Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko447
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

797

Depresja będzie wkrótce najpoważniejszym problemem społecznym

Zakrada się lęk. Narasta poczucie utraty sensu życia, beznadziejności, rezygnacji, a to już krok do myśli samobójczych.

marbar4241
marbar4241
z
gazetatrybunalska.info
dodany: 06.12.2022, 15:37:04
  • #
    gazetatrybunalska
  • #
    depresja
  • #
    medycyna
  • 367
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (3)

Sapolsky o depresji; "weź pobiegaj" nie pomoże

Gerard_Z_Rumii
z youtu.be
  • 3

„Bliskie relacje w życiu mężczyzny” - Jacek Masłowski

h4nter
z youtube.com
  • -3

Komentarze (367)

najlepsze

nirvikalpasamadhi
nirvikalpasamadhi
06.12.2022, 15:43:26
  • 348
Wizja bycia skazanym na wyjątkowo ciężkie, smutne i puste życie nie napawa motywacją. Przyczyną tego jest wiedza, że osiągnięcie czegokolwiek graniczy z cudem i najprawdopodobniej wyssie więcej energii i szczęścia, niż da.

Zdobywanie szczęścia zbyt mocno krzywdzi, więc szczęście przestało być możliwe, a życie się nie opłaca z perspektywy samej istoty życia.

  • 89
nirvikalpasamadhi
nirvikalpasamadhi
06.12.2022, 16:14:49
  • 173
@Chris_Karczynski: Jeśli dla kogoś wygoda związana z używaniem technologii jest wartością życia, to z pewnością będzie usatysfakcjonowany, ale masz rację, powinniśmy się cieszyć, że możemy pracować za darmo. :)
nirvikalpasamadhi
nirvikalpasamadhi
06.12.2022, 16:29:50
  • 153
@Chris_Karczynski: Możesz być zadowolony ze swojego życia, aie nie mierz innych swoją miarą.
dwarfguard
dwarfguard
07.12.2022, 10:20:34
  • 110
A jaki ma być sens życia jak wstajesz rano patrzysz za okno a tam szarzyzna smutnych polaków. Wyjdziesz do pracy i okazuje się, że idziesz do swojego kołchozu #!$%@?ć głownie albo na wynajem albo na rate mieszkania. Po powrocie z kołchozu okazuje się, że musisz zrobić szybko taniutkie zakupy bo na normalne Cie nie stać, idziesz do swojego bądź wynajetego mieszkania i przygotowujesz zarcie, zjesz patrzysz na zegarek trzeba isc spac #!$%@?
  • 17
dwarfguard
dwarfguard
07.12.2022, 10:30:05
  • 49
@Rudy_Bigos_2: XD Chłopie ja tu Ci pisze o tysiącach mlodych polaków. Ja zarabiam bardzo dobre pieniadze i mam to w dupie ale takie sa realia, zejdz na ziemie.
HAL__9000
HAL__9000
08.12.2022, 05:23:51
  • 14
@Rudy_Bigos_2:

zycie nie jest fair


Wyciągnij zatem odpowiednie wnioski dotyczące tego, co należy z nim całościowo zrobić.

To, ze dzis mi sie powodzi lepiej to tylko moja zasluga


Nie, zdeterminowanie twojego organizmu tak, abyś tymczasowo był w stanie zaspokajać jego potrzeby, nie jest zasługą twojego wybujałego ego. To jedynie efekt tego, że działanie zjawiska życia, które "nie jest fair", sprawia, iż niektóre organizmy niby mogą w trakcie (zbędnej) egzystencji coś tam
banalny_tuzin
banalny_tuzin
06.12.2022, 22:00:05
  • 75
Jeśli ludzie przestają szukać szczęścia na własna rękę, a to co rzekomo powinno dawac szczęście jest sugerowane w reklamach, mediach itd. to zaczyna się epidemia nieszczęścia. Zrobiliśmy z życia marketing, łatwy i przyjemny. Małe rzeczy przestają cieszyć, a niektóre zwyczajnie są pomijane, również w przekazie. Dziecko ma tablet, nastolatek tik toka, później instagramy i narzekanie, ze świat ktory widze nie spełnia moich oczekiwań. Są tez wrażliwi, którzy na taki świat nie chcą
  • 13
jabulani
jabulani
07.12.2022, 11:29:30
  • 14
@banalny_tuzin: dlatego ja jestem absolutnie przeciwko reklamom. CZEGOKOLWIEK.
Kreowanie w nas potrzeb, których realnie nie mamy. Nienawidzę marketingu.
Usuwam ze swojego życia jak tylko mogę (nie oglądam tv - zresztą i tak tam nic nie ma, strata czasu, nie słucham radia, opłacam YT premium i Spotify). No i co z tego, jak i tak jestem ciągle bombardowany SHOPEE i innym gównem. KUP, SPRAWDŹ, ZRÓB, NIE POZWLUJ SOBIE STRACIĆ OKAZJI.

Marketing ==
jabulani
jabulani
07.12.2022, 14:45:44
  • 4
@nobrain: Też miałem takie dyskusje ze znajomymi.
Wpadam na domówkę, leci muzyka ze spotify czy YT i co druga piosenka to reklamy.
I mówią, że jakiś nienormalny jestem, że mi to przeszkadza.

Trochę odbiega to od tematu reklam, ale wciąż w temacie szczęścia. Polecam zainteresować się "minimalizmem".
Są nawet ciekawe filmy traktujące o tym:

https://www.youtube.com/watch?v=jn-xbOCZOiQ
https://www.youtube.com/watch?v=GgBpyNsS-jU
BarkaMleczna
BarkaMleczna
07.12.2022, 10:39:13
  • 46
Depresja to nie są czarne okulary, to jest zdjęcie różowych okularów noszonych przez większość ludzi. Nie mówię, że różowe okulary to coś złego, po prostu pozwalają żyć spokojniej.
Było wiele badań, które pokazywały, że ludzie z depresją mają dużo bardziej trzeźwe i realistyczne spojrzenie na rzeczywistość, które jest po prostu odarte z jakichś złudzeń, oraz przeciążone rozważaniami, które mniej lub bardziej dopadają każdego, ale osoby z depresją są przez takie pytania egzystencjalne
  • 17
BarkaMleczna
BarkaMleczna
07.12.2022, 10:58:54
  • 14
@BarkaMleczna: (。◕‿‿◕。)
źródło: comment_1670410732ih96pe9b34P7MCo9JngXS4.jpg
woytas
woytas
07.12.2022, 12:03:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 11
@BarkaMleczna: Jako osoba z wieloletnią depresją zgadzam się z Tobą w 100%. Wolałbym być idiotą, jakimś religijnym albo ideologicznym świrem. Życie w iluzji to życie bez depresji. Dla tego uważam, że odpowiednie psychodeliki i doświadczenie psychotropowe może pomóc. Problem w tym, że na razie wszystko w fazie badań i nie jest dostępne w aptece. W Uk gdzie mieszkam stosują ketaminę, która ponoć ma świetne wyniki ale jest tylko stosowana przy bardzo
ozabazo
ozabazo
07.12.2022, 10:23:08
  • 34
źródło: comment_1670408587WAVJgnYRS4CJgY9bIiFfIl.jpg
  • 1
NaChuiMiTaCHata
NaChuiMiTaCHata
07.12.2022, 10:35:24
  • 30
#!$%@?ć Falubaz

@ozabazo: zabrakło najważniejszego
BarkaMleczna
BarkaMleczna
07.12.2022, 10:51:51
  • 29
źródło: comment_1670410309oQMvntWuHghuTKK65McKMh.jpg
  • 9
d.....6
konto usunięte 07.12.2022, 12:48:39
  • 6
@BarkaMleczna: żarty zartami, ale ja przez większość życia miałem myśli samobójcze i o śmierci i myślałem, ze to normalne, że każdy codziennie chce umrzeć. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
ostatniakurazetiopii
ostatniakurazetiopii
07.12.2022, 15:29:22
  • 2
@dizzy126: zapytam teraz poważnie, to nie jest takie hmmm normalne? Mam to od nastoletniosci, mowiłam kiedys psychologowi, ale zupelnie nie podjął tematu. Tak jakby myslenie o tym, ze czesto myslisz o skonczeniu ze soba bylo normalne.
masonios72
masonios72
07.12.2022, 10:19:49
  • 27
Nic dziwnego, skoro zewsząd panuje podsycenie atmosfery strachu. I to zarówno przez obóz rządzący jak i opozycję.
Kiedyś tego nie było, pamiętam 15-20 lat temu polityka była obok człowieka, przez brak social mediów ludzie mogli sobie żyć z boku, zajęci swoimi sprawami. A teraz? Wpierd**anie się z butami w każdy aspekt życia człowieka, nie jesteś za PiS? Jesteś platfusem! Nie jesteś za PO? Jesteś pisiorem! I tak ludzi podzielili, poszufladkowali, że ciężko
mL4z2m3jCf7ZWMWfSFqsRvsh
mL4z2m3jCf7ZWMWfSFqsRvsh
07.12.2022, 11:22:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 26
Jeśli ktoś jest młody i chce coś w życiu osiągnąć to powinien poważnie rozważyć wyjazd z tego kraju, w którym kariery robią głównie politycy i ich rodziny.
sebpsx
sebpsx
07.12.2022, 07:59:02
  • 26
Nie chce się żyć w PiSogrodzie.
  • 1
pdt_87
pdt_87
07.12.2022, 10:14:04
  • -5
Nie chce się żyć w PiSogrodzie.


@sebpsx: ja tylko przypominam nieśmiało, że nie ma takiego obowiązku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
deeper
deeper
07.12.2022, 10:58:36
  • 23
Jak sie posypie chemia w bani to nie da sie tego naprawic zakupami, pocieszeniem czy jakimis innymi "fajnymi atrakcjami".
Na depresje choruja ludzie biedni i bogaci. Ci co maja #!$%@? w zyciu jak i ci #!$%@? majacy wszystkie pod dostatkiem i mogacy pozwolic sobie na wszystko.
  • 10
deeper
deeper
07.12.2022, 11:10:44
  • 4
@BarkaMleczna: W sumie serotonina to nie wszystko, sa inne hormony i przekazniki mogace mieszac.
Dlaczego zwykle nie badaja to nie wiem.
Ja problemow nie mam ale w moim otoczeniu kilka osob cierpi na depresje albo zblizone stany.
Np ziomek ma prawidlowy poziom ale zbyt szybki wychwyt zwrotny i niby wszystko ok, a zmaga sie z roznymi problemami.
d.....6
konto usunięte 07.12.2022, 12:50:02
  • 1
Na depresje choruja ludzie biedni i bogaci. Ci co maja przej#$?ne w zyciu jak i ci fch!! majacy wszystkie pod dostatkiem i mogacy pozwolic sobie na wszystko.


@deeper: to prawda ale jednak raczej lepiej cierpieć w komforcie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
KosmicznyKotZNapedemAtomowym
KosmicznyKotZNapedemAtomowym
07.12.2022, 10:30:36 via Wykop Mobilny (Android)
  • 22
Najgorsza jest samotność. Co z tego, że mam sukcesy zawodowe, jestem zaradnym, samodzielnym człowiekiem, skoro nie mam z kim dzielić swoich myśli, uczuć, przeżyć. To jak umrzeć za życia.
  • 1
FeyNiX
FeyNiX
07.12.2022, 10:33:17 via iOS
  • -5
@KosmicznyKotZNapedemAtomowym: Masz internet ( ͡° ͜ʖ ͡°) ja tez jestem sam a za miesiąc kończę 29 lat i jakoś nie narzekam mimo ze ostatni raz byłem w związku 10 lat temu.
jukatos
jukatos
07.12.2022, 11:39:40
  • 18
Kiedyś nie widziałem twarzy depresji i nie miałem pojęcia jak wygląda człowiek z takim schorzeniem. Rok temu sam się zmierzyłem z nerwicą somatyczną. Z bólami somatycznymi i stanami lękowymi zdałem sobie sprawę, że mnóstwo ludzi cierpi na podobne schorzenie. Mi znacznie pomogły antydepresanty czyli zbijanie hormonu stresu kortyzolu i wychwytywacze dopaminy, serotoniny i adrenaliny. Wszystko obija się o gospodarkę hormonalną to one nas kształtująca.
Pamiętam gościa, którego jadąc samochodem go mijałem. Znajomego
  • 3
h4nter
h4nter
07.12.2022, 12:01:59
  • 6
@jukatos: wśród moich znajomych juz trzech facetów odeszło z tego świata w ten sposób w ciągu ostatnich 10 lat. Kolejny został odratowany i jedzie na lekach. Następny chodzi prywatnie do psycho. A ja bacznie się przyglądam wszystkim i już widzę że jednemu bliskiemu trzeba będzie szepnąć sugestię że warto pomyśleć o leczeniu, bo to co słyszę przy każdej rozmowie sugeruje już przynajmniej apatię, a może i nawet tlącą się depresję. Jest
SanSebastian666
SanSebastian666
07.12.2022, 14:07:59
  • 0
@h4nter: :(
h4nter
h4nter
07.12.2022, 11:12:39
  • 16
Stan kompletnego i permanentnego poczucia zniewolenia, nadzoru i kontroli. Zaczęło się to zaledwie parę lat temu:
1. covidoza i zamordyzm maseczkowy, szczepionkowy, lockdowny
2. pegazusy i podsłuchy, rządowe appki na telefon i "kwarantanny"
3. zaglądanie na konta bankowe, brak tajemnicy bankowej
4. kasy fiskalne online przesyłające realtime dane do urzędów
5. używanie kart bankowych
6. wojna u sąsiada
7. ustawa o "Obronie Ojczyzny" z obowiązkowymi "dobrowolnymi" ćwiczeniami wojskowymi
8. inflacja 20% rok
  • 7
h4nter
h4nter
07.12.2022, 11:42:09
  • 7
@samuray: od 10 lat nie mamy tv i nie oglądamy wiadomości.
Ale newsy sączą się z każdej strony.
Co gorsze, rodzina wie że nie mamy tv i nie oglądamy newsów, to jak spadły rakiety na te polską wieś, to do nas dzwonili rodzice z tym newsem (o którym kazdy wykopek wiedział od razu:)
Także nie da się od tego odizolować. Niestety.
samuray
samuray
07.12.2022, 11:46:21
  • 2
@h4nter: masz racje, to naprawdę trudno być odłączonym jak news-ów będąc aktywnym życiowo, w pełni rozumiem
Shirosan15
Shirosan15
07.12.2022, 13:48:19
  • 15
Może nie ma depresji, ale i tak wiem że nie ważne jak ciężko pracuję i tak nic nie osiągnę w tym kraju na emeryturę nie ma co liczyć. Jeszcze teraz tatowi wykryli nowotwór więc można powiedzieć że w naszej rodzinie świat się zawalił.
  • 1
In_thrust_we_trust
In_thrust_we_trust
07.12.2022, 15:38:26
  • 7
@Shirosan15: trzymaj się byku, zdrowia dla taty
stara_bida
stara_bida
07.12.2022, 11:49:33
  • 10
W Polsce problemu nie ma.
Tu mężczyzna jak nie jest maczo, agresywny i asertywny to jest jechany za bycie słabym.
Sam słyszałem od ojca, że depresja nie istnieje i że to wymówka dla leni i słabeuszy, którym się robić nie chce.

Takie społeczeństwo to obecni nasi szefowie z pokolenia boomerów. Nie ma miejsca u mężczyzn na depresję. Nie ma i nie będzie zrozumienia, a co za tym idzie pomocy.

L4 na depresję?
  • 7
el_minimo
el_minimo
07.12.2022, 12:41:51
  • 4
@stara_bida: ...a z drugiej - koleżanka z pracy bardzo bliskiej mi osoby będzie sobie kombinowała zaraz zwolnienie "na depresję" - ścieżka jest już przetarta, panie "doktorki" są na takie sprawy wyczulone i nie robią paniom z tego większych problemów. Jest to dowód anegdotyczny - ale jak nie można podać personaliów, to tak to jest.
stara_bida
stara_bida
07.12.2022, 13:35:57
  • 4
@PfefferWerfer:
Jesteś wyjatkiem.
Ja przy mobbingu i zwolnieniu sie z pracy z tego powodu musialem sie prosic psychiatry zeby na okres wypowiedzenia dal mi L4.
Nie chcial, powiedzialem ze nie wyjde poji mi na pismie nie napisze odmówy i uzasadnieniania to uznal, ze powaznie mówię.

Niestety u nas chlop ma tyrac albo zdechnac i trzeba agresywnym byc by cokowiek zalatwic.
sabboko
sabboko
07.12.2022, 10:45:26
  • 8
Dziwicie się? Szmaciarze biegają po trawie i zarabiają setki milionów, a ty #!$%@? i dostajesz marne grosze. Przepaść i luka między bogatymi i biednymi jest za szeroka i pogłębia się. Sens konkurencji umiera bo oni odjechali za daleko. Czeka nas albo potworna wojna ale gigantyczny chaos
  • 2
In_thrust_we_trust
In_thrust_we_trust
07.12.2022, 15:38:01
  • -1
@sabboko: oho, #januszepsychologii - depresja bierze się ze zbyt małych zarobków xDDD
any14t
any14t
08.12.2022, 09:33:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sabboko: why not both?!
Janusz_Rekina
Janusz_Rekina
07.12.2022, 13:11:28
  • 7
Proponuję dowalić facetom obowiązkowe szkolenie wojskowe na miesiąc zaraz się pozdeczki w rurkach wyleczą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Szemesz
Szemesz
07.12.2022, 11:00:51
  • 7
Mam taką rozkminę, że może to sposób natury na poradzenie sobie z przeludnieniem i przywrócenie równowagi w świecie? Taki kolejny etap łańcucha pokarmowego. I odrzucenie słabszych jednostek - bo przez postęp medycyny żyją ludzie, którzy dawno temu by nie przeżyli...
  • 2
jukatos
jukatos
07.12.2022, 11:15:19
  • 3
@Szemesz: Mnóstwo jest sposobów na poradzenie sobie z przeludnieniem. Życie to ciągła walka. Wszystko chce cie zabić i zjeść. Równie dobrze można powiedzieć, że rak to tez forma poradzenia sobie z przeludnieniem.
PanPawelDrugi
PanPawelDrugi
07.12.2022, 11:25:27 via Android
  • -3
@jukatos tak Mirku, Ty też jesteś graczem w tej ruletce, na kogo trafi na tego bęc.
FeyNiX
FeyNiX
07.12.2022, 10:32:31 via iOS
  • 7
Ja żeby tak się nie stoczyć to zacząłem podróżować. Mam tak ułożone terminy ze ciagle za czymś czekam a później gonie a efekt to ładne widoczki, zdjęcia i jest się czym chwalić.

Gdy siedzę w domu to myśle o robocie żeby jak najmniej pracować fizycznie ale dużo zarobic bo szykuje się wyjazd.

Tez przez większość czasu zastanawiałem się nad sensem życia i ogarniającą pustka
  • 4
In_thrust_we_trust
In_thrust_we_trust
07.12.2022, 12:13:29
  • 1
@FeyNiX: podróże zagłuszają Ci pustkę życiową, to może działać doraźnie, ale na dłuższą metę niezbyt... Problem leży w Twoich priorytetach życiowych
FeyNiX
FeyNiX
07.12.2022, 19:12:03 via iOS
  • 0
@In_thrust_we_trust: Moje priorytety są takie ze nie przywiązuje się do miejsc ani wegetacji czyli spłacać dom czy coś, imprez nie lubię a siedzę na dupie bez celu także wiec wybrałem alternatywę. Resztę opisałem w komentarzu wyżej.

Sebastian_Castellanos
Sebastian_Castellanos
07.12.2022, 12:36:14 via Android
  • 6
Takie czasy że ludzie którzy chcą zachowywać się normalnie są dyskryminowani w grupach społecznych i przez to są wyniszczeni psychicznie
jamtojest2
jamtojest2
07.12.2022, 10:40:22
  • 6
Absolutnie wszyscy powinni się zapoznać z tą historyjką, bo moim zdaniem IDEALNIE pokazuje czym jest depresja. Mnóstwo ludzi tego nie rozumie i im się wydaje, że po prostu komuś jest smutno, więc niech zrobi tak, żeby mu nie było smutno i elo, zrobione. Otóż nie tym razem.
źródło: comment_1670409613xZzvX1z21QK2wGM46hRLsi.jpg
  • 10
Karl_Cotlet
Karl_Cotlet
07.12.2022, 11:05:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • 15
@jamtojest2: dłuższego nie było, #!$%@??
Karl_Cotlet
Karl_Cotlet
07.12.2022, 11:06:19 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@jamtojest2: aż mi się internety w 2010 przypomniały
zabbii
zabbii
07.12.2022, 15:30:15
  • 5
Nie będzie tylko już jest! Niedalej jak w zeszłym tygodniu w robocie i mnie jeden młody kolo odwalił samobója ale go odratowali. Diagnoza - depresja. Innego w zeszłym roku nie zdarzyli ściągnąć z liny.
mat9
mat9
07.12.2022, 14:07:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Już nim jest
rycerz01
rycerz01
07.12.2022, 11:19:42
  • 5
Depresja to efekt uboczny zakaladania przez lata maski, nieupozadkowanych emocji. Osoby wybuchowe, zachowujace sie inaczej po alkoholu to te ktore sa podatne na depresje.
  • 3
robert-sad
robert-sad
07.12.2022, 12:04:17
  • 1
@rycerz01: nie, to choroba w której części czynników wyzwalających to czysta chemia całkowicie poza kontrolą i bez związku z światem zewnętrznym, dopiero jak to trafi na czynniki zewnętrzne to dochodzi to do rozkręcenia choroby
In_thrust_we_trust
In_thrust_we_trust
07.12.2022, 12:37:24
  • -1
@rycerz01: czyli osoby ma codzien będace wybuchowe ktore po alkoholu zachowują się spokojnie? Szczerze to nie znam takich xd
Katsukyun
Katsukyun
07.12.2022, 14:41:37 via Android
  • 4
Imao głównym źródłem nieszczęścia jest praca.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (797)
  • Zakopujący (9)

Hity

tygodnia

Polska Fundacja Narodowa wydała 1,2 mln zł na wizytę youtubera
2945
31,6% polskich mężczyzn nie dożyło do wieku emerytalnego
2137
Będzie obywatelski projekt ustawy likwidujący zakaz handlu w niedziele
2040
Podziękuj Firefoxowi. Gdyby nie on, internet wyglądałby zupełnie inaczej
1662
Polska (18,4%) ma inflację wyższą od Rosji (11%)
1561
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #piotrkowtrybunalski
  • #sztuka
  • #grabarczyk
  • #grzecznaola
  • #hejt
  • #izrael
  • #katecheta
  • #kosciol
  • #macierewicz
  • #media

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl