Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko449
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

611

W Szwajcarii 2mln osób posiada broń. Dlaczego nie dochodzi tam do strzelanin.

W kraju liczącym 8,3 mln ludzi, około 2 mln broni palnej znajduje się w rękach prywatnych osób. W 2016 r. w kraju odnotowano 47 prób zabójstwa z użyciem broni. Ogólny wskaźnik morderstw w kraju jest bliski zeru.

Piotrek7231
Piotrek7231
z
businessinsider.com.pl
dodany: 03.12.2022, 21:07:49
  • #
    europa
  • #
    bron
  • #
    szwajcaria
  • #
    4konserwy
  • #
    strzelectwo
  • #
    militaria
  • 293
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (4)

Nie dochodzi do strzelanin?

StarZST41
z pl.wikipedia.org
  • 14

Akuratny w temacie reportaż.

heam
z youtu.be
  • 1

Komentarze (293)

najlepsze

Kaczypawlak
Kaczypawlak
03.12.2022, 21:11:21
  • 280
Tam nie ma tylu czarnych.
  • 74
Kaczypawlak
Kaczypawlak
03.12.2022, 21:14:36
  • 130
jest sporo.


@ostatni: dalej mniej niż w Brazylii, Ameryce, Francji czy Szwecji( ͡° ͜ʖ ͡°)
tyrytyty
tyrytyty
04.12.2022, 06:02:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 58
@Kaczypawlak:
źródło: comment_1670133722hr7NYrvyfyP26KmydqLqv4.jpg
Tomson123
Tomson123
03.12.2022, 21:56:45
  • 203
Kumpel był w Szwajcarii w pracy, mówił że ludzie tam jeżdżą nowymi autami, wszystko piękne, drogi, czysto nie mówiąc o krajobrazach. Ludzie na ulicy, mili zaczepiają, pytają się co słychać. Wszyscy mają w choj siana i dlaczego mają być nieszczęśliwi? To taki eden trochę
  • 79
SweetDreams
SweetDreams
03.12.2022, 22:37:38
  • 141
@Tomson123: pracowałem przez jakiś czas w Zurychu. Samochody w ogromnej części to jakieś sportowe wersje typu RS4/6, AMG itp. Na autostradzie ograniczenia 80/100 km a fotoradary łapią od +1km. Sprawdzone osobiście ( ͡° ʖ̯ ͡°)
I gdzie tym jeździć? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No i szokiem było jak pierwszego dnia wieczorem poszedłem do Lidl zrobić jakieś zakupy a tam okazało się, że nie
messageinabottle
messageinabottle
03.12.2022, 22:43:48 via iOS
  • 257
@Tomson123: „ludzie na ulicy mili, zaczepiają, pytają co słychać” - może we francuskojęzycznej części. W Zurychu i okolicach Szwajcar woli zdechnąć niż zapytać Cię co słychać - Szwajcarzy są mega niemili. My zapraszaliśmy sąsiadów, ale nawet nie chcieli przyjść na kawę, bo jak to, kawa z obcokrajowcem? Szwajcarzy nienawidzą obcokrajowców i są rasistami :(
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
03.12.2022, 21:44:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 71
W polsce broń czarnoprochowa tez jest bardzo łatwo dostępna i może zeby zrobić strzelaninę w szkole sie nie nada, ale do gnebienia przysłowiowego sąsiada jak najbardziej - a mimo to fali zabójstw nie widać.
  • 11
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
03.12.2022, 22:36:07 via Wykop Mobilny (Android)
  • 74
@jozinzbazin2: masz czarnoprochowe rewolwery, zresztą do skutecznego strzelenia w łeb komuś kto nie posprzatal po psie (bo to częsty argument komuchow, ze ludzie będą w najmniejszych sprawach sięgać po bron) wystarczy nawet jakas replika muszkietu.
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
03.12.2022, 23:08:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • 34
@jozinzbazin2: Oczywiście, ze tak, jest pewnie ze sto tysięcy sposobów na zabicie kogoś w tym duzo prostsze niż strzelanie.
Co tylko po raz kolejny dowodzi ze to nie bron zabija, jakby ktokolwiek myślący mial wątpliwości
czwarta_gestosc
czwarta_gestosc
04.12.2022, 00:19:03
  • 59
źródło: comment_1670113142Kji0UTAkNnuJ7tsZ1CJWcw.jpg
  • 4
dizzy126
dizzy126
04.12.2022, 02:55:36
  • 2
@czwarta_gestosc: (╯︵╰,)
Jossarian
Jossarian
04.12.2022, 14:29:35
  • 1
czyli kastrować czarnych? czy zabierać przymusowo dzieci? XD


@kexus512: Ilość czarnych niewolników sprowadzanych do krajów arabskich wielokrotnie przekroczyła ilość wywiezionych do Ameryki. Arabowie kastrowali czarnych niewolników, amerykanie tego nie robili. Słyszałeś może o jakichś problemach z czarnymi w takiej Arabii Saudyjskiej chociażby?

Więc teraz sam sobie odpowiedz na pytanie które zadałeś ( ͡° ͜ʖ ͡°).
rafal-hard
rafal-hard
03.12.2022, 22:10:10
  • 40
W Polsce też nie było by strzelanin, bo to inna mentalność niż w usa czy boliwi. To nie broń jest zagrożeniem tylko głupi ludzie. Wystarczą testy na łeb co jakiś czas a nie zakaz niemal posiadania broni.
  • 18
Cztero0404
Cztero0404
04.12.2022, 00:44:10
  • 11
@Chris_Karczynski: Generalnie większość osób (amerykanów) przylatujących do krajów chociażby takich jak polska mówi, że czuje się tu bezpieczniej właśnie w dużym stopniu z uwagi na nielegalność broni, ale szury i tak będą mówić inaczej bo huruduru wolność, puste slogany powtarzane od lat.
LGirl
LGirl
04.12.2022, 06:14:36
  • 8
@rafal-hard: nieprawda. Mamy w mediach mnóstwo doniesień o ludziach, którym odbiło i rzucili się na dość randomową osobę (komornik, pani z MOPSu, przechodzień, ktoś z dyskoteki, policjant) z czymś co miał pod ręką typu nóż, butelka, zapalniczka i benzyna. Pewnie gdyby te osoby miały dostęp do broni to mielibyśmy strzelaniny (tak, wiem są badania - ale odbić komuś może miesiąc po badaniach plus nie leży w naszej mentalności dbanie o procedury
bylem_simpem
bylem_simpem
03.12.2022, 21:16:10
  • 28
Mniej frustracji niż w US nie wspominając o Polsce, gdzie typ musi na dwa etaty dymać żeby kredyt zapłacić.
  • 4
friko9
friko9
04.12.2022, 06:08:38
  • 23
@bylem_simpem: A może po kilku masakrach w domach poselskich, nasi bonzowie zauważyliby że przydałoby się zmniejszyć poziom frustracji? Cała frustracja jest powodowana głównie wojenką popis, złymi warunkami mieszkaniowymi i gównianym prawem - wszystko zarządzone odgórnie przez partyjnych bonzów
bylem_simpem
bylem_simpem
04.12.2022, 06:26:22
  • 17
@friko9: Dlatego dostępu powszechnego do broni nie będzie. Obywatel tego państwa za grosz nie ufa państwu a państwo nie ufa obywatelowi.
vrNFWrUew3D4Rgz
vrNFWrUew3D4Rgz
04.12.2022, 07:09:49
  • 20
W Szwajcarii 2mln osób posiada broń. Dlaczego nie dochodzi tam do strzelanin.


Dochodzi. Po prostu na Wykop nie trafia info o tym. Dość często się zdarza, że jakiś #!$%@? robol robi sobie zemstę na społeczeństwie i robi strzelaninę u siebie na zakładzie. W ciągu ostatnich pięciu lat to był chyba najczęstszy motyw.

Wystarczy wpisać w Google "switzerland shooting" i wyjdzie w #!$%@? artykułów o strzelaninach na miejscu. Jak zamkniesz oczy to nie
zdrajczyciel
zdrajczyciel
03.12.2022, 21:16:50
  • 20
A ilu ma amunicję w domu ( ͡° ͜ʖ ͡°)?
  • 3
Tzebullaque
Tzebullaque
04.12.2022, 06:37:08
  • 1
@zdrajczyciel: madrzejsze o tym nie wspomnieć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TheBlackList
TheBlackList
04.12.2022, 07:56:19
  • 5
@Tzebullaque: mądrzejsze samemu sprawdzić i nie wyjść na idiotę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
concord_lexington
concord_lexington
03.12.2022, 23:39:15
  • 17
Nie ma przestępstw bo nie ma ku nim powodów, ot co. Poza nielicznymi szaleńcami ludzie popełniają przestępstwa gdy jest im źle, nie mają nic do stracenia i nie mają nadziei na wyjście z sytuacji.
  • 1
maciejwu71
maciejwu71
04.12.2022, 07:35:21
  • 0
@concord_lexington: Dokładnie. Od tego trzeba zacząć!
PLNY123
PLNY123
04.12.2022, 07:04:02 via iOS
  • 13
Bo większość z tych 2m jest bronią z armii która każdy po odbyciu rotacji (prawie każdy dorosły mężczyzna do 40 ktoregos roku życia) musi mieć w domu i nie ma do niej amunicji - amunicję dostaje na ćwiczeniach i jest odliczana komisyjnie od paru / parunastu lat. Do morderstw najczęściej dochodzi w prywatnych domach (ojciec matka, syn córka itd), tak samo jak samobójstw tylko to jest inaczej klasyfikowane niż w innych krajach
  • 4
jabolmax
jabolmax
04.12.2022, 07:36:10
  • 1
@ruonim: pewnie też dlatego mamy codziennie strzelaniny na polskich ulicach jak Amerykanie w Chicago
lentilek
lentilek
04.12.2022, 07:51:58
  • 0
@PLNY123: Wiesz może czy kiedyś mieli tą amunicję w domu, ale zaplombowaną ? Bo coś mi się tak obiło o uszy, czy na historii mówili. Dopiero od któregoś roku nie mają jej w domu?
Poldek0000
Poldek0000
03.12.2022, 22:24:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 13
Ale wiecie że tam jest #obowiazkowecwiczeniawojskowe ?
  • 7
Poldek0000
Poldek0000
03.12.2022, 22:25:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Poldek0000: zachęcam do przeczytania... https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4918550/szwajcaria-czyli-jak-przezyc-miedzy-krowami-a-bankami-bilet-w-jedna-strone
Poldek0000
Poldek0000
04.12.2022, 07:03:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@saikol69: powiem tak... Nigdzie nie czułem się człowiekiem drugiej kategorii bardziej niż w Szwajcarii. Całkowita ściana my | wy.
martinlubpl
martinlubpl
04.12.2022, 10:23:13
  • 11
Dlaczego nie dochodzi tam do strzelanin.


bo sa za bogaci. bieda stwarza patologię
  • 4
Zhai
Zhai
04.12.2022, 16:24:12
  • 1
@martinlubpl: potwierdzam - masz 90 dni na znalezienie pracy.
Zhai
Zhai
04.12.2022, 16:24:32
  • 2
@staszaiwa: tak, bo albo pracujesz albo wylatujesz
Mat221
Mat221
04.12.2022, 00:06:58
  • 11
bo nie majom nabojuf
k00rwin2023
k00rwin2023
04.12.2022, 11:07:00
  • 9
Bogaty kraj, mało nierowności, demokracja bezpośrednia, ryzyko buntu żadne. Można, a nawet trzeba dać dostęp do broni, by to wszystko każdy mógł obronic bo to są wartosci, za które obywatele czują się odpowiedzialni i chcą to obronić. Cała tajemnica.
Pomorski_Wilk
Pomorski_Wilk
04.12.2022, 09:56:46
  • 9
Moim zdaniem kwestia kultury i spokoju w społeczeństwie. Polska po wejściu do Unii Europejskiej przestała być dzikim krajem i wtedy można było poluzować prawo z posiadaniem broni. Byśmy mieli już 18 lat edukacji w tym temacie. W Czechach jest 15-20 razy więcej broni na 1 obywatela i nie słyszę o jakimś dramacie w społeczeństwie w związku z jej posiadaniem, a jest to kraj podobny do naszego.

Nas każdy wiecznie rozbrajał - najpierw
L3stko
L3stko
03.12.2022, 22:57:47
  • 9
To jeszcze nic, w Andorze jest prawny obowiązek posiadania broni w każdym domu. Tam to dopiero powinno dochodzić do masakr... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Lysy_z_Oporowa
Lysy_z_Oporowa
04.12.2022, 09:24:33 via iOS
  • 7
Bo nie ma mudżinów
yasshi
yasshi
04.12.2022, 07:19:57
  • 7
@tengo_razones: > i ogolnie przywodzą na myśl Chłopaków z Baraków jeżeli chodzi o obsługę broni.
źródło: comment_1670138394ioxU4eVIKRxHutu4iLB3DO.jpg
100anna1
100anna1
04.12.2022, 09:31:37
  • 6
Ale wiecie, że dziś już tylko członkowie policji i sił specjalnych mogą posiadać w domu amunicję służbową? Od 2011 roku tak jest. Mamy przyjaciół w Ticino. Każdy nabój podczas szkoleń jest liczony i zapisywany. Nie ma "drugiego obiegu". A broń bez amunicji jest dość bezpieczna.( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
rebel101
rebel101
04.12.2022, 13:53:11
  • 1
@100anna1: Jest różnica między bronią służbową a prywatną. Posiadanie prywatnej wraz z własną amunicją nie jest szczególnym problemem i ten schemat dobrze to wyjaśnia ichnią specyfikację
źródło: comment_1670161972oKDThGx20BljwBiXxgUGt3.jpg
Wujo_Stachu
Wujo_Stachu
04.12.2022, 06:59:01
  • 6
Bo obywatele wcale tej broni nie posiadają na własność. Szwajcaria jako broń prywatną, liczy głównie pukawki przechowywane w swego rodzaju gminnych schronach, jako arsenał do wydania na wypadek wojny. Owszem, możecie sobie ją wziąć do domu ale żeby to zrobić potrzebujecie pozwolenia.
  • 1
Wujo_Stachu
Wujo_Stachu
04.12.2022, 07:19:46
  • 2
@Wujo_Stachu: no i pożegnajcie się z jakąkolwiek amunicją.
jozinzbazin2
jozinzbazin2
03.12.2022, 22:18:34
  • 6
Zakop za manipulacje. W końcu ile? 2 mln sztuk broni czy 3 mln ludzi ma broń?
Mój sąsiad ma pozwolenie kolekcjonerskie i ma 8 sztuk. Wiec licząc w ten sposób te 2
Mln sztuk broni może miec 250 tysięcy ludzi, kazdy po 8 sztuk
Anakee
Anakee
03.12.2022, 21:16:58
  • 6
Maja broń, ale nie mają amunicji :)
  • 14
IvanBarazniew
IvanBarazniew
03.12.2022, 23:55:02
  • 41
@Anakee: Nie dostają amunicji państwowej ale mogą sobie kupić w byle sklepie. Piza tym mogą posiadać broń samoczynną jak wypełnią ekstra kwitek.
deeper
deeper
04.12.2022, 08:41:35
  • 12
@gtk90: nie wiem dlaczego w Szwajcarii wykopki widza wręcz eldorado. Tak jak piszesz są ograniczenia. Nie można broni nosić, a jak chcesz się przemieścić to w konkretnym celu. Broń która musisz mieć w domu w wyniki obowiązku jest pozbawiona amunicji. Generalnie znacznie trudniej uzyskać pozwolenie niż w Polsce, a rodzaje broni sa mocno ograniczone.
przemek-leniak
przemek-leniak
03.12.2022, 21:16:47
  • 5
Broni jest tam znacznie więcej biorąc pod uwagę magazyn broni wojskowej w każdej chyba wsi
brak powodów by zabijać to i brak zabójstw
cerebere
cerebere
04.12.2022, 06:21:50
  • 4
Kolega polak jest tu od 12 lat i też ma broń.
Zmienili jednak ostatnio prawo bo Albańczycy się strzelali za dużo i teraz nie tak łatwo ją dostać dla obcokrajowca.
Ktoś okradł kolegi samochód bo go nie zamyka to sąsiad szwajcar całą noc z bronią pilnował nam aut.
d0x8h7
d0x8h7
04.12.2022, 15:22:53
  • 3
Zabawne, w tytule 2 mln osób a w opisie już 2 mln sztuk. To przecież tylko taka drobna manipulacja.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (611)
  • Zakopujący (35)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2723
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2315
Inflacja: im więcej państwo "daje", tym jesteśmy biedniejsi
1753
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1698
Wejdą ci na konto bez ostrzeżenia. Prezydent właśnie podpisał ustawę - blo
1540
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #swiat
  • #rosja
  • #polityka
  • #ukraina
  • #wydarzenia
  • #ekonomia
  • #polska
  • #ciekawostki
  • #niemcy
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl