Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko557
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

683

Intel: wprowadza subskrypcje w nowych Xeonach.

Po co wam wszystkie ficzery, i tak z połowy nie korzystacie ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯ może kupić tańszy procesor jak będą wam potrzebne te funkcje to tu jest abonament.

BArtus
BArtus
z
tomshardware.com
dodany: 26.11.2022, 13:54:31
  • #
    komputer
  • #
    intel
  • #
    elektronika
  • #
    technologia
  • #
    nwo
  • #
    strefaabo
  • 256
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Po polsku na benchmark.pl

Moh1kanin
z benchmark.pl
  • 7

Komentarze (256)

najlepsze

noHuman
noHuman
26.11.2022, 13:59:03
  • 473
Po co wam wszystkie ficzery, i tak z połowy nie korzystacie

To zwykle nie zmniejsza kosztu produkcji więc będziemy płacić abonament za coś za co już zapłaciliśmy przy zakupie sprzętu :(
  • 55
wredny_gad
wredny_gad
26.11.2022, 14:26:06
  • 216
@noHuman: Kosztów produkcji nie obniży, lecz poprzez abonament można niejako rozłożyć ten koszt na raty. W praktyce, korpo kupi wykastrowany procek za 10k, ale w okresie użytkowania za licencje czy funkcje on-demand dopłaci do niego jeszcze 90k - "mini ratka, maxi spłatka".
Na rynek konsumencki - czyli tam, gdzie mogą te zabezpieczenia zostać złamane - trafią dopiero jako używki po kilku latach, a i tak dodatkowymi funkcjami będzie zainteresowana wąska grupa
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
26.11.2022, 16:36:17 via Wykop Mobilny (Android)
  • 174
@wredny_gad: Znałem kiedyś fajnego C-level kolesia w jednym z wielkich polskich korpo i wiele razy tłumaczył mi wtedy młodemu szczylowi życie w korpo.
Abonenty sa zajebiste bo sa tańsze niż zakup i nie obciążają budżetu tak bardzo. Nikogo nie obchodzi co będzie za rok ani kto będzie płacil. Na papierze redukcja cena, dodatkowo pewnie bzdury typu wsparcie czyli dupochron.
SzymonMikroblog
SzymonMikroblog
26.11.2022, 18:39:48 via Android
  • -43
@yhbgrobdoivbvwamsv napisz na priv co to za korpo bo jestem ciekaw :D
markhausen
markhausen
26.11.2022, 13:57:00
  • 353
Przecież to będzie się prosiło o złamanie.
  • 22
BArtus
BArtus
26.11.2022, 13:58:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • 133
@markhausen: dajesz (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
xaliemorph
xaliemorph
26.11.2022, 15:54:26
  • -154
@markhausen: A jak tam, Playstation 4 złamane? Bo konsoli nie mam to nie wiem.
p.....1
konto usunięte 26.11.2022, 16:00:51
  • 228
@xaliemorph: jest jailbreak do ps4 jeśli o to pytasz
awres
awres
26.11.2022, 17:05:34
  • 67
Zaraz zacznie się subskrypcja na wszystko
  • 8
kam966
kam966
26.11.2022, 17:33:37 via Android
  • 59
@awres Niestety w tym kierunku zmierza świat. Dawniej kupowałeś licencję wieczystą i działało ci przez lata. Teraz nie ma szans albo strasznie drogo - masz płacić co rok za produkt, który już raz kupiłeś.
walkowery
walkowery
26.11.2022, 19:03:42
  • 6
Zaraz zacznie się subskrypcja na wszystko


@awres: Już powstaje pierwsza konkurencja antysubskrypcyjna. Oligopole, które przejdą na subskrypcję będą miały (już mają) multum alternatyw.
GumowyKaczak
GumowyKaczak
26.11.2022, 19:04:04
  • 3
@awres: akurat z filmami to dobry kierunek, bo ile razy można oglądać ten sam film? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
..azkolwiek sprzętowa subskrypcja to już inna bajka - bo koszt wyprodukowania jest taki sam.. więc tak naprawdę zasoby są marnotrawione jeżeli ktoś nie wykupi dodatkowej funkcji.. chyba najlepsze co można zrobić takim "przedsiębiorcom" to kupić i nigdy nie odblokowywać dodatkowych funkcji - niech kasa ucieka przez palce (
kiera1
kiera1
26.11.2022, 16:41:38
  • 48
Już obecna generacja AMD Epyc znacząco wyprzedza Xeony pod względem wydajności i efektywności energetycznej, nowa generacja, która ukaże w styczniu tylko pogłębi tą przewagę.
źródło: comment_1669480893RE4RCCJP4ZMTAxVKL9fRqP.jpg
  • 7
thcl
thcl
26.11.2022, 18:57:07
  • -12
@kiera1: nie do końca, są zastosowania gdzie jeden 8 rdzeniowy intel gold, zamiata dwa 24 rdzeniowe amdeki, ale co ja się znam ;)
bboymc
bboymc
26.11.2022, 19:02:40
  • 1
@thcl: Mówisz o SIMD?
AdNoctum
AdNoctum
26.11.2022, 20:12:06
  • 0
@bboymc: coś więcej napiszesz o co chodzi?
artur-hemingway
artur-hemingway
26.11.2022, 18:35:02
  • 44
Pamiętajcie, to wina konsumentów, którzy popierają wszystko na subskrypcjach, to dopiero początek, ludzie tego chcą, gdyby nie chcieli, to by tak chętnie z subskrypcji nie korzystali. Będziecie mogli poopowiadać wnukom, że kiedyś żyliście w świecie, w którym ludzie mogli coś posiadać, świecie w którym jedyną możliwością posiadania czegokolwiek nie był wynajem od korporacji.
  • 2
orle
orle
26.11.2022, 18:40:08
  • 18
Będziecie mogli poopowiadać wnukom, że kiedyś żyliście w świecie, w którym ludzie mogli coś posiadać, świecie w którym jedyną możliwością posiadania czegokolwiek nie był wynajem od korporacji.


@artur-hemingway: #gimbynieznajo
źródło: comment_1669488006zMuVlX3FUqtxoOKD6mn2s7.jpg
slums
slums
26.11.2022, 19:08:56
  • 17
@artur-hemingway:
To prawda, i to się widuje we wszystkich branżach.

Pamiętam czasy, kiedy mocnym argumentem za przerzuceniem gier w 100% na stronę cyfrową było znaczne obniżenie kosztów więc gry będą tańsze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Obecnie płaci się nie tylko więcej ale nic z tego nie masz. Fajne pudełka zniknęły, razem z bonusami w postaci instrukcji, plataktów i innych. Do tego dochodzi fakt, że w erze Steama
Engelsstaub
Engelsstaub
26.11.2022, 14:57:01
  • 44
Czyli już mamy odpowiedź co będzie jak dobiją do tych 2nm i nie będą w stanie iść dalej. Będą dymać abonament do tego samego procka przez 10 lat.
  • 4
sylwke3100
sylwke3100
26.11.2022, 17:56:43 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
@Engelsstaub: Już to mogą robić i w sumie przeciętny konsument niewiele jest w stanie zdziałać bo konkurencja prędzej czy później to samo wdroży a alternatyw w postaci otwartosprzętowych nie ma. Szczególnie w tak wymagającej kategorii.
Engelsstaub
Engelsstaub
26.11.2022, 18:15:34
  • 17
@sylwke3100: Zastąpienie własności subskrypcją to droga do ubicia rozwoju technicznego, bo po co rozwijać, jak można wiecznie wynajmować to samo i trzebać hajs.
NdFeB
NdFeB
26.11.2022, 18:55:41
  • -1
@Engelsstaub: chyba niż mają pronlem zejść niżej bo ani GHz nie rosną, ani proces nie maleje, tylko ilość rdzeni wzrasta . Potem będzie 8 rdzeni w abonamencie za 5$ 12 rdzeni za 8$ / miesiąc itd.
PanDzikus
PanDzikus
26.11.2022, 14:20:00
  • 41
Chore. Do czego ten świat zmierza?
  • 10
noHuman
noHuman
26.11.2022, 14:30:18
  • 11
Chore. Do czego ten świat zmierza?


@PanDzikus: Skończy się jakoś tak :(
cukroszczur
cukroszczur
26.11.2022, 15:50:57
  • 36
@noHuman: pracyjesz ciezko na upragniona emeryture, a tu ktos sobie wymyslil akurat, ze fajny odlew bedzie ;)
PozdroPocwicz
PozdroPocwicz
26.11.2022, 17:40:40
  • 31
@PanDzikus: zmierza do modelu subskrypcji. Na gry (streaming), na filmy (streaming), na system-jako-usługa (windows11), na car sharing, na pralnie ubrań (pralka nie dla pana areczka bo to za duży przywilej) i tak dalej. Od kiedy zaczęto używać #!$%@? o ekologii jako sposobu na marketing to ludzie zaczęli akceptować taki stan rzeczy. Dlatego dajcie ruchać się dalej kupując np. konsole ps5/xbox/usługi streamingowe ¯\_(ツ)_/¯
DrGreen_2
DrGreen_2
26.11.2022, 19:09:13 via iOS
  • 25
Subskrypcje to rak współczesnych czasów
  • 4
nb3m
nb3m
26.11.2022, 19:44:38
  • 5
@DrGreen_2: z jednej strony tak, ale z drugiej już od wielu lat płacisz rachunki co miesiąc. Płacisz za to czego używasz. Chociaż zgadzam się że skoro kupujesz procesor to subskrypcja na jakiś feature jest absurdalna.
DrGreen_2
DrGreen_2
26.11.2022, 19:50:44 via iOS
  • 7
@nb3m: Oczywiście, ze usługi czy produkty które idealnie wpasowują się w subskrypcje. Netflix, Spotify czy pudełka z jedzeniem. Ale dochodzimy do jakiś absurdów typu procesor, czy podgrzewane siedzenia w BMW. Co następne? Czajnik który zagotuje wodę jak wykupisz subskrypcje?
Turbanator1
Turbanator1
26.11.2022, 20:37:43
  • 3
@DrGreen_2: bez abonamentu będzie tylko letnia woda.
MLGkunek
MLGkunek
26.11.2022, 18:38:59
  • 25
Odważnie w dobie konkurencyjnego AMD.
  • 5
NPC_358034
NPC_358034
26.11.2022, 19:40:02
  • 4
Odważnie w dobie konkurencyjnego AMD.


@MLGkunek: jest tak konkurencyjne że nie potrafi sprzedać najnowszej serii bo wszyscy kupują 5800 x3d
vitek6
vitek6
26.11.2022, 21:48:43
  • 0
@NPC_358034: tak im źle idzie, że im przychody rosną po kilkadziesiąt procent rocznie a od niedawna mają większa kapitalizację na giełdzie niz Intel.
NPC_358034
NPC_358034
26.11.2022, 22:48:22
  • 0
@vitek6: a te wyniki to nie są przypadkiem powodowane tym że epyc i threadripper skutecznie przejmują sektor biznesowy?
gunsiarz
gunsiarz
26.11.2022, 19:28:05
  • 23
Kiedyś proca się upgrade'owało rysując ścieżkę ołówkiem.
  • 4
zakaz_skretu_w_lewo
zakaz_skretu_w_lewo
26.11.2022, 19:30:52
  • 10
@gunsiarz: Pamiętam. Athlony i Durony :)
TestingScrin
TestingScrin
26.11.2022, 19:43:53
  • 9
@gunsiarz: było jeszcze poprzez izolowanie nóżki.
adam1004a
adam1004a
26.11.2022, 19:54:50
  • 6
@TestingScrin: celerony A
Chlopiec_z_drewna
Chlopiec_z_drewna
27.11.2022, 10:41:23
  • 13
Od lat wykorzystywane w komputerach typu mainframe.

Traka sytuacja. System pracuje na krawędzi wydajności, macie 4 działające jednostki, podejmujecie decyzje, ze podwoicie ich ilość, powinno wystarczyć. Szybki telefon do dostawcy mainframe'a, kalkulacja, płatność i po chwili koperta z kodami leci do was DHL z Ameryki. W polskim oddziale na cle konsternacja, bo jak to - zwykła cienka koperta i wartość zadeklarowana w dziesiątkach (setkach?) tysięcy dolarów... ( ͡º ͜ʖ͡
  • 1
kubernetes
kubernetes
28.11.2022, 21:53:09
  • 1
@Chlopiec_z_drewna: brzmi podobnie do historii o IBM pSeries u dużego polskiego ubezpieczyciela.. (ʘ‿ʘ)
Pan_Slon
Pan_Slon
26.11.2022, 14:02:25
  • 12
Jestem na tak bo to zwięszka szanse na rozpykanie mikrokodu intela ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
fabek
fabek
26.11.2022, 22:18:59
  • 0
@Pan_Slon: będzie bardzo ciężko, bardzo strzeżony temat. W polskim oddziale dosłownie na jednej ręce można policzyć osoby od microcode.
unibot
unibot
27.11.2022, 01:55:45
  • 0
Jestem na tak bo to zwięszka szanse na rozpykanie mikrokodu intela ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Pan_Slon: Zgadzam się. Im większa korzyść, tym większa motywacja.

@Pan_Slon: będzie bardzo ciężko, bardzo strzeżony temat. W polskim oddziale dosłownie na jednej ręce można policzyć osoby od microcode.

@fabek: Gdyby zajmowało się tym np. 1000 osób to trudniej byłoby ustalić które 5 spośród tych 1000 osób mają rzeczywisty dostęp do
nadmuchane_jaja
nadmuchane_jaja
26.11.2022, 21:59:46
  • 11
jak kiedyś pisałem, że ludzi #!$%@?ło dzisiaj z tymi abonamentami na wszystko, że nawet pasjansa teraz za darmo nie da się ściągnąć bo wszędzie reklamy co 15 sekund albo 100 zł miesięcznie za dostęp do 'gry' to pisaliście, że jestem #!$%@? bo oczekuje, że ktoś chce ode mnie pieniądze za swoją pracę XD to teraz płaćcie za pracę Intela abonament XD niedługo wysrać się nie będzie można bez abonamentu
  • 1
patefoniq
patefoniq
27.11.2022, 07:38:00 via Android
  • 0
@nadmuchane_jaja zgadzam się z Tobą.
jeshu
jeshu
26.11.2022, 21:27:02 via iOS
  • 11
Już od dawna można #!$%@?ć Intela, wystarczy kupić AMD, nikt tego nie sprawdza!
  • 1
UniversalHater
UniversalHater
27.11.2022, 08:50:49
  • 3
Już od dawna można #!$%@?ć Intela, wystarczy kupić AMD, nikt tego nie sprawdza!


@jeshu: Przecież AMD wprowadzi takie rozwiązanie jakiś tydzień po Intelu... :-)
Trewor
Trewor
26.11.2022, 18:47:57
  • 7
Potem dochodzi do wspólnych uzgodnień M$ z Intel od generacji procesorów i5 z turboboostem i zostaje wydana usługa systemowa, która mierzy zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Wtedy tym, którzy używają zwykle mocy CPU mniej niż 50% na dobę to wchodzi update biosu i masz wyłączoną opcję turboboost bez opcji ręcznej zmiany.
Dopiero po 30 dniach na skręconych obrotach do podstawowego taktowania CPU, wchodzi ponowna aktualizacja biosu z turboboostem na 50% max opcji CPU.
  • 6
Earna
Earna
26.11.2022, 19:17:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Trewor:
źródło: comment_1669490251pWjsj4LDv0FE1wdfos7lP8.jpg
Earna
Earna
26.11.2022, 19:17:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 42
@Trewor:
źródło: comment_1669490266VGuN9ZZQMK1HDvwKj2g9HA.jpg
dr_gorasul
dr_gorasul
26.11.2022, 19:23:29
  • 1
@Earna: @Trewor: W punkt, gdyż w obecnych realiach i technologii jest to najbardziej możliwe i kto wie czy nie będzie pożądane, bo jak to tak w "niezrównoważony" sposób korzystać sobie z mocy i funkcji procesora. Zwróć uwagę, że na agendach globalnych słowo - sustainable (zrównoważony) to najczęściej używane słowo, a jak wiemy ten termin nie służy niczemu innemu jak kształtowaniu trendów w wielu branżach polegających na obniżaniu oczekiwań i kontroli,
k.....a
konto usunięte 26.11.2022, 19:11:12
  • 6
Ale to nie jest jakieś nowe rozwiązanie, bo już w 2004 się z czymś podobnym spotkałem, tyle że na poziomie serwera. IBM sprzedał firmie w której pracowałem serwer za ~1 mln złotych, gdzie odblokowanych było 8 z 16 dostępnych procesorów i firma mogła dokupić dowolną ich liczbę płacąc właśnie miesięczny abonament. Rozwiązanie o tyle dobre, że płacili tylko jak było zwiększone zapotrzebowanie na zasoby (mieliśmy okresy sezonowej dużej aktywności na stronach).
  • 3
bolb
bolb
26.11.2022, 19:14:14
  • 1
@kanapeczka_z_kanapa: AS/400?
k.....a
konto usunięte 26.11.2022, 19:20:50
  • 1
AS/400?


@bolb: Aż takiej dobrej pamięci nie mam ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sytuację pamiętam bo jak wieźliśmy serwer do serwerowni to trzymałem go z drugim ziomkiem z pracy na kolanach w jakimś starym kadecie xD
TestingScrin
TestingScrin
26.11.2022, 20:01:28
  • 2
@bolb: tak obecny iSeries IBMa.. mainframe'y.
hxctv
hxctv
26.11.2022, 18:54:11
  • 6
Intel umarł, niech żyje AMD :)
amstaf01
amstaf01
27.11.2022, 09:41:02
  • 4
No ewentualnie jako drugą opcje mogliby podnieść ceny przez konieczność stawiania osobnych linii produkcyjnych dla procesorów budżetowych i premium ze wszystkimi bajerami.
Mało wykopków wie ale takie urządzenia jak procesory czy inne płyty główne domyślnie najlepiej produkować z "największą liczbą bajerów" a potem w tych tańszych wyłączać (do tej pory najczęściej sprzętowo) wybrane funkcje.
No dobra, ale skoro łatwiej jest wyprodukować lepszą wersję to dlaczego nie sprzedawać tylko lepszej?

A no dlatego,
  • 1
Tom_and_Dzerry
Tom_and_Dzerry
28.11.2022, 12:47:42 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@amstaf01: taka taktyka to zwykłe oszustwo. Skoro procesor został wyprodukowany i potem częściowo uszkadzany a klienci nadal kupują to znaczy że konkurencja na danym rynku jest zbyt mała. Musi się znaleść ktoś kto zaoferuję produkt beż uszkodzeń ze zwykłą marża.
adriankoz86
adriankoz86
26.11.2022, 19:13:29
  • 4
Czekam kiedy wprowadzą subskrypcję na "życie" jak w filmie Time. Film nie najlepiej wykonany ale pomysł na niego był świetny.
  • 1
Korda
Korda
27.11.2022, 12:19:47 via iOS
  • 0
@adriankoz86: To przejaskrawione przedstawienie rzeczywistości. Mało realne, by to kiedyś zrealizowali, więc spokojnie.
monarchista
monarchista
27.11.2022, 08:10:28 via iOS
  • 3
Subskrypcja softu - najwiekszy rak
  • 2
bojleros
bojleros
27.11.2022, 16:51:38
  • 0
@monarchista: Niestety ale są firmy które są po prostu za duże żeby paść. A przydałoby się.
monarchista
monarchista
27.11.2022, 18:21:54
  • 0
@bojleros: np. adobe ;p
neuromancer80
neuromancer80
26.11.2022, 20:22:39
  • 3
na cholere komuś to gówno??? Biere AMD. Intel nawet z włączonym abonamentem będzie słabszy i droższy. Pozdro 600.
macz
macz
26.11.2022, 19:19:12
  • 3
Przeciez nie raz już tak było, że okazywało się, że "gorszy" procesor był po prostu lepszym zablokowanym bo nie oplaca się robić rożnych lini produkcyjnych. Jeśli za opłatą ktoś może odblokować potem to czemu nie ¯\_(ツ)_/¯
  • 4
dziekujemyzapraszamyponownie
dziekujemyzapraszamyponownie
26.11.2022, 19:23:05
  • 10
bo nie oplaca się robić rożnych lini produkcyjnych


@macz: nie do konca. zazwyczaj slabsze blokowane procki to byly te, na ktorych nie wszystkie rdzenie przeszly QA - takie silicon lottery podniesione do ekstremum.

stabilnosc jednak ma duze znaczenie - pamietasz czasy, kiedy komputer po prostu potrafil sie zrestartowac czy walnac bluescreena pozornie bez powodu, raz na kilka miesiecy? zauwazyles, ze minely? ;)
macz
macz
26.11.2022, 19:29:36
  • -15
@dziekujemyzapraszamyponownie: zauwazylem juz dawno od kiedy kupilem pierwszego Maca (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
aurumpotabile
aurumpotabile
26.11.2022, 19:33:37
  • 4
kiedy komputer po prostu potrafil sie zrestartowac czy walnac bluescreena


dużo z tych blue screenów było spowodowanych fatalnie napisanymi sterownikami, te wczesne od Sound Blastera były szczególnie kiepsko napisane, pełne błędów i crashowały system na potęgę.
NaglyAtakGlazurnika
NaglyAtakGlazurnika
26.11.2022, 18:34:18
  • 3
Intel bardzo się stara oddać coraz więcej rynku AMD i Qualcommowi.
toszamono
toszamono
27.11.2022, 09:19:41
  • 2
Wszystkie te firmy od softwerowych płatnych modyfikacji zrozumieją że popełniły błąd dopiero jak dostawcy maszyn do produkcji ich produktów zaczną stosować te sam triki.
any14t
any14t
26.11.2022, 21:12:37 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Świat się kończy, niedługo spłuczka na abonament będzie, duża 2 i płać ekstra.
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (683)
  • Zakopujący (11)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
3912
Nie żyje Krzysztof Balawejder - prezes MPK Wrocław
3026
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2359
Prowadzenie dyskusji na portalu Wykop.pl stało się niewykonalne
1905
Tentin_quarantino poprwawił szatę graficzną.
1418
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #komputery
  • #laptop
  • #animacja
  • #blad
  • #csgo
  • #gry
  • #informatyka
  • #kurs
  • #modding
  • #pytanie

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki