Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko529
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

772

Doradca mówił, że musiałaby nastąpić albo pandemia, albo wojna aby raty wzrosły

Mają 30-40 lat, ich życie to harowanie na raty. Gdy nie wiedzą, jak wyswobodzić rodzinę z pętli kredytowej, zaczyna się alkoholizm, depresja, chcą się wieszać.

DiMaria
DiMaria
z
newsweek.pl
dodany: 28.11.2022, 11:18:33
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • 477
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Nie trzeba się dławić kredytem po wzrostach stóp.

SillyWombat
z youtube.com
  • 15

inna sprawa, ludzie dziwią się, że WIBOR skoczył

test30
z wykop.pl
  • 0

Komentarze (477)

najlepsze

perfumowyswir
perfumowyswir
28.11.2022, 11:21:19
  • 642
Dalej polecam słuchać doradców i agentów nieruchomości, których zarobkiem jest sprzedaż kredytu/nieruchomości. A których to wykształcenie ekonomiczne skończyło się na lekcjach przedsiębiorczości w szkole średniej.
  • 110
europa
europa
28.11.2022, 11:27:57
  • 407
@perfumowyswir: problem polega na tym, że nikt za nic nie odpowiada. Jak dla mnie tu jest jak wół przestępstwo z art. 286 kk ale jak zwykle, całą winę zwala się na kredytobiorców, wyszydza ich, stygmatyzuje, a wszyscy po drodze którzy, parafrazując, "tylko domykali drzwi" są bez winy. To jest chore i przypomina mirka handlarza który sprzedaje ulepa z dwóch rozbitych aut jako bezwypadkowy po czym jadąc z rodziną na działkę, na
hagendagen
hagendagen
28.11.2022, 11:51:30 via iOS
  • -118
@europa: Kazał ci siła ten doradca brać kredyt? Jak nie masz swojego umysłu to płać i płacz.
Oticzek
Oticzek
28.11.2022, 11:52:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 222
@europa: czy widziałeś kiedyś prospekt kredytu hipotecznego? Tam jest symulacja raty przy odpowiednich stopach %. Jeśli ktoś ślepo wierzy, że no przecież nie wzrośnie, to nie mam słów. Kredyt hipoteczny to nie jest pożyczka na telewizor. A i tak wg mojej obserwacji, że wielu ludzi więcej czasu przeznacza na research rzeczonego telewizora, niż zrozumienie w co się pakują na 10, 20 czy 30 lat. Domykacze domykaczami, ale samemu przechodząc przez proces
Bad_Wolf
Bad_Wolf
28.11.2022, 11:26:35
  • 122
że musiałaby nastąpić albo pandemia, albo wojna aby raty wzrosły


No i nastąpiło jedno i drugie.
Jak ktoś ma pecha to i w drewnianym kościele cegła mu na głowę spadnie¯\_(ツ)_/¯
  • 14
hagendagen
hagendagen
28.11.2022, 11:50:31 via iOS
  • 42
@Bad_Wolf: Świetny doradca zna się na rzeczy ;)
BlogoslawionyTwarozyc
BlogoslawionyTwarozyc
28.11.2022, 15:03:41
  • 3
No i nastąpiło jedno i drugie.

Jak ktoś ma pecha to i w drewnianym kościele cegła mu na głowę spadnie¯_(ツ)_/¯


@Bad_Wolf: mnie w czasach kredytów frankowych doradca radził, żeby wziąć kredyt w tej walucie, bo to super sprawa i szanse na to, że kurs franka wzrośnie są minimalne, a nawet jeśli to 10-20%, nie więcej. Na szczęście miałem ekonomię i finanse w szkole ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bilut
Bilut
28.11.2022, 15:19:23
  • 24
Na szczęście miałem ekonomię i finanse w szkole


@BlogoslawionyTwarozyc: Tylko, że problem z kredytami frankowymi był taki, że banki celowo zaniżały zdolność kredytową w złotówkach, abyś mógł wziąć tylko ten we frankach. I to było faktyczne #!$%@?ństwo. A tutaj... ludzie sami sobie pętle pozakładali - ale takim samym #!$%@?ństwem jest manipulowanie wiborem. Tyle, ze to się tyczy wszystkich kredytów, a nie tylko tych zawartych tuż przed pandemią/wojną.
deathcoder
deathcoder
28.11.2022, 13:32:40
  • 92
Ale to nie jest kwestia doradców, tylko myślenia ludzi. Doradca mówił prawdę: jeśli będzie wojna lub pandemia rata wzrośnie. To to mamy wojnę i pandemię i rata wzrosła.

Ale wiecie co? Kiedy ja na forach FB o budowlance parę lat temu pisałem, że budowanie domu bez komina jest bardzo ryzykowne wyśmiewano mnie. A pisałem, że jeśli dojdzie do jakiegoś wielkiego kryzysu, w którym nie będzie dostępu do prądu taki dom staje się
  • 31
aresius
aresius
28.11.2022, 13:52:03
  • 28
Rezultat? Ja dziś palę drewnem od leśniczego w cenie 170 zł od metra (sześciennego), a ludzie kupują węgiel po 3500 zł albo rwą włos z głowy z powodu rat kredytów.


@deathcoder: Czyli jednak mają komin, uratowałeś im życie :D
Prawda jest taka, że była możliwość "brania" to ludzie brali. #!$%@?ąc od pojedynczych przypadków to zauważ, że wielu wakacje kredytowe niedługo się kończą, stąd "wysyp" informacji na ten temat. Niepodsiadający kredytu powinni
lavinka
lavinka
28.11.2022, 14:05:33
  • -3
@deathcoder: Kiedyś rozmawiałam o tym ze znajomymi, którzy mnie namawiali na kredyt na 30 lat. A co jeśli coś się stanie? Stracisz pracę, wybuchnie wojna, cokolwiek? Bank ci zabierze mieszkanie nawet spłacone w 80%. "Ale no co ty" - odpowiadali. No cóż. Owszem, można brać kredyt, ale na mieszkanie na wynajem. Wtedy się niczym nie ryzykuje. Już masa znajomych potraciła mieszkania, musiała emigrować, żeby je nadal spłacać - frankowicze. Czy to
a.....f
konto usunięte 28.11.2022, 15:27:59
  • 6
To czego ja nie rozumiem to nie działalności banków, ale tego co mają w głowach ludzie, którzy uznają, że JAKIEKOLWIEK zobowiązanie na 30-40 lat ma w ogóle jakąkolwiek szansę zapewnienia bezpieczeństwa. A wysokie ceny nieruychomości wynikają właśnie z tego że ZBIOROWO nasze społęczeństwo tak właśnie uważa.


@deathcoder: Otóż to. Teraz się cala odpowiedzialność próbuje zwalić na innych. A to banki fe, a to rząd, a to sąsiad bo mówił, żeby brać,
true-true
true-true
28.11.2022, 15:28:17
  • 52
O a czemu to mamy kryzys i inflację? czy pandemia zabiła miliony Polaków? Czy polska gospodarka jest uzależniona od Ukraińskiej?

A ja Wam powiem moi drodzy czemu.

Aby "powstrzymać" pandemię polski rząd zatrzymał na pół roku sporą część gospodarki, jednocześnie zasypując utworzoną dziurę w rynku pieniędzmi bez pokrycia.

A pandemia wyewulowała sobie do niegroźnego wirusika. Sama się rozwiała.

Rząd tymczasem się dorobił, handlarz bronią skremowany w kraju bez krematoriów, były minister zdrowia
  • 19
michauues
michauues
28.11.2022, 15:30:14
  • 1
@true-true: 30% tych co poszli na wybory lubi to
Czyjatoja
Czyjatoja
28.11.2022, 15:51:12 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@true-true: ceny surowców mają ogromny wpływ na inflację. Praktycznie każde dobro i usługa wiąże się z wykorzystaniem surowców na wytworzenie, transport i sprzedaż\wykonanie. Jak paliwo skoczyło z 6 do 8 zł, to normalne, że firma transportowa żąda więcej za transport, a firma która sprzedaje dany towar płaci więcej za prąd i ogrzewanie. Aby nikt nie był stratny, ostatecznie to wszystko przerzuca się na konsumentów. Jak ceny ropy, gazu i prądu się
Mpocieszka
Mpocieszka
28.11.2022, 16:00:47
  • -2
@true-true: Wytłumacz mi jeszcze skąd taka miłość do Tuska. Przecież jak by rządziła PO to lokdaun był by tak ostry jak w Chinach łącznie z obozami. (na podstawie wypowiedzi członków PO o zbyt łagodnym podejściu PiS do pandemii)
tanquerays
tanquerays
28.11.2022, 14:45:02
  • 47
Raty drożeją od roku. Znacząco od 6-8 miesięcy. W międzyczasie weszły wakacje kredytowe, które zdjęły de facto 2/3 należności za drugie półrocze. Skąd wzięli się ludzie, których w takich warunkach już nie stać na ratę?
Szansa na wieloletnie utrzymanie inflacji na wysokim poziomie jest raczej niewielka, nawet pomimo starań jaszcząbów.
Z drugiej strony inflacja pożera również wartość podstawy kredytu. Zakładając tragiczną inflację na poziomie 15 procent przez 3 lata, to realna wartość
  • 7
Cinzano
Cinzano
28.11.2022, 15:39:45
  • 16
@tanquerays: no właśnie problemem jest żeby pensje przez dlugi czas rosły w tempie inflancji. Moim zdaniem dla wielu jest to niestety niemożliwe.
Ojciecciesli
Ojciecciesli
28.11.2022, 15:53:14
  • 6
@tanquerays: ja bym raczej zakładał, że pensje realnie spadną:) a nie wzrosną proporcjonalnie do inflacji. Wiadomo budżetówki będą miały waloryzacje w wysokości 1/2 inflacji zapewne:) ale pojawi się większe bezrobocie co spowoduje w najlepszym razie utrzymanie aktualnych zarobków.
ravau
ravau
28.11.2022, 16:08:27
  • 12
@tanquerays: @Cinzano: zarabiasz 5000netto, jako zwykły wyrobnik, tzw robol.

Inflacja 18%

To 900zl, nie znam zakładu pracy który daje 1/5 pensji podwyżki robolowi. Szeregowy pracownik nie ma co na tyle liczyć, kadra kierownicza, menadżerowie, itp mogą pewnie dostać 20% jak i więcej, ale ich jest garstka o na to sobie pozwolić jeszcze pracodawca może.

Teraz trzeba poszukać ile wynosi mediana obecnie, a potem zadać pytanie czy przy zarobkach w okolicach
Walnij_Kielona
Walnij_Kielona
28.11.2022, 14:40:35
  • 33
Tak się kończy życie na pokaz
nowe auto
nowe mieszkanie
najnowszy ajfon
lapek oczywiście gejmingowy
smartwatch ten najdroższy
i odkurzacz za 2 koła bo ten za 400zł nie odkurza
no i maszyna co podgrzewa wodę i robi kawę za 4 koła bo nie można z czajnika zrobić kawy

a potem się wieszają ...... no trudno się mówi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 9
robercik3c
robercik3c
28.11.2022, 15:20:10
  • 63
@Walnij_Kielona: najlepsze jest to, że jest to narracja w jedną stronę nikt nie piszę o ludziach którzy wpadają w depresję bo ich dobytek życia zjada inflacja. Ci z kredytami zyskują na wysokiej inflacji i niskich stopach...
Bad_Wolf
Bad_Wolf
28.11.2022, 15:43:37
  • -5
nowe auto


@Walnij_Kielona: nowy EV 4-6 miesięcy w zależności od klasy

nowe mieszkanie


@Walnij_Kielona: raczej dom

najnowszy ajfon

lapek oczywiście gejmingowy

smartwatch ten najdroższy

i odkurzacz za 2 koła bo ten za 400zł nie odkurza


no i maszyna co podgrzewa wodę i robi kawę za 4 koła bo nie można z czajnika zrobić kawy


@Walnij_Kielona: liczone w godzinach pracy ¯\_(ツ)_/¯

a potem się wieszają

więc dlaczego mam więc wieszać?
Steven_Hyde
Steven_Hyde
28.11.2022, 15:45:06
  • 4
@robercik3c: jeszcze lepiej. nie dosc, ze mi inflacja #!$%@? 10% rocznie z oszczednosci, to jeszcze dojebia mi #!$%@? podatek dochodowy od czeci odsetek bo mam wystarczajaco duzo, ze rocznie z odsetek #!$%@? 2% wyjdzie ponad 5 tysiecy zlotych ZYSKOW KAPITALOWYCH (UK, kwota wolna 1000GBP rocznie (-‸ლ)) jak smiesz robalu miec gotowke smieciu.
klatra_
klatra_
28.11.2022, 14:01:02
  • 31
Problemem jest głównie rodzaj kredytu, zwanego hipotecznym, który tak naprawdę jest kredytem pod zastaw. Różnica jest zasadnicza - faktyczny kredyt hipoteczny nie pozostawia Cie z sługami gdy nie możesz go spłacać - oddajesz klucze i sprawa załatwiona. Tymczasem to co mamy zostawia delikwenta, po zlicytowaniu nieruchomości, wciąż z długami wobec banku.
  • 5
SpalaczBenzyny
SpalaczBenzyny
28.11.2022, 15:57:52
  • 0
@klatra_: taki typowy kredyt hipoteczna byłby znacznie droższy niż nasze aktualne i zarazem ceny nieruchomości też by były znacznie większe,
ludzie nie mieliby oporów aby brać kredyty pod sam korek, bo przecież "jak się noga podwinie to wracamy do mamusi" i po problemie,
banki musiałyby podnoście koszt kredytu aby sobie rekompensować to ryzyko
tactic
tactic
28.11.2022, 16:00:19
  • 4
@klatra_: trzeba się bardzo postarać żeby zostać z długami i zostać zlicytowanym, od lat trzeba mieć min. 20% wkładu własnego (lub 10%), co pozwala nam spłacić kredyt sprzedając nieruchomość w przypadku problemów ze spłatą rat. Doprowadzenie do licytacji komorniczej to długa droga. Jeśli długi przekraczają wartość majątku to można skorzystać z upadłości konsumenckiej, wówczas roszczenia są zaspokajane do wysokości zlicytowanego majątku.
panzielony
panzielony
28.11.2022, 18:18:57
  • 0
@tactic: był ostatnio przypadek mieszkania o wartości bodaj 800k zlicytowanego za 300k. Kobieta została bez mieszkania i z długiem.
Boreas_Linvail
Boreas_Linvail
28.11.2022, 15:30:45
  • 27
Ale, ale. Wiecie państwo, że można było przejść na raty stałe na 5 lat, jak się ta imprezka rozkręcała? Ja tak zrobiłem, pozdrawiam serdecznie.

Poza tym, to polecam budować sobie kompetencje i zarabiać więcej. Za psie pieniądze, a nawet wręcz za darmo! Można mieć w dzisiejszych czasach dostęp do wiedzy, umiejętności, które dają porządne wypłaty. Kto do licha wybiera "harować i pić"? I dlaczego?
  • 18
ilmari
ilmari
28.11.2022, 15:42:41
  • 26
@Boreas_Linvail: w punkt. Nawet na głupim magazynie można się za grosze wyszkolić, przejsc na widlaka, albo przejsc do utrzymania ruchu w fabryce, pracować w kontroli jakości. Można za półdarmo uczyć się języka z jutuba. Można zainwestować i zrobić C+E i siąść na tira - odłożyć trochę, cos poprostowac w życiu, szkolić sie dalej. Efekty przychodzą szybciej niż można przypuszczać. Nie każdemu potrzeba studiów, potrzeba samozaparcia, konsekwencji, świadomości swoich mocnych i słabych
Boreas_Linvail
Boreas_Linvail
28.11.2022, 15:44:22
  • 4
@ilmari: Ale bombowo to rozpisałeś. Dziękuję. Mam nadzieję, że damy razem do myślenia choć jednej osobie.
bropek
bropek
28.11.2022, 15:46:24
  • 0
"harować i pić"


@Boreas_Linvail: jakie harować, dzisiaj da się tylko pić
test30
test30
28.11.2022, 15:48:25
  • 19
źródło: comment_1669646904xElyFtqrVQQTo8kaZmw5Uu.jpg
  • 2
Snuq
Snuq
28.11.2022, 15:59:47
  • 1
@test30: wszedlem tutaj dla tego mema XD
test30
test30
28.11.2022, 16:11:55
  • 0
@Snuq: ja też! nie było, to wrzucił!
nixodus
nixodus
28.11.2022, 15:19:44
  • 13
Znajoma znalazła rozwiązanie na drogie kredyty: "Mąż powinien brać L4 i budować nasz dom zamiast zamawiać drogich fachowców" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
TypowyZakolak
TypowyZakolak
28.11.2022, 15:30:07
  • 23
@nixodus: Niech po pracy buduje i w weekendy. A ona w tym czasie znajdzie pocieszyciela, bo przecież "mąż ją zaniedbuje, nigdy go nie ma w domu" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Steven_Hyde
Steven_Hyde
28.11.2022, 15:41:45
  • 2
@nixodus: to ja mam jeszcze ulepszenie planu. ona znajduje robote, maz zalewa forme, L4 na 8 miesiecy ona mu przez pol roku pomaga i przypadkowo potyka sie na schodach po 7 miechach ( ͡º ͜ʖ͡º)
mango2018
mango2018
28.11.2022, 14:31:41
  • 11

Komentarz usunięty przez moderatora

Moisze
Moisze
28.11.2022, 14:40:46
  • 4
@mango2018: Dokładnie. Każdy rozsądny człowiek w dupie miał zapewnienie PiSowskich szczekaczek i jeśli już miał się pakować w kredyt to tylko z gwarancją stałej raty na conajmniej 5 lat. Przy PiSowskich tuzach intelektu to było gwarantowane że taka czy inna zawierucha skończy się dla naszego kraju katastrofą gospodarczą. Branie zmiennych stóp bo stówka taniej to było samobójstwo i sznur na szyje.
vitek6
vitek6
28.11.2022, 15:28:56
  • 1
Branie zmiennych stóp bo stówka taniej to było samobójstwo i sznur na szyje.


@Moisze: bzdura. Nie każdy brał kredyt pod korek.
Moisze
Moisze
28.11.2022, 15:35:44
  • 1
bzdura. Nie każdy brał kredyt pod korek.


@vitek6: Nawet jak ktoś brał na 30% wynagrodzenia to i tak teraz płaci 60%. Nie trzeba było brać pod korek by skoczyć do wody z cegłą u szyi.
wgumie50bezgumy100
wgumie50bezgumy100
28.11.2022, 16:45:37
  • 10
My nic nie czytali, nam dały do podpisania i my podpisali, a tera trza płacić pani redaktur!
W 2019 roku kupiłem mieszkanie, oczywiście na kredyt, zdolność miałem na ponad 70m2, kupiłem 35. Czemu? Bo:
1. Na tę chwilę nie potrzebowałem większego, a jakbym potrzebował to mogę sprzedać bez problemu bo jest małe i w atrakcyjnej lokalizacji i kupić większe.
2. Miałem bufor finansowy, dzięki czemu mogłem bez stresu zmienić robotę, nawet jeśli
  • 7
szumowina_wadowicka
szumowina_wadowicka
28.11.2022, 17:45:39
  • 2
@wgumie50bezgumy100: no popatrz, a mogłeś wziąć 60m na pięcioletnim stałym oprocentowaniu, z wakacjami kredytowymi miałbyś wydłużone stałe 4% aż do 2025
wgumie50bezgumy100
wgumie50bezgumy100
28.11.2022, 18:28:31
  • 1
@szumowina_wadowicka: A co potem? Równie dobrze może być 1% i 20%
szumowina_wadowicka
szumowina_wadowicka
28.11.2022, 18:32:53
  • -2
@wgumie50bezgumy100: jak w 2025 będą 20% stopy to to mieszkanie będzie już 2x droższe niż dziś z powodu skumulowanej inflacji. W najgorszym razie sprzedasz i kupisz to 35 bez kredytu za zysk z 60.
Kargaroth
Kargaroth
28.11.2022, 15:19:19
  • 9
Przecież nikt nie przewidzi sytuacji ekonomicznej na 5 lat wprzód, a co dopiero na 30 lat jak niektórzy kredyty biorą.
Macie wojnę, pandemię, inflację, kryzys gospodarczy, etc.

Kredyt trzeba brać tak żebyś nawet w najgorszym scenariuszu dał radę kredyt spłacić bez większego problemu, a nie tak że bierzesz pod korek przy zerowych stopach, żyjesz ponad stan i jesteś wielce zaskoczony że Ci się wszystko na łeb zwaliło.
  • 5
vitek6
vitek6
28.11.2022, 15:21:54
  • 2
@Kargaroth: a jaki to jest najgorszy scenariusz? Jakby się wszyscy tym kierowali to nikt by nie brał kredytu...
TypowyZakolak
TypowyZakolak
28.11.2022, 15:25:26
  • 10
Kredyt trzeba brać tak żebyś nawet w najgorszym scenariuszu dał radę kredyt spłacić bez większego problemu


@Kargaroth: Nie ma takiej możliwości, najgorszy scenariusz to choroba uniemożliwiająca pracę zawodową, przed tym nic nie ochroni. Z drugiej strony, jeśli nie akceptujesz nawet minimalnego ryzyka, to możesz w obecnej sytuacji ekonomicznej całe życie pracować na czyjąś nieruchomość wynajmując.
komarrek
komarrek
28.11.2022, 15:29:24
  • 1
@TypowyZakolak: Bankructwo kraju, wojna, deszcz meteorytów. Ciekawe który kredytobiorca jest gotowy na wszystko.
jediwolf
jediwolf
28.11.2022, 13:47:00
  • 9
Wydaje mi się, że przede wszystkim Polacy powinni skończyć żyć ponad stan. Nie stać Cię? To nie kupujesz. A nie załadować pod korek, że ledwo się budżet spina i potem jest ratowanie chwilówkami i wpadanie w jeszcze większe bagno.
  • 18
vitek6
vitek6
28.11.2022, 15:23:18
  • -5
@jediwolf: a co to znaczy, że mnie stać albo nie?
jediwolf
jediwolf
28.11.2022, 15:24:59
  • 6
@vitek6: Jak tego nie wiesz, to bardzo mi przykro.
vitek6
vitek6
28.11.2022, 15:26:22
  • -5
@jediwolf: no dlatego pytam mądrzejszego. Kredyt z ratą 5% moich zarobków to mnie stać czy nie? 10%? 20%? Dlaczego akurat tyle? Czy w ogóle kredyt to zło i nie można go brać bo nie?
midpoint
midpoint
28.11.2022, 15:38:17
  • 8
Jakieś namiary na tego doradcę? Widać typ ogarnięty i wie co mówi. Wszystko się sprawdzilo.
  • 1
Opryskus69
Opryskus69
28.11.2022, 15:48:54
  • 4
@midpoint: to był chyba Sasin
infiltrator_
infiltrator_
28.11.2022, 18:10:21
  • 6
No to doradca miał rację
  • 1
D.....y
konto usunięte 28.11.2022, 18:36:59
  • -1
@infiltrator_:

Zwłaszcza, że wojna na Ukrainie trwa od 8 lat.

Przeciętny kredyt hipoteczny w Polsce spłaca sie po 12 latach.
Biorąc pod uwagę, że największą górka w hipotekach byla w '17 to jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że bardzo duża część obecnych kredytów hipotecznych była zaciągnięta w trakcie trwania wojny ¯\_(ツ)_/¯

modem77
modem77
28.11.2022, 16:16:03
  • 6
Mnie zawsze zastanawiało, branie kredytu na 30 lat i niedopuszczanie do świadomości że można stracić pracę, lub zachorować. A na koniec mówić ze kupiło sie mieszkanie, lub mam mieszkanie. Nie masz mieszkania, ma je bank pod hipotekę rodziców, dziadków. Ale co sie dziwić ludziom, którzy twierdzą, że wojny nigdy nie będzie, dobrobyt i praca zawsze będzie... A tu zdziwienie, i ze wojna jest i kryzys gospodarczy.... ( ͡° ͜ʖ ͡
  • 28
Turbanator1
Turbanator1
28.11.2022, 16:22:48
  • -4
@modem77: no wiadomo, lepiej płacić komuś czynsz, wiekszy od raty kredytu. Może lepiej, że za dużo nie inwestowałeś. Kasę z amber gold już wypłaciłeś?
michauues
michauues
28.11.2022, 16:34:17
  • -2
@Turbanator1: różnica jest taka, że jak płacisz komuś czynsz to możesz budować (nieźle zarabiając) własny kapitał w bardzo ostrożny sposób (pomijam inflację itd.). w każdej chwili możesz wymówić wynajem (a zazwyczaj jeszcze jest kaucja/zadatek) i znaleźć coś tańszego albo wrócić (tymczasowo) do rodzinnego domu (jako opcja bezpieczeństwa). natomiast, przy kredycie takiej opcji nie ma a kula u nogi na 25 lat wisi. możesz sprzedać (jeszcze nie twoje) mieszkanie ze stratą i
modem77
modem77
28.11.2022, 16:40:08
  • 0
@Turbanator1: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
mac__
mac__
28.11.2022, 15:50:56
  • 6
Chętnie poniosę za nich wszelkie obciążenia kredytowe. Bo oni tacy biedni i im się wszystko należy... z wyjątkiem odpowiedzialności za swoje życie.
NoKappaSoldier73
NoKappaSoldier73
28.11.2022, 15:18:26
  • 6
paywall = zakopać
elim
elim
28.11.2022, 17:01:34
  • 5
Doradca mówił, że musiałaby nastąpić albo pandemia, albo wojna aby raty wzrosły

no i miał rację ( ͡º ͜ʖ͡º)
TheNarf
TheNarf
28.11.2022, 16:29:20
  • 5
Przecież nadal kredyt to interes życia, masz kasę poniżej inflacji... to kredytobiorcy są na wygranej pozycji
SpaceMonkey
SpaceMonkey
28.11.2022, 16:25:30
  • 5
Doradca mówił... to historia na miarę misji ratunkowej studentów w kartonie
  • 2
pieczywomaca
pieczywomaca
28.11.2022, 16:49:01
  • 0
@SpaceMonkey: tej co robili misję kosmiczną z balkonu jakiegoś wysokiego piętra w akademiku?
SpaceMonkey
SpaceMonkey
28.11.2022, 16:57:34
  • 1
@pieczywomaca: dokładnie ta, był czas gdzie zawsze ktoś na imprezie opowiadał tę historię na zasadzie w moim mieście studenci... Potem była jeszcze mój upalony znajomy jeździł na rondzie tyłem ale policja zatrzymała drugiego kierowcę bo był wypity oraz znajomej ukradli martwego psa w autobusie bo był w torbie albo kocie sutki co niby miały być kleszczami jako historia koleżanki co studiuje weterynarie. Teraz zacząłem słyszeć historię mój doradca powiedział...
amebyzwykopuatakuja
amebyzwykopuatakuja
28.11.2022, 15:45:41
  • 5
To przez tych wszystkich"bogaczy" co na hurra brali każdą nieruchomość na którą pozwalała im zdolność kredytowa ceny poszybowały w kosmos a budowlańcom wzrosło ego do wielkości gwiazdy polarnej. Władowali na rynek tyle pieniędzy że te wszystkie 14-ki 15-tki czy inne dodatki to jak drobne w kieszeni- i mamy taką inflację jaką mamy Teraz płacz i skowyt j...ć pis? Nie żal mi was - zdychajcie z głodu.
TypowyZakolak
TypowyZakolak
28.11.2022, 15:23:26
  • 5
No przecież dobrze doradca powiedział, bo była pandemia a teraz jest wojna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
Cinzano
Cinzano
28.11.2022, 15:33:12
  • 2
@TypowyZakolak: Dobry doradca, ostrzegał przed zagrożeniem. Tylko skąd miał o tym cynk??
sqb1978
sqb1978
28.11.2022, 15:16:43 via iOS
  • 5
Zakop za paywall.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (772)
  • Zakopujący (37)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
13766
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3844
Prokuratur od Ziobry chroni brata komendanta Szymczyka.
3486
Nie żyje Krzysztof Balawejder - prezes MPK Wrocław
2980
Najbogatszy 1% przytulił 2/3 światowego bogactwa wytworzonego w latach 2020-2021
2888
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #mieszkanie
  • #kredythipoteczny
  • #inwestycje
  • #ekonomia
  • #pieniadze
  • #gielda
  • #budownictwo
  • #codziennywibor
  • #mieszkaniedeweloperskie
  • #dom

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki