Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko580
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

415

Oficer armii izraelskiej ujawnił tajemnicę dotyczącą "hipersonicznego" Kindżała

Oficer rezerwy Sił Obronnych Izraela Yigal Levin powiedział, że rosyjski pocisk Kindżał (X-47) wystrzelony z samolotu NIE jest hipersoniczny. Rakieta "Kindżal" to po prostu "ISKANDER" (9M723) ale wystrzeliwany z samolotów MIG 31.

orion2
orion2
z
unian.ua
dodany: 27.11.2022, 11:49:22
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    ruskimir
  • #
    raszyzm
  • #
    wojna
  • #
    wojsko
  • 68
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Wykopkowe pelikany łykają byle gówno propagandowe...

SuperDuperHornet
z youtube.com
  • 1

"Mądra inicjatywa Polski" Podolak komentuje sprawę przekazania wyrzutni Patriot

orion2
z wykop.pl
  • -6

Komentarze (68)

najlepsze

D.....y
konto usunięte 27.11.2022, 11:50:59
  • 379
Że rosjanie zwyczajnie kłamią? XD
  • 8
Leniobitz
Leniobitz
27.11.2022, 11:53:32 via iOS
  • 239
@DanyDwaBanany: Nowe, nie znałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
abomito
abomito
27.11.2022, 12:28:14
  • 92
@Koniasz:
Jest, Rosjanie sobie rozwiązany inaczej problem startu. Zamiast zużywać jeden stopień dla "oderwania pocisku od ziemi"- samolot wywoził go w górę i nadawał własną prędkość- a pierwszy stopień podwyższał ją do wartości zadanej . Dodatkowo zwiększono zasięg rakiety, bo samolot robił co najmniej za pierwszy stopień.
Buko_von_Krossig
Buko_von_Krossig
27.11.2022, 12:47:38
  • 91
pocisk Kindżał (X-47) wystrzelony z samolotu NIE jest naddźwiękowy. Rakieta "Kindżal" to po prostu "ISKANDER"

@orion2: xD ale Iskander JEST naddźwiękowy.
  • 3
KatoPolak
KatoPolak
27.11.2022, 13:13:48 via Android
  • 122
@Buko_von_Krossig w tytule o hipersonicznym, a w tekście o naddźwiękowym pocisku. Hipersoniczna prędkość zaczyna się od Mach 5.
tomtom666
tomtom666
27.11.2022, 18:22:19
  • 29
Hipersoniczna prędkość zaczyna się od Mach 5.


@KatoPolak: ...a Iskander ma prędkość prawie Mach 6. Jest hipersoniczny, jak najbardziej, oczywiście nie w każdej fazie lotu.
Nieszkodnik
Nieszkodnik
27.11.2022, 12:25:12
  • 47
Oficer rezerwy Sił Obronnych Izraela Yigal Levin powiedział, że rosyjski pocisk Kindżał (X-47) wystrzelony z samolotu NIE jest naddźwiękowy. Rakieta "Kindżal" to po prostu "ISKANDER" (9M723) ale wystrzeliwany z samolotów MIG 31.


@orion2: ale bzdury. A ty to powielasz... Lądowy Iskander ma prędkość, wg wiki, ok. 2100 m/s, czyli ok 7 500 km/h. Ile wynosi prędkość dźwięku, wiesz może?
I dodaj do tego prędkość samolotu, jako składową prędkości takiej rakiety...
  • 3
5da4266d3de6dbaf425a2d4fc16225d0
5da4266d3de6dbaf425a2d4fc16225d0
27.11.2022, 19:23:20
  • 30
@Nieszkodnik: Pewnie tłumaczone na kolanie i ktoś nie ogarnął ze supersonic i hypersonic to nie jest to samo
KaiserBrotchen
KaiserBrotchen
27.11.2022, 21:59:50
  • 4
@Kierowca-ufo: tu nie trzeba być żadnym opłacanym trollem. Wystarczy podstawowa znajomość tematu, by wiedzieć, że chyba wszystkie pociski balistyczne osiągają prędkości tego rzędu.
Gdyby nie osiągały takich prędkości to by nie działały XD Nawet pierwszy udany pocisk balistyczny, czyli V-2 osiągał maksymalną prędkość około 5500 km/h
Arkass
Arkass
27.11.2022, 19:19:08
  • 20
- Co to jest: lata z prędkością poddźwiękową i nie jest hipersoniczny?
- ruski hipersoniczny pocisk do latania z prędkością naddźwiękową....
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
misieek
misieek
27.11.2022, 19:32:37
  • 6
@Arkass
źródło: comment_1669577541A5Cha14JnGvWTq9eN5BThb.gif
elim
elim
27.11.2022, 13:57:59
  • 18
Rakieta "Kindżal" to po prostu "ISKANDER" (9M723) ale wystrzeliwany z samolotów MIG 31.

ale przecież to już było wiadome żo to ta rakieta tylko że zmodyfikowana tak żeby można ją było odpalać z odpowiednio przystosowanego samolotu.
slowmtb
slowmtb
27.11.2022, 19:45:45
  • 12
Jest naddźwiękowy ale nie hiper soniczny. To nie jest to samo. Tak samo kłamią jak Chińczycy, którzy znów kulki do wkładu długopisu nie mogą wyprodukować bo Tajwan przestał im sprzedawać sprzęt .
  • 3
slowmtb
slowmtb
27.11.2022, 23:09:41
  • 1
@SuperDuperHornet: Spadaj onuco. Na youtube nawet nie potrafili spreparować filmiku Przy MA 5 nic by nie było widać a koleś ręcznie trzymaną kamerą nadążył.

https://www.youtube.com/watch?v=FUGbESgha5Y
SuperDuperHornet
SuperDuperHornet
27.11.2022, 23:31:29
  • -4
@slowmtb: Idioto!
Zwykły Iskander-M startujący z ziemi porusza się z prędkością hipersoniczną a co dopiero jego lotnicza wersja gdzie prędkość i wysokość początkową nadaje mu lecący płatowiec. Nawet jeśli nie osiąga jej od razu to podczas spadania na cel.
A użycie bojowe pocisku przeciwko Ukrainie jest już raczej pewne.

Jesteś zwykłym pelikanem z wypraną głową przez zawiść. Każdego kto się nie wpisuje w ukraińską propagandę wyzywasz od onuc bo jak wiadomo
xczar0
xczar0
27.11.2022, 13:38:29 via iOS
  • 10
Ruski kindybal jest ZA MALY żeby komukolwiek zagrozić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
niesporczaczek
niesporczaczek
27.11.2022, 22:22:16 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
W kiblu byłem i też strzeliłem kindżała z wysokości.Od razu mi podmylo poslady
lycaon_pictus
lycaon_pictus
27.11.2022, 11:58:06
  • 6
Serio? Od dawna się o tym mówi.
  • 3
Sahelantrop
Sahelantrop
27.11.2022, 19:26:56
  • 3
@lycaon_pictus: Dokładnie. W innych mediach ukraińskich słyszałem o tej rewelacji gdzieś w okolicach kwietnia. Szkoda, że redaktorzy Unian.ua i pan Yigal Levin nie zaglądają do netu.
Sahelantrop
Sahelantrop
27.11.2022, 19:37:44
  • 0
@lycaon_pictus: Tak. Ale portal Unian.ua jest ukraiński a tam mówiono o pseudohipersonicznych Kindżałach w codziennych wiadomościach. Musiało to być przy okazji pierwszego ich użycia. I jakoś redaktorom umknęło.
stary_kasztan
stary_kasztan
27.11.2022, 19:49:15
  • 3
Zakop za błędne tłumaczenie. Supersonic to nie to samo co hipersonic. Pocisk na pewno JEST naddźwiękowy.
Adi1983
Adi1983
27.11.2022, 20:00:19
  • 2
Tak w skrócie:
źródło: comment_1669579218rqpJJ7G80mwcdIQzYR1KLL.jpg
piter259
piter259
27.11.2022, 18:34:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Chyba kindybał
  • 1
bullsh1t
bullsh1t
27.11.2022, 19:15:47
  • -2
@piter259: kindybal ork
Marco_Inaros
Marco_Inaros
28.11.2022, 12:40:25
  • 1
Hipersoniczny to termin stosowany przez rosyjską (i chińską) propagandę celem wywołania u odbiorcy błędnego przekonania że Rosjanie wyprzedzili zachód w technologiach rakietowych. Wg niej każdy obiekt poruszający się powyżej prędkości Mach 5 jest obiektem hipersonicznym a do tego grona należy conajmniej każdy arsenał nuklearny gdzie rakiety-nosiciele głowic osiągają znacznie wyższe prędkości. Czyli można powiedzieć że wg rosyjskiej terminologii zachód ma pociski hipersoniczne od jakichś 50-ciu lat. Natomiast czym innym jest pocisk hipersoniczny
hphp123
hphp123
28.11.2022, 03:11:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
jest hipersoniczny jak wszystkie podobne rakiety balistyczne, nie jest "hipersoniczny" jak nowe rakiety lecące powyżej mach 5 w locie poziomym
Pablo_roztrzepany
Pablo_roztrzepany
27.11.2022, 23:02:51
  • 1
TL&DR. Niech ktoś bardziej kumaty mnie poprawi ale z tego co zrozumiałem w tym temacie, chodzi o to, że prawdziwe pociski hipersoniczne przemieszczają się po wyznaczonym kursie a nie po trajektorii balistycznej. Czyli ten kindżał leci szybko jak hipersoniczny ale nie po dowolnym kurcie a w trajektorii balistycznej. Podobno to istotna różnica.
  • 1
hphp123
hphp123
28.11.2022, 03:12:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pablo_roztrzepany: dokładnie tak, rakiety balistyczne są hipersoniczne od lat 50. i to nic niezwykłego
rheintochter
rheintochter
27.11.2022, 20:04:02
  • 1
Oczywiście, że jest hipersoniczny niedowiarki!

jarezz
jarezz
28.11.2022, 01:27:35 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Że względu na źródło *.ua uważam, że wiarygodność artykułu jest dyskusyjna.
zamaskowane_warzywo
zamaskowane_warzywo
27.11.2022, 23:35:11
  • 0
Broń hipersoniczna ma zupełnie inną jakość, zauważył ekspert.

Oficer rezerwy Sił Obronnych Izraela Yigal Levin powiedział, że rosyjski pocisk Kinzhal (X-47) nie jest hipersoniczny.

Rakieta "Kinzhal" to po prostu "Iskander" wystrzeliwana z samolotów - powiedział analityk wojskowy w rozmowie z redaktorem naczelnym "Gordon" Olesya Batsman.

Ankieter zauważył, że broń hipersoniczna ma zupełnie inną jakość. Oficer podkreślił, że USA od wielu lat prowadzą eksperymenty z bronią hipersoniczną i nie radzą sobie z dużą
Pablo_roztrzepany
Pablo_roztrzepany
27.11.2022, 22:57:05
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

supremacy
supremacy
27.11.2022, 21:38:20
  • 0
Jeden rabin powie tak a drugi rabin powie nie.
midpoint
midpoint
27.11.2022, 19:39:17
  • 0
#!$%@? ruska zarazę prądem, ale jeśli pocisk leci z prędkością hipersoniczna po wystrzeleniu to nie ma znaczenia jak ta prędkość osiągnął jest hipersoniczny.
tos-1_buratino
tos-1_buratino
27.11.2022, 19:29:03
  • 0
Tajemnica o której wiadomo od kilku lat.
GryzeKisiel
GryzeKisiel
27.11.2022, 19:22:29
  • 0
Co za bzdury. Przecież Rosjanie użyli w tej wojnie pocisków hipersonicznych Kindżał, potwierdził to pentagon.

https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/8416017,pentagon-podczas-inwazji-na-ukraine-rosjanie-uzyli-10-12-pociskow-hipersonicznych.html.amp

Rosja informowała w połowie marca o wystrzeleniu na cele na Ukrainie rakiet hipersonicznych Kindżał. Było to pierwsze użycie tego rodzaju broni w bojach. USA potwierdziły później, że Rosja przeprowadziła na Ukrainie kilka ataków tego typu uzbrojeniem.


Ukraińcy też informowali o atakach i tym, że ich OPL wobec tej prędkości jest bezbronna. Pamiętam, że pierwszy tego typu
jan-marian-waleczny
jan-marian-waleczny
27.11.2022, 14:00:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
To ktoś tego nie wiedział?
FaterAnona
FaterAnona
27.11.2022, 23:17:22
  • -1
POTĘŻNY KINDYBAŁ
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (415)
  • Zakopujący (25)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4029
Nie żyje Krzysztof Balawejder - prezes MPK Wrocław
3040
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2404
Prowadzenie dyskusji na portalu Wykop.pl stało się niewykonalne
1958
Tentin_quarantino poprwawił szatę graficzną.
1431
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wojna
  • #ukraina
  • #polityka
  • #wydarzenia
  • #putin
  • #wojsko
  • #ciekawostki
  • #gospodarka
  • #europa
  • #niemcy

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl