"Ginie na pasach mniej ludzi" vs "to nie dało takiego efektu". Sprawdzamy...

Czy rzeczywiście po wprowadzeniu pierwszeństwa pieszych na przejściach ginie więcej osób? Obszerne porównanie wypadków/zabitych na przejściach dla pieszych przez ostanie 6 lat, a nie tylko do 2021, w którym ruch był ograniczony przez lockdowny.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 441
Komentarze (441)
najlepsze
https://www.rp.pl/wypadki/art37526451-smierc-szuka-pieszych-wypadkow-z-ich-udzialem-przybylo
@Lambo994: To nie są skrajne sytuacje. To jest codziennie po zmroku. Wystarczy wieczór i to, że ludzie są najcześciej ubrani na ciemno.
@Lambo994: To odpal sobie mapy satelitarne i popatrz jak wygląda ich infrastruktura. Niemcy może i mają pierwszeństwo na przejściach z pasami, ale na bródach już nie, a to właśnie one stanowią znaczną większość. Pasy z pierwszeństwem są głównie w ścisłym centrum i można je policzyć na palcach.
Reszty nie skomentuję. Wybacz, ale to w większości zwalanie winy na wszystko tylko nie na swoje umiejętności. Ja wiem, że piesi nie są święci, ja wie., że infra też nierzadko nie jest idealna, ale mimo wszystko statystyki są bezlitosne dla kierowców.
2022
69 dni, 375 wypadki, zmarło 420 osób
2021
68 dni, 451 wypadki, zmarło 509 osób
2020
@satba: Ograniczono prędkość, zwiększono mandaty i p0lski nosacz się nauczył. Oby tak dalej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uważam, że to dobra zmiana, wprowadzająca nieco kultury na drogi i finalnie wyjdzie wszystkim na dobre. Pędzący po mieście kierowcy nie tylko stwarzają zagrożenie, ale także zmniejszają płynność ruchu.
Tylko jedna sprawa: trzeba pozbyć się przejść dla pieszych bez sygnalizacji na drogach dwupasmowych i oświetlić absolutnie wszystkie przejścia dla pieszych, tak, żeby byli widoczni w każdą pogodę i o każdej porze dnia.
Na ulicach osiedlowych dobrze sprawdzają
Albo nowa definicja skrzyżowania, jeśli jedziesz w nowym miejscu po zmorku w ruchu miejskim, to możesz popełnić wykroczenie nie będąc tego
Natomiast co do zasady wszystko się zgadza, jeśli widzisz, że pieszy idzie w kierunku pasów to trzeba mu ustąpić i tyle. A co jak stoją dwie baby i gadają przy przejściu? Ja wychodzę z założenia, że trzeba zwolnić i zobaczyć czy czegoś nie odjebią, bo na drodze trzeba niestety myśleć za innych.
Co do
Dane dokładnie te same, wzięte z tej tabelki: https://konkret24.tvn24.pl/najnowsze/article6253378.ece/wypadki+%25281%2529.jpg
Sporo jezdze, mandatów nie dostaje a nie jestm swiety, nie bawie sie w janosiki itp, zwyczajnie w xabudowanym jezdze 50 a nie 80, na autostradzie 140-150 a nie 210
Pomijam kwestię edukacji takiego zombie, dla którego gapienie się w ekran jest ważniejsze niż życie i zdrowie. No ale to będziemy zbierać żniwa po prostu braku wychowania dzieci na zasadzie "ma telefon, siedzi cicho, jest ok".
Jeśli potrącasz pieszego, który Ci WTARGNĄŁ XD na drogę, to znaczy, że nie zachowałeś odpowiedniej ostrożności - równie dobrze mógł tam wybiec pies, albo jakiś niewychowany kaszojad.
Na dalsze podsycenie #!$%@? dodam jeszcze, że teraz zauważam, że te prowokacje policyjne z wyprzedzaniem na przejściach też się sprawdziły (czy one były, czy nie, to
Nie, to znaczy, że ci wtargnął.
To pies lub kaszojad zostanie rozjechany.
Nawet fiat 126 ważył więcej niż pół tony
@krabelix: Niestety to prawda! Odkąd pieszy się dowiedział że może włazić na przejście kiedy chce i jak chce - instynkt samozachowawczy u wielu (zwłaszcza tych nierozgarniętych) - zanikł. Przewidywałem że ofiar będzie więcej, ale mało kto mi wierzył. Na dodatek coraz częściej widzę kierujących gwałtownie zatrzymujących swego bolida jak tylko w okolicy przejścia zobaczą na chodniku pieszego. Częściej obrywają wtedy od pojazdu z tyłu,
@rycerz01:
Pod tym względem nic się nie zmieniło. Dalej możesz stać i czekać, bo stojąc i czekając przed przejściem nie masz pierwszeństwa przed samochodami.
Nastepne pokolenia sobie poradzà, my niestety obserwujemy wychodzenie naszego kraju ze wschodniej dziczy, a to nie jest prosty proces :)
Pierwszeństwo pieszych mialo powodowac wzrost smierci a nie spadek wg wykopowych specjalistow ( ͡° ͜ʖ ͡°)