Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko557
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

445

W Polsce nie wypalił żaden miejski car sharing

Niektóre polskie miasta przymierzały się do uruchomienia własnych systemów wypożyczania samochodów na minuty z użyciem aplikacji. Nic z tego nie wyszło. - Należałoby wspierać car sharing jako kategorię transportu niezależnie od typu napędu - rekomenduje Adam Jędrzejewski, prezes...

Asgareth
Asgareth
z
portalsamorzadowy.pl
dodany: 28.11.2022, 19:19:54
  • #
    polska
  • #
    lublin
  • #
    warszawa
  • #
    krakow
  • #
    wroclaw
  • #
    carsharing
  • 340
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

take&drive - moja aplikacja z dostępnymi pojazdami różnych firm

pra_bart
z takeanddrive.eu
  • 10

Cywilizowa Holandia

Glassius
z youtu.be
  • -5

Komentarze (340)

najlepsze

mango2018
mango2018
28.11.2022, 19:21:12
  • 880
Jak miał wypalić, skoro przejazd kosztował więcej niż Uber czy Bolt.
  • 45
theodolit
theodolit
28.11.2022, 19:22:23
  • 450
@mango2018: a wspieranie, nie znaczy że będzie tańszy, tylko zapłaci miasto z podatków, to ja już wolę komunikacje miejską.... (tzn z tych samych pieniędzy miasta)
akslow
akslow
28.11.2022, 19:42:01 via Android
  • -97
@mango2018 srednia wieku aut na wynajem tez robila swoje - ale pewnie takie warunki stawialy miasta. Tanie taksowki to nie nowe auta. Ilu ludzi stac na utrate wartosci nowego auta?
PosiadaczKonta
PosiadaczKonta
28.11.2022, 19:51:00
  • 331
Jak miał wypalić, skoro przejazd kosztował więcej niż Uber czy Bolt.


@mango2018: I jeszcze bujaj się z szukaniem miejsca by zaparkować.
Badyl69
Badyl69
28.11.2022, 21:12:50 via Android
  • 214
Do pracy mam 11km.
Komunikacja dojazd minimum 70min. 9zl
Samochodem około 30min. Na paliwo z 12zl
Bold/Uber 22-39zl
Panek 45-55zl.
  • 56
barman84
barman84
28.11.2022, 21:54:18
  • 54
@Badyl69: 20 km/h .... "jazda" to trochę na wyrost :); na takim odcinku i obłożeniu najlepsza byłaby hulajnoga w takim razie (oczywiście, nie przy tej temperaturze).
Badyl69
Badyl69
28.11.2022, 21:58:53 via Android
  • 131
@barman84 a tego nie dodałem. Hulajnoga koło 30zl i też z 30min.
Jeszcze rower testowałem ale kolano mi jebło.
barman84
barman84
28.11.2022, 22:01:35
  • 82
Hulajnoga koło 30zl i też z 30min.


@Badyl69: ale jak sobie kupisz, to za dwa miesiące będziesz miał 0 zł. (jeśli się będziesz ładował w firmie :) )
xczar0
xczar0
28.11.2022, 22:08:28 via iOS
  • 92
Mam pomysł na carsharing! Kupmy parę Mercedesów, manów i innych limuzyn za a pół miliona - mogą być i przegubowe. Niech wielu ludzi jeździ na raz - wtedy trzeba będzie mniej dotować a pojazdów będzie o wiele mniej
  • 27
Mpocieszka
Mpocieszka
29.11.2022, 00:02:58
  • -34
@xczar0: A skąd weźmiesz kierowców z uprawnieniami na przegubowce?
xczar0
xczar0
29.11.2022, 09:01:31 via iOS
  • 66
@Mpocieszka: Z ośrodków szkolenia kierowców jak się dobrze zapłaci
Jarek_P
Jarek_P
29.11.2022, 09:31:51
  • 108
mogą być i przegubowe. Niech wielu ludzi jeździ na raz - wtedy trzeba będzie mniej dotować a pojazdów będzie o wiele mniej


@xczar0: czekaj czekaj, to jest niegłupie. Gdyby im tak porobić wygodne miejsca do zatrzymywania się, zrobić to jakoś tak, by te auta jeździły regularnie i pojawiały się w tych miejscach o przewidywalnych porach... kurna, GENIALNE!!!!
baronio
baronio
28.11.2022, 19:26:29
  • 79
Nie wypalil, bo zdecydowanie byl ponad mozliwosci przecietnego Polaka. Przy polskich zarobkach da sie ustalic cene sasysfakcjonujacą klienta i jednoczesnie taką by byla tez oplacalna dla firmy tym sie zajmującą, ale wtedy auta by musialy byc na poziomie Fiata 126p
  • 15
WafleMichaua
WafleMichaua
28.11.2022, 19:47:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • -84
@baronio: nie wypaliły samorządowe. Komercyjne działają. Ja korzystam w Warszawie często. Jest to tańsze niż taksówka i w takiej samej cenie jak bieda przejazdy ze śmierdzącym oszustem z Ukrainy. Dlatego wolę zdecydowanie sam jechać.
Abnegator
Abnegator
28.11.2022, 19:54:05
  • 61
@WafleMichaua: i po co te obraźliwe rasistowskie teksty?
baronio
baronio
28.11.2022, 19:56:37
  • 43
Ja korzystam w Warszawie często.


@WafleMichaua: Warszawa to inny temat. W wiekszosci dziedzin rzadzi sie wlasnymi prawami z uwagi na zupelnie inną medianę zarobkow niz reszta kraju
missolza
missolza
28.11.2022, 19:22:19
  • 76
Akurat są prywatne firmy carsharingowe w PL, ale ten państwowy to przyjdzie dopiero równo z Izerą z chin ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
Questa22
Questa22
29.11.2022, 10:48:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • 14
@missolza: państwowy nie będzie się nigdy opłacał, bo za dużo kieszeni po drodze do upchania kasy
pablosik
pablosik
29.11.2022, 12:57:59
  • 6
państwowy nie będzie się nigdy opłacał, bo za dużo kieszeni po drodze do upchania kasy


@Questa22: Co pokazali dobitnie na przykładzie busów, których nie umieli zorganizować i musiałby być wielkie i drogie. A w międzyczasie małe firmy pozamiatały PKSem podłogę.
projektant_doktorant
projektant_doktorant
29.11.2022, 13:17:36
  • 2
@pablosik: PKS sam się zaorał myśleniem komunistycznym, jak i tak samo wiekowym taborem. To, co ostatnio nazywano PKS to ta sama mentalność, tylko wozy nowsze były. Absolutnie nie miałoby to racji bytu. Gdyby podobnie łatwo było wejść na rynek kolejowy to i po PKP już dawno by śladu nie było...
StaryPierdziel
StaryPierdziel
28.11.2022, 22:03:54
  • 35
A niby dlaczego mamy to wspierać?! Ani to wygodne ani bardziej ekologiczne niż zwykły prywatny samochód.
  • 18
Questa22
Questa22
29.11.2022, 10:52:34 via Wykop Mobilny (Android)
  • -3
@StaryPierdziel: bo są ludzie, którzy potrzebują auta raz na kilka dni albo na wypad na weekend, więc nie potrzebują kupować gruza i go utrzymywać
StaryPierdziel
StaryPierdziel
29.11.2022, 11:54:35
  • 21
@Questa22: ok, ale mi chodzi o wspieranie tego typu rozwiązań czyli jakieś dopłaty z kieszeni podatników i specjalne umowy z miastem. Niech to działa komercyjnie, zwłaszcza że są też normalne wypożyczalnie, a na przejazdy w obrębie miasta masz TAXI czy Uber ( że o zbiorkomie nie wspomnę ).
Saly
Saly
29.11.2022, 12:51:38
  • -11
@StaryPierdziel: jak masz car sharing to jest mniejsza ciągata żeby kupić auto. Jak nie masz auta to częsciej używasz komunikacji miejskiej przez co jest bardziej eko a miasto jest mniej zatłoczone. Oczywiście nie wiem jak to wygląda finalnie jak się podstawi rzeczywiste liczby ale jakieś tam uzasadnienie jest
DarnoQ
DarnoQ
29.11.2022, 09:44:00
  • 22
Nie wiem jak jest teraz ale kiedyś było tak że taki UBER wychodził taniej lub tak samo jak Panek i wiezie Cię z pod domu do miejsca docelowego i nic Cię nie obchodzi - to jaką to rację bytu ma taki carsharing żadną.
  • 7
Questa22
Questa22
29.11.2022, 10:54:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • -3
@DarnoQ: czasem trzeba wyjechać za miasto coś załatwić albo na zakupy do supermarketu i wtedy wygodniej mieć autko
Escalade
Escalade
29.11.2022, 12:50:39
  • 6
na zakupy do supermarketu


@Questa22: To wyjdzie o wiele taniej Uberem bo zamawiasz tylko dojazd i powrót, nie płacąc za czas postoju.
golagolagola
golagolagola
29.11.2022, 12:54:09
  • -5
@DarnoQ: ma rację bytu, ale nie jesteś grupą docelową, kiedyś w Krakowie na studiach gdy nie miałem auta chciałem zawieźć a potem odebrać PC z serwisu, wpakowałem do auta i wysiadłem pod serwisem, to samo w drugą stronę. Jakbym się miał z tym #!$%@?ć w uberze albo komunikacji miejskiej to sobie nie wyobrażam. Znajomi często przewozili też jakieś mniejsze meble z Ikei i inne pierdoły
K_R_S
K_R_S
29.11.2022, 10:05:43 via Android
  • 14
PANEK w Wawie chyba jakoś przedzie? Ale faktycznie Uber i Bolty wychodzą podobnie cenowo, a kierowca podjeżdża pod same drzwi, więc ma to chyba więcej sensu
  • 5
golagolagola
golagolagola
29.11.2022, 12:52:07
  • 1
@K_R_S: założenie car sharingu jest inne, otóż uberem nie pojedziesz do galerii na zakupy i nie wrócisz do domu, tzn pojedziesz, ale ma to mało wspólnego z wygodą. W aucie na minuty dojedziesz pod drzwi galerii, zostawisz je, wpakujesz torby i wracasz do domu, poza tym masz to poczucie niezależności, bo przy okazji odbierzesz paczkę z paczkomatu albo wstąpisz do żabki po fajki. Uber ma cię zawieźć z punktu A do
Mrbimbek
Mrbimbek
29.11.2022, 13:07:41
  • 0
@golagolagola: uber Cię dowiezie do sklepu a nastepny Cię spod tego sklepu zabierze, wyjdzie 2x taniej i 2x szybciej bo nie musisz szukac miejsca do parkowania
golagolagola
golagolagola
29.11.2022, 13:09:56
  • -4
@Mrbimbek: tak, zwłaszcza w dużym mieście w godzinach popołudniowych gdzie trzeba czekać po kilkanaście minut na kierowcę
test30
test30
28.11.2022, 20:48:19
  • 13
bo jeśli to wewnątrz (tylko) jednego miasta, to wpływy z 80% w dół, liczy się to, że można pojechać gdzieś dalej i tam zostawić i przejść w pociąg, nie wiem kto myśli, że carsharing to konkurencja dla taxi…
  • 4
Atx0937
Atx0937
28.11.2022, 20:57:29
  • 11
@test30: tylko obecnie jedynie Panek ma opcje zostawienia w innej strefie niż wypożyczyłeś
Questa22
Questa22
29.11.2022, 10:50:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Atx0937: traficar też, ale obsługuje tylko kilka największych miast
Atx0937
Atx0937
29.11.2022, 11:06:16
  • 0
@Questa22: Oo dzięki za info, kiedyś nie było to możliwe :)
Kismeth
Kismeth
29.11.2022, 12:51:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 12
Nie ma prawa wypalić z dwóch powodów:
1. Cena.
2. Różnica cywilizacyjna.
  • 5
tengo_razones
tengo_razones
29.11.2022, 13:02:22
  • 4
@Kismeth: 3. brak sensu?

robisz 2x klik w telefonie i przyjeżdża uber pod drzwi i zawozi cię pod docelowe drzwi - cena pewnie niższa (chociaż nie porównywałem)
szybciutki
szybciutki
29.11.2022, 13:32:33
  • 2
@tengo_razones: to zależy od potrzeb, mi zepsuło się auto i musiałem oddać do mechanika, a w ten sam dzień musiałem jechać do innego miasta. Wyszło jakieś 200 zł? A uberem bym zapłacił pewnie krocie. Pociąg noe wchodził w grę bo to było małe miasto, przesiadki w busiki itp. Także są pewne plusy.
szybciutki
szybciutki
29.11.2022, 13:35:50
  • 0
@tengo_razones: a co do samego wynajmu na minuty, zamiast ubera czy taxi to tez cenowo lepiej wychodzi. Przetestowane wielokrotnie, Pankiem zrobiłem ponad 5000 km łącznie i lepiej wyszedłem na rym niż na innych opcjach.
RussianBoi2
RussianBoi2
29.11.2022, 13:46:46
  • 6
Nie dziękuje, wole swoje, prywatne. Żaden sharing nigdy nie działał, czy to wspólne kuchnie w chruszczowkach w ZSRR, czy wspólne gospodarstwa rolne w PRL. Własność prywatna działa.
shadow_82
shadow_82
29.11.2022, 13:08:49
  • 6
Biznes państwowy się nie opłacił? Dziwne... Dla mnie nowość :)
piwakk
piwakk
29.11.2022, 12:52:36
  • 5
Pamiętam jak Panek chciał dostać finansowanie u mnie w firmie. Generalnie fury za łącznie kilka milionów PLN, ale jak analityk posiedział nad tym, to generalnie wyszedł taki obraz firmy i dostali odmowę.
źródło: comment_16697263525rYJEnh5yUiCKlAQJa4LPc.jpg
  • 6
UznanyEkspert
UznanyEkspert
29.11.2022, 17:09:06
  • 0
@piwakk: Analityk ocenia ryzyko kredytowe. Gdyby jednak biznes się nie spinał, nie miał kasy lub finansowania to dawno by się zwinął. A jednak się rozwija i wprowadza fajne rzeczy jak wynajem klasyków.
piwakk
piwakk
29.11.2022, 17:24:02 via Android
  • -1
@UznanyEkspert Takie twoje zdanie. Oceniał to analityk z dużym doświadczeniem, wniosek był na sfinansowanie kilkudziesięciu aut. Nie dostali zgody i w rozmowie z nami przyznał wprost ze z kwitów wychodzi że są goli i wesoli i do interesu tak naprawdę dokładają. Jak jest w rzeczywistości? Może inaczej. Ale z kwitów tak wychodziło.
UznanyEkspert
UznanyEkspert
29.11.2022, 17:36:30
  • 0
@piwakk: Ale jakie kwity konkretnie? Bo każda spółka prawa handlowego ma obowiązek prowadzenia pełnej księgowości oraz sprawozdań do KRSu, szczególnie spółki akcyjne, gdzie jeszcze wchodzi biegły rewident. Dane są publicznie dostępne i np za 2021r Panek miał ponad 10mln PLN zysku.
GeraltRedhammer
GeraltRedhammer
29.11.2022, 06:17:53
  • 5
@Asgareth
Nie siej dezinformacji są przynajmniej 2 firmy, które na rynku się utrzymały i ich samochody są dostępne w car sharingu.

Fakt, że było moment kiedy miał się wrażenie, iż wszyscy jakieś te lemingi rzucili się na tą nową działalność i niepotrzebnie z sobą walczyli o dopiero się tworzący rynek. Najlepiej przemyślane biznesy zostały więc na rynku jak Traficar i Panek, a sztuczne i nieudolne wydmuszki dotowane przez państwo musiały upaść.
  • 11
elineusz
elineusz
29.11.2022, 09:57:21
  • 1
@GeraltRedhammer: i ich największym problemem jest dostępność nowych samochodów. Czesto aut brakuje bo takie zapotrzebowanie.
k.....a
konto usunięte 29.11.2022, 12:59:29
  • 1
Czesto aut brakuje bo takie zapotrzebowanie.


@elineusz: To jest raczej argument za tym, że carsharing to jednak nie jest taki niewypał jakim go artykuł próbuje rysować.

Co do nowych samochodów to też dramatu nie ma, przynajmniej w Panku.
megastulejka
megastulejka
29.11.2022, 13:32:12
  • -3
Nie siej dezinformacji są przynajmniej 2 firmy, które na rynku się utrzymały i ich samochody są dostępne w car sharingu.


@GeraltRedhammer: Typie, to chodzi o car sharingi miejskie, a nie komercyjne.

i ich największym problemem jest dostępność nowych samochodów.


@elineusz: Znasz jakiś CS albo "normalną" wypożyczalnie, która oferuje stare samochody...?
lens
lens
29.11.2022, 18:46:20 via Android
  • 4
KaczyJaro słuchaj opcji. Potrzebny nam narodowy car sharing. Operatorem będzie niezawodna poczta polska. Chcesz wypożyczyć to po prostu idziesz do kolejki do najbliższej placówki. W każdym samochodzie, milion izery to leciutko wjedzie, obowiązkowo tabliczka ze świętym Krzysztofem patronem kierowców. Darmowe parkingi na parafiach. A jeszcze punkty można będzie sobie nabijać za dostarczenie awizo z poczty :D
Lucass3d
Lucass3d
29.11.2022, 13:22:39
  • 4
Żeby to miało sens musiałoby być wyraźnie tańsze niż własnym autem. Sprawdzałem kilka razy na trasie Gdynia - Gdańsk bo tak regularnie jeżdżę i nijak mi się nie opłacało, powiedzmy, że wychodziło porównywalie a tak wolę swoim, a dodam że mój pali >20 litrów lpg, więc jak to ma wypalić?
  • 5
joozef_p
joozef_p
29.11.2022, 13:37:16
  • -2
@Lucass3d: dzieliłeś koszt transportu na 4-5 pasażerów?
Lucass3d
Lucass3d
29.11.2022, 13:38:37
  • 2
@joozef_p: nie, zazwyczaj jeżdżę sam.
jacek_d
jacek_d
29.11.2022, 13:47:06
  • 0
@Lucass3d: Jeśli to by się opłacało, to UBER czy taksówkarze jeździliby na tego typu autach.
Platto
Platto
29.11.2022, 13:21:25
  • 4
to jak z hulajnogamai dystans ktory mozna przebyc komunikacja miejska za 3-5 zly w podobnym czasie na hulajnodze kosztuje 15 zl
  • 2
p.....y
konto usunięte 29.11.2022, 13:57:57
  • 0
@Platto: i jeszcze łatwo o glebę i #!$%@? w ręce
dzapanisko
dzapanisko
29.11.2022, 15:07:16
  • 0
i jeszcze łatwo o glebę i #!$%@? w ręce


@pikey: ale za to nie capi zesranym i zrzyganem bejem.
Olo-K
Olo-K
29.11.2022, 09:52:59
  • 4
Jak to miało wypalić, jak barany z panek nie są w stanie pobrać 0,01 zł z karty za rzekomą niedopłatę, ani skompensować tego bo zrobiłem im już chyba ze 3 zł nadpłaty. Konto zablokowane i mogę tylko traficara pożyczyć.
A poza tym auris panka którym ostatnio jeździłem był brudny, poobijany i nie świeciła się jedna lampa. Jak dbasz, tak masz.
chandler-bing
chandler-bing
29.11.2022, 13:26:02
  • 3
A Panek przypadkiem nie odniósł sukcesu?
  • 1
voitec_m
voitec_m
29.11.2022, 13:35:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@chandler-bing: a Panek to jest miejski? Czy jak to w artykule określone 'komercyjny'? Zdaje się, że to drugie.
TheDzions
TheDzions
29.11.2022, 12:55:35
  • 3
To nie miało nigdy szans wypalić według mnie. Sam korzystałem oczywiście z tego, ale tylko wtedy kiedy miałem auto w zasięgu 5-10 minut z buta, i jechałem nie do centrum (gdzie wiadome, że mógłby być problem zaparkowaniem, więc po co tam jechać a później chodzić znów 10 minut do celu? xD)

I cenowo podobnie wychodził bolt lub uber, a było w formule D2D.

No i ile razy jechałem trafficarem, to #!$%@? xD
  • 3
Manah
Manah
29.11.2022, 13:07:27
  • 0
@TheDzions: Czyli w skrócie po tym samym przebiegu auto z carsharingu jest bardziej zużyte i spala więcej paliwa. Ekologii nie ma w tym.
szybciutki
szybciutki
29.11.2022, 13:24:37
  • -1
@TheDzions: @Manah: tu już nie zwalajmy na sam CarSharing, tylko na ludzi. W Polsce jeszcze panuje dzicz jk w Rosji, może za 50 lat dogonimy chociaż trochę Europę.
TheDzions
TheDzions
29.11.2022, 13:28:45
  • 2
@szybciutki: no tak, bo w takiej francji samochody z carsharingu są uszanowane xD
epicentrum_chaosu
epicentrum_chaosu
29.11.2022, 07:38:39 via Android
  • 3
U mnie w mieście Panek zakończył działalność.
Najpierw zlikwidowali parkowanie w strefach przemysłowych, gdzie mnóstwo ludzi pracuję. Skoro nie można dojechać do pracy, to po co brać samochód na minuty. Potem odcięli od usługi duże dzielnice mieszkalne. Zostawili kilka samochodów do użytku w środku miasta. A na koniec stwierdzili że nikt nie jeździ, więc się wynieśli z miasta.
Wcześniej praktycznie wszystkie samochody były w użyciu i nie było wolnych, a po zmianach
  • 1
nusch
nusch
29.11.2022, 14:03:07
  • 1
@epicentrum_chaosu: to samo Panek zrobił w Katowicach - ktoś jeździ palcem po mapie i na oko przycina strefy a nie ma pojęcia o lokalnej charakterystyce - wystarczyłoby żeby jakiegoś data analysta zatrudnili i prześledzili jak klienci korzystali do tej pory + często Traficar ma wieksza strefe tylko o jedną/dwie przecznice ale to jest wystarczjący warunek żeby wybrać ich zamiast Panka - nie po to człowiek decyduje się na carsharing żeby dymać
rickroll
rickroll
29.11.2022, 18:33:55 via Android
  • 2
Car sharing to byl podczas zaborow. Ruskie podzielily sie swoim carem z polakami.
Earna
Earna
29.11.2022, 14:27:14 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
https://www.weforum.org/agenda/2016/12/goodbye-car-ownership-hello-clean-air-this-is-the-future-of-transport/
źródło: comment_1669732034XMLh7nkXrnOL8wa1WuXxyx.jpg
  • 3
awres
awres
29.11.2022, 22:56:47
  • 0
@Earna:
źródło: comment_1669762606YBZJqdqgBBNEcQwS2TzuMg.jpg
Earna
Earna
29.11.2022, 23:00:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@awres:
źródło: comment_1669762818Dr8XwbrPxlBI1VaI1eSasL.jpg
Earna
Earna
29.11.2022, 23:02:32 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@awres: All the same to me....
źródło: comment_1669762952swXlNfKmKD6qRF2gBYinzz.jpg
nairamk
nairamk
29.11.2022, 13:55:39
  • 2
A to każdy biznes MUSI się udać ?

rynek skalkulował czy potrzebujemy tego typu usługi czy nie ...
Gumaa
Gumaa
29.11.2022, 13:06:38
  • 2
Nie dla wynajmu
Tak dla prywatnych samochodów
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (445)
  • Zakopujący (11)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
13820
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3849
Prokuratur od Ziobry chroni brata komendanta Szymczyka.
3490
Nie żyje Krzysztof Balawejder - prezes MPK Wrocław
2984
Najbogatszy 1% przytulił 2/3 światowego bogactwa wytworzonego w latach 2020-2021
2894
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl