Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko372
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

901

Przemoc ekonomiczna może zostać uznana za przemoc domową

Halo policja? Mój beta-bankomat nie chce mi zasponsorować paznokci a wieczorem jestem umówiona z chadem!

Janusz_Rekina
Janusz_Rekina
z
bezprawnik.pl
dodany: 06.12.2022, 09:25:23
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    przegryw
  • #
    blackpill
  • 415
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (4)

Daj na pazury, bo zadzwonię po bagiety

rew123321
z cpk.org.pl
  • 24

FAJNA USTAWA!

pansamolocik
z youtube.com
  • 15

Komentarze (415)

najlepsze

FrozenShade
FrozenShade
06.12.2022, 09:31:14
  • 598
A czy przemocą nie jest wieczne marudzenie facetowi, że: nie nadaje się on do niczego, za mało czasu spędza z dziećmi, nie interesuje się domem, za dużo czasu spędza przed komputerem/telewizorem/ze znajomymi/na siłce/na boisku/itp...

Drogie różowe: rzygać się czasami chce od tych waszych pretensji, niezadowolenia z życia i cholera jeszcze wie czego.
  • 59
Snuq
Snuq
06.12.2022, 09:33:43
  • 328
@FrozenShade: do tego ciagle.marudzen9e ze "nudzi mi sie" tak jakby to facet.mial zagospodarowywac cxas koboecie i dostarczac jej rozrywek. Najwiekszy manoament tego wszystkiego to to, ze kobiety.nie posiadaja pasji, zainteresowań, hobby.
FrozenShade
FrozenShade
06.12.2022, 09:37:30
  • 208
@Snuq: moja była miała hobby - granie mi na nerwach :D
Szalonytarocista
Szalonytarocista
06.12.2022, 09:39:50 via Android
  • 123
1) Czy zarabianie poniżej oczekiwań partnerki może być przemocą domową?

2) Nie martwcie się panowie bliskowschodni inżynierowie pomszczą naszą krzywdę po trzykroć.
  • 3
CheSlaw
CheSlaw
06.12.2022, 10:51:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 36
Czy zarabianie poniżej oczekiwań partnerki może być przemocą domową?


@Szalonytarocista: domyśl się ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
test30
test30
06.12.2022, 11:06:00
  • 0
@Szalonytarocista: tak, bo narażasz ją na przyrównanie siebie jako beta-bankomatu do beta-atm-gorszego-sortu na jakimś drinku z koleżanką czy z jakimś nieznajomym.

Hajs powinien się zgadzać.
jedenastywrzesnia
jedenastywrzesnia
06.12.2022, 09:40:14
  • 78
A czy nieposprzątanie w domu i zupa za słona to też przemoc domowa? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
Anton_Chigurh
Anton_Chigurh
06.12.2022, 13:06:42
  • 4
@jedenastywrzesnia: i nie umyta podłoga
RoKub
RoKub
06.12.2022, 13:14:27
  • 7
@jedenastywrzesnia: tak, jeżeli to ty sprzątasz i gotujesz
jeśli nie sprzątasz i gotujesz to to już jest przemoc
juin
juin
06.12.2022, 09:31:59
  • 64
Niestety tak to funkcjonuje w nowoczesnym świecie.

https://cpk.org.pl/wiedza/przemoc-ekonomiczna/

wydzielanie nawet małej ilości pieniędzy lub domaganie się przedstawiania paragonów za to, co zostało kupione w czasie codziennych zakupów;
wydzielanie pieniędzy na potrzeby rodziny warunkowo;
dysponowanie wspólnymi pieniędzmi bez konsultacji z partnerką;
korzystanie z karty płatniczej, kredytowej czy debetowej partnerki bez konsultacji z nią;

(ಠ‸ಠ)
  • 18
colliee
colliee
06.12.2022, 09:43:04
  • 110
@juin: WSPÓLNYMI. Czyli jakbyście zbierali na dom, czarną godzinę, albo cokolwiek innego, a druga osoba przewaliłaby na bzdety, hazard albo na „genialną inwestycję” bez pytania partnera.
Erehr
Erehr
06.12.2022, 11:01:15
  • 142
@juin: 'partnerki' 'partnerką' 'partnerce'. Jak zwykle przemoc ma tylko jedną płeć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
guilmonn
guilmonn
06.12.2022, 12:07:19
  • 58
Powiem to, choć niektórzy się zesrają:

Widziały gały co brały. Było trzeba się spiknąć z mądra ogarniętą babką która ma swój pomysł na życie, kariere i marzenia. A wzieliście sobie tępą pustą dzidę to czego się spodziewaliście? Że się dla was zmieni? xddd
  • 17
pdt_87
pdt_87
06.12.2022, 12:11:38
  • 27
@guilmonn: dokładnie... Wystarczy myśleć głową, a nie ujem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
guilmonn
guilmonn
06.12.2022, 12:15:31
  • 25
@pdt_87: Ogólnie czasami czytając takie rzeczy cholernie ciężko jest NIE odnieść wrażenia, że jest się lepszym od większości populacji. Wiem, że to aroganckie ale tak jest.

A nawet gdyby wszystkie kobiety (co nie jest mozliwe) były takie same, to pozostaje jeszcze takie magiczne słowo: asertywność. Stawiasz granice, dzielisz wydatki, NIE posiadasz z żoną wspólnego konta chyba że takie jedzeniowe. A jezeli żona jest w ciązy albo zajmuje sie dzieckiem i nie
1349
1349
06.12.2022, 11:46:31
  • 53
Im więcej państwa w relacjach międzyludzkich tym mniej relacji. Szukamy nowego dna wspólczynnika urodzeń.
  • 4
1349
1349
06.12.2022, 12:34:42
  • 3
@banan11: Mi to pachnie pozbawieniem domniemania niewinności dla mężczyzn w relacjach. Jak tu mieć jakąkolwiek szacunek dla lewicy ? Pis/razemki i inne onomatopeje powinno się zdelegalizować.
1349
1349
06.12.2022, 17:23:34
  • 1
@lemianek123: a jest jakaś różnica ?
SzuruSzur
SzuruSzur
06.12.2022, 09:37:48
  • 50
Rozdzielność majątkowa
/temat
  • 8
ping500
ping500
06.12.2022, 12:07:40
  • 17
@SzuruSzur: ciekawe kiedy sądy zaczną ją podważać
Markok
Markok
06.12.2022, 12:19:43
  • 26
@ping500: Ponoć jak rozpłakana kobieta powie przed sądem że podpisała intercyzę pod wpływem nacisków męża, to możesz tym świstkiem się podetrzeć. ¯\_(ツ)_/¯
mmmmmmmmmmmmmm
mmmmmmmmmmmmmm
06.12.2022, 09:37:47
  • 46
moment czemu dorosla baba lub facet nie odpowiada za siebie ?
  • 3
Kubaeinstein
Kubaeinstein
06.12.2022, 12:19:08 via Android
  • 22
@mmmmmmmmmmmmmm Facet tak, baba nie. Facet odpowiada za jej wyskoki.
tomasz-diog
tomasz-diog
06.12.2022, 12:21:10
  • 4
@mmmmmmmmmmmmmm: w tym kraju nikt za nic nie odpowiada, poza słupami oni odpowiadają za wszystko ( ͡º ͜ʖ͡º)
sylwek2k
sylwek2k
06.12.2022, 09:46:04
  • 34
Jak pracodawca rozlicza pracownika z jego wydatkow firmowych,to juz to nie bedzie przemoc ekonomiczna? Bo przeciez jak pracownik przyniesie fakty na X pln, to pracodawca zwroci mu co najwyzej X pln. I ani grosza wiecej. Czyli przemoc!

Juz pomine, ze pracodawcy w ogole nie interesuje, czy i jak ktos sie utrzyma za te ochlopy, ktore on szumnie nazywa wynagrodzeniem :D
  • 5
roykil
roykil
06.12.2022, 12:03:38
  • 13
Jak pracodawca rozlicza pracownika z jego wydatkow firmowych,to juz to nie bedzie przemoc ekonomiczna?


@sylwek2k: a masz z pracodawcą wspólny majątek?
sylwek2k
sylwek2k
06.12.2022, 12:11:45
  • 7
a masz z pracodawcą wspólny majątek?


@roykil:

No tak twierdzi pracodawca, wszak mam odpowiedzialnosc majatkowa za mienie powierzone :D

Czyli jak zepsuje, to jakbym sobie zepsul :D
Howea
Howea
06.12.2022, 12:17:20
  • 32
Dla mnie przemoc ekonomiczna jest wtedy kiedy jedna osoba żeruje na drugiej, a nie wtedy kiedy jedna osoba nie chce oddać wszystkich swoich pieniędzy drugiej. Jedyna sytuacja, z którą tutaj się zgadzam to wtedy, gdy partner się nie zgadza, żeby druga osoba pracowała. Takie coś nie powinno mieć nigdy miejsca.
  • 10
BajaScorpions
BajaScorpions
06.12.2022, 12:50:39
  • 13
@Howea: Bywa jednak jeszcze trudniej. Zarabiasz powiedzmy te 10k pln, opłacasz wszystkie rachunki i zakupy powyżej 5 dych ze swojej pensji, partner lub partnerka zarabia MINIMALNĄ (albo nawet nie, czasy śmieciówek) za to w mitycznym WYUCZONYM ZAWODZIE (bez żadnych perspektyw na poprawę, rozwój) i nawet te pieniądze gdzieś wsiąkają, odkrywasz przeglądąjąc historię konta, że nawet za skromny prezent na urodziny zapłaciłeś sobie sam. I mimo tego prowadzenie domu spada w większości
janmazoch
janmazoch
06.12.2022, 13:29:01
  • 8
@Howea: Dokładnie dodam od siebie moja ex płaciła mi 600 zł za mieszkanie, podczas awantury przy matce stwierdziła, że powinna płacić 0 zł bo to moje mieszkanie, więc się rozstaliśmy, nawet nie wiecie ile razy do mnie dzwoniła i pisała jak się okazało, że uwaga POKÓJ 10m2 kosztuje w naszym mieście 1200 zł XD
gigadude
gigadude
06.12.2022, 12:21:42
  • 28
A jak moja baba nie gotuje dobrze? Tzn idzie zjeść, ale czasem z niesmakiem, sam gotuję o wiele lepiej, to zdanie nie tylko moje, ale i gówniaków. Czy mogę uznać to za przemoc kulinarną?
  • 7
MajorParowa
MajorParowa
06.12.2022, 12:23:03
  • 15
@gigadude:
źródło: comment_16703293819nRijH7TiuogeMX9rYkhyK.jpg
Mudulinek
Mudulinek
06.12.2022, 12:23:16 via Android
  • 2
@gigadude powiem jej to...
dziadyga1
dziadyga1
06.12.2022, 10:13:53
  • 28
Co za kontorcja dialektyczna, "Przemoc ekonomiczna" jak ktoś kto nie dokłada się do majątku nie ma niczym nieskrępowanego dostępu do dysponowania jego całością xD W kraju gdzie (przynajmniej jeszcze do niedawna) jak dasz z patelni w czambuł złodziejowi czy włamywaczowi który na ciebie nachodzi to ty jesteś sądzony, a złodziej złodziej robi z siebie ofiarę, to nie dać się okraść to jest przestępstwo.
A później "HALO ARECZKU, CZEMU NIE MA PAN ŻONY
awres
awres
06.12.2022, 12:16:59
  • 24
Czy mogę zgłosić: Jarka K. Adama G. Mateusza M. o przemoc ekonomiczną w moim domu jakim jest Polska?
  • 1
severh
severh
06.12.2022, 12:18:19
  • 24
@awres: może pozew zbiorowy? ( ͡º ͜ʖ͡º)
P.....y
konto usunięte 06.12.2022, 10:45:37
  • 24
Za przemoc domową bita żona powinna dostawać kare za współwinę, jeśli po pierwszym akcie przemocy nie wyprowadzi się od oprawcy.

Myślę że to rozwiązałoby problem.
  • 29
P.....y
konto usunięte 06.12.2022, 11:08:43
  • 31
@H4v3n: Jeśli ofiara po pierwszym ataku dalej mieszka z oprawcą, to nie jest ofiarą.
P.....y
konto usunięte 06.12.2022, 11:13:52
  • 20
Syndrom sztokholmski to nei przelewki.


@H4v3n: Wiem, dlatego napisałem "po pierwszym" :p

Przykro mi że uważam że ofiary są same sobie winne. Bądź co bądź same wybierają partnerów którzy ich potem leją.
I w dupie mam bitą babe, która pozwala aby dziecko w takiej rodzinie się wychowywało.

Ta wystraszona bita baba, pozwala niszczyc zdrowie i zycie własnemu dziecku bo się boi. Żałosne to jest. Jak można zrobić to włąsnemu dziecku?
dplus2
dplus2
06.12.2022, 12:31:52
  • 17
Dużo gorsza od przemocy finansowej jest przemoc psychiczna kobiet, która dla nich jest naturalna:
- stwarzanie nerwowości i awantur w domu
- niszczenie reputacji męża poprzez przedstawianie go w złym świetle w gronie swoich znajomych i rodziny, ale przede wszystkim za plecami męża w gronie jego znajomych i jego rodziny!
- dręczenie porównywaniami, wysokimi oczekiwaniami (bo Żaneta z Beciakiem kupili to i tamto)
- oczekiwanie wysokich ambicji zawodowych od męża gdy sama
DrCieplak
DrCieplak
06.12.2022, 12:24:07
  • 15
Faceci w Polsce wypracowują 80 proc kapitału. Kobiety niby lepiej wykształcone ale najczęściej po politologii i kulturoznawstwie. Jak kobieta "ma firmę" to najczęściej dlatego że mąż na nią założył. Jeśli to przejdzie to będzie to skandal. Znam takie przykłady kobieta 3k, facet 15k a potem kobieta mówi "my odłożyliśmy, my kupiliśmy, my zbudowaliśmy" itd. Nawet kobieta w drogim aucie najczęściej dostała je od męża.
  • 2
michail_bialkovich
michail_bialkovich
06.12.2022, 15:26:10
  • 0
@DrCieplak: Może i są lepiej wykształcone (przez akcje i programy afirmacyjne), ale przynajmniej większość z nich (58%) nie pracuje. Żyją dłużej (głosując na PIS) i biorą emeryturki gdy ta gorsza płeć często nawet jej nie dożywa. Już niedługo faceciki przestaną być uprzywilejowane :) #pieklokobiet
kama987123
kama987123
06.12.2022, 19:45:35
  • 0
@DrCieplak:
źródło: comment_1670355930szQiWRFcEoT0vf7IgHjc3M.jpg
Contritio
Contritio
06.12.2022, 12:47:35
  • 14
Brawo drogi rządzie, brawo. Wincej ustaw przez ktore mezczyzni co raz niechetniej beda sie wiazac z kobietami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
pasatamatata
pasatamatata
06.12.2022, 12:49:42
  • 7
@Contritio: demografia lubi to.
Siwy36ie
Siwy36ie
06.12.2022, 12:11:49 via Android
  • 14
Amber lubi takie prawo
źródło: comment_1670328709GWCuEbBNRvzeKNUR0JJK9j.jpg
  • 1
severh
severh
06.12.2022, 12:19:54
  • 14
@Siwy36ie: ¯\_(ツ)_/¯
źródło: comment_1670329191Yg14yyv9zMQGOECTnXmoKF.gif
Parmenides69
Parmenides69
06.12.2022, 12:18:37
  • 12
No beciaki, pora karty oddawać bo was z domu wywalą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
leon-san
leon-san
06.12.2022, 12:52:16
  • 11
Pamiętam sytuacje z moją byłą:
- Gdzie idziemy na obiad? (w trybie oznajmującym)
- Może do X.
Tylko jak przyszło do płacenia, to nagle się okazywało, że zaproszony (czyli ja) mam płacić.
Czy to była przemoc ekonomiczna? Poprzez próbę wymuszenia opłacenia rachunku?

PS. Zapłaciłem za siebie, a ona stała się byłą.
  • 1
mariusz-c
mariusz-c
06.12.2022, 18:04:21
  • 1
@leon-san: Stary, to jest normalne i występuję chyba wszędzie.
dcz1337
dcz1337
06.12.2022, 12:06:35
  • 10
Takie informacje tylko mnie utwierdzają w przekonaniu, że dobrze zrobiłem nie wiążąc się z żadną różową. O wiele taniej wychodzi od czasu do czasu zapłacić dziwce za zrobienie loda, niż ryzykować wypier*nie z własnego domu za rzekomą przemoc domową, albo płacenie wiele lat wysokich alimentów. Potem zdziwienie, że się mało dzieci rodzi w Polsce.
  • 17
dcz1337
dcz1337
06.12.2022, 12:18:17
  • 15
@nastaremilion: tyle, że ja osobiście znam takie przypadki - sąsiad dał się zrobić w balona pewnej wdowie, wszystko pięknie ładnie, a jak tylko jej zrobił dziecko to go natychmiast wyj*ała z domu i musi teraz płacić alimenty, a dziecko może widzieć raz na dwa tygodnie. Dziękuję nie chcę.
dcz1337
dcz1337
06.12.2022, 12:33:01
  • 7
@Krystofer90: problem polega na tym, że ludzie się zmieniają, po paru latach fajna laska może zmienić się w zouzę, a w przypadku jakiegokolwiek konfliktu cały system stoi po stronie kobiety, a Ty masz przerąbane. Jestem członkiem pewnej grupy na FB dla brodaczy / wytatuowanych (tylko dla mężczyzn), i tam co drugi dzień któryś się zwierza, że właśnie po paru latach zerwał z kobietą. To jest po prostu za duże ryzyko, jak
ketrab86
ketrab86
06.12.2022, 12:13:16
  • 8
dysponowanie wspólnymi pieniędzmi bez konsultacji z partnerką;

domaganie się przedstawiania paragonów za to, co zostało kupione w czasie codziennych zakupów


Te dwa punkty są ze sobą sprzeczne. ¯\_(ツ)_/¯
  • 4
Myceliuman
Myceliuman
06.12.2022, 13:09:47 via iOS
  • 1
@nastaremilion: Czyli jak gość sam wyda kasę to źle ale jak partnerka sama wyda kasę to dobrze i broń Boże pytać o rachunki? XD
KTreu
KTreu
06.12.2022, 15:58:18
  • 0
@Myceliuman: a zauważyłeś tam że "w czasie codziennych zakupów"? Są ludzie, którzy wydzielają swoim partnerom niewielkie kwoty i robią awanturę o to, że masło było złotówkę droższe niż oni w sklepie widzieli i czemu nie kupili tamtego. I jak zaznaczył @nastaremilion, wskazałeś dwie sytuacje. Druga to na przykład jak macie na wspólnym koncie kasę na wakacje, czy nawet jedzenie/czynsz a Ty weźmiesz sobie i kupisz z tej puli XBoxa.
true-true
true-true
06.12.2022, 20:04:39
  • 7
Skoro przemoc finansowa to nie dawanie komuś kasy, to widzę, że jest miejsce na redefinicję przemocy seksualnej.
Jacek-P
Jacek-P
06.12.2022, 13:12:34
  • 6
Za każdą pier**tą osobą w związku stoi kolejna pier**nięta osoba. Myślcie przy wyborze partnera/ki, a nie będziecie musieli się żalić.
robcioZS
robcioZS
06.12.2022, 12:58:43
  • 6
a co z przemocą ekonomiczną, którą stosuje wobec mnie aparat państwowy?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (901)
  • Zakopujący (21)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4351
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2639
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2529
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2254
Prowadzenie dyskusji na portalu Wykop.pl stało się niewykonalne
2102
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl