Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko442
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2972

Niska szkodliwość. Skarb państwa zabierze emerytowi dorobek życia

Pamiętacie pana Mariana, który pół wieku zbierał zabytkowe karabiny? No to właśnie zapadł wyrok. Warta krocie kolekcja zostanie ROZMONTOWANA. Ale i tak zdążyła już zardzewieć w policyjnym magazynie

psiaki
psiaki
z
pomorska.pl
dodany: 05.12.2022, 18:58:02
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    historia
  • #
    kryminalne
  • #
    bron
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • 161
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

gorzka prawda

badtorro
z wykop.pl
  • 6

Komentarze (161)

najlepsze

PedziStolec
PedziStolec
05.12.2022, 19:11:26
  • 1164
Z jednej strony siłą chcemy zmuszać ludzi do służby w wojsku a zdrugiej rozbrajamy ludzi.... Co komu przeszkadza dziadek zbierający karabiny pozbawione cech bojowych.?

Ale należy pamiętać iż jest to kolejna okazja do zniszczenia dorobku życia kolejnemu Polakowi. Tego nie wolno zmarnować( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 17
titus1
titus1
05.12.2022, 19:33:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 755
@PedziStolec: poszedł wyraźny sygnał w środowisko kolekcjonerskie: wowoźcie za granice swoje kolekcje i sprzedawajcie je Niemcowi za ciężkie euro bo inaczej Państwo Polskie #!$%@? was do goła w majestacie prawa.
Czainatown
Czainatown
05.12.2022, 20:13:25
  • 227
@titus1: na sto procent kolekcja nie zardzewiała tylko sprzedana wiec wyrok mógł być tylko jeden. Kasa podzielona między swoich i tak toczy się życie w tym #!$%@?
pulutlukas
pulutlukas
05.12.2022, 19:13:41
  • 241
Straszne co się dzieje w naszym kraju.
  • 16
Argony
Argony
05.12.2022, 19:58:53
  • 163
@pulutlukas: ja już się nie identyfikuje. Uważam się za obywatela cywilizacji zachodniej. Róbta se co chceta, ale bajki o patriotyzmie to wciskajcie tym co się zgodzą zagonić do wojska.
Argony
Argony
05.12.2022, 20:02:13
  • 60
@winio: otóż tak
h.....i
konto usunięte 05.12.2022, 19:23:14
  • 130

Komentarz usunięty przez moderatora

titus1
titus1
05.12.2022, 19:36:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 111
@hegemonpraski: podobny numer był z wielką i drogą kolekcją guzików i plakietek, które kolekcjoner stracił po donosie muzeum. Kolekcję rozkradziono a katalog który miał na komputerze zniszczono.
rewlower
rewlower
05.12.2022, 20:15:20
  • 36
@Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen: tu podobny temat https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-11-30/policja-zarekwirowala-drogocenna-kolekcje-choc-mezczyzna-jej-nie-ukradl/
proweniencja
proweniencja
05.12.2022, 19:15:40
  • 124
#!$%@? pieniędzy jest działalnością, którą bolacy opanowali znakomicie. Kolekcja warta dziesiątki, setki tysięcy złotych? Rozmontować! A że uległy uszkodzeniu podczas oczekiwania na sprawę tym bardziej będą ciągnąć w tym kierunku. Inaczej musieliby jeszcze zapłacić za szkody, oczywiście z naszych pieniędzy.
  • 1
pendzoncy_jez
pendzoncy_jez
05.12.2022, 20:08:22
  • 19
Rozmontować!


@proweniencja: nie martw sie, tam juz wiedza co z tym zrobic.
nastynas
nastynas
05.12.2022, 19:18:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 111
Antyludzkie "państwo".
  • 3
artkoswyk
artkoswyk
05.12.2022, 19:29:35
  • -2
@nastynas: jest jakieś ludzkie?
państwo = terrorysta
Sztu3ka
Sztu3ka
05.12.2022, 20:02:36
  • -3
@nastynas: żydowskie
strajkujemy
strajkujemy
05.12.2022, 19:44:09
  • 59
My jesteśmy Bangladeszem Europy
  • 3
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
05.12.2022, 20:02:52
  • 6
@strajkujemy: Bantustanem, republiką bananową.
Dibhala
Dibhala
05.12.2022, 20:13:52
  • 6
@strajkujemy: Bangladesz szyje dla połowy świata, a z polski to się połowa świata śmieje.
marcelstasiuk
marcelstasiuk
05.12.2022, 20:01:38
  • 54
Niestety, ale biegli w bantustanie to są #!$%@? a nie biegli. Banda miernot którzy myślą że są ponad prawem. Ktoś w ogóle kontroluje, czy opinia biegłego ma sens? Czy po prostu nieważne co powie biegły, ale jak biegły, to święte jak amen w pacierzu.
  • 1
l.....e
konto usunięte 05.12.2022, 20:37:59
  • 5
@marcelstasiuk: W sprawach o mandaty z ręcznych lidarów biegli potrafią wymyślać własne wzory matematyczne i sąd to łyka. Biegli w polsce to taka sama patologia jak milicja.
dwarfguard
dwarfguard
05.12.2022, 19:31:15 via iOS
  • 50
No dobrze, ze chociaż dziadek na stare lata dowiedział się jak działa nasz kraj i, ze to wcale nie jest kraina mlekiem i miodem płynąca ;)
  • 2
Dibhala
Dibhala
05.12.2022, 20:09:15
  • 16
@dwarfguard: nie na to liczył gdy zrzuciliśmy z barów komunę ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Markok
Markok
05.12.2022, 20:11:45
  • 13
@Dibhala: Ma teraz deja vu z poprzedniego ustroju.
Mario_Barc
Mario_Barc
05.12.2022, 19:17:43
  • 39
Byłem kiedyś w Bieszczadach i spotkałem takie prywatne muzeum. Na początku myślałem, że to sklep z pamiątkami ale pojawił się pan i opowiadał o różnych historiach i zgromadzonych przedmiotach. Na koniec wyciągnął z pod kanapy broń z 1 i 2 wojny światowej i ogólnie parę starych gnatów. Wówczas specjalnie nie pytałem czemu trzyma to w takim miejscu.
Najlepsze było to, że opłata była dobrowolna i skarbonę zauważyłem dopiero przy wyjściu z mini
  • 5
Mario_Barc
Mario_Barc
05.12.2022, 19:27:55
  • 11
@Caishen: Zbyt dawno to było, tak gdzieś w 2006r. Nie pamiętam zbyt wiele tylko sam fakt takiego przybytku. Najbardziej ta bron zapadła w pamięć, dziwiłem się, że taka ciężka. Chociaż miałem naście lat, może dlatego.

Zresztą tam zawsze na coś się wpadał. Albo pośrodku niczego, baba z maślanką i kompotem. Akurat skończyło się picie, a tu taka niepodzianka.

Czy trafiliśmy na zapadłą wieś gdzie psy szczekają dupami i kupiliśmy pamiątki prostot
Meserole
Meserole
05.12.2022, 20:43:06
  • 1
@Caishen: ciekawi mnie dlaczego dostałeś 3 minusy xD
ms86
ms86
05.12.2022, 20:00:51 via Android
  • 31
Po pierwsze wyrok jest nieprawomocny, wiec trzeba się odwołać.

Powołany przez sąd ekspert sugerował jednak, że „broń jest pozbawiona cech użytkowych wtedy, gdy zostanie poddana weryfikacji przez stosowny organ”. Ponieważ karabiny Chojnowskiego takiej weryfikacji nie przeszły, należy uznać, że zawierają „istotne części broni palnej”.


Tutaj duże zaniechanie ze strony Pana kolekcjonera niestety, ale w odwołaniu trzeba zadbać o to by kolekcjoner mógł pozbawić broń cech użytkowych i w ten sposób zachować kolekcję
  • 2
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
05.12.2022, 20:11:19
  • -1
@ms86: Czyli to co napisałam, boją się o siebie, pod pretekstem.
willard
willard
05.12.2022, 20:29:30
  • 5
@ms86: Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji prowadzi usługi deaktywacji broni palnej. Odpłatnie oczywiście, w zasadzie jest monopolistą.

Ta sama Policja również ma prawo sprawdzać i ewentualnie kierować sprawy do prokuratury kiedy broń nie jest poprawnie zdeaktywowana. Brak pieczątki z CLK skutkuje akcją jak w artykule.

I nie, to nie jest konflikt interesów, ani trochę xddd
artkoswyk
artkoswyk
05.12.2022, 19:26:44
  • 28
Co oni w tej psiarni broni nie potrafią używać?
Już nie mówię o strzelaniu, ale naoliwić też problem?
  • 2
triple_trouble
triple_trouble
05.12.2022, 20:05:17
  • 16
Co oni w tej psiarni broni nie potrafią używać?


@artkoswyk: ani broni ani rozumu. Na milicjanta idzie tylko skończona szumowina albo debil na granicy upośledzenia.
klaun-szyderca
klaun-szyderca
05.12.2022, 20:31:02
  • 2
Już nie mówię o strzelaniu, ale naoliwić też problem?


@artkoswyk: depozyt ma to do siebie, że w nim broń się trzyma, a nie coś z nią robi. Jakby broń z depozytu policjanci dotykali, rozbierali, czyścili itp. to też wielu by wyskoczyło z mordą, że jakim prawem dotykają jego broni i że pewno popsują, bo złego smaru użyli i nieumiejętnie rozkładali/składali
nienawidzewszystkichporowno
nienawidzewszystkichporowno
05.12.2022, 21:31:52
  • 16
Na wykopie jest ponoć tylu strzelców sportowców i kolekcjonerów, znawców tematu (na pewno uczyliście się przepisów przed egzaminem na patent) a bronicie dziadka, który świadomie i celowo łamał prawo. W świetle prawa nielegalnie posiadał broń palną, czyli dokonał przestępstwa z Art. 263. KK. Mógł ją legalnie pozbawić cech użytkowych i zarejestrować na kartę, bo do takiej broni nie trzeba nawet pozwolenia. Został potraktowany przez sąd wyjątkowo ulgowo, gdyż za wspomniany
  • 8
Vein
Vein
05.12.2022, 23:48:44
  • 12
@nienawidzewszystkichporowno: ból jest z tym co się z kolekcją stanie i w jakich warunkach była przechowywana.
psiaki
psiaki
06.12.2022, 00:43:39
  • 6
@nienawidzewszystkichporowno: Ale tego nikt nie kwestionuje, że nie dopełnił obowiązku. Chodzi o pozbawienie człowieka, który nikomu nic złego nie zrobił, ogromnego majątku
Dibhala
Dibhala
05.12.2022, 20:12:43
  • 16
Marian Chojnowski jest przekonany, że związek z donosem na niego ma jedno z muzeów, któremu wypożyczał eksponaty, a które obecnie może stać się beneficjentem "przepadku mienia".


Czyżby zawistny dyrektorek, albo jego lizodup?
Oby fiutek takiemu oparszywiał.
  • 2
TrueShutDown
TrueShutDown
06.12.2022, 00:24:11
  • 2
Czyżby zawistny dyrektorek, albo jego lizodup?

Oby fiutek takiemu oparszywiał.


@Dibhala: pewnie chciał odkupic za smieszne pieniążki i kolekcjoner sie nie zgodzil, to menda doniosla.
Dibhala
Dibhala
06.12.2022, 00:47:48
  • 0
@TrueShutDown: obyśmy się chociaż dowiedzieli któren to taki wspaniały gdy wystawi kolekcję tej broni i będzie się tym chełpił
puto
puto
05.12.2022, 21:45:55
  • 15
Tę kolekcję gromadziłem pół wieku, pracując ciężko, czasem po 16 godzin dziennie" - napisał w piśmie do sądu. "Do dnia 19.09.2019 byłem gorącym patriotą, niestety już nim nie jestem. Brudne złodziejskie łapy raz na zawsze wyleczyły mnie z patriotyzmu. Na drugi dzień po powrocie z aresztu usunąłem z bariery balkonowej wszystkie uchwyty do mocowania flagi, która jeszcze tam niedawno powiewała na wietrze w każde święto państwowe


Dziadek niestety zrozumiał to bardzo bardzo
  • 3
wesolyprzegryw
wesolyprzegryw
05.12.2022, 22:04:52
  • 3
Brudne złodziejskie łapy raz na zawsze wyleczyły mnie z patriotyzmu. Na drugi dzień po powrocie z aresztu usunąłem z bariery balkonowej wszystkie uchwyty do mocowania flagi


@puto: niemniej brzmi to trochę jak jakiś nastolatek który dostał pałę z religii, co go wyleczyło całkowicie z wiary i teraz idzie do domu podrzeć wszystkie obrazki z komunii ;p
gabaoth
gabaoth
06.12.2022, 18:27:42 via Android
  • 0
@wesolyprzegryw zrozumiał po latach, że to Państwo nie jest dla jego obywateli.
Proogramista
Proogramista
05.12.2022, 20:21:18
  • 15
Fakty sa faktami i nawet gazeta nie potrafi tego negowac:
1. Gosc posiadal nielegalnie bron.
2. Gosc modyfikowal nielegalnie bron.
3. Nikt tej broni nigdy nie legalizowal.

To sa fakty ktora sa w tym stronniczym artykule.
  • 6
klaun-szyderca
klaun-szyderca
05.12.2022, 20:29:38
  • 5
@Proogramista: no niestety, muszę przyznać Ci rację. Tak jak po ludzku szkoda mi dziadka, tak jednak łamał on prawo i na pewno doskonale zdawał sobie z tego sprawę. Tutaj przepisy są jasne - broń nie była pozbawiona w prawidłowy sposób cech użytkowych, mamy więc nieleaglne posiadanie borni.
deeper
deeper
05.12.2022, 20:37:13
  • 3
@Proogramista: wlasnie chcialem o to zapytac bo troche nie rozumiem sytuacji... masa nielegalnej broni, chyba niespecjalnie jakos sie z tym ukrywal, wiedzial co za to grozi.
Sam sprowadzil na siebie klopoty i przez jego dzialalnosc moze przepasc wiele historycznych eksponatow.
e.....t
konto usunięte 05.12.2022, 20:05:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • 15
ja już mam po prostu dość
  • 2
saviola7
saviola7
05.12.2022, 20:16:46
  • 10
@ejakulat: Wszyscy mają dość, a od 16 lat 70% wyborców wybiera tych samych.
mateosz_inbecki
mateosz_inbecki
05.12.2022, 20:35:03
  • -6
@saviola7: mieliśmy obrany dobry, stabilny, europejski kierunek, ale polaczków bolała macka ośmiornicy na talerzu no i brak tej słynnej prawicowej rewolucji, tak mocno promowanej na wykopie parę lat temu xD każdy wasz wykop korwina, maxa kolonki i czy innego cejrowskiego na głównej się do tego przyczynił robaczki xD
predicat
predicat
05.12.2022, 20:30:17
  • 14
Jestem biegłym od broni. Znam dziesiątki kolekcjonerów, którym takie przypadki się nie zdarzają. Pan Chojnowski w sposób jawny, przez lata łamał prawo, świadomie omijając procedury pozbawiania cech użytkowych, do których inni kolekcjonerzy się stosowali. Nie mówię już o tym, że było to kompletnie bezcelowe, bo ustawa o muzeach, które pan Chojnowski powinien był założyć, nie wymaga dewastacji, których w imię własnego konformizmu się dopuścił... Krótko rzecz biorąc, nie ma żadnej winy sądu
  • 5
psiaki
psiaki
05.12.2022, 21:33:37
  • 9
@predicat: Jesteś tym samym biegłym, który w ramach eksperymentów zniszczył dwa karabiny? Tym związanym z muzeum?
predicat
predicat
06.12.2022, 07:13:07
  • 3
@TrueShutDown: w/g nowych przepisów, powstałych na podstawie implementacji dyrektywy UE, pozbawienie broni cech użytkowych to totalna destrukcja. Zespawanie ze sobą wszystkiego ze wszystkim, brak ruchomych części, zaspawany magazynek, zalana żywicą komora zamkowa itd. W Polsce większość kolekcjonerów z prawdziwego zdarzenia posiada broń sprawną, zdarza się, że i samoczynną. Wysoką wartość na rynku polskim ma tzw stare deko, czyli broń pozbawiona cech użytkowych w/g starych krajowych regulacji, ponieważ ma ruchome elementy, można
mecenas_dudala
mecenas_dudala
05.12.2022, 21:59:20
  • 10
Wykopki jak zwykle jak te pelikany ¯\_(ツ)_/¯
Zastanówcie się lepiej, jakim cudem i od kogo pozyskiwał tą broń, skoro żadna z nich nie była pozbawiona cech bojowych poprzez uprawnionego do tego celu rusznikarza.
Jeśli facet pozyskiwał nielegalnie sprawną broń i sam robił z tego deko, to łamał tym samym prawo.
Jak wy to sobie wyobrażacie?
Można takie deko nabyć legalnie, gdzie każda z takiej broni jest sprawdzona i pozbawiona możliwości użytkowych, ale
  • 4
imdejv1
imdejv1
06.12.2022, 00:13:17
  • 2
@mecenas_dudala: Popieram i plusuje, przedstawiłeś drugą stronę medalu troche i inne spojrzenie na sprawę. Tytuł i tekst w pierwszej myśli wizualizuje starszego mężczyznę, który bogu ducha winny zbierał sobie broń przez 50 lat ...och jak go szkoda, a no szkoda, ale to co piszesz to 100% prawdy z którą się zgadzam. Najbardziej jednak szkoda tej broni, że niszczeje :(
imdejv1
imdejv1
06.12.2022, 20:02:42
  • 0
@gabaoth: Zgadzam się z Twoim ostatnim zdaniem. Szkoda tego dobrobytu tego Pana, powinni maksymalnie co zrobić to pomóc mu to rozmontować i oddać lub dać w eksponaty do muzeum, podpisać, że pomagał on to zebrać i całość ładnie rozwiązać tak, aby mógł przyjść z wnuczkami i powiedzieć "Kiedyś były u mnie, dziś ich miejsce jest tutaj" patrząc przez szybe na zdobycze 50 lat pracy nad kolekcją. No cóz... taki mamy tu
Langusta_Pospolita
Langusta_Pospolita
05.12.2022, 20:15:29
  • 9
Dlatego kolekcje zbierane od wojny i lepsze znaleziska z gospodarstw z rejonów walk są systematycznie wywożone za granicę i w sumie słusznie, bo przynajmniej jakiś Niemiec czy Holender będzie się mógł nacieszyć eksponatami, a u nas to trafią do magazynu któregoś z muzeów w Warszawie i nigdy nie ujrzą światła dziennego, bo muzeum ma już setki takich karabinów ¯\_(ツ)_/¯
  • 2
Gej
Gej
05.12.2022, 20:21:38
  • -2
@Langusta_Pospolita: w Niemczech też nie wolno zbierać takich rzeczy
willard
willard
05.12.2022, 20:30:31
  • -1
@Gej: Niemcy specjalizują się w paserce akurat, ale mniej gorących eksponatów #pdk
C12H16N2
C12H16N2
05.12.2022, 20:55:34
  • 8
Cyk, kolejny patriota, człowiek z pasją do militariów, posiadający wiedzę, eksponaty, działacz kulturowy (no udostępniał sprzęt na wystawy, według mnie można tak o nim mówić), został przemielony, strawiony i wysrany przez system.
I właśnie tak ludzie tracą wiarę w "nieskazitelną" RP.
  • 1
TwojaStaraTanczyMambe
TwojaStaraTanczyMambe
06.12.2022, 09:32:16
  • 1
@C12H16N2: Nieznajmomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialnośći. Chcesz powiedzieć że nie wiedział że nie może kupować broni palnej i jej samemu przerabiać? Miał 50 lat by ogarnąć sobie papiery by to legalnie robić.
50 lat.
Ale lepiej cwaniakować, a później płakać co?
jasieeks
jasieeks
06.12.2022, 09:32:13
  • 6
Do ostatnich twoich dni będziesz gnębiony w tym kraju.
protanus
protanus
05.12.2022, 20:55:51
  • 6
Pewnie ta kolekcja była wartościowa i ktoś zapragnął ją przejąć. Inaczej chyba nikt by sobie tym dupy nie zawracał.
  • 1
TwojaStaraTanczyMambe
TwojaStaraTanczyMambe
06.12.2022, 09:28:21
  • 0
@protanus: Przejąć? Leży, rdzewieje i pleśnieje (wg artykułu), więc teoria z przejęciem troche słaba...
JanDiabel
JanDiabel
05.12.2022, 20:03:47
  • 6
#!$%@?$#%^kie państwo
dr_gorasul
dr_gorasul
05.12.2022, 21:01:14
  • 5
Kraj stosujące bolszewickie metody zaboru mienia prywatnego, kilka dni temu doszły do tego samochody
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
Kantor_wymiany_mysli_i_wrazen
05.12.2022, 20:05:22
  • 5
Boją się że została by użyta ta broń przeciwko jedynej "słusznej" władzy. Bandyci z nierządu.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (2972)
  • Zakopujący (9)

Hity

tygodnia

Polska Fundacja Narodowa wydała 1,2 mln zł na wizytę youtubera
2919
31,6% polskich mężczyzn nie dożyło do wieku emerytalnego
2111
Będzie obywatelski projekt ustawy likwidujący zakaz handlu w niedziele
2023
Podziękuj Firefoxowi. Gdyby nie on, internet wyglądałby zupełnie inaczej
1630
Polska (18,4%) ma inflację wyższą od Rosji (11%)
1544
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #ukraina
  • #historia
  • #prawo
  • #sport

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki