Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko385
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

687

Niesłuszne zwolnienie dyscyplinarne w Sii Polska? Wywiad ze zwolnionym

Dnia 25 listopada przewodniczący związku zawodowego w Sii Polska został niesłusznie zwolniony. Dlaczego? ''Byłem bardzo zszokowany. (...) W firmie Sii działa przecież dział prawny, który mógłby powiedzieć (...) że takie działania są nielegalne i niezgodne z polskim prawem.'' - mówi Krystian Kosowski

MarianoaItaliano
MarianoaItaliano
z
gowork.pl
dodany: 30.11.2022, 16:26:46
  • #
    polska
  • #
    januszebiznesu
  • #
    sii
  • #
    technologia
  • #
    pracait
  • #
    afera
  • 318
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (3)

Oo jest i już "dej pieniążki"

operatorkoparki
z zrzutka.pl
  • 12
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się

Komentarze (318)

najlepsze

macz
macz
30.11.2022, 18:22:36
  • 158
Dla mnie najistotniejsza jest pogarda prezesa dla Polskiego prawa i sposób w jaki postanowili „zaradzić” problemowi. Zakładanie związków jest legalne i jeśli typ stwierdza, ze może sobie typa po prostu zwolnić za to, to strach pomyśleć co w tej firmie jeszcze się odwala. Warto tez zauważyć, ze na wypowiedzeniu jest podpis kogoś innego niż pan CEO ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 4
Blaskun
Blaskun
30.11.2022, 18:37:33
  • 15
@macz: Związki, to wróg januszexów. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
IronHide
IronHide
30.11.2022, 20:52:27
  • 1
@macz: to jest typowa francuska firma. Ja pan na włościach a ty plebs, chłop #!$%@? i całuj rączki.
Cierniostwor
Cierniostwor
30.11.2022, 20:39:17 via iOS
  • 64
Koleś został zwolniony w sposób skandaliczny, nie ma tu żadnego znaczenia czy/że:
1) Sii zapewnia świetne warunki pracy
2) Zwolniony pracownik zachowywał się tak czy srak w poprzednich pracach.
  • 3
ojciecmatki
ojciecmatki
30.11.2022, 21:35:06
  • 2
@Cierniostwor: zgadzam sie. Pracownik ewidetnie czekal na to zeby zalozyc zwiazek, rzucil haczyj a sum sie zlapal. Sii to gowno i ciesze sie, ze teraz wiekszosc sie o tym dowie
januszerka
januszerka
30.11.2022, 22:19:49
  • 0
@ojciecmatki: przeciez do zalozenia nie potrzeba w ogole prezesa, nawet informować nie trzeba. Dla mnie to bylo na zasadzie sprucia się do prezesa, czemu nie ma związku i niech zorganizuje.
Kukki
Kukki
30.11.2022, 20:43:50
  • 42
Cała ta sprawa to powinna być podklejana w podręcznikach do prawa pracy jako przykład czego nie robić gdy związek powstanie na terenie zakładu pracy. Przyszły albo teraźniejszy pełnomocnik poszkodowanego to pewnie będzie przecierał oczy ze zdumienia jak firma poprzez komunikację pana prezesa się sama podkłada
  • 3
znmd
znmd
30.11.2022, 21:09:41
  • 47
@Kukki: Bez kitu. XD Chciałbym mieć tak jasno, czarno na białym i to jeszcze publicznie wyłożone przyznanie się przez mojego przeciwnika procesowa, że złamał prawo i że nie widzi w tym nic złego, bo celowo przyjechał do Polski łamać prawo. XD Jak ja pozywałem swoich byłych pracodawców to musiałem się jednak trochę bardziej namęczyć z dowodami. XD
znmd
znmd
01.12.2022, 10:41:35
  • 1
@10minuteman: prawo powszechnie obowiązujące (ustawy, rozporządzenia) stoi ponad wszelkimi wewnętrznymi regulaminami i jeżeli jakiś punkt regulaminu jest z nimi sprzeczny, to z mocy prawa przestaje on w tym zakresie obowiązywać.

Działalność związkową można wprawdzie nazwać "sraniem we własne gniazdo", ale na tym w sumie polega działalność związkowa. A prawo mówi wprost, że działalność związkowa jest dozwolona. ¯\_(ツ)_/¯
mrcino
mrcino
30.11.2022, 18:47:10
  • 42
Ale #!$%@?ło szambo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sii słabo oj słabo...
  • 1
qusqui21
qusqui21
30.11.2022, 20:39:44
  • 0
@mrcino: tak to jest, jak ceo zaczna sie wypowiadac co uwazaja na temat tej swojej wielkiej rodziny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Senuyo
Senuyo
30.11.2022, 21:06:43
  • 34
Skończy się jak zwykle - po długotrwałej walce w sądzie 3 miesięczne wynagrodzenie i wilczy bilet na rynku pracy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 11
GeraltRedhammer
GeraltRedhammer
30.11.2022, 21:21:23
  • 19
@Senuyo:
Sam proces będzie trwał ponad rok, więc przynajmniej 12 + 3. Już wygrywa, a to wariant pesymistyczny.

W optymistycznym jako związkowiec, zostaje przywrócony do pracy i muszą się z nim męczyć jakiś czas dłużej, plus odszkodowanie za wyzwiska i mobbing.
Senuyo
Senuyo
30.11.2022, 21:23:32
  • 7
@GeraltRedhammer: mobbing zgodnie z kodeksem pracy to działania długotrwałe, także powodzenia
yuio
yuio
30.11.2022, 20:47:29 via iOS
  • 26
No i widzimy ze Sii ma managerów którzy są nieszczerzy. Mówią przy zatrudnianiu ze jeden weekend pracujący a w praktyce wymagają 3 weekendy w mięsiącu spędzić w pracy. Łamią prawo pracy, a na wykopie są ludzie którzy ich bronią.
  • 14
yuio
yuio
30.11.2022, 20:56:56 via iOS
  • 10
@ppbejker: Jakbyś przeczytał wywiad to byś widział. Jest tam wprost napisane, a ja sobie tego nie wymyśliłem. Skoro gość daje wywiad i tak mówi to pewnie jest to prawda, a jak nie to mogą sobie go pozwać.

A ty jesteś idiota bo nie umiesz czytać ze zrozumieniem a się wypowiadasz
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
30.11.2022, 22:07:08 via iOS
  • 6
@yuio o czym ty #!$%@?, z tego co wiem nikt nigdy nie pracowal z twardego it w sii w weekendy, chyba ze był na szkoleniu albo je prowadził za co miał dodatkowe siano. wy na prawdę jesteście jakimiś zazdrosnymi nieudacznikami


albo bandą botów

@ppbejker: Pracuj w Sii, biedronki IT które istnieje tylko dlatego żeby wysyła ludzi do syfu którego nikt inny nie chce tykać, nazywaj innych nieudacznikiem xD o #!$%@?
szysza91
szysza91
30.11.2022, 21:49:04 via Android
  • 22
Podsumując komentarze internetowe:
-Pan Krystian pracuje w branży od 7 lat
-nadal na tym samym stanowisku więc awansów żadnych nie było jak się domyślam
-w jednej firmie pracował ponad rok, pozostałe 5 poniżej roku
-tam gdzie pracował dłużej został zwolniony z pozwami
-z poprzednich firm jak stwierdził odchodził bo chciał zarabiać więcej (jego słowa)
-wedle współpracowników nie radził sobie zbyt dobrze w pracy
-w Sii pracował 6 miesięcy po czym stwierdził, że
  • 14
IT_bors
IT_bors
30.11.2022, 22:07:43
  • 18
@szysza91: to wymień, ja pracowałem 3 lata i to co pamietam, ze oczy mi wyszły na wierzch jak zobaczyłem, jaka maja na mnie marże chyba z 200%? Mało tego, podobnie było na innych 50 osobach z projektu.
neonn
neonn
30.11.2022, 22:52:23
  • 12
@szysza91: I jak te benefity mają się do łamania praw pracowniczych i wyzywania pracownika w mailu bo nie bardzo rozumiem?
Buckethead
Buckethead
30.11.2022, 18:53:43
  • 21
Nie wiem na jakim stanowisku koleś pracował w SII ale w IT normą sa lojalki np. 6 miesiecy od zakończenia umowy nie można podjąć pracy w innych firmach IT. Ja na mojej umowie miałem wylistowane jakie firmy są objęte bezwzględnym zakazem po karą 100 tys. złotych. I nie ważne czy sam rozwiążesz czy Cie wyjebią. Trzeba nieźle się naprodukować aby ten zakaz Ci uchylili. Sam byłem w takiej sytuacji. Nie dość, że
  • 22
nilphilus
nilphilus
30.11.2022, 20:36:23
  • 39
@Buckethead: nie mogles co najwyżej do klienta u ktorego byles, do tego nie moze byc zbyt ogolna albo zwyczajnie muszą Tobie za ten okres zaplacic.
Rhodium
Rhodium
30.11.2022, 20:38:27
  • 45
@Buckethead: tak się kończy podpisywanie umów bez wcześniejszego ich czytania i zrozumienia.
Nauta
Nauta
30.11.2022, 21:49:18
  • 14
Związki zawodowe w prywatnych firmach to jest patologia z założenia, dlaczego miałbym nie móc zwolnić pracownika we własnej firmie? jeszcze utrzymywać związek za swoje? i argumenty lewusów tutaj - niech se właściciel nie kupuje kolejnego Porsche... a dlaczego by nie????

KGHM zatrudnia prawie 18,5 tysiąca pracowników (18 463 osób- według danych na koniec marca tego roku). Z tego prawie 90 procent zatrudnionych należy do czternastu związków zawodowych (dokładnie 16 079 pracowników). Dodatkowo
  • 21
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
30.11.2022, 22:02:05 via iOS
  • 18
@Nauta: Patologia jest jedynie konieczność płacenia na związki przez pracodawcę.
Możliwość delegacji swoich uprawnień to podstawa wolnego świata - tak jak mogę pełnomocnictwo dać komu chce, to nie wiem dlaczego nie miałbym mógł delegować swoich negocjacji z pracodawca do związku.
Nauta
Nauta
30.11.2022, 23:08:34
  • 3
@yhbgrobdoivbvwamsv: Przychodzisz na rozmowę kwalifikacyjną - mi pasują Twoje kompetencje -Tobie pasuje pensja - podpisujemy umowę. Ty pracujesz, ja płacę umówioną kwotę - gdzie jest problem?
smarterMe
smarterMe
30.11.2022, 20:55:57 via Android
  • 14
Ale ten gość nie zebrał 10 osób wymaganych przez prawo aby założyć związek zawodowy, więc to że on się ogłosił prezesem związku i że go założył jest mocno naciągane.
  • 22
Kotwworku
Kotwworku
30.11.2022, 22:05:07
  • 13
Ale ten gość nie zebrał 10 osób wymaganych przez prawo aby założyć związek zawodowy


@smarterMe: a ile zebrał? Skoro jesteś tak dobrze poinformowany.
neonn
neonn
30.11.2022, 22:47:05
  • 10
@smarterMe: ale skąd wiesz, ze nie zebrał? Wg Szumlewicza, związek został zarejestrowany jako ich komórka organizacyjna z 10 członkami (którzy wcale nie muszą się ujawniać)
wrukwiony
wrukwiony
30.11.2022, 20:45:12
  • 12
#!$%@? z komentarzami bydla <5k
ale ze tych madrzejszych nie rusza lamamie prawa to ja #!$%@?
zarorac, zrobic z tego kraju parking pod tesco.
pslx
pslx
30.11.2022, 20:53:12
  • 5
Pracowałem w SII, generalnie firmę wspominam dobrze. Nie byłem zadowolony z projektu, podobnie jak pozostali deweloperzy w zespole, zaczely sie rozmowy o potencjalnej zmianie klienta i proponiwanych stawek w innych projektach, managerka zwodzila nas przez 3 miesiace, widząc że z nami pogrywa w końcu wszyscy rzucilismy papierami. Problem solved, wszyscy wyszlismy na tym na plus.

Nie wiem co oni chcieli osiągnąć zakladajac zwiazek, ale pomysł imho w ch*j głupi i jak widać
  • 11
dizzy126
dizzy126
30.11.2022, 20:59:56
  • 24
firmę wspominam dobrze

managerka zwodzila nas przez 3 miesiace


@pslx: Mentalność Polaka nadal bez zmian widzę XD
dizzy126
dizzy126
30.11.2022, 21:22:13
  • 7
@s---k: Akurat taki pomysł jest kretyński na maksa. Chodzi mi o podejście, że jak jest źle to mówimy, że jest w sumie dobrze, nawet jak dobrze nie jest. Przykładowo mieliśmy scrum masterke która była beznadziejna (nawet jak na scrum mastera) i cały zespół się skrzyknął by się jej pozbyć i się udało, zamiast wszyscy się zwolnić. No ale przecież rynek it to rynek pracownika to lepiej się co chwilę zwalniać a
chudogruby
chudogruby
30.11.2022, 22:04:31
  • 4
Związki zawodowe wykończyły w naszym kraju już niejedną firmę
  • 9
Pedator
Pedator
01.12.2022, 02:28:32
  • 1
@chudogruby: Ursus Fso stocznie kilka kopalni
Pedator
Pedator
01.12.2022, 18:56:25
  • 1
@analizator69: Nie znasz możliwości związkowców. Oni położą kazdą firme. W PRLu nie położyli rzadnej z branży IT bo nie było takich.
cabone
cabone
01.12.2022, 02:52:19
  • 3
Łi łi łi Pologne is a third world
tegie
tegie
01.12.2022, 09:12:29 via iOS
  • 2
Przeczytałem wywiad i jak generalnie rozumiem Kosowskiego, tak nie do końca rozumiem walki o zarobki… przecież praca to nie niewolnictwo, każdy ma prawo pracować gdzie chce i odejść kiedy chce. Stawki w większości korpo są indywidualne i negocjowane na etapie rekrutacji.
Nie ma przymusu przyjmowania oferty.
Jeśli ktoś się zatrudnia w korpo, wynegocjowuje stawkę, to narzekanie na niskie płace w ciągu pierwszego pół roku jest jakieś takie nie na miejscu.. Jeśli gdzieś
  • 24
tegie
tegie
01.12.2022, 10:15:31 via iOS
  • 2
@analizator69: Nie zgadzam się z tym. I mówię to nie jako ten indywidualista z najwyższą stawką w zespole.
Po prostu niektórych prac nie da się tak łatwo porównać. Co innego gdy przy taśmie stoi 10 pracowników i każdy dokręca element konstrukcyjny. Lub gdy kasjer siedzi na kasie i kasuje produkty. Nie chce nikogo dyskryminować, obrażać czy umniejszać powagi pracy, to tylko luźne przykłady.

W IT (i innych branżach) ciężko jest zrobić
pigwa3
pigwa3
04.12.2022, 13:26:18
  • 1
@analizator69: Niczego nie bronię, po prostu nie uważam że zrównanie płac w każdym zawodzie będzie sprawiedliwe. W wielu zawodach będzie to karaniem ambitniejszych i bardziej zaradnych, a nagradzaniem leserów.


@tegie, @analizator69: Ciekawy jestem Waszej reakcji na przykład który znam:
jawność posunięta do takiego momentu, że zespół w większej firmie, dostał budżet na wszystkich pracowników, bez żadnego wskaźnika rozdzielenia na osoby, zebrał się w komplecie, od szeregowego najniższego, przez wszystkie
Karl_Cotlet
Karl_Cotlet
01.12.2022, 00:19:48 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Nie powiem, aparycja jak typowy związkowiec. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
rain_nr
rain_nr
01.12.2022, 06:09:28
  • 2
@Karl_Cotlet: ten na zdjęciu to prezes Sii
krzywy_kanister
krzywy_kanister
01.12.2022, 08:58:51
  • 1
@Karl_Cotlet: I to jeszcze Francuz nie Polak, wstawaj zesrales sie.
tomaszs
tomaszs
30.11.2022, 22:53:04
  • 2
Bardzo dobra inicjatywa. Zamiast narzekać,.podjął działanie i za to szacun. Każdy kto nie jest zadowolony z warunków pracy może spokojnie założyć związek zawodowy. Nawet samozatrudnieni.

Widzę w tym dużo plusów, a przede wszystkim to że nie musi każdy z osobna negocjować warunków pracy.

Także mi się podoba ta inicjatywa i zachęcam każdego niezadowolonego z pracy do zakładania związków zawodowych .

Jestem pewien, że firmy które faktycznie przestrzegają swoich wartości nie będą na
  • 3
straszny_kameleon
straszny_kameleon
01.12.2022, 07:18:47
  • 2
@tomaszs: ile masz lat?
Justyna16
Justyna16
24.01.2023, 03:25:07 via Wykop
  • 0
@tomaszs: tak i pracodawca musi utrzymywać takiego nieroba.
danielraq
danielraq
01.12.2022, 17:04:14 via Android
  • 1
Koleś to jakiś dzban. Pracuje w firmie parę miesięcy i zakłada związek zawodowy. Chciał więcej pieniędzy to czemu zgodził się parę miesięcy wcześniej na to które otrzymywał. Pracowałem w SII i nie pamiętam by robili jakieś dziwne akcje, co było ustalone tak robili. Co do samego maila Grega to mogę to zrzucić na barki zdenerwowania, ale nie powinien tak tego rozegrać.
  • 6
danielraq
danielraq
01.12.2022, 18:17:17 via Android
  • 1
@analizator69 tu się zgadzam nie powinni tak postąpić. Co do rozegrania koncertowego to nie, zamiast nagłośniac to sprawę powinien pójść do sądu i uzyskać jakieś tam odszkodowanie. Zwłaszcza że jest na początku kariery, to nie Stany nie uzyska takiego odszkodowania by żyć z niego całe życie. A tak każdy pracodawca będzie prewencyjnie odrzucał jego aplikacje
danielraq
danielraq
01.12.2022, 18:45:16 via Android
  • 1
@analizator69 nie chce Ci rujnować świata ale zz w it są od dawna. Ale z doświadczenia wiem że tylko osoby nie ogarniające swojej pracy się do nich zapisują. Tu się firmy biją o pracowników
test1uci
test1uci
01.12.2022, 08:55:32
  • 1
Nie jestem zwolennikiem związków, ale zachowanie tego CEO francuzika, ten mail gdzie wymyśla gościa i pozycjonuje się ponad prawem mnie ostro #!$%@?ł. Nigdy bym nie chciał pracować w takiej firmie - obrzydliwe.
  • 30
tegie
tegie
04.12.2022, 10:46:35 via iOS
  • 2
@analizator69: Ale ja się zgodziłem już w moim pierwszym komentarzu sprzed kilku dni. Nie mam absolutnie żadnych obiekcji do Krystiana za to, że nie był zadowolony z niedotrzymania umowy w kwestii weekendów.
I teraz są dwie opcje: albo firma rozlicza to jako nadgodziny (a wiec dodatek 100% za prace w weekend, albo odbiór nadgodzin) i pracownik się na to zgadza. Albo pracownik się nie zgadza - negocjuje warunki/godziny pracy albo z
tegie
tegie
04.12.2022, 11:26:44 via iOS
  • 1
@analizator69: tu pełna zgoda.
Jeszcze tylko doprecyzuję - nie twierdzę że ZZ ma miejsce jedynie przy taśmówce. Ma wszędzie. Chodzi mi tylko o sytuacje, w których ZZ walczy. Wniosek o podwyżkę wynagrodzenia ma sens właśnie tam, gdzie pensje są stałe a stanowiska identyczne. I np. monterzy telewizorów na taśmie zarabiają 20pln/h, a związek negocjuje podniesienie stawki do 25pln/h.
Natomiast w innych zawodach (choćby IT), gdzie stanowiska bywają mocno indywidualne tak samo
analizator69
analizator69
01.12.2022, 18:12:18
  • 0
To dopiero początek, teraz w całej branży powstanie mnóstwo związków i żadne "przecież słuchamy was robiąc pseudoankietki zadowolenia (pod pretekstem identyfikacji malkontentów), dajemy okruszki z pańskiego stołu" nie pomogą.
uukasz
uukasz
01.12.2022, 08:51:07 via iOS
  • 0
Szykuje się mam drugi Rumun ;)
Pan_Slon
Pan_Slon
01.12.2022, 07:07:34 via iOS
  • 0
Sprawa słuszna ale gowork? Nie zakopie ale i nie wykopie tego ;)
3majmipiwo
3majmipiwo
30.11.2022, 20:50:03 via Android
  • 0
Kto w tym kraju ma jakiekolwiek poważanie względem prawa? Tu w majestacie prawa się dyma słabszych aż wióry lecą a jak ktoś ma piątala w kieszeni więcej niż przeciwnik to kupi sobie sędziów lub prokuratorów i znowu w majestacie prawa wydyma słabszego.
Tak ta kraina wygląda.
sxill
sxill
30.11.2022, 20:39:47 via Android
  • 0
Szkoda, że nie walczył o wyższe wynagrodzenie zwiększając swoje kompetencje.
ppbejker
ppbejker
30.11.2022, 20:44:45 via Android
  • -1
ja przede wszystkim zauwazylem ze antifowe bojowki skrzyknely sie ze swoich dziupli to raz, dwa ze w #!$%@? fake kont to kometuje- zadne argumenty nie trafiaja, przypominam - gosc po pol roku pracy oswiadczyl ZE BEDZIE USTANAWIAL PRAWO W FIRMIE RAZEM Z ZARZADEM XD

poza tym mam znajomych w sii i wszyscy mowia to samo - kto go #!$%@? o to prosil w ogole, typ to jakis bumelant

a #!$%@? lewacka bojowka
  • 2
Glimpse0fTheFuture
Glimpse0fTheFuture
30.11.2022, 22:16:44
  • 2
@ppbejker: A jak określisz CEO Sii?
ppbejker
ppbejker
30.11.2022, 22:19:53 via Android
  • 0
@Glimpse0fTheFuture #!$%@?ł, rozegrał to w najgorszy mozliwy sposob i teraz zbiera konsekwencje swojego buractwa.

Ale z drugiej storny imponuje mi jak szybko mozna tam skrocic dystans ze prezes pisze z szeregowcem.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (687)
  • Zakopujący (20)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4381
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2668
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2540
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2277
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1667
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl