Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko389
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

724

Tak nauczycielka oceniła sprawdzian. "Chłopiec zwątpił, że umie liczyć"

Alina Czyżewska, aktorka teatralna i działaczka polityczno-społeczna, wrzuciła na swój facebookowy profil długi post przedstawiający, z jaką niesprawiedliwością musiał zmierzyć się uczeń pewnej szkoły podstawowej. Mimo poprawnych obliczeń, dostał chłopiec najniższą możliwą ocenę.

WP_Kobieta
WP_Kobieta
z
kobieta.wp.pl
dodany: 22.11.2022, 09:06:34
  • #
    polska
  • #
    nauczyciele
  • #
    szkola
  • #
    uczniowie
  • #
    edukacja
  • #
    matematyka
  • 527
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

Badanie: połowa nauczycieli matematyki nie akceptuje niestandardowych rozwiązań

BigShow
z wiadomosci.onet.pl
  • 5

Komentarze (527)

najlepsze

konkarne
konkarne
22.11.2022, 10:28:03
  • 259
I tak się niszczy inteligencje ucznia. Dzieciak zrobił obliczenia w prostszy i szybszy sposób. Nasz Mózg jest tak skonstruowany, że zawsze nam łatwiej do większej litery dodawać mniejszą.
Dodatkowo jest tu jeszcze jeden trik. Ten sposób dodaje się najpierw do pełnej 10, a potem dodaje się resztę.

Nauczycielka zamiast postawić ocenę 6 za nieszablonowe myślenie to zgnoiła dzieciaka...
Właśnie dlatego nasza nauka jest na szarym końcu. Ilość odkryć w naszym kraju jest
  • 26
7502-6038
7502-6038
22.11.2022, 13:51:10
  • 91
Nauczycielka zamiast postawić ocenę 6 za nieszablonowe myślenie to zgnoiła dzieciaka...


@konkarne: Na mój gust zastosował szablonowe rozwiązanie, tylko facetka niedouczona.
mjrMajor
mjrMajor
22.11.2022, 19:27:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 54
@krizis: jak można rozpoznać schemat po 1 przykładzie? Raczej powinno być podane parę negatywnych przykładów, żeby móc odrzucić niepoprawne schematy. To co uczeń zastosował jak najbardziej pasuje. Po prostu jest wiele schematów pasujących do przykładu nauczycielki.
u.....o
konto usunięte 22.11.2022, 09:18:31
  • 68
Zadanie jest do kitu:

1. Tam nie ma żadnego wzoru (wzór to zwyczajowa nazwa wyrażenia algebraicznego), jest tylko przykład.
2. W matematyce nie ma czegoś takiego, jak „zrób według przykładu”, w matematyce jest tylko „zrób w jasno sprecyzowany sposób”.

Autor podręcznika z powrotem do szkoły. Razem z panią nauczycielką, która moim zdaniem w ogóle nie powinna kazać dzieciom robić takiego zadania.
  • 14
u.....o
konto usunięte 22.11.2022, 10:03:04
  • 23
@Cyb_pl: Nieważne, że nie mieli. Autor podręcznika miał, i powinien formułować zadania jak na ogarniętego absolwenta podstawówki przystało.

Zarówno „wzór”, jak i „wzór matematyczny” to potoczne nazwy wyrażenia algebraicznego.
u.....o
konto usunięte 22.11.2022, 10:38:41
  • 4
@Cyb_pl: Myślę, że odbiorca rozumie słowo „przykład” - bo tylko jego należałoby w treści zadania użyć :)
marcinforall
marcinforall
22.11.2022, 15:28:24
  • 47
Jestem niemal pewny, ze ta nauczycielka nie zauwazyla, ze dzieciak poszedl kluczem (ktory, nota bene, mogl wywnioskowac na podstawie jednego przykladu), zeby wieksza z liczb "dociagnac" najpierw do "10", a nastepnie dodac reszte.
  • 4
ThisIsAComment
ThisIsAComment
22.11.2022, 19:24:54
  • 31
@marcinforall: Dokładnie to samo pomyślałem, jak zobaczyłem to zadanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale spoko, później ta nauczycielka będzie płakać jak to mało zarabia za swoją pracę.
nocnica
nocnica
22.11.2022, 20:01:02
  • 6
@marcinforall: bo tak to jest wałkowane w szkole. Moje dziecko dopiero co to miało. Nazywa się to dodawanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
jacek-derek
jacek-derek
22.11.2022, 09:16:20
  • 39
Pruski system nauczania robotników fabrycznych. Taki system dalej panuje w naszym skostniałym szkolnictwie. Niestety od podstawówki po studia doktoranckie. Czym wyżej dochodzi do tego jeszcze polityka.
  • 3
rskate
rskate
23.11.2022, 04:43:56
  • 0
@jacek-derek: najważniejsze nie spóźniać się nie dyskutować z przełożonym. Przełożony ma zawsze rację nawet jak nie ma racji. Bądź grzeczny cichy myśl jak inni bądź najlepszy. W takiej szkole się wychowałem i tak zacząłem pracować zawsze na 200% problem miałem tylko z tym że widziałem w pracy wiecej możliwości jak w matematyce. Dopiero po 3 latach pracy urodziło mi sie dziecko i zrobiłem wszystko po swojemu. Dziecko odwoże do przedszkola na
zapasbezpieczny
zapasbezpieczny
23.11.2022, 08:28:37
  • 1
@jacek-derek:
Na ekonomicznych studiach doktoranckich nie można mieć innej od profesora opinii w kwestiach ekonomicznych bo reaguje agresją.

Szkoła z ocenami to setki małych wyroków bez możliwości apelacji. Powinna być możliwość wysłania sprawdzianu do kuratorium, aby pozyskać apelacyjną opinię i wystąpić o naganę dla nauczyciela. W przypadku matematyki, fizyki i chemii przy błędnej ocenie sprawdzianu nagana powinna być automatyczna.
chryzopraz
chryzopraz
22.11.2022, 09:54:46
  • 38
To, że nauczycielka oceniała wg klucza mnie nie dziwi. To, że rodzicom nie udało się jej przekonać już tak.
  • 5
Fly_agaric
Fly_agaric
22.11.2022, 11:53:20
  • 8
@chryzopraz: Wystarczy, że miała poparcie dyrekcji. Dalej, trzaby pewnie do kuratorium oświaty uderzać.
hellfirehe
hellfirehe
22.11.2022, 19:06:10
  • 0
To, że rodzicom nie udało się jej przekonać już tak.


@chryzopraz: przecież to jest BACZNOŚĆ nauczycielka SPOCZNIJ. Nie będzie jakiś tfu... rodzic jej mówił jak ma uczyć :)
pilprzem
pilprzem
22.11.2022, 22:46:31
  • 28
źródło: comment_1669157189Cm0ujUef9StNEAR7vrXANd.jpg
  • 1
2152
2152
22.11.2022, 23:52:52
  • 0
@pilprzem: made my day
Marcin3005
Marcin3005
22.11.2022, 22:15:36
  • 23
Widzę pewną zasadę na wykopie. Ci co bronią nauczycielki i jej zasady, sami nie potrafią jej zasady objaśnić.
  • 3
conrad_owl
conrad_owl
23.11.2022, 00:52:17
  • 1
@Marcin3005: eee tam, od razu widać że trzeba skopiować pierwsza liczbę, drugą rozbić na sumę dwóch mniejszych.
Tylko, że jeden przykład i brak konkretnego określenia tego w zadaniu nie pomaga.
Niemniej biorąc pod uwagę pierwszą liczbę to tak - to zadanie źle wykonane. Ale i źle opisane. Generalnie baba dałaby spokój dzieciakowi, bądź co bądź umie dodawać.
Marcin3005
Marcin3005
23.11.2022, 07:20:04
  • 6
@conrad_owl: W jaki sposób rozbić drugą? Tak by dopełnić pierwszą do 10, czy żeby części były równe lub żeby powstały liczby pierwsze czy w jakiś inny sposób?
Patrząc po korektach nauczycielki ona sama tego nie wie.
zdzisiunio
zdzisiunio
22.11.2022, 19:44:57
  • 21
źródło: comment_1669146295msggSHdhTJNSdjOZ5QkfWu.jpg
zdzisiunio
zdzisiunio
22.11.2022, 19:45:28
  • 17
źródło: comment_1669146326SoVyA2K7XJYcdl2FXXNVif.jpg
  • 1
Slupper
Slupper
22.11.2022, 21:14:42
  • 0
@zdzisiunio: ALE BEKA
Serghio
Serghio
22.11.2022, 20:57:44
  • 16
Do wszystkich "geniuszy", którzy uważają, że chłopak nie postąpił według podanego wzoru - jaki to jest niby wzór według Was?

Przecież tam są przynajmniej trzy równorzędne schematy postępowania rozpisania tego równania. Chłopak wybrał konsekwentnie jeden z nich, pewnie najmniej popularny (co właśnie świadczy o nieszablonowym myśleniu, takim którego nie dostrzega większość), ale równie słuszny. Prawie wszystkie równania rozpisał według własnego znalezionego schematu. Nie ma żadnego logicznego argumentu, że wybrał zły, tylko akurat
  • 17
karelik19
karelik19
22.11.2022, 21:38:13
  • 8
@zolti: nie, w zadaniu chodzi, aby mieć dopełnienie do 10 i resztę, więc 4+4+4 i cała reszta nie ma sensu...
Nie mam pojęcia jakim kluczem się kierowała, że 3+9=3+1+8 - bo to ni ch*ja nie uprasza dodawania, ale już 3+9=9+1+2 może ułatwiać (na tak niskim poziomie).
Serghio
Serghio
22.11.2022, 22:38:41 via Android
  • 10
@jabl Moim zdaniem świetnie podsumował to jeden z komentujących na FB, a mianowicie:

1. Treść zadania układał idiota
2. Jeszcze większy idiota je oceniał
3. Żeby w ogóle mówić o jakimś wzorze potrzeba więcej danych, bo do podanego równania można przyporządkować wiele schematów i każdy może być prawidłowy.
4. Największą mądrością wykazał się uczeń.

Tam FB w ogóle jest ponad 800 komentarzy, jakieś stare facetki nawet bronią interpretacji tej nauczycielki, dramat. Jak
beczkasledzi
beczkasledzi
23.11.2022, 05:50:07
  • 15
Widzę, że w polskiej szkole od lat nadal klasyczne podejście ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_1669182604KnIfb0wkqmWMoHvX6UqnKn.jpg
  • 3
Kudlaty777
Kudlaty777
23.11.2022, 08:11:25
  • 2
@fff112: przecież dokładnie to zrobił. O co ci chodzi?
killuawykop
killuawykop
23.11.2022, 08:12:02
  • 3
@fff112: to ty się mylisz inteligencie. W zadaniu jest wykonaj zadania zgodnie z podanym wzorcem. I teraz np taka inteligenta osoba widzi wzorzec tak: ok to mam zamienić to działanie na takie w którym dodajemy 3 liczby gdzie pierwsza jest mniejsza przynajmniej o 2 od wyniku końcowego a druga i trzecia są dowolne. Uczeń wykonał zadanie zgodnie z wzorcem jaki sam sobie wymyślił na podstawie tylko jednego przykładu. błędem zadanie jest
KaloszSzatana
KaloszSzatana
22.11.2022, 20:44:01
  • 13
Każdej osobie która uważa że nauczycielka wystawiła ocenę słusznie bo uczeń nie zastosował się do schematu szczerze życzę aby przy jej następnej wizycie w urzędzie po maksymalnie możliwym czasie oczekiwania na rozpatrzenie pilnego, bardzo ważnego wniosku usłyszała że został odrzucony bo dane wnioskodawcy były wypełnione czytelnie, ale niezgodnie ze wzorcem bo we wzorcu stoi że ma być wypełnione dużymi literami. Albo bo data była napisana cyfrą, a we wzorcu jest słownie. Albo
  • 4
Benq20
Benq20
22.11.2022, 21:15:56
  • 6
@KaloszSzatana: trzeba jednak być debilem żeby uznać sposób nauczycielki za dobry XD młody znalazł logiczny wzór i nim podążał za to nauczycielka brała pierwsza liczbę a druga rozbijała randomowo XD
Benq20
Benq20
22.11.2022, 21:56:08
  • 4
@Pawel993: I jaki był to wzór?
arinkao
arinkao
23.11.2022, 00:28:03
  • 11
Dokładnie miałam taki problem z matematyczka w końcowej klasie podstawówki. Robiłam zadanie po swojemu zawsze z dobrym wynikiem. Czemu po swojemu? Bo musiałam się nauczyć ich sama, nauczycielka robiła to po łebkach, o ile w ogóle uczyła. Większość, oprócz geometrii z którą nie miałam problemów, zadań tak traktowałam. Do dziś słyszę krzyki na całą klasę: tumanica! No oślica matematyczna! Jprdl złamało mi to wiele w życiu, bo w to uwierzyłam.
Chciała mnie
  • 1
marek-fidler
marek-fidler
23.11.2022, 11:08:24
  • 1
Żaden normalny rodzic nie traktuje żadnej (a w szczególności państwowej i obowiązkowej) szkoły poważnie. I rodzice powinni to dziecku przekazać.

Do pozyskania jakiejkolwiek przydatnej w życiu umiejętności *kluczem* jest indywidualne podejście oraz twarda praktyka, najlepiej pod okiem doświadczonego w branży fachowca. W polskiej szkole nie ma ani jednego ani drugiego. Jest za to wiele patologii, którą trzeba po prostu przetrwać minimalnym kosztem.
thund3rb0lt
thund3rb0lt
22.11.2022, 21:19:30
  • 11
Wykonał zadanie w inny sposób, niż założyła nauczycielka


I niech mi ktos powie, ze szkola daje mozliwosc rozwijania sie kreatywnego myslenia. Masz robic jak ci kaza.
  • 5
Faszola
Faszola
22.11.2022, 22:48:15
  • 4
@Pawel993: jak nauczy się matematyki to ten wzór sam wyprowadzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
lukasj
lukasj
22.11.2022, 23:18:04
  • 11
@Faszola: aż mi się przez Ciebie pewna pasta przypomniała ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Świeżo upieczony profesor matematyki udał się do urzędu zatrudnienia, by znaleźć sobie robotę.
- Jakie ma pan wykształcenie?
- Jestem profesorem matematyki.
- Umysłowy... jeszcze profesor... no przykro mi, nie ma roboty dla profesorów... Polska się buduje, rąk do pracy trzeba, a dla profesorów... no cóż, pracy nie ma...

I tak co miesiąc. W
Kakoq
Kakoq
22.11.2022, 20:12:20
  • 11
Ewidentnie widać, że nauczycielka nie rozpoznał schematu. Skoro to 2 klasa, to ćwiczenie pewnie miało na celu nauczenie schematów szybkiego i prostego dodawania, a więc dodanie do większej liczby tak by powstało 10 i dodanie reszty. Tymczasem nauczyciel stwierdził, że zadaniem było rozbicie drugiej liczby w losowy sposób w niewiadomym celu, co więcej po rozbiciu w niektórych przykładach po dodaniu dwóch z trzech liczb wraca się do punktu wyjścia. Czysty debilizm.
EricCartman69
EricCartman69
22.11.2022, 19:35:29
  • 10
szczerze to nauczycielka tez debilka, wiele błędnie "poprawiła" a zadanie to nie było dla dzieci tylko na inteligencję. Po pierwsze jest napisane "wykonaj zadanie zgodnie z podanym wzorem" a podany wzór to
7+5=7+3+2=12 a zatem tu nie chodzi tylko o jakieś debilne dodawanie ale też o prawidłowy zapis dodawania, które sama nauczycielka wielokrotnie zrobiła źle. Z przykładu wynika, że 7+5 trzeba rozbić na :7 przepisujemy a 5 rozbijamy na większą i mniejszą
  • 9
kazimierz-badura
kazimierz-badura
22.11.2022, 19:58:43
  • 5
@EricCartman69: Ten schemat mówi tylko tyle, że należy rozbić jedną liczbę i tyle. W przypadku dodawania dwóch liczb nie ma znaczenia, którą liczbę rozbijasz. Dlatego nauczycielka to idiotka.
marekbtt
marekbtt
22.11.2022, 20:02:49
  • 3
@EricCartman69: wydaje mi się, że wina jest tutaj po stronie autora testu - jeżeli polecenie to rozwiązać na podstawie podanego przykładu, to można zrozumieć to na wiele sposobów:
- zostawiamy pierwsza liczbe, druga rozbijamy na w miare rowne
- zostawiamy pierwsza liczbe, druga rozbijamy tak, aby łatwo było dodać do 10
- zostawiamy najwieksza liczbe a druga rozbijamy albo po rowno, albo tak zeby dopełnić do 10 ...
Ja bym zrobił
nie_lubie_nowego_odtwarzacza
nie_lubie_nowego_odtwarzacza
22.11.2022, 21:33:23
  • 9
Nauczycielka też zrobiła źle. Ewidentnir wzór o których chodziło polegał na tym żeby wziąć pierwsza liczbę, później z drugiej liczby wziąć tyle żeby dopełnić do 10, i zostawić resztę. I wtedy widać jaka jest suma bo pierwsza suma to 10, a druga liczba to druga cyfra wyniku
  • 3
lalalama
lalalama
22.11.2022, 23:46:22
  • 3
@nie_lubie_nowego_odtwarzacza: też właśnie tak myślałem gdy spoglądałem na wzór ale po kolejnych rozwiązaniach tej nauczycielki zwątpiłem w swoją teorię i bezskutecznie innego zacząłem szukać xd
LatajacyKorniszon
LatajacyKorniszon
23.11.2022, 18:17:53 via iOS
  • 0
@nie_lubie_nowego_odtwarzacza: Moim zdaniem trzeba było rozbić liczby na liczby pierwsze
Earna
Earna
22.11.2022, 20:46:14 via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
Ktoś uczył idiotyzmów common core...
źródło: comment_1669149974hnO8tJF3dvEIgmjS5NUANo.jpg
  • 14
Earna
Earna
22.11.2022, 20:47:59 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Earna:
źródło: comment_1669150079AE51GioTyzHJ5Ya1vqrbE2.jpg
Earna
Earna
22.11.2022, 20:52:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Earna: Idiociejemy.
Dla przypomnienia poziom matmy w 1977 przy zdawaniu na wyższe uczelnie:
HaSSaN
HaSSaN
23.11.2022, 07:38:58
  • 8
#!$%@? tępe nieroby, nienawidzę tej grupy zawodowej najbardziej ze wszystkich roszczeniowców, przygłupi nauczyciele którzy sami nie potrafią myśleć logicznie, nie mają żadnej empatii ani za krzty podejścia do dzieci. Jedyne co potrafią to narzekać ile to oni mają pracy i jak mało zarabiają, #!$%@? mendy społeczne, ha tfu...
4191727801
4191727801
22.11.2022, 18:44:58
  • 8
kobieta.wp.pl xD szanujmy sie, ZAKOP z miejsca bez czytania
  • 2
GitheManitou
GitheManitou
22.11.2022, 19:39:27
  • -2
@4191727801: To cię stawia na poziomie tej nauczycielki o której nie chciało ci się przeczytać. Ale zainteresujesz się, jak (nie daj boże) zaczniesz się rozmnażać i spotkają cię podobne historie.
4191727801
4191727801
22.11.2022, 21:31:18
  • 0
@GitheManitou: jesli milionych much jedza gowno to moze nie jest takie zle? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Juz sam tytul mowi ze portal ma czytelnika ze idiote "Tak nauczycielka oceniła sprawdzian. "Chłopiec zwątpił, że umie liczyć" - clickbait a nie tytul.
wp, onet, interia to jest dno intelektualne.
l.....e
konto usunięte 23.11.2022, 07:33:32
  • 7
Ile razy ja to miałem w szkole.. nie wkuwałem wzorów na pamięć tylko policzyłem coś na logikę i 2.. bo wynik się zgadza ale pani nie rozumie tych obliczeń, albo za dużo w pamięci policzyłem a pani musi mieć rozpisana każdą operacje bo inaczej się gubi (-‸ლ)
Kolejnylogin
Kolejnylogin
22.11.2022, 19:34:12
  • 7
To są te testy, które nauczyciele przygotowują w pocie czoła w tych pozatablicowych godzinach pracy? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 1
lavinka
lavinka
22.11.2022, 20:56:35
  • -2
@Kolejnylogin: Tak. W zasadzie można nauczycielkę podać do sądu o przywłaszczenie cudzego testu. :)
pretty_hot_programmer
pretty_hot_programmer
22.11.2022, 15:19:18
  • 7
Wzorem jest: suma 3 liczb pierwszych, tak?
jonasz787
jonasz787
22.11.2022, 19:51:45
  • 6
Sporo się namocowałem z facetkami w szkole podstawowej... Zawsze robiłem obliczenia w głowie i wpisywałem od razu wynik, co spotykało się z wyraźnym oburzeniem, ale byłem zbyt leniwy na pisanie wszystkich obliczeń, tym bardziej że nie zawsze potrafiłbym przelać swój tok myślowy na papier. Często mimo poprawnego wyniku dostawałem obniżoną ocenę za brak obliczeń XD
Całe szczęście moje lenistwo uratowało mnie przed zdronowaniem XD
  • 11
jonasz787
jonasz787
22.11.2022, 20:51:06
  • 1
@Aleale2: Na sprawdzianach pisałem same wyniki i był foch że powinienem był pisać obliczenia. Ba! były nawet podejrzenia o ściąganie. Oczywiście nie byłem jakimś super asem i często zdarzało mi się też pomylić :D
jonasz787
jonasz787
23.11.2022, 07:29:04
  • 1
@Slupper: Nie lubię się chwalić zarobkami, bo pieniądze lubią ciszę, ale bardzo dużo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
WojtexTM
WojtexTM
23.11.2022, 08:37:34
  • 5
Aby podane wyrażenie było wzorem, to nie wystarczy jeden przykład. Ten można interpretować jako rozbicie na trzy składniki, rozbicie na malejące składniki, rozbicie na jeden duży i dwa małe składniki - co dusza zapragnie.
Nieumiejętne sformułowania zadania przez autora bije teraz w ucznia, który musi zgadnąć, którą interpretację wybrał nauczyciel.
  • 2
gabaoth
gabaoth
23.11.2022, 10:30:16 via Android
  • 1
@WojtexTM wybór nauczycielki nie trzyma się żadnej powtarzalnej reguły ( ͡º ͜ʖ͡º) jest zwyczajnie z dupy a drugie rzekomo prawidłowe rozwiązanie rozbicia na trzy czwórki jest uroczy.
LatajacyKorniszon
LatajacyKorniszon
23.11.2022, 18:21:00 via iOS
  • 0
@gabaoth: Dokładnie jedynym kluczem jest robicie liczb na liczby pierwsze, ale raczej powinno to być powiedziane w zadaniu.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (724)
  • Zakopujący (54)

Hity

tygodnia

Orlen może spodziewać się pozwów za zawyżanie cen. Niech temat zapłonie!
4336
Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2614
Może i nowy wykop nie jest czytelny, ale za to zawiera 2 razy mniej treści.
2522
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2245
Prowadzenie dyskusji na portalu Wykop.pl stało się niewykonalne
2097
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki