Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko434
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1468

Od 35 lat jestem sadownikiem, ale tak źle jeszcze nie było

Pisowski dobrobyt i jego owoce.

PIAN--A_A--KTYWNA
PIAN--A_A--KTYWNA
z
tygodnik-rolniczy.pl
dodany: 09.12.2022, 10:36:07
  • #
    polska
  • #
    rolnictwo
  • #
    sadownictwo
  • #
    gospodarka
  • #
    biznes
  • 362
    • Facebook
    • Twitter

Komentarze (362)

najlepsze

fashq
fashq
09.12.2022, 10:46:22
  • 573
Będzie jeszcze lepiej bo pisowski rząd planuje wprowadzenie "opłaty cukrowej" czytaj dodatkowego podatku na nektary, soki 100 proc. i napoje z 20 proc. dodatkiem soku z owoców. No ale najważniejsze że są 13, 14 i 15 emerytury.
  • 42
panczekolady
panczekolady
09.12.2022, 13:05:27
  • 542
@fashq: Chcieli PiS, mają PiS. Skoro nie potrafią prowadzić działalności w takich warunkach to znaczy że się do niej po prostu nie nadają
źródło: comment_1670591070mqnA10BIvDh8jOTMUgFTul.jpg
Last_Viking
Last_Viking
09.12.2022, 14:00:57
  • 385
@panczekolady: nie może zabraknąć:
źródło: comment_16705944556RBTpYFHNrMU4mMBxDlmr3.jpg
PDCCH
PDCCH
09.12.2022, 13:43:28
  • 260
źródło: comment_1670593407BoAyEXXXo6vzpklLWTmdOu.jpg
  • 7
srgs
srgs
09.12.2022, 14:10:20
  • 46
@PDCCH: a porzeczka jest chyba w tak ostrych cyklach ze rolnicy co to uprawiaja musza piec jakas chorobe 2-biedunowa. pamietak jak w okolicy byly lata gdzie nie zbierali i gnilo na polu zeby za chwile wyciac wiekszosc zeby po jakims czasie sadzic jak #!$%@? bo ceny wystrzelily zeby po kilku latach znowy wycinac. na spokojnie jestem w stanie przypomnic sobie ze 2-3 takie cykle
PDCCH
PDCCH
09.12.2022, 14:38:10
  • 13
@srgs: podobnie jest ze swiniami, rzepakiem, truskawkami itp itd
M.....r
konto usunięte 09.12.2022, 10:41:56
  • 115
Gratuluję szybkości zakopującym.

****
źródło: comment_1670582469YaL2cKPKUznpWFmnUtIcnG.jpg
  • 15
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
09.12.2022, 14:04:08
  • 5
@Mithor: Ten cztery trzecie to jest normalne u niego. Typowy pisowski troll level hard.
Codziennie_cos_nowego
Codziennie_cos_nowego
09.12.2022, 15:38:28 via Android
  • 4
@Mithor prosty schemat. Widzi rolnika to go #!$%@? strzela i zakopuje...


@memifazi Nie, po prostu trole z farmy opłaconej z pieniędzy kancelaria premiera. W końcu na coś muszą iść, nie? ¯_(ツ)_/¯
graf_zero
graf_zero
09.12.2022, 12:54:44
  • 98
Rolniczka tłumaczy, że w ten sposób dużo jabłek zostaje na rynku wewnętrznym i tę sytuację wykorzystują sieci handlowe, które mają nawet 200% marży na 1 kg jabłek. - My dostajemy za jabłka deserowe 80 groszy za kg, pośrednik sprzedaje je do sieci po 1,80–2,00 zł, a na sklepowej półce jabłko kosztuje 3,50–4,00 zł za kg - żali się.


Zbuduj sięc magazynów, dystrybucji i sklepów detalicznych i sprzedawaj za 4zł.
  • 25
siodemkaxx
siodemkaxx
09.12.2022, 14:03:10 via Android
  • 22
@graf_zero no tak zawsze taki komentarz i to pewnie zawsze ty go piszesz xD, po co pracujesz w fabryce samochodów? Zbuduj swoja fabryke i sprzedawaj swoje samochody, złote rozwiązanie...
Dadas77
Dadas77
09.12.2022, 14:03:27
  • 46
@graf_zero: dokładnie: magazynowanie, chłodzenie, transport, wystawienie w ogrzewanym sklepie (koszty sklepowe: prąd, ogrzewanie, pracownicy), do tego powiedzmy 20% będzie zutylizowane bo się nie sprzeda ... to po ile ma być to jabłko? W sadzie rośnie prawie samo i dlatego koszt produkcji będzie niższy niż całość logistyczna do klienta ostatecznego ... mnie tu nic nie dziwi.
WalesakEuropejski
WalesakEuropejski
09.12.2022, 13:17:39
  • 87
Czy sadownicy kiedykolwiek mówili coś innego niż "tak źle jak teraz to jeszcze nie było"?
  • 7
Peugot
Peugot
09.12.2022, 13:21:17
  • 11
@WalesakEuropejski: nie byli, ale wczesniej to wina niczyja a teraz pisu. A ponoć wszystko wina tuska.
Miecz12
Miecz12
09.12.2022, 14:00:20
  • 35
@WalesakEuropejski: Ogólnie rolnicy to nawet klęskę urodzaju mają, jak dobrze obrodzi, ale prawda jest taka że głosowali na pis, więc widziały gały co brały, jak się nie podoba to niech jado, sadzić drzewa u niemca.
M.....r
konto usunięte 09.12.2022, 10:42:45
  • 47
****
  • 12
animoji
animoji
09.12.2022, 14:23:31
  • 10
@Mithor: Rynek rosyjski zamknęli jeszcze za Tuska. Chodził wtedy z koszyczkiem jabłuszek i mówił, żeby wszyscy zamawiali do firm bo teraz trzeba będzie wszystko zjeść. Tyle było jego wsparcia.
bruuh
bruuh
09.12.2022, 15:16:26 via iOS
  • 28
@animoji: czemu skupiacie się ciągle co było za Tuska, PiS rządzi od 8 lat i jedynie sytuacja się pogorszyła więc wniosek z tego taki że PiS rządzi jeszcze gorzej niż Tusk
muak47
muak47
09.12.2022, 14:12:52 via iOS
  • 31
Słyszę co co roku, akurat tak się składa ze mieszkam jak by to wykopki powiedziały w zapadłej dziurze przy lesie i strumyku. Mam niedaleko zarówno sady jak i rolników z ziemia uprawna i trzoda. Co rok to samo, urodzaj-źle, nie urodzaj-źle, niska cena-źle, wysoka cena-źle. I tak od lat
  • 1
chromypies
chromypies
09.12.2022, 14:32:53
  • 17
@muak47: Pierwsza scena pierwszego odcinka M jak Miłość sprzed dwudziestu lat. Lucjan wysiada z poloneza i podchodzi do Basi krzątającej się pod jabłonią, i razem sobie narzekają, że nie znalazł nikogo do zbiorów, i nie mogą płacić stówy dziennie, bo by dopłacali. Wszystko się na świecie zmienia, ale świat polskich sadowników się nie zmienia.
Alter_Konto
Alter_Konto
09.12.2022, 14:43:10 via Wykop Mobilny (Android)
  • 28
Mieszkam w takim małym zagłębiu sądowniczym
Co roku płacz że opryski drogie, jabłko tanie, spady tanie
Ale co roku dokładają hektarów, fury za kilka baniek a pracownik na czarno za jakieś grosze
Za młodego sam u nich robiłem - jak poprosiłem o wodę to mi kazał jabłko zjeść bo mu było szkoda
Jak wam tak źle to sprzedaj sady, sprzęty i idź na taśmę do januszexu
  • 10
Alter_Konto
Alter_Konto
09.12.2022, 15:14:58 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@siodemkaxx: bo jak się miało 18 lat to żaden grosz nie śmierdział, miałem ochotę pracować a nie jak teraz te #!$%@? co tylko fejsik i tiktoczek + daj pieniądza
mango2018
mango2018
09.12.2022, 23:06:29
  • 3
@siodemkaxx:
Spadek to rzecz święta, natomiast twoje mówienie: "to zostań sadownikiem" jest co najmniej niestosowne.
Obliczę, i pewnie się niewiele pomylę, ty załóżmy tak w okolice 35, ojciec koło 60, jak zaczynał miał powiedzmy te 20, więc pi razy drzwi, końcówka lat 70, początek 80, czyli jeszcze głęboki PRL.
W tych czasach wejście w rolnictwo było stosunkowo łatwe i nie wymagało dużego nakładu finansowego, kto się dobrze zakręcił, kupował ziemię za
JohnFairPlay
JohnFairPlay
09.12.2022, 14:18:28
  • 16
Sadownicy narzekają na władzę? Sprawdźmy jak głosowali rolnicy w ostatnich wyborach.
źródło: comment_1670595507ykFQZipw4gGSJXEdwy7At5.jpg
HalTrout
HalTrout
09.12.2022, 14:05:12 via Android
  • 13
Co roku to samo. Ja pamiętam te gadki od zawsze. Susza albo powódź albo klęska urodzaju.
  • 3
siodemkaxx
siodemkaxx
09.12.2022, 14:24:20 via Android
  • -1
@HalTrout wam płacą za te durne komentarze?
Androo
Androo
09.12.2022, 17:26:39
  • 1
Co roku to samo. Ja pamiętam te gadki od zawsze. Susza albo powódź albo klęska urodzaju.


@HalTrout: Może dlatego, że sadownictwo w dużym procencie zależy od pogody?
gimna
gimna
09.12.2022, 17:20:54
  • 12
Mam 55 lat. Mniej więcej od lat trzydziestu co roku słyszę, że sadownikom się nie opłaca. Może się nie znam, ale co roku widzę też nowe nasadzenia drzewek owocowych. Jeszcze w ubiegłym roku sprzedawałem fotowoltaikę w okolicach Grójca i Warki. Nigdzie nie było miejsca, żeby umiejscowić instalację na gruncie. Każdy metr kwadratowy miał produkować owoce. Czy to naprawdę nieopłacalne?
  • 2
witoldking
witoldking
09.12.2022, 17:33:13
  • -1
@gimna: Jest też coś takiego jak rodzinna tradycja, albo tradycja regionu. Oczywiście rolnicy działają racjonalnie, ale warto zauważyć ich problemy. Eksport do rosji zdechł, ostatnio do Egiptu został utracony. Wewnętrzny rynek to za mało, a na otwieranie nowych trzeba by mieć jakiś ogarnięty rząd, który rozmawia z zagranicznymi partnerami.
gimna
gimna
09.12.2022, 17:36:27
  • -2
@witoldking: OK. I trzeba o tym pamiętać, idąc do urn.
R4EMU
R4EMU
09.12.2022, 15:19:45
  • 12
Nie bawię się w politykę, ale jeszcze NIGDY nie usłyszałem od rolnika, że się opłaca lub, że było dobrze.... Jak obrodzi to nie zbierają bo się nie opłaca, a jak jest susza to łoo jezu bo nic nie rośnie... i tak bez końca.
Atx0937
Atx0937
09.12.2022, 15:56:43
  • 11
Od 30 lat słyszę, ze sie nie oplaca i ze dokladaja do tego interesu ;)
  • 3
Marian_Koniuszko
Marian_Koniuszko
09.12.2022, 16:00:50 via Android
  • 8
@Atx0937 dokładnie. Mam znajomych w tej branży i jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby nie narzekali.
safetirak
safetirak
09.12.2022, 16:06:57
  • 0
@safetirak: bez sensu z dupy porównanie dałem w sumie:)
awcalezenie
awcalezenie
09.12.2022, 15:12:23
  • 11
Problem z sadownikami jest taki, że jak naprawdę będzie im kiedyś źle, to nikt w to nie uwierzy.
  • 7
awcalezenie
awcalezenie
09.12.2022, 15:29:20
  • 1
x10 do obecnych, stać na to będzie nielicznych


@siodemkaxx: sadowników będzie stać?
trzeszczka
trzeszczka
09.12.2022, 15:50:59
  • 2
@siodemkaxx: To co , mam zjadać po dwa jabłka na raz żeby poprawić byt sadownikom ?
pawel1024
pawel1024
09.12.2022, 14:40:18
  • 11
Nie tylko w sadownictwie źle, w innych zawodach też ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1670596796NxUjqBtwdSAqMoy6kyRugl.jpg
  • 2
na_ulicy_maslo_trzaslo
na_ulicy_maslo_trzaslo
09.12.2022, 14:46:08
  • 5
@pawel1024: przynajmniej bez nadgodzin.
Brakuje - "Pielęgniarka potrzeba na gwałt"
Poludnik20
Poludnik20
09.12.2022, 16:06:39
  • -3
@pawel1024: ale coś w tym jest.
macz
macz
09.12.2022, 14:12:44
  • 10
Rolnicy i sadownicy rok w rok to samo. „Panie bo w skupie to za pisiąt groszy a sklepie pińć złoty”. I co rok w rok z tym robią? Nic. Może spółdzielnie założyć? Moze przez internet sprzedawać? Nieeee, narzekać i żeby najlepiej rząd dał.
kabzior
kabzior
09.12.2022, 14:01:56
  • 10
Najpierw jest klęska przymrozków lub klęska zbyt łagodnej zimy.

Następnie klęska powodzi lub klęska suszy.

Jeśli żadne z powyższych jakimś cudem nie wystąpi to następuje klęska urodzaju.

W każdych warunkach się nie opłaca. Jak w tym mitycznym januszexie gdzie od 20 lat dokładają do interesu.
JaRuX
JaRuX
09.12.2022, 14:32:56
  • 8
A co z cydrem? Mieliśmy poluzować, w kraju gdzie jabłka się rodzą cydr kosztuje więcej niż smakowe sztucznie aromatyzowane napoje piwo podobne.
  • 15
saragossa100
saragossa100
09.12.2022, 14:45:05
  • 10
@JaRuX: no wlasnie ...Cydr idealny na gorace dni. Jablek w opór ale nie ma co z nimi robic to powinno byc w cenie piwa tymczasem 12.99 za litr. To jest kpina.
siodemkaxx
siodemkaxx
09.12.2022, 15:03:11
  • 4
@JaRuX: takie sa koszty produkcji, opłat, koncensji, spełnienia wymagań sanepidów, inspekcji skarbowych, zatrudniania firm ochroniarskich do wożenia banderoli z warszawy itd.
Peter_Sinclair
Peter_Sinclair
09.12.2022, 14:04:03
  • 8
Dlaczego przez tyle lat sadownicy nie założą sobie spółdzielni żeby pozbyć się pośredników? Na samej tej operacji mieliby jak wynika z artykułu cenę sprzedaży wynoszącą 250% obecnej ceny.
  • 12
siodemkaxx
siodemkaxx
09.12.2022, 15:43:24
  • 2
@fonderal: myślę że jakieś 80% sprzedaży jabłek w polsce idzie przez markety i z roku na rok się to zwiększa bo tych marketów jest tyle że niszczone są wszystkie małe sklepy, warzywniaki i targowiska..
siodemkaxx
siodemkaxx
09.12.2022, 17:13:41
  • 1
@fonderal: w tym że nie ma pośredników w przypadku jabłka deserowego, do przemysłu idzie 70-80% mówisz o rynku krajowym to ci odpowiadam...
leon81
leon81
09.12.2022, 12:45:36
  • 8
Ja mysle że kaczynski tak nienawidzi polski i polakow ze postanowil z tego wszystkiego okrutnie zadrwić. Cynicznie niszczy panstwo, obstawia go nawiększymi nieudacznikami żeby z szatanskim chichotem patrzyc jak to sie wszystko zapada. A plebs tańczy, tanczy w chocholim tancu. Iscie szatanski plan.


Tekst gdzieś kiedyś na wypoku (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • 1
PanDeMia
PanDeMia
09.12.2022, 23:59:27
  • -2
@leon81: Tusk
Pomyliłeś
repoo
repoo
09.12.2022, 12:16:18
  • 8
bynajmniej na bombelki dajo
  • 7
duckmysick69
duckmysick69
09.12.2022, 13:39:54
  • 14
@SirPrize: czaisz, że on to celowo napisał?
thority
thority
09.12.2022, 14:01:16
  • 6
@duckmysick69: kolega może po prostu pierwszy dzień w internecie.
Lilac
Lilac
09.12.2022, 12:14:00 via Android
  • 7
W Niemczech w marketach jabłka są tylko regionalne a cena to jakieś 2euro za 4sztuki
  • 7
Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
09.12.2022, 13:06:51
  • 2
@Lilac: Co tak tanio? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
macz
macz
09.12.2022, 14:04:23
  • 6
@Lilac: w Polsce tez można kupić takie jabłuszka ekologiczne w tej cenie. Ale uprawa musi spełniać warunki albo same jabłka musza być wymuskane. I to na bank nie są jedyne jabłka które można w Niemczech kupić
Filip69
Filip69
09.12.2022, 15:48:57
  • 6
Kuurła, robiłem u Niemca przy jabłkach prawie dekadę temu, już wtedy mówił, że z roku na rok coraz mniej opłacalny interes to jest.
Teraz, kilka lat później, młody kuzyn pojechał tam do pracy w wakacje i 'pochwalił' się fotkami z tamtejszego podwórka. Nowy, cały przeszklony dom wybudowany(obok 'starego' domu, który nadal stoi i ma się dobrze).. W garażu Porsche Taycan.
Ja tym rolnikom, szczególnie od jabłek, to już nie wierzę.

Chociaż zdaję
  • 1
siodemkaxx
siodemkaxx
09.12.2022, 16:57:10
  • -1
Teraz, kilka lat później, młody kuzyn pojechał tam do pracy w wakacje i 'pochwalił' się fotkami z tamtejszego podwórka. Nowy, cały przeszklony dom wybudowany(obok 'starego' domu, który nadal stoi i ma się dobrze).. W garażu Porsche Taycan.


@Filip69: w niemczech z roku na rok zmniejsza się produkcja rolna, rolników ubywa a po chinach są największym importerem jabłek na świecie xD więc faktycznie dobry przykład...
Moisze
Moisze
09.12.2022, 12:37:29
  • 6
Rolnicy masowo głosowali na PiS więc zbytnio ich nie szkoda.
  • 7
Pan_dziwny
Pan_dziwny
09.12.2022, 12:48:46
  • 13
@Moisze: Rolnicy raczej nie - bo to przedsiębiorcy. "Rolnicy" - czyli wiejskie przyssawki do benefitów + mieszkańcy wsi - a i owszem.
Perke
Perke
09.12.2022, 15:08:17 via Android
  • 5
@Harold- On tego nie rozumie, z resztą to nie ceny rolnika tylko tych wyżej w łańcuchu, rolnik jest tak jak konsument wykańczany, natomiast skupy jabłek i przetwórnie ( monopol) mają się dobrze, rolnikowi płaca grosze i zdycha, a od konsumentów żądają dużej kasy, doją obie strony, ale taki gość nie rozumie bo tego nie doświadczył.
dan-ven
dan-ven
09.12.2022, 16:30:22
  • 5
Co roku mówią, że tak źle jeszcze nie było. Za rok pewnie też.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (1468)
  • Zakopujący (65)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4440
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2723
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2314
Inflacja: im więcej państwo "daje", tym jesteśmy biedniejsi
1746
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1698
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki