Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko517
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

710

Uczniowie używają ChatGPT do odrabiania lekcji. Nauczyciele są bezradni

Ściąganie na przerwach odchodzi do lamusa. Uczniowie używają AI ChatGPT do szybkiego wykonywania zadań domowych. Nauczyciele nie są w stanie rozpoznać tekstu generowanego. Sukces AI. Future is now.

gargantel
gargantel
z
upday.com
dodany: 18.01.2023, 19:26:26
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    sztucznainteligencja
  • #
    chatgpt
  • 271
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Why to write [EN]

xsi1
z youtube.com
  • 0

Tester czy napisane przez AI

xsi1
z writer.com
  • -1

Komentarze (271)

najlepsze

HANTEK2
HANTEK2
18.01.2023, 19:35:34 via Android
  • 456
no to przyjdzie im dodatkowo przepytywac gowniakow z tego co "napisali", plus czy wogole to rozumieja ¯_(ツ)_/¯
  • 14
emantes88
emantes88
18.01.2023, 19:45:33 via Wykop
  • 100
@Cogito-sum: to wymusi logiczne myślenie.
ob22
ob22
18.01.2023, 20:21:52 via Wykop
  • 253
@HANTEK2: szkoda czasu, niech AI ich przepyta
Japanski
Japanski
19.01.2023, 08:30:54 via Wykop
  • 385
W końcu uczniowie znaleźli odpowiedź na głupie zadania domowe. NIe wiem czy wiecie ale treści tych zadań domowych też nie piszą nauczyciele :)
  • 5
MalowanyPtak
MalowanyPtak
19.01.2023, 15:44:16 via Wykop
  • 57
@Japanski: Zależy gdzie. Ja swoim studentom zawsze rozpisywałem "nowe" zadania domowe, których oddawanie jest dobrowolne, ale pozwala zrozumieć pewną problematykę. No ale jest różnica pomiędzy uczeniem akademickim a podstawowym/ponadpodstawowym
Nano22
Nano22
19.01.2023, 15:58:48 via Wykop
  • 24
@Japanski: Za moich czasów korzystałem ze strony zadane.pl czy jakoś tak. Z reguły kiedyś ktoś miał te same zadanie i ludzie na to odpowiadali i się przepisywało. Gorzej było jak ktoś przepisywał z tego samego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
EvilToy
EvilToy
19.01.2023, 11:11:21 via Wykop
  • 302
To może wreszcie pozbyć się zadań domowych? Wypracowania, listy, charakterystyk, ect. można pisać na lekcji. Można też postawić więcej na pamięciówkę. Uczniowie i tak mają nadmiar sprawdzianów. Nauczyciele w pewnym momencie żeby obejść limit dwóch sprawdzianów w tygodniu zaczęli je nazywać "testami", albo "egzaminami", cyrk xD
  • 27
Mawak
Mawak
19.01.2023, 12:51:37 via Wykop
  • 209
@EvilToy: Edukacja ogólnie wymaga gruntownej reformy na miarę przemian ustrojowych.
trailracer
trailracer
19.01.2023, 13:53:13 via Wykop
  • 76
@EvilToy: Praca domowa powinna być po prostu nieobowiązkowa. Jak zrobisz parę zadań z matematyki jako praca domowa to sobie utrwalisz materiał z lekcji, ale jeśli ktoś woli sobie je zrobić przed klasówką lub w ogóle nie potrzebuje ich robić by sobie radzić, to niech takie opcje też ma.
PanDzikus
PanDzikus
18.01.2023, 22:59:15 via Wykop
  • 118
Nauczyciele nie są w stanie rozpoznać tekstu generowanego.

Czyli ChatGPT zdał test Turinga.
  • 15
Mutare_mundi
Mutare_mundi
19.01.2023, 10:07:45 via Wykop
  • 165
@PanDzikus: No nie, bo nie na tym test Turinga polega.
Polega na dyskusji, a (na razie) łatwo go wykryć w trakcie rozmowy, jest bardzo specyficzny.
Cyb_pl
Cyb_pl
19.01.2023, 10:28:07 via Wykop
  • 40
@PanDzikus: Widzę że masz wysokie mniemanie o polskiej edukacji :)
lagrande
lagrande
19.01.2023, 13:49:17 via Wykop
  • 114
Ja używam tego do pisania listów motywacyjnych bo niektóre firmy wymagają jeszcze tego gówna a mnie szkoda czasu na głupoty
  • 7
CytrynowySorbet
CytrynowySorbet
19.01.2023, 14:05:14 via Wykop
  • 84
Ja używam tego do pisania listów motywacyjnych bo niektóre firmy wymagają jeszcze tego gówna a mnie szkoda czasu na głupoty


@lagrande: już jakiś czas pracy nie szukałem, ale jak widziałem, że firma wymaga listu motywacyjnego, to od razu dla mnie przepadała.
buont
buont
19.01.2023, 14:41:24 via Wykop
  • 46
już jakiś czas pracy nie szukałem, ale jak widziałem, że firma wymaga listu motywacyjnego, to od razu dla mnie przepadała.


@CytrynowySorbet:

Zawsze można zrobić odwrotnie.

Wysłać swoje CV z dopiskiem, iż czekasz na list motywacyjny od tej firmy wyjaśniający dlaczego chcieliby żebyś został ich pracownikiem i w jaki sposób jako potencjalny pracodawca sprawdzi się lepiej niż inne firmy.
PotwornyKogut
PotwornyKogut
19.01.2023, 14:08:50 via Wykop
  • 104
kto słyszał to w szkole, plusuje: "musisz to wyryć na pamięć, bo jak będziesz dorosły, to nie będziesz nosił przy sobie na co dzień kalkulatora / tablic matematycznych / układu okresowego" itd

nie ma chyba bardziej skostniałej instytucji niż szkoła, działająca do dzisiaj w trybie pruskim (chociażby podział na roczniki a nie według zainteresowań i poziomu wiedzy z indywidualnych przedmiotów).

gdyby dzisiejsze dzieci miały się w skole uczyć o tabletach, to rozwiązywałyby
  • 10
tellet
tellet
19.01.2023, 14:48:02 via Wykop
  • 38
nie ma chyba bardziej skostniałej instytucji niż szkoła,


@PotwornyKogut: A na poczcie byłeś?
A w spółdzielni mieszkaniowej?
A w PZW?
A w jakimś urzędzie miasta powiatowego?
A czytałeś układ miejsc w PKP?

( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
enzomatrix
enzomatrix
19.01.2023, 16:02:16 via Wykop
  • 9
@danie_blyskawiczne: jaki?
jskan
jskan
19.01.2023, 12:49:16 via Wykop
  • 92
Edukacja nie nadaza za technologia. Moze czas na to aby uczniowie nie marnowali czasu na idiotyczne zadania.
  • 5
jskan
jskan
19.01.2023, 14:13:42 via Wykop
  • 17
po co mają się uczyć, rozumieć czy coś pamiętać


@CytrynowySorbet: piekna manipulacja mojej wypowiedzi.
enzomatrix
enzomatrix
19.01.2023, 16:00:39 via Wykop
  • 5
@CytrynowySorbet: uczenie się wszystkie na pamięć wcale nie jest potrzebne, ważniejsze jest wiedzieć gdzie dane informacje zdobyć i je zrozumieć
SIG-AN
SIG-AN
19.01.2023, 16:23:59 via Wykop
  • 58
Obowiązkowe prace domowe to jakiś absurd. Przykładowo dziecko jest 6h w szkole, potem ma zadane do domu na 2h. To daje 8 godzin dziennie zajmowania się rzeczami, które w znacznym stopniu są niepotrzebne.
To jest 8h pracy, tyle co dorosły.
To jest absurd.
To jest przemęczenie, to jest brak czasu na rozwijanie zainteresowań, to jest brak czasu na życie rodzinne, to jest brak czasu na życie towarzyskie, to jest próba ograniczania władzy
  • 5
Jerzy_Kudelski
Jerzy_Kudelski
19.01.2023, 16:52:36 via Android
  • 4
@SIG-AN słuszna uwaga, moja nauczycielka polskiego w szkole podstawowej w 1998 roku, mówiła nam o zadaniach domowych dokładnie to o czym piszesz w komentarzu.
mirekjanuszek
mirekjanuszek
23.01.2023, 10:08:51 via Wykop
  • 0
@SIG-AN: jak sobie przypomnę moją edukację, to nie wyobrażam sobie nauczenia się czegokolwiek z matematyki bez robienia wielu zadań w domu. To po prostu niemożliwe. Nie da się nauczyć w godzinę czy dwie siedząc z 30 osobami w klasie przy tak zróżnicowanym poziomie uczniów. Jeśli chcesz być trochę wyżej niż najgłupszy osobnik, musisz popracować w domu i tyle. Mi się opłaciło ;-)
Same zadania z innych przedmiotów też nie są bezsensu.
Mirkoncjusz
Mirkoncjusz
19.01.2023, 14:12:11 via Android
  • 51
Uczniowie używają ChatGPT do odrabiania lekcji. Nauczyciele są bezradni


To niech użyją ChatGPT do sprawdzania tych lekcji.
  • 2
srokaty
srokaty
19.01.2023, 14:27:42 via Android
  • 32
@Mirkoncjusz wystarczy tak sformułować pytanie by algorytm się sam w pracy zdradzał. Na jednym z egzaminów miałem tak dobierane pytania, że google nie pokazywało wyników lub pokazywało z błędami które były bezapelacyjnym dowodem na oszustwo. Na innym było jedno z równań, które okazało się kontrolnym, kto je rozwiązał musiał powtórzyć rozwiązanie w gabinecie wykładowcy ( ͡º ͜ʖ͡º) Na wszystko jest sposób, tylko czasami wymaga minimum zaangażowania, zamiast
szerp
szerp
19.01.2023, 15:12:13 via Wykop
  • 0
@Mirkoncjusz: xDDD
Dizel_AHTUNG
Dizel_AHTUNG
19.01.2023, 13:56:30 via Wykop
  • 44
Spędzasz rocznie w szkole około 10 miesięcy 5 razy w tygodniu po 5-8 godzin i jakby tego było mało to jeszcze masz poświęcać na to czas w domu? Śmiechu warte
  • 7
C233
C233
19.01.2023, 14:39:45 via Wykop
  • 15
@Dizel_AHTUNG: moze i tak, ale jak czlowiek idzie potem na studia, a mial w dupie zadania z matmy, to na calkach potrojnych mocno wychodza braki w arytmetyce pamieciowej. Zadania same sobie nie są głupie, bo utrwalają wiedzę. Glupi jest program nauczania, który skupia się na zbyt dużym rozproszeniu na głupoty. Na dobrą sprawę w najniższych klasach w tygodniu powinno być kilka godzin matematyki, informatyki i polskiego, moze godzina historii i tyle.
tellet
tellet
19.01.2023, 14:42:37 via Wykop
  • 16
@sirdam: Przecież jemu chodzi o to, że godzinowo, to o ile nie rypiesz na dwa etaty, to najwięcej w życiu pracujesz w szkole, bo nie dość, że na miejscu, to jeszcze masz jakieś gównotaski do odwalenia.
W dorosłym życiu oznacza to normalnie, że albo trafiłeś do kołchozu z frajerami nieszanującymi swojego życia, albo jest ciulaty menadżer który nie potrafi zarządzać ludźmi, albo jesteś tak słaby, że nie wyrabiasz się w godzinach
cmsp
cmsp
19.01.2023, 13:49:37 via Wykop
  • 35
Taki sam jęk nauczycieli jak wchodził internet i wszyscy spisywali prace domowe z wikipedii zamiast czytać te zagmatwane jednorazowe podręczniki.
  • 1
MatthewDuchovny
MatthewDuchovny
19.01.2023, 19:03:05 via Wykop
  • 0
@cmsp: dokładnie. W UK i USA już aktualizują metody nauczania aby np. umieć ocenić dany tekst niezależnie od tego czy napisany przez człowieka, skopiowany z internetu czy wygenerowany przez AI.
SleepingGod
SleepingGod
19.01.2023, 13:54:01 via Wykop
  • 32
Akurat to dobrze, bo prace domowe to zło. W Finlandii, której system edukacji powszechnie uważa się za najlepszy na świecie, prac domowych nie ma, za to powszechne są duże, wielomiesięczne projekty, w których dzieci na prawdę muszą zastosować posiadane informacje w praktyce.
  • 5
tellet
tellet
19.01.2023, 14:44:36 via Wykop
  • 17
@SleepingGod: mhm, już to widzę w Polsce, z mentalnością betonowych, wiecznie niezadowolonych nauczycieli.

Zróbcie projekt na koniec, jakiś taki do wywieszenia w gablotce


czyli drukowanie i klejenie internetu, no ale "na ocene".
marek-fidler
marek-fidler
19.01.2023, 18:04:13 via Wykop
  • 4
@tellet: W 5 klasie babka z angielskiego zadaje co rozdział książki "pracę długoterminową" do oddania za 2 tygodnie. Przy czym za kreatywny opis, jakąś własną historyjkę, można dostać max 5-kę (wiem, paliwoda), natomiast za tzw. lapbooka - 6-kę. No i najczęściej to rodzice drukują, kleją i lecą te 6-ki a na koniec roku 5-ki i wszyscy zadowoleni. Z tym że może 3 osoby w klasie rozróżniają czasy Present Simple i Present
źródło: lapbook_263-6388
Floyt
Floyt
19.01.2023, 15:28:14 via Wykop
  • 29
I gdzie tutaj #!$%@? problem? Jest XXI wiek. Bachory powinny być uczone kreatywnego myślenia na realnych problemach, a nie pisaniu bredni dlaczego Słowacki jest lepszy od Mickiewicza ani na odwrót, co w dorosłym życiu będzie im potrzebne chyba tylko do tego żeby zostać nauczycielem i zadawać rownie idiotyczne zadania.
  • 1
Majkel2008
Majkel2008
20.01.2023, 13:43:09 via Wykop
  • 1
@Floyt: nauka o Słowackim i Mickiewiczu w szkole jest po to, żeby obrzydzić młodzieży klasyki polskiej literatury i upewnić się, że nie dotkną ich nawet kijem jako dorośli.
lubiecie
lubiecie
19.01.2023, 12:44:10 via Wykop
  • 26
i bardzo dobrze, wszsytko sprowadza się do tego że szkoła weryfikuje wiedzę na podstawie czegoś co się wykuje, dochodzimy do tego że głupek ma najlepsze oceny bo umie jak maszyna zakuć, a inteligentne zaradne dzieciaki dostają pały bo nauka im nie wchodzi. Tacy co wpadli na pomysł korzystania z AI i są sprytni powinni z miejsca dostawać wysokie oceny
  • 4
GitheManitou
GitheManitou
19.01.2023, 13:55:13 via Wykop
  • 24
@lubiecie: A potem gdy taki pójdzie w życie i pracę to się okaże, że ameba umysłowa nie potrafiąca samodzielnie złożyć zdania do kupy. Niestety pracuję z takimi.
Zwyro
Zwyro
19.01.2023, 14:12:26 via Wykop
  • 6
@lubiecie: nie no bez przesady. Jak ktoś chciał ogarnąć temat "po swojemu" to zazwyczaj te 3 dostawał. Co prawda dużo się zmieniło od zakończenia mojej edukacji, ale żeby inteligenty i zaradny dzieciak jechał pałach?
brodatykarzel
brodatykarzel
19.01.2023, 15:23:18 via Wykop
  • 20
Prace domowe powinny być dla chętnych, którzy chcą sobie utrwalić wiedzę lub wyjść ponad program, bez sprawdzania i oceniania. W praktyce i tak nie pamiętam zbyt dużo razy żeby się je odrabiało, częściej spisywało się na przerwie lub jeśli już odrabiało to polegały one często na bezmyślnym wyszukiwaniu tekstu i przepisywania z książki zwłaszcza na przedmiotach humanistycznych. Nie widzę problemu.

A tak w ogóle to wcale nie widzę sensu ocen w szkołach
RzeszowiakPodkarpacie
RzeszowiakPodkarpacie
19.01.2023, 18:30:25 via Wykop
  • 16
Jest na to prosta rada - nie zadawać uczniom żadnych zadań do domu.
  • 6
misanthropist
misanthropist
19.01.2023, 21:34:52 via Wykop
  • 2
@RzeszowiakPodkarpacie: To by było za proste! Uczeń nie może mieć za dużo wolnego czasu po szkole. Musi zapieprzać jak na 1,5 etatu, żeby nie truł dupy starym i żeby z nudów nie sięgał po dopalacze, albo jeszcze gorzej gry... Ha tfu na system edukacji, który stawia na obowiązkowe prace domowe, notowanie w zeszycie i bycie posłusznym niewolnikiem zamiast na kreatywność i wiedzę. Jeśli materiału jest za dużo, to go okroić zamiast
Peter134
Peter134
19.01.2023, 22:02:15 via Wykop
  • 3
@Marko72sos: nikt nie stwierdził żeby darować sobie szkołę, tylko że obecny system jest do dupy
quizonmyface
quizonmyface
19.01.2023, 15:22:55 via Wykop
  • 15
Ciekawa akcja w sumie :D stworzono boty AI, które się „uczą”. A ludzie wykorzystują je, żeby się nie uczyć.

Ciekawe do czego to może doprowadzić?
  • 4
Mamut
Mamut
19.01.2023, 15:30:49 via Android
  • 6
@quizonmyface Do braku wiedzy w jakiejkolwiek dziedzinie.
KW23
KW23
19.01.2023, 15:43:16 via Android
  • 5
@quizonmyface do dnia sądu ostatecznego ????????????
Invisiblinio
Invisiblinio
19.01.2023, 13:52:39 via Wykop
  • 15
zadania domowe i zmuszanie żeby się uczyć w domu to totalne dno i odbieranie dzieciństwa. Do nauki powinna być szkoła, tylko i wyłącznie.
  • 5
Invisiblinio
Invisiblinio
19.01.2023, 14:28:53 via Wykop
  • 3
@czemu_dlaczego: tak
Trelik
Trelik
19.01.2023, 14:31:53 via Wykop
  • 3
@czemu_dlaczego: podzielam jej zdanie i sam tak robiłem uczniom.
zalp
zalp
18.01.2023, 22:48:45 via Wykop
  • 13
Ten artykuł też pisał jakiś chatbot i to ze 2 generacje starszy niż chatgpt.

Wyszedł bełkot bez większego sensu ale stwarza on wrażenie wypowiedzi na jakiś temat, w sam raz aby wrzucić na stronę internetową i dokleić reklamy kontekstowe.

Weźmy przykładowo zdanie:
„ Uczy języka niderlandzkiego, a więc przedmiotu, na którym uczniowie często korzystają z narzędzia sztucznej inteligencji.”

Człowiek wiedział by że nie ma takiego przedmiotu bo jest kilka języków niderlandzkich:
1
  • 14
asperger15k
asperger15k
19.01.2023, 07:52:55 via Wykop
  • 6
Człowiek wiedział by że nie ma takiego przedmiotu bo jest


@zalp: Ja np. nie wiedziałem. Przypuszczam, że statystyczny media worker też nie wie.
go_places
go_places
19.01.2023, 09:58:21 via Wykop
  • 3
@zalp: Są kursy języka niderlandzkiego, słowniki (https://wiedza.pl/mobile/pl/p/Maly-slownik-niderlandzko-polski%2C-polsko-niderlandzki/342), masa stron odnośnie tegoż, ale to wykop, więc na pewno masz rację ty.
wyrdrender
wyrdrender
19.01.2023, 13:55:29 via Wykop
  • 11
Dzieciaki kombinują przy odrabianiu prac domowych, co za nowość! Myślę, że to jednak w problem z naszym systemem edukacji, a nie z technologią. Cały świat idzie do przodu, a polska szkoła zatrzymała się gdzieś na początku drugiej połowy XX wieku.
datester
datester
19.01.2023, 08:36:58 via Wykop
  • 10
Ja w pracy korzystam - najczęściej do odpisywania na wiadomości xD

Genialne narzędzie.
  • 2
Evzen_Huml
Evzen_Huml
19.01.2023, 15:41:46 via Wykop
  • 0
@datester: XD dobry pomysł
datester
datester
20.01.2023, 10:17:14 via Wykop
  • 1
@Evzen_Huml: myślę nad wtyczką do MS Teams xD
seniorwykopek
seniorwykopek
19.01.2023, 13:52:41 via Wykop
  • 9
Populacja analfabetów zwiększa się ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 4
sztach
sztach
19.01.2023, 14:41:50 via Wykop
  • 5
@seniorwykopek: analfabeta nie poradzi sobie z obsługą tego AI, bo do tego wymagana jest umiejętność pisania
brodatykarzel
brodatykarzel
19.01.2023, 15:27:24 via Wykop
  • 7
@seniorwykopek: ktoś potrafi korzystać z najnowocześniejszych technologii? cóż za analfabeta
dolOfWK6KN
dolOfWK6KN
18.01.2023, 21:33:03 via Wykop
  • 9
Mhm. Ilekroć odpalam ChatGPT, to serwery są przeciążone. Czyżby wstęp do pobierania opłat za korzystanie, z zapewnionym SLA?
  • 8
H_266
H_266
19.01.2023, 08:45:27 via Wykop
  • 16
Czyżby wstęp do pobierania opłat za korzystanie
@dolOfWK6KN: Oczywiście, że tak. Flota maszyn z GPU jest kosztowna. Będzie pewnie płatne API do integracji dla firm.
alizen
alizen
19.01.2023, 09:01:57 via Wykop
  • 5
@H_266: wydaje mi się, że API jest już płatne xd
PiersKurczaka
PiersKurczaka
20.01.2023, 03:26:00 via Wykop
  • 8
Nauka będzie zjadać własne dzieci xD Tak zaczniemy całą pracę umysłową powierzać AI, że w końcu nie będzie nikogo, kto będzie w stanie zweryfikować czy AI kłamie czy nie xD
TheOutSideR
TheOutSideR
20.01.2023, 00:23:53 via Wykop
  • 8
Zadania domowe to irracjonalny sposób nauczania. Doszło do patologi, gdzie nauczyciele nie uczą, a zadają głównie po to, aby rodzice pomagając dzieciom odrabiać lekcje ich uczyły. Zadaniem nauczyciela jest uczyć tak, aby po lekcji uczeń był nauczony i zadne tłumaczenie w stylu „ze ma sobie to utrwalić” nie jest wymówka. Jak ma coś utrwalić to utrwala na lekcji, przez odpowiednie zaangażowanie uczniów np do ćwiczeń. Jedyna akceptowalna forma zadania domowego to przeczytanie
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (710)
  • Zakopujący (13)

Hity

tygodnia

Jak wam ukradną coś poniżej 500zł i macie monitoring nie zgłaszajcie na policje
3413
Były premier skazany za to, że nie utrzymuje byłej żony, niepracującej od 10 lat
2786
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Mamy rekord: wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 najwyższy od 1997!
2048
Dzisiaj KE potrąciła Polsce kolejne €60 mln euro za Izbe Dyscyplinarną
2003
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #zainteresowania
  • #rozrywka
  • #komputery
  • #swiat
  • #internet
  • #motoryzacja
  • #polska
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki