Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko418
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

801

Czarne chmury nad samochodami elektrycznymi. Pada coraz więcej trudnych...

Elektromobilność znowu znalazła się na rozdrożu. Niższe koszty eksploatacji miały rekompensować wysokie koszty zakupu aut EV, ale przestają. Rosnące ceny prądu mogą zmniejszyć zainteresowanie tymi samochodawmi. Inflacja, rosnące ceny i obaw

nixodus
nixodus
z
wnp.pl
dodany: 05.12.2022, 11:30:34
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochodyelektryczne
  • #
    samochody
  • 491
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

jeszcze nie ten czas

kriksos-stefanos
z youtube.com
  • 17

Komentarze (491)

najlepsze

bregath
bregath
05.12.2022, 11:39:12
  • 500
Dopiero teraz zaczęli zadawać niewygodne pytania? xD
  • 37
awres
awres
05.12.2022, 11:46:35
  • 185
@bregath: @3mortis: Ktoś nas ostro pcha w bycie biednym dla dobra "klimatu"
https://www.wykop.pl/link/6930153/portret-transformacji-przemyslu-samochodowego/
https://www.wykop.pl/link/6930057/transformacja-energetyczna-czy-uratuje-swiat-w-przyszlosci-worldgovsummit/
3mortis
3mortis
05.12.2022, 11:51:33
  • 111
Ktoś nas ostro pcha w bycie biednym dla dobra "klimatu"


@awres: przede wsyzstkim to polacy sie mocno pchaja w bycie biednym bo od kilku kadencji jednoglosnie wybieraja opcje "olac rozwoj i energetyke, dajcie nam te pieniadze do reki"

Niezaleznie od naszego widzimisie prad z wegla bedzie coraz drozszy, jego wydobycie, szkody dla zdrowia, skladowanie popiolu itp i mozemy cos z tym zrobic albo siedziec jak dziecko i krzyczec na chmury i
3mortis
3mortis
05.12.2022, 11:36:50
  • 194
Rosnące ceny prądu mogą zmniejszyć zainteresowanie tymi samochodawmi.


A bo to jeszcze trzeba czysta i tania energetyke rozwijac zeby to mialo sens? no kto by pomyslal.
Z drugiej strony myslalem ze skusza sie na to glownie osoby z domem, garazem i fotowoltaika na dachu zeby sobie jezdzic na zakupy. Ich chyba podwyzki cen w kontekscie ladowania auta az tak nie zabolaly.
  • 50
janusz_z_czarnolasu
janusz_z_czarnolasu
05.12.2022, 13:29:28
  • 122
@3mortis: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1670246967QLHxJMdDP9BbnR1efKjnCh.jpg
michcio
michcio
05.12.2022, 13:52:27
  • 52
Wszędzie powrót do kabli aluminiowych bo taniej.


@paw1470: Akurat w kablach aluminiowych nic złego nie ma i bardziej bym się martwił gdyby nagle zaczęli w energetyce stosować miedź, bo to by oznaczało, że marnotrawią publiczne pieniądze na bezsensowne rzeczy. O miedzianych liniach kablowych w polskiej energetyce szczerze mówiąc jeszcze nie słyszałem, więc i o żadnym powrocie do aluminium też nie można mówić, bo miedzi nigdy tam po prostu nie było.
Chyba
danstrado
danstrado
05.12.2022, 15:28:50
  • 30
Kupiłem elektryka w zeszłym tygodniu, Kia EV6. Podróż z Gdańska do Wwy w temperaturze -1 stopnia. Na S7 są trzy szybkie ładowarki przy drodze, bez konieczności zawracania czy wjazdu do miasta. Jedna zaraz za Gdańskiem ominąłem, bo mając ~80% i tak bym się ładował wolno. Podjeżdżam do drugiej przy Olsztynku, CCS (ładowarka 100kW) popsuta, infolinia nie jest w stanie pomóc, więc ładuję się na AC (11 kw) 2h, no bo co jak
  • 21
tosi3k
tosi3k
05.12.2022, 15:31:12
  • 25
@danstrado: brzmi jak koszmar
bananob4
bananob4
05.12.2022, 15:36:23
  • 19
@danstrado: można tak sobie zwrócić auto do salonu?
Ramboobambo
Ramboobambo
05.12.2022, 13:39:37
  • 25
Ciekawe jak będzie od stycznia. Obecnie za ładowanie na 50kW DC płacę 1,88zł za 1kWh i wychodzi mi około 35zł na 100km. Jadąc 90km/h zużywam 17-20kWh na 100km.
źródło: comment_16702476446EqSHAAwVhnOt5ZS5VHeMi.jpg
  • 32
sawes05
sawes05
05.12.2022, 14:10:15
  • 55
@Ramboobambo: To ja za gaz płacę niecałe 30 zł za 100 km XDDDD
marekmarecki44
marekmarecki44
05.12.2022, 14:17:52
  • 23
@sawes05: Ja za gaz płacę niecałe 40zł/100km, ale jak wyjeżdżam na drogę szybkiego ruchu to jadę szybciej niż 90km/h i mogę przejechać więcej niż 300km. Elektrykiem, ani taniej ani szybciej, ani lepiej nie będzie.
Niemniej jednak uważam, że na dojazdy do pracy i stanie w korkach elektryk to fajna opcja.
bidzej
bidzej
05.12.2022, 11:54:48
  • 23
Elektromobilność znowu znalazła się na rozdrożu.


Elektromobilność to z rozdroża nigdy nie zeszła, BEV to jest jedno wielkie "xD"

Na potrzeby tego artykułu najbardziej interesuje nas faza 3, w której ograniczeniom zostaną poddane także samochody elektryczne. Ich właściciele będą mogli odbywać tylko „absolutnie konieczne podróże” – do pracy, lekarza czy na zakupy.


Część zwolenników aut spalinowych już się cieszy, a miłośnicy elektryków narzekają na dyskryminację.


...ale obniżone podatki, dopłaty, pozwolenia na wjazd
  • 15
kinasato
kinasato
05.12.2022, 14:18:29
  • 15
@janusz_z_czarnolasu: to miał być szyderczy śmieszny obrazek, a tak naprawdę jest to potężny argument za samochodami elektrycznymi. Zamiast spalin z rury wydechowej prosto w mordę, są zanieczyszczenia zatrzymane przez filtry o niezwykle rygorystycznych wymaganiach i para wodna emitowana gdzieś w szczerym polu.
darth_invader
darth_invader
05.12.2022, 14:31:01
  • 14
@janusz_z_czarnolasu: Jeszcze można dołączyć obrazek z niewolniczych kopalń w których małe bioroboty "jak złamie nogę to do odstrzału" kopią materiały, żeby eko-fikoły udawały jacy oni są eko, bo niewolnicza praca nie jest na ich terenie, a surowce biorą się z TIRa.
źródło: comment_1670250530ysoZxVlhq4XrJUFrYw0WAt.jpg
Kundlozol3000
Kundlozol3000
05.12.2022, 14:29:03 via Android
  • 22
A ile energii jest marnotrawione na wożenie wszędzie ze sobą baterii ważącej tonę? (1000 kg). 1 litr oleju napędowego to 0,83 kg. Sam bak z polietylenu, na 70 litrów to jakieś 6-7 kg. Zatankowany do pełna razem z bakiem ważą 65 kg.
O zasięgu po 1000-1100 km, możliwym po zatankowaniu trwającym kilka minut nawet nie chcę szerzej pisać.

To nie jedyne wady aut elektrycznych.
  • 14
ramirezvaca
ramirezvaca
05.12.2022, 14:35:42
  • 4
@Kundlozol3000: jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze, Janusze sobie wsadzają w koszty, plus duże upusty są na elektryki (ładowania za free) więc nasze "byznesmeny" korzystają, dorabiając ideologie eko z dupy a Ty im dopłacasz, stąd właśnie moja niechęć do takiego sposobu wprowadzania elektryków. Bo same elektryki mi się podobają tylko jest okres dziecięcy, więc średnio chce być beta testerem. Patrzę obiektywnie, a tu Cię zakrzyczą byznesmeny i
kapusta5
kapusta5
05.12.2022, 15:15:00
  • 4
@Kundlozol3000: 10 lat temu opracowano technologię magazynowania energii w elektrolicie (a nie w akumulatorze). "Wyczerpany" samochód zajeżdżałby na stację "paliw". Wyczerpany elektrolit mógłby zostać odessany z akumulatora, a w to miejsce zalany świeży i w drogę. Czas "tankowania" pewnie nie trwałby dużo dłużej niż typowego samochodu z napędem paliwem ropopochodnym. Niestety ta technologia się nie przebiła w motoryzacji.
woza77
woza77
05.12.2022, 15:02:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 20
Mam taką propozycję. Każdy kupuje co woli a firmy samochodowe produkują zgodnie z popytem. Za 10 lat podsumujemy co się lepiej sprzedaje i co ludzie bardziej wolą. Aaaa i nie blokujemy sztucznie produkcji spalinowych. Jak wolność to wolność.
  • 12
woza77
woza77
05.12.2022, 15:14:16 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@Pawel993: Ty chyba czegoś nie zrozumiałeś, albo specjalnie piszesz te bzdury. Ja nie jestem za elektrykami tylko za wolnością wyboru. Ja już czekam kiedy zaczną promować agregaty prądotwórcze z napędem elektrycznym. Czy te z napędem spalinowym nie trują środowiska? Jak wszystko to wszystko na prąd. A ciągniki rolnicze? Tam to dopiero czarny dym z rury idzie. A ciężarowe czemu nie elektryczne? Nie powinno się przeginać pały w żadną stronę.
woza77
woza77
05.12.2022, 15:26:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Wujek_Fester: A to jest właśnie przeginanie pałki. Nie zrozumiałeś, ale wolno ci nie rozumieć. Nie każdy musi.
marekmarecki44
marekmarecki44
05.12.2022, 14:21:28
  • 19
Ile samochodów elektrycznych udźwignie sieć energetyczna, przy założeniu, że 6 grudnia 2021 w Polsce był niedobór rezerw mocy, od tamtego czasu ludzie masowo zakładają pompy ciepła, a produkcja energii się nie zwiększyła? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 6
Markuso
Markuso
05.12.2022, 15:19:40
  • 6
@marekmarecki44: Dokładnie. Co może pójść nie tak..... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
marekmarecki44
marekmarecki44
05.12.2022, 17:11:48
  • 2
3-4kWh na auto dziennie


@Tzebullaque: Przemnóż razy ilość aut, weź pod uwagę, że wszyscy podepną się pod ładowarkę po powrocie z pracy, po czym włączą czajnik, a niektórzy może nawet piekarnik, indukcję, gdzieś tam w tle pompa ciepła.
Oczywiście, pobór nie przekroczy mocy umownej, a operatorzy nie będą się zgadzać na masowe zwiększanie mocy, ale to i tak dużo. Noo, a i bez tego rok temu był niedobór rezerw i Litwa
JohnDeere
JohnDeere
05.12.2022, 12:27:39
  • 19
Im szybciej powiemy głośno że król jest nagi i ten elektrosyf upadnie tym lepiej dla wszystkich. Motoryzacja i tak straciła zbyt wiele czasu na zajmowanie się gównosamochodami na baterie ;(
  • 4
darth_invader
darth_invader
05.12.2022, 14:26:05
  • 2
@JohnDeere: samochody na baterie są OK, ale pod warunkiem że istnieje bateria o gęstości energetycznej równoważnej do węglowodorów oraz takiej stabilności czyli na razie nie są OK. Aktualna technologia baterii litowych to praktycznie szczyt upakowania jeśli chodzi o gęstość energetyczną czyli ściana.
Każda awaria baterii kończy się niezatrzymywalnym zjaraniem się wszystkiego, woda tylko dopala reakcję (rozpad na wodór i tlen). Paliwo, a tym bardziej ropę zapalić jest bardzo trudno, bo musza
wfm125m
wfm125m
05.12.2022, 20:35:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@darth_invader: ostatnio cyber quad zbudowany przez Rich Rebuilds się zaczął dymić na pokazie automotive, ale się nie zjarał.

Wszystko dzięki typowi baterii, które są nie palnę, nawet przy uszkodzeniu.

Przy obecnym rozwoju technologicznym, lepsze baterię to kwestia czasu. Chyba w 2023 CATL wypuszcza nowe "przełomowe" baterie Qilin z lepszą gęstością(255Wh/kg) I tańsze. Gdzie już chińczyki planują wsadzić 140kWh I mieć ponad 800km zasięgu.

A będzie jeszcze lepiej, kiedyś ( ͡°
inflacja_biedaku
inflacja_biedaku
05.12.2022, 14:32:47
  • 16
Auto kiedyś - 20-30lat jeździ po całej Europie aż skończy na szrocie przetopione na stal
Auto dziś - 1 rok w leasingu i wymiana na nowe. Akumulatory do wymiany na nowe o wadze samochodu. Do tego strasznie toksyczne dla środowiska i problematyczne.

Ekologia w wykonaniu eko-świrów tęczowych.
  • 10
larvaexotech
larvaexotech
05.12.2022, 15:58:01
  • 1
@inflacja_biedaku: jesteś żywym przykładem na to, jak nie powinno się prowadzić dyskusji.

nie widzicie tego, że teraz auto żyje kilkadziesiąt lat a elektryczne po roku jest trupem gdzie trzeba wymienić jego główną część jaką są ogniwa?


To jest zwyczajne kłamstwo. Tesle z początku produkcji czy Nissan leafy sprzed 10 lat jeżdżą, podobnie jak auta hybrydowe z tych lat. Bateria straciła trochę pojemności, ale one nadal jeżdżą. Gwarancje na układy elektryczne producenci
larvaexotech
larvaexotech
05.12.2022, 22:14:06
  • 1
@olinek_okraglinek: no tak, do tego jeszcze trzeba dodać że oprócz kosztu energii elektrycznej do przetworzenia ropy, trzeba ją też dystrybuowac, statkami a potem ciężarówkami. A prąd w dużym uproszczeniu - "jest wszędzie".

Tylko wiesz główny problem polega na tym, że ten ziomek nie robi tak, że szuka argumentów po których nie zgodzi się z elektryfikacja. On robi na odwrót - najpierw się nie zgadza, a dopiero potem wymyśla argumenty. I takiej
kokosik
kokosik
05.12.2022, 14:39:53
  • 15
Przypomina się bajka Nowe szaty cesarza. Wszyscy widzą że to g ale niewielu odważy się powiedzieć prawdę. Szambo jednak wybije. Upadnie jak każde kłamstwo.
  • 1
inflacja_biedaku
inflacja_biedaku
06.12.2022, 08:02:23
  • 1
@kokosik: tym bardziej, że elektryk to nic nowego. To już było i się nie przyjęło. Co ciekawe od tego czasu technologia wcale się nie zmieniła. Teraz za to elektryki mają PR który powali upada w czasach kryzysu energetycznego.
Squatlifter
Squatlifter
05.12.2022, 14:12:33
  • 15
Jeszcze jakoś rozumiem elektryki w ciepłej i słonecznej Kalifornii lub Miami, ale w środkowej chłodnej lub północnej mroźnej Europie to ogólne nieporozumienie.
¯\_(ツ)_/¯
  • 5
kossmann
kossmann
05.12.2022, 14:53:35
  • -2
@Squatlifter: no niby tak, ale jednak poza Kalifornią to całkiem sporo ich jeździ w Skandywanii ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nomadinos
Nomadinos
05.12.2022, 16:02:30
  • 5
@gl0wa: bo maja ostre prawo pchające ich w elektryki ze praktycznie kupienie spalinowki z salonu i zarejestrowanie jej jest nie mozliwe. Wiec nie to ze wybieraja elektryki oni nie maja innego wyboru
Bromatologia
Bromatologia
05.12.2022, 14:20:48
  • 13
źródło: comment_1670250048FOKMvLTno8gG94i1Gol06u.jpg
1erick
1erick
05.12.2022, 14:18:17
  • 13
Główny i podstawowy problem samochodów na baterie - niewielki zasięg i brak możliwości szybkiego naładowania w losowym miejscu. Musisz znać dobrze trasę jaką pojedziesz i wiedzieć, gdzie są ładowarki. No i warto, żeby akurat nie były zajęte. Normalne auto tankuje i jadę gdzie chcę, a jak zabraknie mi paliwa to mam milion miejsc w których mogę go zatankować dosłownie w moment ;)
  • 4
Pawel993
Pawel993
05.12.2022, 14:20:43
  • 3
@1erick: dokladnie, Polska ma jedna ładowarke na 200km autostrady i pis nie jest wstanie wiecej zrobic bo grozi nam blackout
MikiPL
MikiPL
05.12.2022, 15:01:30
  • 1
@1erick: no dlatego ja popieram elektryki, ale jako alternatywę, a nie zamiast aut spalinowych. Przynajmniej nie w krótkim terminie. Oczywiście wiadomo, że napęd elektryczny ze wszystkimi wadami ma jedną zaletę - prąd można generować z odnawialnych źródeł energii, a ropa kiedyś się skończy. Więc w dalekim horyzoncie czasowym należy myśleć o alternatywie dla diesli... ale wybudowanie infrastruktury dla elektryków zajmie lata - stacje benzynowe powstają od dawna i są nieporównywalnie prostsze
chrisx
chrisx
05.12.2022, 14:11:10
  • 13
alternatywne zasilanie
źródło: comment_1670249458WrRxqcYuUIRjNPlgutvjs1.jpg
  • 6
kriksos-stefanos
kriksos-stefanos
05.12.2022, 14:15:06
  • 13
@chrisx: ot ekologia( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1670249698k0s1669rXl80l4sHnNBhGW.jpg
wiecejszatana
wiecejszatana
05.12.2022, 14:42:58
  • 5
@kriksos-stefanos:

A tu masz opcję pozwalającą na full-speed
źródło: comment_16702513529cgJURSkcyoDUrvE3clVtx.jpg
rea9
rea9
05.12.2022, 14:15:33
  • 12
czarne chmury nad nielogicznym i na sile forsowanym pomyslem gdzie najprawdopodobniej wchodzily w gre grube lapowki? no cos niebywalego, kto by sie spodziewal.
  • 4
rea9
rea9
05.12.2022, 14:50:11
  • 4
@Mattiopl: od lobby klimatcznych swirow, ktorzy na swoj tylko wiadomy pokretny sposob i tak pewnie na tym jakos zarobia.
prawde_powiadam_Wam
prawde_powiadam_Wam
05.12.2022, 15:39:57
  • -1
czarne chmury nad nielogicznym i na sile forsowanym pomyslem gdzie najprawdopodobniej wchodzily w gre grube lapowki?


@rea9: Nie chodziło o łapówki tylko o zrehabilitowanie się po aferze z dieslami. Wystarczy spojrzeć, który koncern się wówczas wysforował na prowadzenie w batalii o masową elektryfikację (i który obecnie został sam na tym placu boju).

A co się stało z mitycznym potężnym lobby olejowym które przez lata nie pozwalało na wodorowe i bateryjne auta?
fiddle
fiddle
05.12.2022, 14:14:00
  • 9
Zamiast się skupić na konstrukcjach palących <3l/100km (są takie, np. Lupo 3L) to przecież lepiej robić elektryczne suvy wazące 2t i zużywające 25kWh/100km, dodatkowo bardzo problematyczne przy gaszeniu i wymagające dużych ilości rzadkich surowców ( ͡° ͜ʖ ͡°) A wszystko po to żeby wozić bombelka do przedszkola, bo przecież na wakacje tym jechać to przechlapane ;)
  • 11
fiddle
fiddle
05.12.2022, 14:25:43
  • 3
@VWgolf3: Tak. Tylko masz za mały łeb żeby to zrozumieć i pogodzić się z tym, że dla dobra ludzkości jako takiej nadmierna eksploatacji planety jest powolnym skazywaniem przyszłych pokoleń na śmierć.
Pebejg
Pebejg
05.12.2022, 18:38:40 via iOS
  • 1
@VWgolf3: Szczerze powiedziawszy wolałbym Lupo niż e-suv który trzeba 40 min ładować co 200km
marpic
marpic
05.12.2022, 12:02:47
  • 7
Bardzo dobrze, elektryki w realiach kartonowego kraju nie mają bytu. Cena - koszty zakupu, cena - koszty eksploatacji, cena - koszty utylizacji! CCC :)
  • 17
a665321
a665321
05.12.2022, 12:55:33
  • 9
Dodaj do tego infrastrukturę energetyczną niedostosowaną do dużej ilości elektryków, a Polska na tle krajów UE i tak ma niezłą,


@djtartini1: xD
zajebista mamy infrastrukture, zalezna od humoru górników i z tysiacami ladowarek xD
a665321
a665321
05.12.2022, 12:56:18
  • 13
@djtartini1: ale mamy infrastrukture zajebista ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1670244976kdfnj0cpBH6GKkaqWJUTHo.jpg
Cyjanek_i_Szczescie
Cyjanek_i_Szczescie
05.12.2022, 19:01:52
  • 6
Auta elektryczne, szczególnie te większe - mające zastąpić "rodzinne kombi" / "rodzinnego SUVa" to pomyłka w ewolucji i ślepa uliczka.
Jestem w stanie zrozumieć ebike'i i małe (lekkie) motocykle elektryczne - np. do lasu albo na dojazdy do pracy. Ale wpakować paręset kilo baterii pod podłogę auta, a potem próbować to naładować w domu, czy w trasie - to czysta głupota ¯\_(ツ)_/¯
  • 2
Pawel993
Pawel993
05.12.2022, 21:23:18 via iOS
  • -4
@Cyjanek_i_Szczescie: To czemu Porshe inwestuje 1 mld dolarow rocznie w ta technologie? Oczywiscie jak silnik spalinowy wazdy 150 kg czy wiecej to juz jest ok xd
Cyjanek_i_Szczescie
Cyjanek_i_Szczescie
05.12.2022, 22:07:42
  • 3
@Pawel993: Bo nie sprostają normą unijnym, bo jest jakiś trend na świecie i nie chcą, żeby im Chińczycy odebrali klientów, a może ktoś tam na górze jest na tyle rąbnięty, że faktycznie w to wierzy - albo po prostu - stać ich na zaryzykowanie i nawet wtopienie kasy w jakiś projekt i szukanie nowych rozwiązań.

To czemu Porshe inwestuje 1 mld dolarow rocznie w ta technologie?

A tak swoją drogą -
xaliemorph
xaliemorph
05.12.2022, 13:17:30
  • 5
Chcieli zrobić królika który będzie im znosił złote jajka ale wyszło że z plebsu nie można tyle wycisnąć bo plebs już ma obstrukcję bo nie daje rady. Chciwość zabija nam cywilizację.
  • 1
prawde_powiadam_Wam
prawde_powiadam_Wam
05.12.2022, 15:41:07
  • 1
Chciwość zabija nam cywilizację.


@xaliemorph: Chciwość zbudowała nam cywilizację.
jatylkopytam
jatylkopytam
05.12.2022, 22:06:20
  • 4
Jestem całym sercem za elektrykami, jeśli tylko będzie można ładować na full poniżej 5 minut (kolejki), nie będą kosmicznie drogie (jestem biedny) i baterie będą miały zasięg 500km a żywotność 500 000km to sprzedaje nerke, opla, kompa i kupuje elektryka. Ale na razie jeżdżę oplem w gazie.
  • 1
Piootreek
Piootreek
06.12.2022, 10:17:01
  • 0
@jatylkopytam: piątka! ja tez jezdze oplem w gazie. Dbam o niego bardziej niz o siebie bo z dziury gdzie mieszkam do pracy inaczej sie nie dostane...
loginqw
loginqw
05.12.2022, 20:05:08
  • 4
Ludzie, przecież od początku było wiadomo, że to ślepe jelito ewolucji. Co najmniej od kilku lat wiadomo, że Japończycy to porzucili i zaczęli dopracowywać napęd wodorowy. Na te dopłaty tak pelikany poleciały, czy co?
iMarket
iMarket
05.12.2022, 15:29:11
  • 4
Celem Rosji było zniszczenie branży petrochemicznej, czołgi na prąd nie pojadą. Europa była by bezbronna. Peniądze na propagande elektryczną się skończyły, onuca musk też zaciska zęby ze złości.
yagu6
yagu6
05.12.2022, 14:20:04
  • 4
ojejku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
wrocilem_bo
wrocilem_bo
05.12.2022, 13:17:20
  • 4
Wystarczy ograniczyć podaż aut konwencjonalnych… Oh wait.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (801)
  • Zakopujący (22)

Hity

tygodnia

Polska Fundacja Narodowa wydała 1,2 mln zł na wizytę youtubera
2677
Będzie obywatelski projekt ustawy likwidujący zakaz handlu w niedziele
1855
Ukraina Pierwsza doba wojny
1535
Feministki skarżą się na nagłaśnianie sprawy fałszywego oskarżenia o gwałt
1376
USA odpowiadają Rosji: Jeśli martwią się o czołgi, niech wycofają je z Ukrainy
1207
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #polska
  • #ekonomia
  • #ciekawostki
  • #niemcy
  • #zainteresowania

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl