W Polsce nie wypalił żaden miejski car sharing

Niektóre polskie miasta przymierzały się do uruchomienia własnych systemów wypożyczania samochodów na minuty z użyciem aplikacji. Nic z tego nie wyszło. - Należałoby wspierać car sharing jako kategorię transportu niezależnie od typu napędu - rekomenduje Adam Jędrzejewski, prezes...

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 340
Komentarze (340)
najlepsze
@mango2018: I jeszcze bujaj się z szukaniem miejsca by zaparkować.
Komunikacja dojazd minimum 70min. 9zl
Samochodem około 30min. Na paliwo z 12zl
Bold/Uber 22-39zl
Panek 45-55zl.
Jeszcze rower testowałem ale kolano mi jebło.
@Badyl69: ale jak sobie kupisz, to za dwa miesiące będziesz miał 0 zł. (jeśli się będziesz ładował w firmie :) )
@xczar0: czekaj czekaj, to jest niegłupie. Gdyby im tak porobić wygodne miejsca do zatrzymywania się, zrobić to jakoś tak, by te auta jeździły regularnie i pojawiały się w tych miejscach o przewidywalnych porach... kurna, GENIALNE!!!!
@WafleMichaua: Warszawa to inny temat. W wiekszosci dziedzin rzadzi sie wlasnymi prawami z uwagi na zupelnie inną medianę zarobkow niz reszta kraju
@Questa22: Co pokazali dobitnie na przykładzie busów, których nie umieli zorganizować i musiałby być wielkie i drogie. A w międzyczasie małe firmy pozamiatały PKSem podłogę.
@Questa22: To wyjdzie o wiele taniej Uberem bo zamawiasz tylko dojazd i powrót, nie płacąc za czas postoju.
1. Cena.
2. Różnica cywilizacyjna.
robisz 2x klik w telefonie i przyjeżdża uber pod drzwi i zawozi cię pod docelowe drzwi - cena pewnie niższa (chociaż nie porównywałem)
Nie siej dezinformacji są przynajmniej 2 firmy, które na rynku się utrzymały i ich samochody są dostępne w car sharingu.
Fakt, że było moment kiedy miał się wrażenie, iż wszyscy jakieś te lemingi rzucili się na tą nową działalność i niepotrzebnie z sobą walczyli o dopiero się tworzący rynek. Najlepiej przemyślane biznesy zostały więc na rynku jak Traficar i Panek, a sztuczne i nieudolne wydmuszki dotowane przez państwo musiały upaść.
@elineusz: To jest raczej argument za tym, że carsharing to jednak nie jest taki niewypał jakim go artykuł próbuje rysować.
Co do nowych samochodów to też dramatu nie ma, przynajmniej w Panku.
@GeraltRedhammer: Typie, to chodzi o car sharingi miejskie, a nie komercyjne.
@elineusz: Znasz jakiś CS albo "normalną" wypożyczalnie, która oferuje stare samochody...?
@pikey: ale za to nie capi zesranym i zrzyganem bejem.
A poza tym auris panka którym ostatnio jeździłem był brudny, poobijany i nie świeciła się jedna lampa. Jak dbasz, tak masz.
I cenowo podobnie wychodził bolt lub uber, a było w formule D2D.
No i ile razy jechałem trafficarem, to #!$%@? xD
Najpierw zlikwidowali parkowanie w strefach przemysłowych, gdzie mnóstwo ludzi pracuję. Skoro nie można dojechać do pracy, to po co brać samochód na minuty. Potem odcięli od usługi duże dzielnice mieszkalne. Zostawili kilka samochodów do użytku w środku miasta. A na koniec stwierdzili że nikt nie jeździ, więc się wynieśli z miasta.
Wcześniej praktycznie wszystkie samochody były w użyciu i nie było wolnych, a po zmianach
rynek skalkulował czy potrzebujemy tego typu usługi czy nie ...
Tak dla prywatnych samochodów