Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko548
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

828

"Wzięłam 496 tysięcy złotych kredytu, a bank chce ode mnie jeszcze trzy...

Zaczyna się wysyp Januszy i Grażyn, którym nie przeszkadzało branie kredytów pod korek, ale teraz jak trzeba spłacać, to "my nie rozumieli co czytali". Za to bardzo dobrze rozumieli jak im ceny mieszkań podskoczyły w ostatnich dwóch latach, ale WIBORu akurat nie rozumieli :D

strajkujemy
strajkujemy
z
tvn24.pl
dodany: 06.12.2022, 07:02:54
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredyt
  • 615
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

A co, jeśli Wibor wzrośnie do 15%?

strajkujemy
z bankier.pl
  • 21

Komentarze (615)

najlepsze

zdzislawnajmrodzki
zdzislawnajmrodzki
06.12.2022, 08:50:07
  • 196
Kochani,
Razem z zona mamy 6k na reke. Wzielismy kredyt. Teraz mamy raty 4k, a do tego male ratki za:
Ekspres do kawy taki co nam zazdroszcza znajomi
Samochod
Lodowke, ktora sama zamawia zakupy, ale ostatnio odlaczylismy jej net bo nie mamy za co kupowac.
Splacilismy wlasnie poprzednie swieta, ale w tym roku beda skromniejsze bo bank nie dal nam pozyczki na te nadchodzace.
Do maja splacamy poprzednie wakacje, ale zdjecia na
  • 42
YebakaLesny
YebakaLesny
06.12.2022, 08:52:01
  • 55
@zdzislawnajmrodzki: prychłem srogo ( ͡º ͜ʖ͡º)
epicentrum_chaosu
epicentrum_chaosu
06.12.2022, 09:33:35 via Android
  • 42
@zdzislawnajmrodzki Ale gdyby mieli 12k, czy 24k na rękę to nic by nie zmieniło. Tylko dom, samochód i inne wydatki byłyby większe. Ludzie w Polsce nie znają pojęcia oszczędzanie i rozsądne wydawanie pieniędzy. Zawsze wydatki po korek, bo "teraz mnie stać".
alexmich
alexmich
06.12.2022, 07:13:31
  • 183
Przyśpieszona lekcja ekonomi.
  • 31
janusz_z_czarnolasu
janusz_z_czarnolasu
06.12.2022, 07:55:58
  • 288
@alexmich: Przyśpieszona lekcja ekonomii której w szkole zabrakło bo religia ważniejsza.
tanquerays
tanquerays
06.12.2022, 08:42:21
  • 98
coś czuję że jak podliczyć raty za ten samochód (ok 30-40k wart) to wyjdzie jak nówka merc prosto z salonu


@tussipect: Raty kredytów hipotecznych są najniższymi dostępnymi na rynku. Także wbrew pozorom wzięcie samochodu w kredycie hipotecznym opłaca się bardziej niż inne formy finansowania. Niestety brak ekonomii w szkole ujawnia się również w Twojej wypowiedzi. Liczenie wartości bezwzględnych nie ma najmniejszego sensu. To że za 30k wziętych dziś spłacisz 150k przez
bylem_simpem
bylem_simpem
06.12.2022, 07:10:22
  • 84
Kiedyś w Millenium miałem rachunek złożony tylko dlatego, że kumpel musiał wyrobić listę rachunków do premii. Oczywiście z niego nie korzystałem a bezpłatny był tylko przy aktywnym użyciu. Kumpel co miesiąc anulował mi te opłaty wybierając z możliwych opcji powód - klient niezrozumiał zasad prowadzenia rachunku. Można nie zrozumieć? Można. XD
  • 6
rabbbit83
rabbbit83
06.12.2022, 08:00:34 via Android
  • 35
@bylem_simpem Czy zwykły Kowalski bez znajomości w banku zostanie tak samo potraktowany? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
e.....s
konto usunięte 06.12.2022, 08:41:37 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@rabbbit83: Tak. Musi tylko się zgłosić do kumpla "bylem_simpem"
C.....w
konto usunięte 06.12.2022, 07:13:54
  • 64
Ale będę miał ubaw ze spadkowiczów jak Państwo pomoże tym Januszom I Grazynkom a Ci zostali na peronie, wydymani po raz n-ty xD
  • 13
cerastes
cerastes
06.12.2022, 07:56:03 via iOS
  • 92
@CaptainSparrow: przecież już pomaga. Realne stopy to ponad -11%, a do tego dostali wakacje kredytowe.
borjaki
borjaki
06.12.2022, 08:29:03 via iOS
  • 28
@CaptainSparrow: a ja mimo ze juz koncze powoli z moja druga hipoteka to ubawu miec nie bede. Nie chce zadnej pomocy od panstwa bo na koniec dnia za ta pomoc trzeba bedzie oddac 3 razy tyle w podatkach.
Uwazam ze jak ktos byl na tyle glupi by przy jakis smiesznych wspolnych dochodach rzedu 6-8k zadluzal sie na 500k czy lepiej to niech teraz wypije piwa ktorego sobie nawazyl. Kredyt nalezy brac
Kiedysbedeczerwonka
Kiedysbedeczerwonka
06.12.2022, 07:38:57
  • 34
Bank chce 496k, nie więcej. Grażynka płaci tylko odsetki, za to że jeszcze nie oddała. Wystarczy spłacić wcześniej.
  • 1
dodd
dodd
06.12.2022, 13:10:48
  • 2
@Kiedysbedeczerwonka: Dokładnie, a odsetki są niskie w obecnej sytuacji. Nikt by nie pożyczył 100zł, żeby za rok mieć 109zł przy inflacji prawie 20% te 109zł nie będzie miało siły nabywczej dzisiejszych 100zł. Bankowi to się opłaca tylko dlatego, że pożycza kasę której nie ma, dzieki systemowi rezerw cząstkowych.
JohnFairPlay
JohnFairPlay
06.12.2022, 11:21:29
  • 28
A teraz tak szczerze, z ręką na sercu, ilu z was miało w szkole omówiło z nauczycielem temat brania kredytu?
Ja na podstawach przedsiębiorczości nauczyłem się tylko jakie są rodzaje spółek i jaki kapitał trzeba mieć aby daną spółkę założyć, nie było słowa o w jaki sposób państwo wspólnie z bankami kreuje pieniądz, jak oszacować przyszłe raty przy zmieniającym się wiborze, ani nawet jak wygląda procedura wzięcia kredytu.

Wiem natomiast, że wino
  • 7
italiano23
italiano23
06.12.2022, 11:25:49
  • 4
@JohnFairPlay: Jeszcze trzeba było napisać biznesplan. Dziwne bo mam teraz własną działalność, ale nie przydał mi się ( ͡° ʖ̯ ͡°),

a tak na serio to jeżeli nie wiedzieli co podpisują, to mogli przynajmniej skorzystać z porady doradcy kredytowego, który nie bierze za to siana, tylko dostaję za podpis od banku. Po drugie, jak bierzesz kredyt na dużą sumę, to chyba wypada chociaż o tym coś poczytać,
rewlower
rewlower
06.12.2022, 12:44:33
  • 1
@italiano23: super, tylko się cieszyć. Niestety nie wszyscy mają takie szczęście i biorąc kredyt na 30-40 lat, właśnie tyle będą go spłacać
krzysiek_14
krzysiek_14
06.12.2022, 07:29:13
  • 28
To pewni ci sami co tu krzyczeli że jak można się cisnąć w 100m2 klitce i jeździć starym 3-letnim autem( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zorak
Zorak
06.12.2022, 08:20:53 via Wykop Mobilny (Android)
  • 27
Zawsze kisne z tych obliczeń.
Te krzykliwe hasła ze musze oddac drugie tyle albo i wiecej ale juz nikt nie wspomina ze to na przestrzeni 30 lat :-).
Przy KH to juz calkiem komedia bo banki od wielu lat wydaja do zapoznania sie i podpisu rozne symulacje "co by bylo gdyby", ile wynosil WIBOR na przestrzeni wielu lat.
Wszystkie te rekomendacje, zapisy w umowie wymagane prawnie, caly papier aby pokazac rozne warianty
  • 6
van_der_bike
van_der_bike
06.12.2022, 10:22:40 via iOS
  • 1
@Gamila_Ossadellud: Problem jest inny do czego sąd się na razie przychylił. Oczywiście, że banki pokazują Ci jak zmieni się rata jak zmieni się WIBOR natomiast niewyjaśnialną jak on jest wyliczany i nie dostarczają Ci regulaminu ustalania tego wskaźnika. A taki regulamin istnieje i trzyma GPW
Gamila_Ossadellud
Gamila_Ossadellud
06.12.2022, 11:51:29
  • 0
@Zorak: Dlatego piszę, że główny problem będzie miał GPW Benchmark. Banki po frankowiczach wydaje się odrobiły lekcje.
bolizdor
bolizdor
06.12.2022, 11:25:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 23
źródło: comment_1670325902zH2Xf5edn97fBwJirUz79m.jpg
xxlance
xxlance
06.12.2022, 14:26:22 via iOS
  • 22
Ja nie mam litości. I tak zarobili na tych mieszkaniach. Jeżeli ich nie stać na kredyt - proszę sprzedać i kupić mniejsze/dalej od centrum. Ja kredytu nie bralem bo wiedzialem co się może wydarzyć.
źródło: comment_1670336782RBo9oEQFwi4ScjxfdICWWX.jpg
  • 1
iee666
iee666
06.12.2022, 19:42:38
  • 0
@xxlance: hehe, dobre i prawdziwe!
pangkor
pangkor
06.12.2022, 07:29:36
  • 22
Ale wiecie że taka sytuacja jest tylko w polsce ?
  • 10
Jakub-Johnstone
Jakub-Johnstone
06.12.2022, 07:38:56 via iOS
  • 33
@pangkor: Nie tylko, ale w krajach z bardziej cywilizowanymi zasadami jest lżej. W UK kredyt ze zmienną stopą jest właściwie tylko dla chętnych (mi nikt nie proponował). Standardem są stałe raty na 2 czy 5 lat. I jakiś problem mogą mieć tylko pechowcy, którym ten "fix" kończy się akurat w momencie wzrostu stóp.
slx2000
slx2000
06.12.2022, 13:17:52
  • 2
kredyciarzy wpuścili do gospodarki sporo pustego pieniądza


@tomasz-diog: sporo pustego pieniądza to wpuściły tarcze covidowe i rozdawnictwo. Kredyciarze przy tym to pikuś.
dplus2
dplus2
06.12.2022, 11:25:15
  • 21
Widzę, że mentalność niewolnika weszła w komentarzach ostro...
źródło: comment_1670325892JRJOPbh3mSSoEW1vmXEXE1.jpg
  • 5
dplus2
dplus2
06.12.2022, 11:26:07
  • 1
@dplus2:
https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/wibor-bez-tajemnic-od-czego-zalezy-i-jak-sie-zmienia-wskaznik-decydujacy-o-ratach/gnzd2tq?fbclid=IwAR17ERnM6piTEf28dCBSqzK9VPyNIRPzUIajcjL2vQ8Wr7HJ82wqxokXuQ0
źródło: comment_1670325961XptxgX0rPUnks2GNv8McvL.jpg
dplus2
dplus2
06.12.2022, 13:09:43
  • 2
@Imagination: @Apotatos: Różne waluty i przede wszystkim różny sposób obliczania oprocentowania kredytów. Tam używa się EURIBOR, który odnosi sie do oprocentowania depozytów z których następnie są finansowane kredyty hipoteczne. Natomiast w Polsce jest WIBOR który określa wysokość oprocentowania jaką banki są SKŁONNE zapłącić za pożyczkę pieniedzy z jednego banku. W praktyce takie pożyczki nie występują. Jest to narzędzie do zdzierania kolejnej, wysokiej marży bo w praktyce banki korzystają w 100%
RandomizeUsr0
RandomizeUsr0
06.12.2022, 08:42:24
  • 18
Tak samo wyglądają finanse Polski, ponieważ tacy sami idioci się za to zabrali.
bubio88
bubio88
06.12.2022, 14:04:36
  • 15

Komentarz usunięty przez moderatora

graf_zero
graf_zero
06.12.2022, 08:31:58
  • 15
To czy będzie pomoc dla wiborowców zależy od wyniku sondażowego badania opinii publicznej

- nie pomoże w wyborach? nie będzie
- pomoże? Będzie.
  • 1
Nutaharion
Nutaharion
06.12.2022, 11:45:49
  • 2
@graf_zero: przecież już wakacje kredytowe były ukłonem w stronę ludzi którzy w większości nie są elektoratem PISu ¯\_(ツ)_/¯
Zdziwił mnie bardzo ten program pomocowy.
deni28s
deni28s
06.12.2022, 07:19:48
  • 15
haha ale smieszne z tym WIBOREM
nikomu przez tyle lat nie przeszkadzalo (jak wiekszosc ruskich standardow w tym kraju)
ale teraz jak juz wiadomo ze to wal to wszyscy madrzy :)
  • 1
dplus2
dplus2
06.12.2022, 11:33:33
  • 2
@deni28s: a kogo miał boleć WIBOR na poziomie 0,3% ?
kurczok
kurczok
06.12.2022, 13:01:19
  • 14
W całej tej dyskusji o głupich ludziach biorących kredyt pod korek brakuje jednego elementu. Czemu nikt nie pyta, dlaczego banki nie oferują stałego oprocentowania na CAŁY okres kredytowania? W USA domy tak są właśnie kredytowane.

W Polsce CAŁE ryzyko przerzucane jest na kredytobiorców. To jest w porządku?
Gdyby kredytobiorca miał wybór, 3% na zmiennej, 8% na stałej - to tak, płaczących #!$%@?ć prądem. Ale tego wyboru nie mieli i ciągle nie
  • 2
zawadzio
zawadzio
06.12.2022, 13:11:37
  • 6
@kurczok: Mamy zbyt niestabilną walutę, aby banki chciały dawać kredyty na stałej stopie na cały okres.
nowiutki
nowiutki
06.12.2022, 13:52:51
  • 1
Czemu nikt nie pyta


@kurczok: Samcik pyta i tu masz odpowiedź > https://subiektywnieofinansach.pl/kredyt-hipoteczny-ze-stalym-oprocentowaniem-dlaczego-w-polsce-nie-ma/
wonsztibijski
wonsztibijski
06.12.2022, 15:16:09
  • 13
To nie chodzi absolutnie o to, że cieszy mnie, że ktoś będzie biedny. Śmieszy mnie jedynie brak konsekwencji.
Podpisujesz umowę inblanco, bo tak naprawdę nie wiesz ile będziesz musiał spłacić.
Taka była cena mieszkania. Nie te 300 000 w ogłoszeniu, tylko 300 000 + to co sobie bank wymyśli.

Człowiek sam kombinuje jak się dorobić bez kredytu i ginie w tym wyścigu szczurów, gdzie każdy jeden łeb w okolicy zadłuża się na
  • 4
Pantegram
Pantegram
06.12.2022, 21:37:43
  • 0
@wonsztibijski: Sęk w tym, że nawet jak planujesz spłacić kredyt w 5 lat, to lepiej wziąć kredyt na 30 lat z darmowymi nadpłatami, by w razie jakiegoś wypadku mieć niską obowiązkowa ratę, co ułatwia zachowanie płynności, dlatego nie powinieneś tak generalizować jak teraz to robisz.
wonsztibijski
wonsztibijski
06.12.2022, 21:42:38
  • 0
@Pantegram: Moim zdaniem ty generalizujesz, że ludzie nadpłacają kredyty. Chyba tylko na tagu na wykopie.

Ja nikogo nie obrażam, ani nie oskarżam. Każdy ma wolną wolę i tak powinno być. Ale każdy ma też swój rozum i swoją odpowiedzialność i po prostu będę się sprzeciwiał odpowiedzialności zbiorowej.

Chociaż co to da, skoro rząd zrobił np. wakacje kredytowe, które nie powinny mieć racji bytu w normalnym państwie.
deeper
deeper
06.12.2022, 10:41:54
  • 13
Ja nie wiem czy to kwestia tego, ze ktos bral kredyt "pod korek". Zarabiajac 15k i placac rate pewnie nie bylo zle.
Jak rata wzrosla x2 to robi sie goraco. Znajomosc ekonomii nie ma tu nic do rzeczy.
Przy obecnej inflacji jakikolwiek kredyt moze pograzyc niejednego.
  • 7
Syler
Syler
06.12.2022, 14:44:17
  • 1
@deeper: Patrząc na Wrocław to jednak wynajem jest teraz sporo tańszy niż kredyt. Jeżeli wynajem to 50% pensji to kredyt min 70% czyli przy stopach 0 to około 35% wypłaty (o ile nie było żadnej podwyżki po drodze) więc nie wiem jak miałbyś taki kredyt dostać. Przy wynajmie zawsze możesz zmienić na mniejsze mieszkanie albo pokój cokolwiek.

Więc tak jak masz wydawać 50% na wynajem to tym bardziej kredyt nie dla
Syler
Syler
06.12.2022, 20:30:33
  • 1
@deeper: Co to znaczy sensowna lokalizacja ? Jak Cie nie stać to nie mieszkasz w centrum tylko przy pętli tramwajowej, tak żeby w miare tanio dojechać ale jednocześnie nie płacić za lokalizacje, nie wyobrażam sobie wywalać połowe wypłaty na mieszkanie żeby mieszkać w centrum albo mieć 50m mieszkanie.

Wynajmując masz te elastyczność że w trudnym okresie na rok dwa wyprowadzasz na tańsze miejsce się do czasu aż zaczniesz zarabiać więcej ale
mistejk
mistejk
06.12.2022, 11:31:19
  • 12
A kto rozumie WIBOR? Przecież to stawka nie mająca żadnego związku z realnym kosztem pieniądza dla banku. Wynagrodzeniem banku jest marża, a nie WIBOR, z którego zrobiły sobie źródło dochodu, podczas gdy finansują się słabo lub wcale oprocentowanymi depozytami.
Ale autorowi widać nie przeszkadza, że banki nas dymają, ważne by somsiad miał gorzej, jakie to polskie.
  • 6
mistejk
mistejk
06.12.2022, 11:40:49 via iOS
  • 9
@duga:

„Wibor to zasadniczo średnia z kredytów jakie udzielają” - co ty bredzisz? Zasadniczo to przeczytaj może tę definicję Wiboru bo nie wiesz o czym piszesz.

Jak to jakie dymanie? WIBOR to stawka ofertowa pożyczek międzybankowych. Z tym, że pożyczki te w zasadzie nie istnieją, a banki finansują kredyty depozytami. Co za tym idzie WIBOR nie ma związku z kosztem pieniądza, a jest dodatkowym (ponad marżę, która miała nim być) zarobkiem
rewlower
rewlower
06.12.2022, 12:02:31
  • 6
@duga: "WIBOR (Warsaw Interbank Offered Rate) to średnia stopa procentowa, po jakiej banki udzielają pożyczek innym bankom komercyjnym ... Najczęściej stosowane wskaźniki, czyli WIBOR 3M oraz WIBOR 6M, nie są pokłosiem dokonywanych przez banki transakcji, a wynikają z jedynie z deklaracji, jakie składają instytucje finansowe.", to jest właśnie dymanie kredytobiorców. Banki mogą się dogadywać i ustalać wysokość wiboru. Realnie nie dochodzi już do pożyczek pomiędzy bankami, kredyty pokrywane są z depozytów
sqorvel
sqorvel
06.12.2022, 11:15:14
  • 12
WIBOR, ktory jest ustalany przez same banki na gębę, to zwykłe oszustwo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kowal13
Kowal13
06.12.2022, 08:23:37
  • 11
Doradcy mieli obowiązek podawania kwoty raty przy podwyższonych stopach ale mówili, że żeby to się stało to musiałby być jakaś światowa epidemia i potem zaraz wojna XD
  • 1
Pawel993
Pawel993
06.12.2022, 08:46:56
  • 8
@Kowal13: no ten żart był śmieszny pol roku temu
JestemZielonka123
JestemZielonka123
06.12.2022, 07:37:49
  • 11
- Dopiero co spełniliśmy swoje marzenie. Marzenie, na które odkładaliśmy pieniądze przez ostatnie 15 lat. I teraz nagle mamy je stracić?


To #!$%@? w końcu odkładali czy wzięli kredyt?
  • 8
klinaklinem
klinaklinem
06.12.2022, 11:35:55
  • 7
@JestemZielonka123: odlozyli 5k i reszta na kreche
jskan
jskan
06.12.2022, 12:08:12
  • 7
To k%$?a w końcu odkładali czy wzięli kredyt?


@JestemZielonka123: tak wyglada rzeczywistosc dla sporej liczby Polakow. Nie sa w stanie oszczedzic podczas swojego zycia na mieszkanie. Jedyna mozliwoscia jest wziecie kredytu aby spelnic swoje marzenia o wlasnym lokum (sic). Nie wszyscy urodzili sie z mieszkaniem po babci albo bogatymi starymi.
nowiutki
nowiutki
06.12.2022, 12:48:18
  • 10
Najlepsza jest Pani Edyta, doktor nauk ekonomicznych, której wydaje się, że to co już zapłaciła powinno pokryć w 100% kapitał:

Pocieszam się tym, że mój pozew dla umowy kredytu hipotecznego jest już na ukończeniu i lada dzień zostanie złożony w sądzie. A wtedy w ciągu trzech miesięcy powinnam otrzymać decyzję o wstrzymaniu płacenia rat. Bo ja kapitał mam już dawno temu spłacony. Według uczciwej kalkulacji oczywiście, a nie złodziejskiej kalkulacji banku
  • 2
Reqqin
Reqqin
06.12.2022, 14:31:31
  • -1
@nowiutki: czej co ?
doktor nauk ekonomicznych twierdzi ze moze splacac co chce po swoich kalkulacjach a nie wedlug umowy xD?
mariusz-c
mariusz-c
06.12.2022, 16:04:02
  • 0
@nowiutki: Bo to doktor NIEUK a nie nauk ekonomicznych był.
test30
test30
06.12.2022, 12:23:07
  • 10
ważna informacja dla wszystkich, którzy kredytami zniszczyli sobie życie:

nie przejmujcie się aż tak bardzo, podejmując decyzję o takim kredycie mogliście też wygrać życie i nawet może już nigdy nie zapłacić komuś nawet złotówki za ani jeden metr mieszkania (ile to było takich rozmów i dyskutowań z przezornymi ludźmi, którzy - wbrew waszemu rozsądkowi - kredytów brać nie chcieli).

Natomiast to, że sprawy potoczyły się tak niekorzystnie to po prostu cena za
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >
  • Wykopujący (828)
  • Zakopujący (88)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2898
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2419
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Mamy rekord: wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 najwyższy od 1997!
1992
Dzisiaj KE potrąciła Polsce kolejne €60 mln euro za Izbe Dyscyplinarną
1935
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki