@lubiecie: kiedyś przeczytałem komentarz, że to obwodnica śmierci, bo każdy zapiernicza powyżej dozwolonego ograniczenia i trzyma się na zderzaku kolejnego auta
a ja zauważyłem, że w Trójmieście często prawym pasem dojedziesz szybciej, bo każdy pcha się na lewy jakby to była jakaś nobilitacja
@Andr1: na obwodnicy trójmiasta wygląda to tak że wszyscy lecą lewym ile fabryka dała, jak jest znak 70 czy 30 bo remont to ludzie dalej lecą ile fabryka dała, debile po prostu, a pózniej korek dzień w dzień bo ktoś przyhamował, ktoś komuś w dupe wjechał
@janekplaskacz: Jest różnica i to ogromna. Na letniej nie da się jechać, na zimowej jako tako powoli do celu.
Nawet na tzw. lodzie na drodze masz odrobinę kryształków, które wchodzą w te lamelki i pomagają trzymać auto. Na letniej to się posrasz, a nie pojedziesz.
Oczywiście, że wina drogowców, bo przecież jak spadnie choćby jeden płatek śniegu, to koniecznie przed ich samochodem, ma już jechać pługopiaskarka. A to że sam jedzie na letnich oponach, nie powinno nikogo obchodzić!
Ja #!$%@? zamiast kupić premium uniwersalne to dalej bawią się w jakieś zmiany opon. W kraju nizinnym. Od 3 lat jeżdżę na crossclimate+ i nie miałem ani jednego zakręcenia kołem, czy to na deszczu, czy śniegu.
nie miałem ani jednego zakręcenia kołem, czy to na deszczu, czy śniegu
@selectGwiazdkaFromTabelka: weź nie fantazjuje. Na zimówkach też bardzo często się zrywa przyczepność szczegulnie przy ruszaniu na ludzie albo ubitym śniegu.
Każdego roku tak jest. Obwodnica, mimo że nad morzem, ma dość duże nachylenia, chwilami jest stromiej niż na nowej zakopiance. Ciężarówki na łysych oponach blokują kolejne pasy, do tego dokładają się osobówki na letnich.
A drogowcy zamiast te krytyczne miejsca pilnować jak oka w głowie to jak mantrę powtarzają swoje zasady że oni to mają śnieg odgarnąć ileś godzin po tym jak ten spadnie.
@hellfirehe: Ciężarówki na łysych oponach XD. Ciągnik siodłowy jest skonstruowany w taki sposób, że nie dociążona oś napędowa może „zakopać” się na mokrej trawie. Taka charakterystyka pojazdu, a tandem ma inną konstrukcję i jest bardziej odporny na trudne warunki drogowe.
Wszyscy piszą o zimowych oponach, a czemu nie całoroczne? Jeżdżę tak dwa lata i sobie chwale. Na polskie warunki atmosferyczne według mnie najlepszy wybór.
@DivingDirt: to nawet nie jest de facto obwodnica, a trójmiejska średnicówka, obwodnica z prawdziwego zdarzenia z uczciwym standardem współczesnej ekspresówki powstaje na zachód od obecnej być może to odkorkuje obecną "obwodnicę" gdy ruch aglomeracyjny nie będzie się mieszał z tirami jadącymi do/z portów i turystami jadącymi nad morze.
Właśnie przez dzbanów typu "ja tylko po mieście jeżdżę więc zimówki niepotrzebne", "no to co z tego że 10 lat, panie to opona premium i dwadzieścia pojeździ". Później stoi się w korkach bo barani łeb z miejsca nie rusza...
@edon: Rozumiem że chciałbyś wrzucić kamyczek do ogródka drogowców, jednak na nic ich przygotowanie i sprzęt jeżeli drogi są zablokowane, pługopiaskarki nie potrafią latać.
A ja się śmieję z tych co mają wielosezon i wpadają w aquaplaning latem. Prawda jest taka że wielosezon jest może jako taki dla emeryta ale nie dla kogoś kto normalnie jeździ.
@Opryskus69: panie, ja już 11 lat mam te same zimówki, wiesz ile zaoszczędziłem? Zimowe były w komplecie z autem, bo ja w zimę kupowałem, ale letnie to od citroena pasowały, komplet kół z oponami Klebera za 400 zł kupiłem. Od razu do Bytomia autostradą podjechałem jak jeszcze nie było fal, żeby nikt nie sprzątnął sprzed nosa. Mechanik-sąsiad to mi tylko odważniki zmienia, a tak to nic mu nie daje zarobić. Poza
I znów jak bumerang wraca pytanie - czy w Polsce, wzorem niektórych krajów, trzeba wprowadzić nakaz jazdy na oponach zimowych w danych miesiącach, np. listopad-luty? Wiadomo, najlepiej jest być liberalnym, nie robić z kierowców debili i zakładać, że każdy wie kiedy trzeba wymienić opony na zimowe, ale widząc powyższe obrazki i kalkulując skutki uboczne takiego podejścia (masa kolizji, wypadków, spóźnień, ogólnie całkowity paraliż drogowy) sprawa już nie jest tak oczywista.
@patefoniq: Tylko w listopadzie czy grudniu, nawet jak w dzień masz 10-15 stopni, to wieczorami jazda na letnich i tak jest ryzykowna, ponieważ temperatura gwałtownie spada do 0 lub niżej. A opony letnie na zmarzniętej jezdni mają słabiutką przyczepność i zachowują się bez porównania gorzej niż zimówki albo wielosezonowe. Zgadzam się, że na polskie zimy wystarczą markowe opony wielosezonowe, ale jazda na letnich przy temperaturach -5 w nocy, nawet jak nie
@lunar4: tylko ze zimowe na kałużach o które łatwiej jak jest ciepło prędzej wpadnie w poślizg - aquaplaning czy jakoś tak - zasada podobna co letnie w zimie - zle odprowadza wodę. No co nie zmienia faktu, ze wystarczy patrzec na pogodę - ja zmieniłem sobie w środę na zimówki bo prognozy juz jasno wskazywały jaka będzie pogoda. A i tak srednio mi się uśmiecha jutro jechać, ale to chyba głównie
To ta obwodnica w której pierw dodaje się pasy jezdni a potem je za jakiś czas się zabiera i dziwi się, że są korki. Nie wiem co za kretyn to projektował. Ile razy tamtędy nie jechałem, nie ważne czy to święta czy zwykły dzień korki można zastać zawsze.
Komentarze (256)
najlepsze
a ja zauważyłem, że w Trójmieście często prawym pasem dojedziesz szybciej, bo każdy pcha się na lewy jakby to była jakaś nobilitacja
Dzisiaj jechałem droga, gdzie był regularny lód. Zimówki tak samo gówno by dały.
Nawet na tzw. lodzie na drodze masz odrobinę kryształków, które wchodzą w te lamelki i pomagają trzymać auto.
Na letniej to się posrasz, a nie pojedziesz.
@selectGwiazdkaFromTabelka: weź nie fantazjuje.
Na zimówkach też bardzo często się zrywa przyczepność szczegulnie przy ruszaniu na ludzie albo ubitym śniegu.
Obwodnica, mimo że nad morzem, ma dość duże nachylenia, chwilami jest stromiej niż na nowej zakopiance.
Ciężarówki na łysych oponach blokują kolejne pasy, do tego dokładają się osobówki na letnich.
A drogowcy zamiast te krytyczne miejsca pilnować jak oka w głowie to jak mantrę powtarzają swoje zasady że oni to mają śnieg odgarnąć ileś godzin po tym jak ten spadnie.
I mimo że jest prognoza i po prostu
@kokosik: przecież wielosezon jest bardziej odporny na aquaplanning niż opona letnia (źródło: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm)