Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko379
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2587

Zamiast pierwszego roku 500+ można było wybudować 100 000 mieszkań komunalnych.

W następnych latach dużo więcej mieszkań rocznie, bo koszt 500+ mocno wzrósł (początkowo świadczenia nie wypłacano na pierwsze dziecko). Tekst z 2016 roku. Jak oceniacie sytuację z perspektywy czasu? Lepsze mieszkania komunalne + zmiana zasad ich przyznawania (bez dożywotniej gwarancji) czy 500+?

TonioKroger
TonioKroger
z
forsal.pl
dodany: 20.11.2022, 09:16:10
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    bekazpisu
  • #
    mieszkanie
  • #
    wynajem
  • 339
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (5)

Rafał Wójcikowski podsumowuje 500+

piaskun87
z youtube.com
  • 37

Mieszkania socjalne za miliony wyglądają jak slamsy

FrankDelgado
z wykop.pl
  • 2

Komentarze (339)

najlepsze

TonioKroger
TonioKroger
20.11.2022, 09:18:44
  • 206
O, ktoś nawet wrzucił to samo 6 lat temu. Porównajmy komentarze: https://www.wykop.pl/link/3116145/sto-tysiecy-mieszkan-w-2016-r-lepsze-od-500-zl-na-dziecko/

Zwłaszcza te mówiące, że 500 plus dobre, a mieszkania niepotrzebne :P
  • 10
lesio_knz
lesio_knz
20.11.2022, 10:02:47
  • 66
@TonioKroger: 6 czy nawet 10 lat temu to inna była linia propagandowej narracji. Różne komentarze, pisane często na potrzebę chwili. Ja najlepiej lubię ten cały ściek w komentarzach przed wyborami, a później stopniowy odwrót poglądów i narracji z biegiem czasu do kolejnych wyborów.
Imagination
Imagination
20.11.2022, 14:30:46
  • 4
@singollo: Jak się nie udało zrealizować celu to partia zmieniła narrację że celem była poprawa sytuacji finansowej rodzin. Generalnie ta partia nigdy nie przyznaje się do porażki i trolle o wszystkim piszą że się udało.
Blackorange
Blackorange
20.11.2022, 09:37:29
  • 80
Dzięki tej kasie PIS zdobył elektorat ale pieniądze zamienił w gówno dosłownie, zostały przeżarte u wydalone. Podobnie 13-14, choć tu czasem jakiś "wnunio" coś szarpnie na koniec.
  • 9
Blackorange
Blackorange
20.11.2022, 10:22:40
  • 16
@Chris_Karczynski:A od kiedy to ty jesteś za rozdawnictwem? Masz schizofrenie?
vitek6
vitek6
20.11.2022, 10:32:05
  • 18
Uważam, że typowi ludzie lepiej potrafią rozporządzać swoimi pieniędzmi, niż urzędnicy, który #!$%@?ą dziesiątki lub setki tysięcy pieniędzy na jakieś gówna.


@Chris_Karczynski: dokładnie. Dlatego należy zmniejszyć podatki a nie zabierać ludziom aby urzędnicy mogli zdecydować co z tymi pieniędzmi zrobić.
ElectroNICK
ElectroNICK
20.11.2022, 10:39:08
  • 46
Żadnego rozdawnictwa tylko GODNA WYPŁATA!!! Kiedyś 1 osoba pracująca na niskim stanowisku mogła utrzymać 4 osobową rodzinę. Dziś to jest możliwe? (pytanie retoryczne)
  • 10
qajajaj
qajajaj
20.11.2022, 10:54:19
  • 20
@ElectroNICK: no co Ty? Jeszcze by się okazało, że cała biurokracja jest niepotrzebna. a w rządzie są potrzebni fachowcy, a nie populiści.
LGirl
LGirl
20.11.2022, 11:58:35
  • 12
@ElectroNICK: kiedy 1 pracująca osoba mogła godnie utrzymać całą rodzinę? Zapytaj dziadków, jak się żyło „kiedyś”, ile osób w rodzinie po kolei jeden używany, pocerowany ciuch nosiło, gdzie na wakacje dziadkowie w młodości jeździli, jak mieszkali, co sobie ekstra mogli kupić dla przyjemności Itp. Na takim poziomie jak żyli moi dziadkowie to ja bym pewnie z mojej pensji mogła utrzymać pięć czteroosobowych rodzin ;)
perfumowyswir
perfumowyswir
20.11.2022, 09:34:56
  • 34
Niestety nie miało prawa się to udać, bo 500+ dostanie dużo większa liczba osób. Także tu nie chodzi o łatanie luki mieszkaniowej i dbanie o demografię, a o to, że nie jestem za socjalem, ale jak dają to wezmę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 6
Wessoly
Wessoly
20.11.2022, 10:41:31
  • 37
@Kiedysbedeczerwonka: Bo trzeba być debilem, żeby nie brać pieniędzy wyciągniętych z własnej kieszeni.
Wessoly
Wessoly
20.11.2022, 12:42:53
  • 18
@Kiedysbedeczerwonka: Ty jesteś taki głupi sam z siebie, czy pobierasz gdzieś lekcje? PiS się mnie pyta o zdanie, czy może mi wyciągnąć pieniądze z kieszeni? Nie. Więc porównanie do pożyczki jest chybione, ja bym to prędzej porównał do kradzieży.
IvanBarazniew
IvanBarazniew
20.11.2022, 10:47:15
  • 16
Moim zdaniem kasa powinna pójść w energetykę i obronność. Rozdawanie mieszkań to inna postać zła. Po pierwsze skąd wiadomo gdzie je budować? Po drugie na jakich zasadach będą przydzielane?

Dla kontrastu tania w wroga dotyczy wszystkich, pośrednio wpływa na ceny towarów i usług.
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
20.11.2022, 10:33:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
No, ale kto by dostał te mieszkania? Wg jakiego klucza byś wybrał dokładnie 100 000 ludzi?
  • 3
rzeznianumer5
rzeznianumer5
20.11.2022, 10:34:19
  • 2
@yhbgrobdoivbvwamsv: pewnie z pół miliona ludzi.
yhbgrobdoivbvwamsv
yhbgrobdoivbvwamsv
20.11.2022, 11:20:11 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@jakub-dolega: o nie nie nie, w centrum miast wojewódzkich ma byc i to tez nie wszystkich, bo no w takim Szczecinie to wstyd dostac mieszkanie
TheGreatCornholio
TheGreatCornholio
20.11.2022, 11:06:28
  • 15
Zamiast 500+ można było nie mieć dwucyfrowej inflacji
  • 8
pdt_87
pdt_87
20.11.2022, 15:33:04
  • 0
@TheGreatCornholio: jak umykają Ci takie "drobiazg" jak 200mld pln to faktycznie musisz byc dobrze zorientowany w temacie przyczyn inflacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Martwy_stwor
Martwy_stwor
20.11.2022, 19:40:56
  • 0
Na zachodzie socjal jest duzo bardziej rozbudowany od wielu lat, a inflacji do momentu pandemii i wojny tam nie bylo.


@pdt_87: jprld, wiesz co to jest inflacja? To zmiana poziomu cen.

Kiedy ceny mogą się zmienić (m.in). Np. kiedy wpłynie nowy pieniądz na rynek konsumpcyjny, bez zwiększonej podaży dóbr + pewien czas reakcji (latencji) układu. Tak dzieje się, w przypadku zwiększenia redystrybucji - klasy niższe zaczynają konsumować więcej, generując popyt na
mmafame
mmafame
20.11.2022, 09:42:29
  • 15
Nie, nie dałoby się, to tylko napędziłoby bańkę budowlaną, wtłaczanie siłą pieniędzy w budowlankę tylko podnosi ceny, siła robocza w tej branży jest ograniczona i spada z roku na rok mimo imigracji. Kto próbował korzystać z usług budowlanych w ostatnich latach wie o czym piszę i jak ceny poszły w górę, gdybyśmy wtłoczyli oprócz kredytów z niskim oprocentowaniem tam kolejne 40 mld zł rocznie, to pijaczek z budowy zarabiałby jak lekarz, a
  • 1
K.....n
konto usunięte 20.11.2022, 10:55:39
  • 10
to pijaczek z budowy zarabiałby jak lekarz, a za remont łazienki wołałby 100k.


@mmafame: Tak, tak, tak. Gadasz zupełnie jak ci janusze, którzy nie mogą nikogo znaleźć do ciężkiej, przeyebanej roboty na mrozie/słońcu za zawrotne 3k netto, którzy dokładają do biznesu od 20 lat, po czym odjeżdżają swoim X6. I to są realia rynkowe - taki Media Expert proponuje zawrotne 4900 brutto - jakieś 3300 netto na magazyn i tak kształtują
true-true
true-true
20.11.2022, 10:54:31
  • 11
Tak, rząd mógłby inaczej wydać te pieniądze. Albo mógłby ich po prostu nie zabierać ludziom, to społeczeństwo miałoby łącznie na 120 tysięcy mieszkań.
  • 1
kupkesobieciagne
kupkesobieciagne
20.11.2022, 11:10:55
  • 4
@true-true: Więcej. By dać komuś 500 ziko, muszą zabrać znacznie więcej, bo obsługa swoje kosztuje. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kipowrot
kipowrot
20.11.2022, 12:46:41 via Android
  • 9
Wiecie, że zamiast 500+ można było po prostu tych miliardów złotych nie zabrać pracującym ludziom? :)
  • 4
artur-hemingway
artur-hemingway
20.11.2022, 13:03:45
  • 5
@kipowrot: Przecież ich elektorat chce, żeby zabierano pracującym XD
jabolmax
jabolmax
20.11.2022, 13:57:06
  • 0
@artur-hemingway: chcesz mieć większą dzietność to potrzebujesz mieć miejsce na dzieci, w kawalerkach dzieci to najwyżej patologia robi. Incele programiści za 15 k dzieci ci nie narobią więc potrzebujesz mieszań socjalnych. W ogóle nie ogarniam tego teksu po co się starać. Zawsze jest po co jak nie na mieszkanie to wakacje samochód nowy telefon i ciuchy. Człowiek ma naturalną potrzebę rywalizacji i wyróżnienia się. Jeśli nie chcemy wymrzeć to musimy zapewnić
lukasz_crw
lukasz_crw
20.11.2022, 11:46:53
  • 8
Te mieszkania komunalne, które głównie dostaje patola co nawet nie myśli wziąć się do roboty? Niech spier***ają. Ja mieszkanie musiałem kupić i muszę płacić za nie pełny czynsz.
juma777
juma777
20.11.2022, 10:46:30
  • 8
500+ oceniam negatywnie, sam będąc beneficjentem (3 dzieci) z prostego powodu - 500+ to nie jest program do zwiększania dzietności tylko jest to program do kupienia głosów na wyborach, wygrał PiS który jest dla mnie najgorszą opcją polityczną u stołka (gospodarczo bliżej mi do prawicy, a PiS to typowa lewica pod tym względem. Światopoglądowo bliżej mi do lewicy, a PiS to światopoglądowy katoprawacki beton)
ibilon
ibilon
20.11.2022, 11:02:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
Można było też nie robić niczego i nie zabierać tych pieniędzy podatnikom. 500+ złe ale budowanie mieszkań już dobre? Mój socjalizm lepszy niż twój?
  • 1
Sikoritta
Sikoritta
20.11.2022, 11:48:09
  • 0
@ibilon: szkoda, że można dać tylko jednego plusa. Jak jesteśmy takim bogatym krajem, to może zamiast rozdawać 500+ czy mieszkania obniżmy VAT? Albo dofinansujmy służbę zdrowia, edukację, infrastrukturę, energetykę - jest tyle dziedzin, w których dzieje się źle, bo nie ma kasy, a na poprawie skorzystaliby wszyscy. Ale nie, lepiej rozdać jednym, kosztem całej reszty.
hrumque
hrumque
20.11.2022, 10:40:32
  • 7
Taa, zamiast rozdać 500+ - to rozdać dostęp do mieszkań socialnych. Zapewne z ograniczeniami - bo socjalnych - że załapie się głownie patologia, kobinatoryka i szara strefa.


I tym samym - znów ukarać wszystkich pracujących, przedsiębiorczych i zaradnych - którzy muszą sobie zapewnić mieszkania sami... Jakby samo mieszkanie miało być problemem - to wystarczyłoby nie kraść tyle i by ludzie sami wynajeli/kupili mieszkanie takie jak potrzebują. Mieszkań na rynku nie brakuje, to
DzonySiara
DzonySiara
20.11.2022, 10:59:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
W takich sytuacjach zawsze przypominam sobie dowcip jak spotyka się palący z nie palącym i nie palący pyta się czy wie ile wydał na papierosy przez tyle lat i że mógłby kupić sobie za to Porshe, na to palący mu odpowiada, ty nie palisz a jakoś Porshe u ciebie nie widzę XD
karmazynowy_piekarz
karmazynowy_piekarz
20.11.2022, 10:58:37 via iOS
  • 6
Zasada powinna być prosta: kto nie pracuje, ten nie je. Jak potrzebujesz pieniędzy, to utrzymuj dobre relacje z rodziną i otoczeniem. Socjal zawsze kończy się patologią.
  • 3
dqdq1
dqdq1
20.11.2022, 11:33:12
  • 4
@mango2018: nie opłaca. Co mi po biedakach przekazujących biedę dzieciom? Ci ludzie na siebie nigdy nie zarobią.
karmazynowy_piekarz
karmazynowy_piekarz
20.11.2022, 12:55:07 via iOS
  • 0
@mango2018: Oczywiście, potrzebna jest pomoc w nauczeniu się czegoś przydatnego i znalezieniu pracy. Rok pomocy, brak skutku - out i radz sobie sam.

Nawet opiekunom osob niepełnosprawnych bardziej przydałaby się praca, która mogą połączyć z opieką lub taka, ktora pozwoli na zatrudnienie pomocy. A tak to płaczą, ze nie mogą nic robić, bo im zabiorą 2100zl zasiłku. Patologia systemu która tylko ich unieruchamia.
pablonzo
pablonzo
20.11.2022, 11:30:11
  • 5
Budowa mieszkań była by dużo bardziej opłacalna jeśli te były by dostępne również dla normalnych ludzi a nie patologii z przychodami 1500. Głównym problemem braku dzieci i zakładania rodzin w naszym społeczeństwie jest właśnie brak mieszkania, swoich czterech kątów. Gdyby sytuacja byłą odmienna, mieszkanie nie było by aż takim problemem, ale tak ogromnym kosztem, liczba dzieci i małżeństw sama by rosła.
eSUBA94
eSUBA94
20.11.2022, 11:02:16
  • 5
Policzmy jeszcze ile tego 500+ patologia przepiła i przepaliła a mieli by mieszkanie
  • 4
mlotek_to_uniwersalna_odpowiedz
mlotek_to_uniwersalna_odpowiedz
20.11.2022, 11:12:28
  • 1
@fotoczoko: No nie gadaj, patola ciągle twierdzi, że tylko pracujący frajerzy płacą podatki, a oni nie płacą żadnych (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
I do tego mają darmowy makaron, kaszę i proszek do prania z mopsu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
eSUBA94
eSUBA94
20.11.2022, 16:17:13
  • 0
@fotoczoko: niby tak
AnulkaS34d
AnulkaS34d
20.11.2022, 10:59:21
  • 5
Ani jedno, ani drugie nie jest dobrym pomysłem. Za te 500+ możnaby również podnieść poziom świadczeń zdrowotnych, #!$%@? w szkołach dodatkowe przedmioty typu programowanie, podstawy ekonomii, a tak program ten był jedynie kupowaniem głosów patologii. W sumie co ja piszę o jakis dodatkowych zajęciach, które przydałyby się w życiu, jak gowniaki od typowej karyny dalej powielają #!$%@?ą patologię.
  • 1
mango2018
mango2018
20.11.2022, 11:12:15 via Android
  • -5
@AnulkaS34d
Zarówno jedno i drugie jest dobrym pomysłem.
Wartym rozszerzenia.
Funky__Koval
Funky__Koval
20.11.2022, 10:50:06 via Android
  • 5
Gdyby pieniądze na 500 plus przekazano gminom na budowę mieszkań, to powstała by ich pewnie ledwo połowa, bo resztę rozkradli by samorządowcy
kotecci
kotecci
20.11.2022, 15:21:21
  • 3
Nadal uwazam, ze ludzie lepiej wiedza na co wydac te pieniadze niz na mieszkania, ktorych wlascicielem bedzie panstwo. Prosty przyklad. Zalozmy, ze jest duzo mieszkan i dokwateruja osoby innej narodowosci itp. Bol dupy bedzie tak dlugo trwal jak nie przemieli sie kilka pokolen, ktore maja we krwi myslenie ze przyszloscia jest bezdzietny singiel i takie programy sa wszedzie na swiecie. Zreszta na miejscu przeciwnikow zrobilbym tak: nie skladasz wniosku o 500+ i
  • 4
personifikator
personifikator
20.11.2022, 17:01:45
  • 0
@kotecci:
Bierze, bo sam za to płaci, każdy chce odzyskać chociaż część swoich pieniędzy.
MirkoMax
MirkoMax
21.11.2022, 07:34:49
  • 0
@kotecci: za tuska to ja tylko dokładałem do tego biznesu:) a teraz może i kradną ale przynajmniej bombelkom dajo (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
KEjAf
KEjAf
20.11.2022, 14:29:18
  • 3
Czy w Polsce przez ostatnią dekadę było dużo budowlańców którzy nie mieli zleceń? Chętnie by coś wybudowali, ale siedzą bezczynnie, nikt ich nie zatrudnia bo nie ma na to pieniędzy?

O ile mi wiadomo to raczej nie, wszyscy byli zapchani robotą pod korek.

W takim razie pakowanie w ten rynek dodatkowych pieniędzy nie spowoduje że wybudowane zostanie więcej mieszkań, bo po prostu nie ma wolnych mocy przerobowych, murarz który pracuje 10 godzin
5.....5
konto usunięte 20.11.2022, 12:37:40
  • 3
Klasyka gatunku: wykopki nie odróżniają mieszkania socjalnego od komunalnego i wrzucają wszystkich do jednego wora z etykietą patologia.
Spitter
Spitter
20.11.2022, 12:28:31
  • 3
Chciałbym by program 500+, który ma zachęcać do posiadania dzieci był przeznaczony dla ludzi pracujących. Każdy kto pracuje i posiada dziecko powinien mieć ulgę w podatkach w wysokości 500 pln miesięcznie. Taka ulga byłaby automatycznie naliczana przy wypłacaniu pensji i mielibyśmy 500 pln więcej na koncie. Nie rozdawanie a zostawienie w portfelach ludzi wytwarzających pkb kraju. Jest to niepolityczne bo władza zawsze chce być tą która daje. To populistyczna zasada rozdawnictwa. Partia
bobson92
bobson92
20.11.2022, 12:02:13
  • 3
Ile pisiory #!$%@?ły pieniędzy przez te lata to szok ( ಠ_ಠ)
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >
  • Wykopujący (2587)
  • Zakopujący (34)

Hity

tygodnia

Fałszywie oskarżała o gwałt. Wyrok 8,5 roku
2822
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
GUS: Inflacja bije kolejny rekord - w lutym 2023 wyniosła 18,4% r/r
2146
Film z amerykańskiego drona nad Morzem Czarnym
1800
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #ukraina
  • #historia
  • #prawo
  • #sport

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki