Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko592
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

1166

61 proc. badanych uważa, że miejsce lekcji religii jest w parafii. 7 proc....

Aż 61 proc. badanych uważa, że lekcje religii powinny być prowadzone w parafii, nie w szkole. SONDAŻ OKO.press

raul7788
raul7788
z
oko.press
18.11.2022, 21:30:09
  • #
    polska
  • #
    sondaz
  • #
    religia
  • #
    szkola
  • 242
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (1)

18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się

Komentarze (242)

najlepsze

powsinogaszszlaja
powsinogaszszlaja
18.11.2022, 21:42:09
  • 174
Tak kiedyś było.
  • 9
szef_foliarzy
szef_foliarzy
19.11.2022, 07:43:52
  • 107
@powsinogaszszlaja: Załapałem się na religię w parafii i potem w szkole. Nie ma porównania. Religia w szkole to pomyłka. Tak samo świeccy katecheci, którzy mieli zerowy autorytet w porównaniu z księżmi.
text
text
19.11.2022, 10:21:23
  • -30
@powsinogaszszlaja:
Niech sobie będzie w szkole, pod warunkiem, że "niechodzącym" nie będzie ona robiła żadnego okienka.
Syn znajomego, musi 2x w tygodniu czekać godzinę za ostanią lekcją. Co to ma #!$%@? być!
Druga sprawa, jeżeli wpieniczamy obowiązkową etykę, by USPRAWIEDLIWIĆ obecność religii w środku innych lekcji ... to w takim razie, niech szkoła bierze 100% odpowiedzialności za zachowanie dzieci. Skoro uznaje, że to ona ma uczyc zasad moralnych, to niech bierze
sols
sols
19.11.2022, 10:58:07
  • -13
@text: ale zawsze tak było i tak jest na całym świecie dziecko może być używane do zamachów i morddow i nie poniesie z tego powodu większej odpowiedzialności, tak samo jak dzieci zabijące w bestialski sposób zwierzęta grozi tylko poprawczakach, dzieci są bezkarne na całym świecie ty jako wielki wybawca chcesz aby były karanę jak dorosłe w Polsce XD. Uwielbiam takie wprowadzanie norm ateuszy mimo że nigdzie ich nie ma, w ten
mi01P2r
mi01P2r
18.11.2022, 23:54:46
  • 130
Jakby religia była na parafii to księża musli by się postarać prowadzić ciekawie zajęcia żeby zachęcić dzieci do religii. A jak jest w szkole to księża mają #!$%@? to dzieciaki i tak będą chodzić bo jest w środku lekcji i tylko włączają filmy nie koniecznie związane z religią i mają #!$%@? na dzieci i prowadzenie zajęć, a kasa jest.
  • 17
Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
19.11.2022, 08:04:36
  • -71
@mi01P2r: nie zawsze jest w środku. Ludzie to też debile bo z jednej strony uważają ze miejsce religii jest w szkole a z drugiej zapisują na nie dzieci.
Jest jakaś szkoła w której na religię chodzi 0 osób a mimo to jest ta lekcja w planie?
s---k
s---k
19.11.2022, 10:02:38
  • 77
Ludzie to też debile bo z jednej strony uważają ze miejsce religii jest w szkole a z drugiej zapisują na nie dzieci.


@Chris_Karczynski: kto i kiedy zapisuje? Jak ja chodziłem, to nigdzie się nie zapisywało, wszystko było "z automatu".
DrakkainenV
DrakkainenV
19.11.2022, 10:15:21 via Wykop Mobilny (Android)
  • 35
@s---k: dokładnie. U mnie nie było zapisów na religie, tylko wypisy.
Jaxtaboxl
Jaxtaboxl
18.11.2022, 21:43:40
  • 59
Szkoła ma uczyć faktów i naukowo potwierdzonych informacji. Kreacjoniści mogą przekazywać swoje poglądy gdzie indziej.
  • 11
br0da
br0da
18.11.2022, 21:45:02
  • -85
@Jaxtaboxl: Szkołą ma uczyć tego, czego życzą sobie rodzice - a nie tego, czego życzy sobie oko.press.
e_m_p
e_m_p
19.11.2022, 00:03:44
  • 31
@br0da: Gówno prawda i hipokryzja, jak chodzi o edukację seksualną, której chcą rodzice to się debile gotujecie w drugą stronę - trzeba zakazać. Szkoła powinna przedstawiać fakty nie poglądy.
Chris_Karczynski
Chris_Karczynski
19.11.2022, 08:06:37
  • -40
@Jaxtaboxl: @e_m_p: z drugiej strony też hipokryzja bo jeżeli dzieci albo rodzice za nie odpowiedzialni chcą chodzić na religię to powinni mieć taką możliwość. A co z dziećmi którzy nie chcą chodzić na plastykę? A muszą bo jest obowiązkowa...
fideriankoons
fideriankoons
19.11.2022, 09:38:04 via iOS
  • 36
Kto normalny zaprowadzi swoje dzieciuszko na zakrystie wieczorem i zostawi je na godzinę z księdzem w celu odbycia religii?
Pabick
Pabick
19.11.2022, 08:27:44
  • 34
Religia to nie zabawa dla dzieci. Szurskie religie zbyt ryją berety dorosłym ludziom, a co dopiero niedojrzałym dzieciom. Później wychodzi tak, że dorosła osoba wierzy w czary mary, jak małe głupie dziecko.
  • 17
Bram1982
Bram1982
19.11.2022, 10:08:37
  • -29
@Pabick: warto wierzyć w Boga. On nas kocha.
Serylek
Serylek
19.11.2022, 10:14:42
  • 8
@Bram1982: hahaha xD ta na pewno
oskar_oskarewicz
oskar_oskarewicz
19.11.2022, 11:32:37
  • -2
@Pabick: jestem katolikiem i jestem z tego dumny
HalTrout
HalTrout
19.11.2022, 09:48:54 via Android
  • 26
Religia powinna być dla pełnoletnich
Colargololo
Colargololo
19.11.2022, 00:03:37
  • 26
Niestety pozostałe ok. 30% w zupełności wystarczy, żeby wybrać rząd taki, jaki mamy...
AnalnyNiszczyciel
AnalnyNiszczyciel
19.11.2022, 10:19:43
  • 17
Precz z tym hebrajskim zabobonem i facetami w sukienkach z państwowych szkół.
  • 8
kraweciusz
kraweciusz
19.11.2022, 10:21:28
  • -17
@AnalnyNiszczyciel: obsesja na czyimś punkcie może wskazywać na chorobe psychiczną
AnalnyNiszczyciel
AnalnyNiszczyciel
19.11.2022, 10:24:32
  • 3
@kraweciusz: to się lecz, jak masz problem jakiś, ale po co mi to mówisz?
kraweciusz
kraweciusz
19.11.2022, 10:27:28
  • -13
@AnalnyNiszczyciel: ale to ty masz obsesje na pubkcie panów w sukienkach i z tym że ludzie sobie w coś wierzą
MiroslawDE
MiroslawDE
19.11.2022, 11:07:58
  • 14
Nie mam nic przeciwko zajęciom z religii w szkole, pod warunkami: uczniowie sami zapłacą za katechetę, lekcje będą po zajęciach podstawowych, żeby nie przeszkadzały innym oraz że szkoła też zarobi za udostępnienie klas. Ocena nie może być na świadectwie, bo przecież nikt nie wystawia oceny z zajęć dodatkowych jak SKS.
  • 1
Kubilaj_Chan
Kubilaj_Chan
19.11.2022, 11:25:02 via Android
  • 0
@MiroslawDE dokładnie. Szkoda, że tak nie jest. Nic nie stoi na przeszkodzie. Lub jak w UK. Córka chodzi do katolickiego "gimnazjum" i tam mają mszę dla całej szkoły w środku tygodnia.
Majk83
Majk83
19.11.2022, 10:25:39
  • 13
To tak samo jak niecałe 30% zdecydowało o przyszłości kraju i doprowadziło go do ruiny, bo lenią nie chciało się iść na wybory. "Ludzie są tak głupi, że to działa" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
wojtek2201
wojtek2201
19.11.2022, 10:30:25 via iOS
  • 7
@Majk83: niecałe 40% z głosujących to nawet nie jest 30% społeczeństwa. Raczej poniżej 20% uprawnionych do głosowania. To jest dopiero tragedia.
krzysztof2033
krzysztof2033
19.11.2022, 14:00:18
  • 0
@wojtek2201:

29 milionow Polaków ma prawa wyborcze
w wyborach udział wzięło 19 milionów

na PiS głosowało 8 milionów
na PO 5
Na konfederacjie 1,6
PierDacze
PierDacze
19.11.2022, 14:37:27 via iOS
  • 0
To tak samo jak niecałe 30 7981278008ecydowało o przyszłości kraju i doprowadziło go do ruiny, bo lenią nie chciało się iść na wybory. "Ludzie są tak głupi, że to działa" ( ͡°


@Majk83:

No i powiedz mi na kogo miałem głosować.

Mało tego. Powiedz mi jaką alternatywę w decyzjach politycznych i administracyjnych efektach daje mi któreś z opozycyjnych ugrupowań?
saib75
saib75
18.11.2022, 21:41:25
  • 11
Problem jest. bo jak będzie na parafii, to już tylko 10% będzie chodzić. Za moich czasów, level 75, był praktycznie pełna obsada na parafii. Ale naród był ciemny.
  • 10
szef_foliarzy
szef_foliarzy
19.11.2022, 07:44:59
  • -2
@saib75: Jest jeszcze jeden problem. Te dawne salki przyparafialne zostały już w większości skomercjalizowane przez kościoły i mieszczą się tam prywatne szkoły katolickie, nauki języków obcych itp.
LJBW603
LJBW603
19.11.2022, 09:15:08
  • 70
est jeszcze jeden problem. Te dawne salki przyparafialne zostały już w większości skomercjalizowane przez kościoły i mieszczą się tam prywatne szkoły katolickie, nauki języków obcych itp.


@szef_foliarzy: tylko pytanie dlaczego panstwo by sie mialo tym przejmowac
Sephirionn
Sephirionn
19.11.2022, 10:16:53
  • 27
@saib75: Chcesz powiedzieć, że w wieku 75 lat korzystasz z wykopu?
Bo level odnosi się do wieku, nie rocznika.
Jarek_P
Jarek_P
19.11.2022, 10:30:24
  • 10
Religia DLA CHĘTNYCH w budynku szkoły nie jest zła, bo jest zwyczajnie wygodna, więc w sumie czemu nie. Tylko niech to będzie na takich samych zasadach, jak wszelkie inne zajęcia dodatkowe typu karate, balet, szachy czy co tam jeszcze, których organizatorzy PŁACĄ szkole za wynajem sali. Wtedy będzie uczciwie.
nightrain
nightrain
19.11.2022, 10:18:32
  • 9
nikt mnie o zdanie nie pytał, jak uważam, ale religia w obecnej formie jak najbardziej w salkach przy kościołach, synagogach, meczetach i innych budynkach sakralnych, religia (przedmiot w szkole) w obecnej formie to narzucanie jednej religii, w szkole może być przedmiot "nauka o religiach", byłby nawet spoko, jest kilkanaście religii i można by o nich uczyć, by uczeń się dowiedział o zwyczajach, gdy na przykład pojedzie na mistrzostwa do Kataru.
W latach
  • 3
Opryskus69
Opryskus69
19.11.2022, 10:19:44
  • 3
@nightrain: kilkanaście? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Obecnie jest na świecie 4 tysiące religii.
kraweciusz
kraweciusz
19.11.2022, 10:22:18
  • -8
Ja myślę że nauka muzyki powinna być w filharmonii lub onnym podobnym przybytku
nightrain
nightrain
19.11.2022, 10:25:21
  • 0
@Opryskus69: bardziej mi chodziło o te takle podstawowe, na jakieś kościoły latającego potwora spaghetti, ale o nich czy innych sektach też by można rozmawiać na takich lekcjach, narzucanie jednej religii jest złe, tak uważam, tak samo chrzest kościelny, decyzję się powinno podjąć po osiągnięciu pełnoletności, a nie że z automatu zapisują do jednej sekty i trudno jest się wypisać
pilprzem
pilprzem
19.11.2022, 10:15:23
  • 7
Mozna tez robic w szkole na zasadzie zajec dodatkowych tak jak jakies zajecia z robotyki czy judo - tylko dla chetnych.
2564
2564
19.11.2022, 12:50:25
  • 5
I niech kościół sam finansuje te lekcje.
  • 2
mareksa666
mareksa666
19.11.2022, 14:23:50
  • -4
@2564: Ojezu komunizm ( ͡° ͜ʖ ͡°)
JarKo111
JarKo111
19.11.2022, 14:30:14
  • 1
@mareksa666: Trochę faktycznie. Ja lekcje religii miałem na tzw salkach katechetycznych przy kościele, bo komuniści w szkole zabronili. W pewnym sensie komuna wraca
Wiktor1975
Wiktor1975
19.11.2022, 21:35:42
  • 4
Miejsce religii to jest na śmietniku historii.
  • 8
Bram1982
Bram1982
19.11.2022, 22:59:07
  • -3
@Wiktor1975: religia była z człowiekiem od wieków. Człowiek musi w coś wierzyć. Coś co go motywuje, daje siłę, odróżnia od zwierząt. Bez wiary bylibyśmy jak podludzie napadający na siebie i gwałcący siebie nawzajem.
qerkses220
qerkses220
20.11.2022, 08:43:07
  • 1
@Bram1982: no ta, bo w wojnie trzydziestoletniej brali udział kosmici i jaskiniowcy xDD
qerkses220
qerkses220
20.11.2022, 08:50:10
  • 1
@Bram1982: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wojna_religijna
piter259
piter259
19.11.2022, 13:17:37 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Tak się robi forsę na frajerach
rentiever
rentiever
19.11.2022, 12:06:40
  • 4
Miejsce religii jest w przeszłości.
  • 1
Bram1982
Bram1982
19.11.2022, 23:02:34
  • -1
@rentiever: sugerujesz wrócić do czasów kamienia łupanego? Pomyśl jakie ideały niesie wiara chrześcijańska, jak ubogaca człowieka - czyni go lepszym.
chrisx
chrisx
19.11.2022, 13:21:35
  • 3
źródło: comment_1668860495MAujBJzDp8h2T5r5X9Z4vY.jpg
  • 1
Bram1982
Bram1982
19.11.2022, 17:25:09
  • 0
@chrisx: dobre pytanie przyjacielu. Wygląda że mało z nauki Chrystusa zrozumieliśmy.
mat9
mat9
19.11.2022, 12:55:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
I tak powinno być
Belzebub
Belzebub
19.11.2022, 12:48:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Moim zdaniem religie powinny się odbywać w parafii lub w szkole ale jako zajęcia dodatkowe tak jak np różne kółka i zajęcia na zasadzie wynajęcia sali za drobną opłatą lub za darmo.
  • 1
mareksa666
mareksa666
19.11.2022, 14:24:38
  • -4
@Belzebub: co za nirsorowokowany atak na kościół i prawicę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Headcrab_B
Headcrab_B
19.11.2022, 11:23:36
  • 1
W pełni się zgadzam z większością ankietowanych. Dodam tylko, że miejsce tęczowych piątków jest w skłocie albo innym lewicowym przybytku.
  • 3
galicjanin
galicjanin
19.11.2022, 12:12:18
  • 5
@Headcrab_B: pewnie, szkoła powinna być wyłącznie miejscem nauki
mareksa666
mareksa666
19.11.2022, 14:26:42
  • -4
@galicjanin: min czarnek lubi to ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bram1982
Bram1982
19.11.2022, 23:03:28
  • 0
@galicjanin: a czym uważasz są lekcje religii?
Klynt_Wschodniodrzewny
Klynt_Wschodniodrzewny
19.11.2022, 11:07:36
  • 1
Salka parafialna, zero nadzoru rodziców i innych nauczycieli. Co może pójść nie tak
bialyodkurzacz
bialyodkurzacz
19.11.2022, 10:55:18
  • 1
ja jestem za delegalizacją KK w Polsce i tereney należące do KK by były idealne pod mieszkania pod tani najem
  • 2
bleblebator
bleblebator
19.11.2022, 11:23:38
  • -2
@bialyodkurzacz: musiałbyś zdelegalizować wszystkie religie, na czele z żydowską
Bram1982
Bram1982
19.11.2022, 23:04:34
  • 0
@bialyodkurzacz: a co sugerujesz w zamian?
KedanKedanowski
KedanKedanowski
19.11.2022, 10:26:34
  • 1
const Miejsce* lekcjaReligii = nullptr;
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Wykopujący (1166)
  • Zakopujący (75)

Hity

tygodnia

Żądamy przywrócenia poprzedniego wyglądu strony wykop.pl
12442
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Nowy wykop jest fatalny! Dajcie możliwość wybrania starej szaty graficznej.
4389
Zwłoki w Bałtyku ze związanymi rękami. Policja: samobójstwo
4261
Trwa potężna przecena gazu na rynkach - już 60 euro (282 zł) za MWh
3729
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki