Czarne chmury nad samochodami elektrycznymi. Pada coraz więcej trudnych...

Elektromobilność znowu znalazła się na rozdrożu. Niższe koszty eksploatacji miały rekompensować wysokie koszty zakupu aut EV, ale przestają. Rosnące ceny prądu mogą zmniejszyć zainteresowanie tymi samochodawmi. Inflacja, rosnące ceny i obaw
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 491
Komentarze (491)
najlepsze
https://www.wykop.pl/link/6930153/portret-transformacji-przemyslu-samochodowego/
https://www.wykop.pl/link/6930057/transformacja-energetyczna-czy-uratuje-swiat-w-przyszlosci-worldgovsummit/
@awres: przede wsyzstkim to polacy sie mocno pchaja w bycie biednym bo od kilku kadencji jednoglosnie wybieraja opcje "olac rozwoj i energetyke, dajcie nam te pieniadze do reki"
Niezaleznie od naszego widzimisie prad z wegla bedzie coraz drozszy, jego wydobycie, szkody dla zdrowia, skladowanie popiolu itp i mozemy cos z tym zrobic albo siedziec jak dziecko i krzyczec na chmury i
A bo to jeszcze trzeba czysta i tania energetyke rozwijac zeby to mialo sens? no kto by pomyslal.
Z drugiej strony myslalem ze skusza sie na to glownie osoby z domem, garazem i fotowoltaika na dachu zeby sobie jezdzic na zakupy. Ich chyba podwyzki cen w kontekscie ladowania auta az tak nie zabolaly.
@paw1470: Akurat w kablach aluminiowych nic złego nie ma i bardziej bym się martwił gdyby nagle zaczęli w energetyce stosować miedź, bo to by oznaczało, że marnotrawią publiczne pieniądze na bezsensowne rzeczy. O miedzianych liniach kablowych w polskiej energetyce szczerze mówiąc jeszcze nie słyszałem, więc i o żadnym powrocie do aluminium też nie można mówić, bo miedzi nigdy tam po prostu nie było.
Chyba
Niemniej jednak uważam, że na dojazdy do pracy i stanie w korkach elektryk to fajna opcja.
Elektromobilność to z rozdroża nigdy nie zeszła, BEV to jest jedno wielkie "xD"
...ale obniżone podatki, dopłaty, pozwolenia na wjazd
O zasięgu po 1000-1100 km, możliwym po zatankowaniu trwającym kilka minut nawet nie chcę szerzej pisać.
To nie jedyne wady aut elektrycznych.
@Tzebullaque: Przemnóż razy ilość aut, weź pod uwagę, że wszyscy podepną się pod ładowarkę po powrocie z pracy, po czym włączą czajnik, a niektórzy może nawet piekarnik, indukcję, gdzieś tam w tle pompa ciepła.
Oczywiście, pobór nie przekroczy mocy umownej, a operatorzy nie będą się zgadzać na masowe zwiększanie mocy, ale to i tak dużo. Noo, a i bez tego rok temu był niedobór rezerw i Litwa
Każda awaria baterii kończy się niezatrzymywalnym zjaraniem się wszystkiego, woda tylko dopala reakcję (rozpad na wodór i tlen). Paliwo, a tym bardziej ropę zapalić jest bardzo trudno, bo musza
Wszystko dzięki typowi baterii, które są nie palnę, nawet przy uszkodzeniu.
Przy obecnym rozwoju technologicznym, lepsze baterię to kwestia czasu. Chyba w 2023 CATL wypuszcza nowe "przełomowe" baterie Qilin z lepszą gęstością(255Wh/kg) I tańsze. Gdzie już chińczyki planują wsadzić 140kWh I mieć ponad 800km zasięgu.
A będzie jeszcze lepiej, kiedyś ( ͡°
Auto dziś - 1 rok w leasingu i wymiana na nowe. Akumulatory do wymiany na nowe o wadze samochodu. Do tego strasznie toksyczne dla środowiska i problematyczne.
Ekologia w wykonaniu eko-świrów tęczowych.
To jest zwyczajne kłamstwo. Tesle z początku produkcji czy Nissan leafy sprzed 10 lat jeżdżą, podobnie jak auta hybrydowe z tych lat. Bateria straciła trochę pojemności, ale one nadal jeżdżą. Gwarancje na układy elektryczne producenci
Tylko wiesz główny problem polega na tym, że ten ziomek nie robi tak, że szuka argumentów po których nie zgodzi się z elektryfikacja. On robi na odwrót - najpierw się nie zgadza, a dopiero potem wymyśla argumenty. I takiej
¯\_(ツ)_/¯
A tu masz opcję pozwalającą na full-speed
@rea9: Nie chodziło o łapówki tylko o zrehabilitowanie się po aferze z dieslami. Wystarczy spojrzeć, który koncern się wówczas wysforował na prowadzenie w batalii o masową elektryfikację (i który obecnie został sam na tym placu boju).
@djtartini1: xD
zajebista mamy infrastrukture, zalezna od humoru górników i z tysiacami ladowarek xD
Jestem w stanie zrozumieć ebike'i i małe (lekkie) motocykle elektryczne - np. do lasu albo na dojazdy do pracy. Ale wpakować paręset kilo baterii pod podłogę auta, a potem próbować to naładować w domu, czy w trasie - to czysta głupota ¯\_(ツ)_/¯
A tak swoją drogą -
@xaliemorph: Chciwość zbudowała nam cywilizację.