodzic wypisuje usprawiedliwienie dla dzieciaka notorycznie i akurat w tym czasie był sprawdzian, test, kartkówka itp. itd. i na koniec roku przychodzi rodzic do nauczyciela i błaga o to, aby dzieciak mógł coś zdawać bo grozi mu szmata na koniec to dla takich ludzi nie ma litości. Jak pozwalają na olewanie szkoły przez swojego dzieciaka to widocznie mają je w dupie i niech potem nie stękają, że
  • 3
siepan
siepan
24.02.2023, 10:50:39 via Wykop
  • 2
takie coś może sobie pomyśleć nauczyciel jak szmatowy uczeń przyjdzie błagać


@zabbii: ale usprawiedliwienia i tak nosi się do wychowawcy na godz. wychowawczej. Nauczyciele przedmiotowi nie wiedzą potem dlaczego kogoś nie było na sprawdzianie, najwyżej mogą sprawdzić w dzienniku czy nieobecność została usprawiedliwiona czy nie.
twar
twar
24.02.2023, 11:09:45 via Wykop
  • 0
@zabbii:
Szmatowatego nauczyciela to gowno obchodzi, on ma powtarzac swoje bzdury a nie interesowac sie nie swoimi sprawami, za dzicko odpowiada rodzic a ten chyba wie co sie z jego dzieckiem dzieje skoro pisze usprawiedliwienie. :)
Cechini_Mistrz
Cechini_Mistrz
24.02.2023, 09:15:41 via Android
  • 18
U mnie w szkole kiedyś koleżanka 18 letnia napisała "Proszę o zwolnienie z ostatnich 15 minut lekcji z powodu busa", a nauczyciel na to "A co ci Busa zrobił?"
qeti
qeti
24.02.2023, 10:56:43 via Wykop
  • 10
A czy osiemnastoletni uczeń może sam sobie wypisać usprawiedliwienie? Jesli nie, to czemu?
  • 3
fonderal
fonderal
24.02.2023, 12:09:21 via Wykop
  • 5
@qeti: jak najbardziej może.
lukasgl
lukasgl
25.02.2023, 08:56:31 via Android
  • 0
@spiegelglas Nieważne kto utrzymuje tylko czy dorosły ma pełnię praw.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >
  • Wykopujący (544)
  • Zakopujący (9)

Hity

tygodnia

Andrzeja Duda podpisał Lex Tusk
5402
Nie żyje Tina Turner. Miała 83 lata
3032
Strajk Wszystkich #antyPiS #proPOLSKA
2993
Lex Tusk: Tajemnica spowiedzi ponad tajemnicą lekarską, adwokacką i państwową
2211
Wikipedia zabroniła Polakom pisać o Holokauście. A strona izraelska domaga się
1912
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #edukacja
  • #szkola
  • #absurd
  • #szkolnictwowyzsze
  • #bekazpisu
  • #biblioteka
  • #bydgoszcz
  • #czarnek
  • #depresja
  • #egzamin

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl