@Morf: Skąd to wyczytałeś? "France is also cracking down on the use of private jets for short journeys in a bid to make transport greener and fairer for the population."
@bropek: z Krakowa go Gdańska szybciej jest samolotem z przesiadką w Sztokholmie niż PKP - najśmieszniejsze jest że jak odpowiednie wcześnie zabookujesz to potrafi nawet być taniej xD
@2phonepiotrus: Dokładnie z liniami TGV można sobie ograniczenia lotów wprowadzać. Ja zastanawiam się czy krótkie loty krajowe polityków te przepisy tez obejmą, bo nie znalazłem tego w tym artykule.
zawsze mnie zastanawia po jaką cholerę latać na krótkich dystansach? dojazd na lotnisko - odprawa - sam lot - dojazd z lotniska, o ile sam lot jest bardzo krótki to wszystkie elementy poza lotem zajmują kupę czasu, leciałem raz z Warszawy do Gdańska i finalnie i tak lepiej wychodzi pendolino niż samolot
France is also cracking down on the use of private jets for short journeys in a bid to make transport greener and fairer for the population.
Transport minister Clément Beaune said the country could no longer tolerate the super rich using private planes while the public are making cutbacks to deal with the energy crisis and climate change.
@WaveCreator: nie znajdę akurat teraz Ci odpowiedzi, ale akurat paryski LBG jest chyba najbardziej oblegany lotniskiem przez buisness jety. Tak, ze nie przez przypadek był wspomniany.
@Czytelnik30: Jeśli uważasz wielkomiejską klasę średnią za jakąś wysoką i uprzywilejowaną klasę, to twoja samodiagnoza jako motłoch jest całkiem trafna xD
Spokojnie, ustawodawca wykreśli siebie spod tego zakazu i finalnie tylko plebs nie będzie mógł tego robić, co wy myśleliście? Że będą jeździć z plebsem w pociągu?xD
@larkinflight: bredzisz, prywatnych odrzutowców też to dotyczy. Jest napisane w artykule:
France is also cracking down on the use of private jets for short journeys in a bid to make transport greener and fairer for the population.
Transport minister Clément Beaune said the country could no longer tolerate the super rich using private planes while the public are making cutbacks to deal with the energy crisis and climate change.
No dobra, mam taki pomysł na wysokość podatku - "opłaty za lot", do uiszczenia przez każdego pasażera: (300 - dystans między lotniskami) * (300 - ilośc pasażerów)
Czyli loty powyżej 300 km są - w sensie tego podatku - "darmowe", natomiast krótsze są tym droższe im mniej osób leci. Np. Ursula von der Leyen lecąc na odległość 50 km dopłaciłaby 250 * 299 = 74750 euro..
@scaevola: nie, nie ze swoich. Ale urzędnicy mają swoje limity i muszą się z nich rozliczać, a przynajmniej ujawniać koszty. Zresztą, świat krótkich lotów nie kończy się na Ursuli...
W ostatnim tech weeku można było usłyszeć o udanych testach silników odrzutowych zasilanych wodorem, gdyby Francji jednocześnie zależało na wygodzie obywateli i ekologii to wprowadziliby zapisy, że takie za np. 5 lat mogą być realizowane tylko przez maszyny z takim napędem. Ale wiadomo jak jest z zakazami chodzi o interesy i/lub żeby się pospulstwo przyzwyczajało i znało swoje miejsce.
@KierownikW10: no ja np. po tobie się niczego nie spodziewałem i się nie zawiodłem, napisałem tylko, że jest zainteresowanie na takie rozwiązanie (stąd pewnie RR wie co robi) i że są prowadzone prace takie czy inne i poza odniesieniem się do zbiornika nigdzie nie pisałem czy coś jest lepsze czy gorsze i co mi się podoba.
A ty tutaj się zesrywasz wywyższasz i polemizujesz sam ze sobą o wyższości ogniw paliwowy,
Komentarze (194)
najlepsze
"France is also cracking down on the use of private jets for short journeys in a bid to make transport greener and fairer for the population."
@SupreminTHC: skąd wyciągnąłeś tą informację?
@smiech2: 2,5 godziny, naszym PKP.. Kurde! No faktycznie - po co latać 50km? ლ(ಠ_ಠ ლ)
Komentarz usunięty przez moderatora
@hegemonpraski: to 2,5 godziny to clickbajt, po prostu zakazali lotów rejsowych na 3 trasach i tyle.
Ile zajmuje odprawa w pociągu?
Ja zastanawiam się czy krótkie loty krajowe polityków te przepisy tez obejmą, bo nie znalazłem tego w tym artykule.
Czyli u nas loty z Krakowa do Zakopanego mogły by się dalej odbywać.
I każdy dokładnie tak robi.
A ci, co lecą dalej, biorą samolot.
Pytałeś po cholerę to opowiedziałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A nie, czekaj.
@piter259: Jeszcze.
@larkinflight: Jest tam też wspomniane o prywatnych odrzutowcach.
(300 - dystans między lotniskami) * (300 - ilośc pasażerów)
Czyli loty powyżej 300 km są - w sensie tego podatku - "darmowe", natomiast krótsze są tym droższe im mniej osób leci. Np. Ursula von der Leyen lecąc na odległość 50 km dopłaciłaby 250 * 299 = 74750 euro..
Zresztą, świat krótkich lotów nie kończy się na Ursuli...
Tak dla rozwoju, nie dla zakazów!
A ty tutaj się zesrywasz wywyższasz i polemizujesz sam ze sobą o wyższości ogniw paliwowy,