Samochód elektryczny to ślepa uliczka? Naukowiec pokazał wyliczenia w Davos

Samochód elektryczny, spalinowy czy hybryda lub ogniwa paliwowe, produkujące prąd na bieżąco z wodoru? Co zrobić jeśli zabraknie litu do baterii? W Davos zastanawiano się, jak wymyślić koło na nowo i osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla w motoryzacji. Swoje wyliczenia pokazał naukowiec Toyoty

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 219
Komentarze (219)
najlepsze
Poza tym uważam, że rozwój powinien iśc nie przez zduszenie gospodarek, a wzrostowi postepu dzięki gospodarce.
Nie, to kłamstwo.
Nie będzie jak dawniej, nie będzie już wolności jaką dawały ludziom samochody, kiedy mogłeś pojechać gdzie chciałeś, z kim chciałeś, kiedy chciałeś.
Szury od roku 2020: Kwiii kwiii zamach na tradycyjną motoryzację i naftę. Silniki elektryczne to spisek i lewactwo. Ropy nigdy nie zabraknie, a Dżordż Orłel dawno już przewidział zamach na stacje benzynowe.
Wniosek - bez względu na scenariusz, Wy zawsze
Szury zawsze twierdza, że wszystko przewidują i przed wszystkim ostrzegały wcześniej. Więc ja tylko tutaj konfrontuję obecne hipotezy z tym, o czym środowiska spisko-poszukiwaczy trąbiły dekadę temu. Nic nie przewidziały, nawalały akurat w tych giga-żydów, których teraz bronią jako obalanych przez rząd światowy. 180 stopni odwrotki, kiedy zmieniają się
https://zielonagospodarka.pl/baterie-sodowo-jonowe-catl-wypra-ze-swiatowego-rynku-lit-2356
@ery78: No właśnie... Naukowiec (zapewne za petro-dolary) dzielnie udowadnia jak to motoryzacja elektryczna jest niemożliwa bo zabraknie litu na ziemi... a Chińczycy już produkują akumulatory sodowo-jonowe (bez litu). XD
Te sodowe są znacząco tańsze, działające dobrze w niskich temperaturach (nie potrzeba podgrzewania do ładowania przy ujemnych temperaturach jak LiFePO4), niepalne, etc... (póki co mają mniejszą gęstość energetyczną ale to o max 20%
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Edit: I #!$%@?. 2x mi wysłało bo wykop się zawiesił xD tego nie da się bardziej #!$%@?ć
Komentarz usunięty przez autora
gniazdko 230 V (7,2 kW) – 11 godzin,
stacja ładowania (22 kW) – 5 godzin,
stacja ładowania (50 kW) – 2 godziny,
stacja ładowania (150 kW) – 1 godzina.
Do każdej takiej stacji/stanowiska musi iść kabel 40-50 [mm^2]. Do każdej.
6 takich stacji/stanowisk, to prawie 1[MW].
Elektrownia w stalowej woli może zasilić "aż" 2200 takich stanowisk. Ile jest aut w Stalowej Woli? Ok. 15 tys.
Jak to może działać?
Statystyczny kierowca zużywa ~5-6kwh dziennie. Do tego większość ładowań odbywa się poza szybkimi ładowarkami. O tak.
Założyłeś, że każde z tych 15 tys aut robi 2000 km dziennie tam?
@omatko No nie wiem kiedy. w tych komuno-marksistowskich czasach wolny rynek? na co się z głowami pozamieniales że tak twierdzisz? (-‸ლ)
Odwieczna beka z bólu dupy toyoty o przespanie elektrycznej rewolucji, mając kurę znoszącą złote jaja przez ponad 20 lat - hybrydy. I odwieczna