Tunel kolejowy pod Bałtykiem. Ma być najdłuższy na świecie
Tunel pomiędzy stolicą Finlandii, Helsinkami i stolicą Estonii, Tallinem stałby się po ukończeniu najdłuższym na świecie podmorskim tunelem kolejowym o długości około 100 km, niemal dwa razy dłuższym od tunelu pod kanałem La Manche.
MCz89 z- #
- #
- #
- #
- 89
Komentarze (89)
najlepsze
Wow :D Płynąłem do Finlandii z Estonii dokładnie na tej trasie, nie sądziłem że tam aż taki ruch jest który uzasadni opłacalność. Eurotunel jakimś cudem niby był problemem finansowym (jeździłem nim kilka razy - ruch gigantyczny).
Zakop za informację nieprawdziwą. Projekt FinEst Bay jest nieaktualny od co najmniej 2021 ze względu na to, że Vesterback chciał zaangażować Chińczyków do budowy tego tunelu, co natomiast spotkało się z
@piotr-zbies: szkoda bo to oznacza dla tego tunelu raczej 'nigdy'.
W Finlandii jest do tego mocne lobby właścicieli promów między stolicami, które zarabia krocie i modernizuje swój promy. Nikt by nie pływał jakby można było jechać szybciej tunelem.
@XsomX: A to akurat temat znany i dość trudny. Z podobnym lobbingiem i aktywnymi prostestami mamy do czynienia w przypadku aktualnie budowanego tunelu niemiecko-duńskiego Fehmarnbelt - tam też operator promowy, który kursuje co 45 minut na tej bardzo intensywnie uczęszczanej przeprawie wierzga jak
1) drogę S16 z Olsztyna do Ełku (aktualnie odcinek Mrągowo-Ełk nie jest nawet ogłoszony do przetargu więc nie powstanie w ciągu najbliższych 5 lat)
2) S5 Grudziądz-Ostróda i podpiąć region do europejskiej sieci dróg
3) linie kolejowe z
@PfefferWerfer: pięknie dziękuję za odpowiedz, mam sentyment do tej linii (lata 90-te, Działdowo - Lidzbark - Klonowo) i widziałem jak umierała (PS: zgon PKS Działdowo też widziałem, ale to inna 'bajka')