Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko323
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

526

Samochód elektryczny się nie opłaca. Przekonaj mnie do zmiany zdania

Nie zrozummy się źle – jako fan nowych technologii i totalny geek bardzo lubię auta elektryczne. Jazda nimi jest po stokroć przyjemniejsza od jazdy znakomitą

kriksos-stefanos
kriksos-stefanos
z
chip.pl
dodany: 04.01.2023, 16:58:39
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    ekonomia
  • #
    zainteresowania
  • #
    pieniadze
  • 624
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Nie może zabraknąć ;) - Hołek o elektrykach

Zbyslaw_
z youtu.be
  • 37

Komentarze (624)

najlepsze

sawes1
sawes1
04.01.2023, 17:08:43
  • 243
Kupuję benzynę, gazuję ją, a zaoszczędzone 100 000zł przeznaczam na paliwo, naprawy i przeglądy przez kolejne 10 lat. Zmienił Pan zdanie?
  • 77
Helix
Helix
04.01.2023, 17:18:02
  • 260
@sawes1: chyba miałeś go przekonać do elektryków?
sawes1
sawes1
04.01.2023, 17:25:31
  • 215
@stanli: Oczywiście że nie miałem. Elektryk przy dzisiejszych cenach samych aut to kosztowna fanaberia.
dybligliniaczek
dybligliniaczek
05.01.2023, 08:25:39
  • 49
Załóżmy, że nie całe miasto ale tylko mieszkańcy tego falowca w Gdańsku przesiadają się na elektryki... ale by było.
Pobierz
źródło: comment_1672907067eD7KVsqq0Z0V1fnmlySuN4.jpg
  • 22
dybligliniaczek
dybligliniaczek
05.01.2023, 08:38:46
  • 46
A gdzie teraz te auta stoja?


@Pawel993: To nie ważne gdzie stoją, tylko gdzie by się ładowały. Z komentarzy wyżej którzy chwalą sobie elektryki wynika, że prawie każdy "ładuje sobie w domu". Brakuje im szerszej perspektywy, każdy patrzy ze swoje punktu widzenia i na to chciałem zwrócić uwagę.
OdkrylJedenProstyTrik
OdkrylJedenProstyTrik
05.01.2023, 09:49:19 via Android
  • 9
@Pawel993 tak, tak - przedłużacz z okna wystarczy zrzucić, co za problem, prąd się bierze z gniazdka ( ͡º ͜ʖ͡º)
Raa_V
Raa_V
05.01.2023, 09:00:21
  • 46
Elektryk to świetna opcja dla ludzi mieszkających na zurbanizowanych wsiach i przedmieściach. Gdy masz swój garaż, panele na dachu i wozisz dzieci do szkoły 5km, zakupy i praca do miasta 15-25km. Zero stresu, cisza, tanio, dynamicznie.

Elektryk jako jedyne auto w rodzinie znów się świetnie sprawdza ale tylko gdy na wakacje latasz samolotem a trasy powyżej 200km robisz "weekendowo" , rekreacyjnie a zatem masz wywalone czy dojedziesz na miejsce 2h później i
  • 7
mpetrumnigrum
mpetrumnigrum
05.01.2023, 09:52:17
  • 6
Elektryk nie sprawdzi się na blokowiskach, starych miastach bez parkingów podziemnych. Miastach malutkich mniejszych niż powiatowe. Mrowiskach jak Warszawska Białołęka.


@Raa_V: czyli w przypadku 95% użytkowników samochodów.
Nie sprawdza się także gdybyśmy chcieli kupić samochód i użytkować go 10 lat bo tak często średnio zamożni ludzie robią.
Nie sprawdza się w zimie.
Nie sprawdza się gdy nagle poniesie cię fantazja i chcesz wyjechać po za miasto bo wczoraj nie naładowałem baterii
WujkoDobraRada
WujkoDobraRada
05.01.2023, 09:56:26
  • 4
@Raa_V: dobre podsumowanie, szkoda, że tak mało osób jest na wykopie (i ogólnie w społeczeństwie) które nie postrzega świata zero jedynkowo. Za często atakuje się elektryki jakby miały tylko i wyłącznie wady (a mają naprawdę dużo mocnych zalet też), ale nie tylko, to samo można powiedzieć o wielu innych rzeczach, gdzie ludzie w jednym miejscu widzą same wady a w drugim same zalety, gdzie prawda leży po środku.
Zbyslaw_
Zbyslaw_
04.01.2023, 18:09:03
  • 42
Narazie się nie opłaca ale już Eurokołchoznicy razem z naszymi przodownikami z grupy rekonstrukcyjnej PRL pracują usielnie na to żeby się opłacało - jak benzyna będzie za 10-15 zł / L wtedy ludzie zmienią zdanie.
  • 12
1349
1349
04.01.2023, 18:51:15
  • 18
@Zbyslaw_: jak benzyna będzie po 15 to chleb po 50 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zbyslaw_
Zbyslaw_
04.01.2023, 19:18:14
  • 23
@1349: Zachowaj sobie ten komentarz - wrócimy do niego jak już będą wypłacać 25 -tą emeryturę.
YogiYogi
YogiYogi
04.01.2023, 18:09:47
  • 29
- elektryka kupiłem w cenie hybrydy w porównywalnej (czyli maksymalnej) opcji wyposażenia
- ładuję w domu i koszt przejazdu to ~11 PLN za 100km
- od GreenWaya dostałem przy zakupie auta voucher na 1000 kWh doładowania za free na ich stacjach. To będzie jakieś 5000km i w zasadzie większość z tego jeszcze nie wykorzystałem
- spadek wydajności akumulatora w trakcie niedawnych mrozów to ~15% (30km zasięgu na szacowane 260km)
- koszt okresowego
  • 97
xqwzyts
xqwzyts
04.01.2023, 20:12:56 via Android
  • 165
@YogiYogi czyli żeby się opłacało to trzeba go ładować w domu. A teraz zobacz ilu mieszkańców miast parkuję na ulicy bo tam się najczęściej parkuję w mieście. Teraz i znajdź mi logikę forsowania elektryków do miasta, darmowych buspasów itp.

ładowanie "w trasie" to przystanek co 2h na 30minut - czyli siku + kawa itp.


Naiwnie zakładasz że dostaniesz się do ładowarki bez kolejki. Samochód tankuje się kilka minut a często jest kolejka
gokan
gokan
04.01.2023, 21:16:38
  • 75
@YogiYogi: Tak Ci malkontenci mocno naginaja rzeczywistosc ale Ty tez to robisz.
Zapomniales wspomniec ze koszt na normalnych szybkich stacjach ladowania w polsce dobil juz do 3 zl za kwh i powoli cena takiego jezdzenia dobija do 1 zł za 1 km. A na pewno wychodzi sporo drożej niż autem z gazem lub silnikiem diesla. Zapomniales ze socjalistyczny rząd doplaca do Cen energii w domach ale to tez wiecznie trwac nie
Petururururu
Petururururu
04.01.2023, 18:48:46
  • 18
„za rok ładowania auta elektrycznego w domu zapłaciłbym jakieś 3000 zł. Za rok tankowania auta spalinowego – blisko 13000 zł”

Czyli sporo taniej. A chłop narzeka ze te auta są drogie i sie nie opłaca. Czyli kwestia ceny auta.
  • 33
Ligniperdus
Ligniperdus
05.01.2023, 05:36:46
  • 14
za rok ładowania auta elektrycznego w domu

Czyli kwestia ceny aut


@Petururururu: dla niektórych (wcale nie kilku osób) to także kwestia ceny domów
dybligliniaczek
dybligliniaczek
05.01.2023, 08:23:38
  • 39
w domu


@Petururururu: A teraz wyobraź sobie że mieszkańcy tego domu przesiadają się na elektryki.
Pobierz
źródło: comment_1672907002lXtnjTtUjAcLNUGUfUVlHy.jpg
Jarasznikos
Jarasznikos
04.01.2023, 22:41:07
  • 17
Elektryk jest dobry jaki " drugi samochód ". Ten do jeżdżenia na krótkie dystanse, te kilka kilometrów do sklepu, miasta, czy tym podobne.
  • 3
R.....p
konto usunięte 04.01.2023, 23:11:03
  • 13
Ten do jeżdżenia na krótkie dystanse, te kilka kilometrów do sklepu, miasta, czy tym podobne.


@Jarasznikos: Tylko wtedy nie trzeba robić z niego drugiej, pełnoprawnej, fury. Wystarczyłoby coś w rodzaju mikrocara.
bidzej
bidzej
05.01.2023, 09:51:55
  • 2
Wystarczyłoby coś w rodzaju mikrocara.


@Radokop: kierowcy - tak. Producentowi - nie. Po pierwsze, małe auto to mała bateria i słaby zasięg, a po drugie niska cena i żaden zysk ¯\_(ツ)_/¯
pdt_87
pdt_87
05.01.2023, 09:50:31
  • 14
Jakby się zastanowił i policzył to w sumie nie opłaca się nic poza zakupem w miarę nowej Fabii kombi z gazem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
glass3
glass3
05.01.2023, 10:55:40
  • 13
Typowy starter pack dla EV:
- Działka
- Dom
- Przyłącze 3 fazowe
- Instalacja PV

Dopiero Teraz możesz kupić auto EV za 200 tys. zł, aby było opłacalne.
  • 15
fervi
fervi
05.01.2023, 22:22:02
  • 1
@enron: Albo nie wpinasz się do sieci energetycznej o ile pamiętam. I tak jeśli się nie mylę to się zwraca
fervi
fervi
06.01.2023, 10:32:57
  • 1
@enron: i tak będziesz musiał ten hajs przepalić i tak. Jak nie w fotowoltaikę to w prąd. Chyba, że rezygnujesz z prądu to git
sxilll
sxilll
05.01.2023, 09:48:02
  • 9
Oczywiście, że się nie opłaca, sama wymiana baterii jest dramatycznie droga
Pobierz
źródło: comment_1672912078iWIp88AUQmKEQdsn9VXSRI.jpg
  • 6
slx2000
slx2000
05.01.2023, 10:24:33
  • 3
Oczywiście, że się nie opłaca, sama wymiana baterii jest dramatycznie droga


@sxilll: Dzisiaj. Za 10 lat ten sam Li-Ion będzie 4 razy tańszy. A niewykluczone, że na rynek wejdą nowe generacje baterii, jeszcze tańsze. Naprawy spaliniaków też nie są tanie. Znajomy niedawno za wymianę rozrządu w Audi S6 zapłacił prawie 30 tysięcy. I to nie było nowe Audi.
Massad
Massad
05.01.2023, 10:59:37
  • 1
@Massad: ale jak silnik będziesz dobrze użytkował to może działać wiele wiele lat, a baterie z czasem i tak muszą być wymienione bo tracą pojemność


@sxilll: jak baterie się będzie dobrze użytkowało to mało pojemności stracą (bateria w samochodzie to nie jest jedno ogniwo, tylko ich dużo co pozwala je optymalnie ładować i rozładowywać). Jak będziesz ją źle używać to ją zajedziesz, tak samo jak z silnikiem.

Zobacz że informację
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >
  • Wykopujący (526)
  • Zakopujący (49)

Hity

tygodnia

UOKiK zajmie się Ramą jako Masło. Producent: w nazwie listek zamiast 'a'
3030
Nie żyje Tina Turner. Miała 83 lata
2985
Admini Wikipedii banują polskich edytorów za pisanie o Holokauście
1822
Wikipedia zabroniła Polakom pisać o Holokauście. A strona izraelska domaga się
1825
Żydowska dziennikarka powiela kłamstwa na temat Holokaustu w Polsce
1685
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #ukraina
  • #swiat
  • #prawo
  • #historia
  • #rosja

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki