Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko455
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

477

Eksperyment – miesiąc bez alkoholu. Co się zmieniło?

Czy kiedyś jeszcze sięgnę po lampkę grzańca, zimne piwo lub drinka? Nie wiem, być może tak. Dziś jednak nie jest mi to do niczego potrzebne.

Aga1977Aga
Aga1977Aga
z
mamasos.pl
dodany: 18.11.2022, 14:17:59
  • #
    polska
  • #
    alkoholizm
  • #
    uzaleznienie
  • #
    zdrowie
  • #
    zdrowakobita
  • 461
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (5)

Świetny naukowy film o działaniu alkoholu na organizm. Polecam cały kanał.

orion_pl
z youtube.com
  • 12

Wypowiedź eksperta w tej sprawie

metalek
z youtu.be
  • 8

Komentarze (461)

najlepsze

tokatonton
tokatonton
18.11.2022, 14:35:55
  • 321
Piję jedno piwo raz, max dwa razy na rok przy grillu, a czasem raz na kilka lat i żyję. Na rodzinnych spędach już się przyzwyczaili i jest lepiej, ale na początku było strasznie upierdliwe jak mi to gowno (i to jeszcze mocniejsze niż piwo) wciskali ( ͡° ͜ʖ ͡°), polecam ten stan życia, nie ma kaca ani #!$%@? wątroby, człowiek budzi się rześki i na spacer z rana
  • 35
Kabutops
Kabutops
18.11.2022, 14:41:11
  • 610
@tokatonton: Tesciu ma juz prawie 60, a potrafi kilka dni z rzedu walic wode do odciecia, a rano na 6:00 w pole idzie zapierdzielac. Ja nie pije, spie 9h, a gdy sobie pomysle, ze mam rano isc w pole to jestem flak :D
tokatonton
tokatonton
18.11.2022, 14:42:42
  • 72
@Kabutops: aż mi się Ricky przypomniał z jego wywodem na temat odpowiedzialności ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pewnie i są ludzie którzy mimo wszystko wstaną i pójdą, pytanie tylko jak się czuje po takiej sesji. Wujek zaś u mnie to tak wali alko, ze jak był na robocie w Niemczech to po powrocie opowiadał takie historie o duchach jakie ich tam, chlejusow, niby straszyły, ze nie wiem czy
grzesiecki
grzesiecki
18.11.2022, 14:25:20 via Android
  • 190
Miesiąc be alkoholu, jak na razie, dla mnie to nie osiągalny cel.
  • 61
alexmich
alexmich
18.11.2022, 14:28:56
  • 139
@grzesiecki: Nie tylko dla ciebie. Zwłaszcza w tym kraju.
bla_bla_bla
bla_bla_bla
18.11.2022, 15:24:09
  • 212
@anibu: a ja pije i nie mam kaca, wystarczy przestać w odpowiednim momencie... ale do tego trzeba wiedzieć co to odpowiedzialność ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://www.youtube.com/watch?v=ZKaLvJYSj5U
DziobakP
DziobakP
18.11.2022, 17:42:09
  • 189
Każdemu, kto zagląda do kieliszka, choćby okazjonalnie polecam taki miesiąc eksperymentu.

Każdy alkoholik to wie, że trzeba się co jakiś czas zregenerować ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Miesiąc nie chleje i już będzie ludzi nauczała, wielce oświecona ja #!$%@? xD
  • 7
m4rciniak
m4rciniak
19.11.2022, 06:10:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 56
@DziobakP: dokładnie.
Każdy alkoholik ma nawet dużo dłuższe przerwy. Z tego co wiem, ma to służyć jako udowodnienie sobie i innym, że nie ma problemu. Później zawsze wracają i niestety piją dużo więcej, jakby chcieli wypić to co im uciekło.
Znajomy od wielu lat z mocnym problemem alkoholowym aktualnie jest kolejny raz na takiej pauzie, ze 3 miesiące. Kolejnej. I tak potrafi to trwać nawet pół roku, po czym jest znacznie
chimeryczna_chimera
chimeryczna_chimera
19.11.2022, 06:50:54
  • 33
@DziobakP: to jest strona mamasos. Czego się spodziewałeś? Ale fakt jest faktem, że tego typu artykuły są po prostu żenujące. #!$%@? mać. Miesiąc nie piła. #!$%@? wielkie osiągnięcie. Poziom dla kobiet z ujemnym iq
KingaM
KingaM
18.11.2022, 16:43:53
  • 90
Dla was to jest osiągnięcie?
  • 15
a.....k
konto usunięte 18.11.2022, 18:08:35
  • 136
@KingaM: Mieszkam w Szkocji. Pamiętam jak kierowniczka w pracy (porządna niby osoba) robiła wielki wyczyn - miesiąc bez alkoholu i zbiórka z tej okazji na chorą siostrę czy coś w tym stylu. Sam ostatnio nie piłem alkoholu przez dobrze ponad pół roku, a wcześniej to raz na miesiąc. Jak czytam o takich 'osiągnięciach' to nie wiem co myśleć o reszcie społeczeństwa.
qusqui21
qusqui21
18.11.2022, 23:42:12
  • 43
@pafcyk: kto wypija moje pol litra?( ͡° ͜ʖ ͡°)
lubiecie
lubiecie
19.11.2022, 00:53:42 via iOS
  • 80
Wystarczy wszystko spożywać z umiarem, a nie takie sranie po kątach, a tu alkoholik na troszkę odstawię a później znowu będę tankował pod korek, a tu mięsko odstawię na pół roku a później dieta mięsna… bez sensu po co się tak krzywdzić
  • 5
yetix
yetix
19.11.2022, 01:28:50
  • 13
@lubiecie: w końcu madry komentarz, wszystko jest dla ludzi
HowHigh
HowHigh
19.11.2022, 05:54:51
  • 44
@lubiecie: byłem w tym miejscu to się wypowiem. Jakiś czas temu straciłem kontrole nad piciem. Nie upijałem sie mocno. Czesto było jedno lub dwa piwa dziennie, w weekend jakaś flacha ze znajomymi. Już po tygodniu takiej kuracji człowiek jest chory, a jak nie przestanie to zapomina jak to jest być zdrowym. Potem odstawia alko na 3 tygodnie i jest wielkie wow. Jakby się jakąś tajemnice wszechświata odkryło XD. Alkohol to ciężkie
outsiderka
outsiderka
18.11.2022, 16:41:20
  • 56
Najpierw pije nie kontrolując tego, a potem robi z siebie bohaterkę, bo "eksperymentuje" z odstawieniem. Normalny człowiek powinien żyć świadomie.
W powodach zakopania powinien być jeszcze jeden - "głupie".
  • 1
zzyciemsiepojednaj
zzyciemsiepojednaj
19.11.2022, 08:35:49
  • 6
@outsiderka: w samo sedno, faza ekscytacji po odstawieniu alkoholu.
Typowe dla ludzi z problemem.
amebyzwykopuatakuja
amebyzwykopuatakuja
18.11.2022, 14:48:06
  • 55
niestety u mnie po miesiącu bez alko nic się nie zmieniło- nic nie schudłem, nie czułem się lepiej(gorzej też nie) żadnych odznak - może jak 2-3 miechy..
  • 7
saragossa100
saragossa100
19.11.2022, 06:17:29
  • 10
@bylem_bordo: odwodnienie i mikroelementy, wyplukalo cie. Do wodki zaden sok tylko mineralna, do szkockiej przepijasz tez woda problem jest z piwem ale to zawsze na noc mozna szklanke lub dwie wypic. Mam podobnie.
Perkotka
Perkotka
19.11.2022, 06:41:56 via Android
  • 19
@amebyzwykopuatakuja Przeczytałam ten artykuł i wydaje mi się, że ona rzeczywiście piła dużo... a w takiej sytuacji rzeczywiście może sie coś zmienić na lepsze. Myślę, że jak nie jesteś alkoholikiem to alko nie ma wpływu na Twoje życie, to i żadnych zmian nie zauważasz. Ona sie przyzwyczaiła do wieczornego szumu w głowie, a bełkoczący znajomi na grillu to dla niej "normalność" więc tutaj problem z alkoholem ewidentnie był spory
LandrynkowyKalabrakSpustoszenia
LandrynkowyKalabrakSpustoszenia
18.11.2022, 14:25:44
  • 45
Można, ale po co...
  • 2
bylem_bordo
bylem_bordo
18.11.2022, 22:55:28
  • 7
@LandrynkowyKalabrakSpustoszenia: Po coś robi się rzeczy, nie robi się ich bez powodu ( ͡° ͜ʖ ͡°).
kszychu
kszychu
19.11.2022, 07:05:54
  • 0
@LandrynkowyKalabrakSpustoszenia: Przeżyłem dzień bez alkoholu w tym roku i zadałem sobie pytanie: na #!$%@?? Nie chcę długo żyć ani nic osiągnąć, więc w moim przypadku bez sensu.
bylem_simpem
bylem_simpem
19.11.2022, 06:47:07
  • 33
Każdy kto nie może wytrzymać miesiąc bez picia, urządza sobie sztucznie takie przerwy licząc ile jeszcze itp jest po prostu alkoholikiem. Czas spojrzeć prawdzie w oczy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
szaloneneutrino
szaloneneutrino
19.11.2022, 10:39:17
  • 0
@bylem_simpem: No przecież cały ten art to zmyślone wyznania starej alkoholiczki.
pink_avenger
pink_avenger
19.11.2022, 10:54:33
  • 2
@bylem_simpem: Bo "problem alkoholowy" ma różne oblicza, ale zwykle polega na tym, że się zwraca uwagę na alkohol.
Dla jednych ważne żeby był alkohol (zawartość ma znaczenie). A dla ofiar tych pierwszych, alkohol to demon. Nawet w śladowej ilości.
Lubię wypić piwko, ale nie szukam w nim alkoholu. Faktem jest, że alkohol ma wpływ na smak. Jednak myślę wtedy o tym alkoholu jedynie w kontekście takich konsekwencji jak możliwość kierowania samochodem.
l.....e
konto usunięte 19.11.2022, 08:16:24
  • 28
To jest artykuł o alkoholiczce, normalni ludzie nie odczuwają żadnej różnicy po odstawieniu alkoholu na kilka miesięcy.
  • 1
Walkiriakrk
Walkiriakrk
19.11.2022, 08:20:31
  • 9
@lujemujedzikieweze: Dokładnie, ten fragment wystarczy : "Początki były dość dziwne. Szczególnie w okresie urlopu przywykłam do tego lekkiego szumu w głowie wieczorami" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zwardi
Zwardi
19.11.2022, 07:35:06 via Android
  • 26
Robię tak dwa razy w roku i jest zajebiście, aż żal potem zaczynać. W końcu jestem dobrze wyspany i wypoczęty. Różnica jest taka, że trzeźwy kładę się spać smutny ale wstaję wesoły, po alko jest dokładnie na odwrót( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 3
PeaceDeepSoul
PeaceDeepSoul
19.11.2022, 08:45:57
  • 13
Różnica jest taka, że trzeźwy kładę się spać smutny ale wstaję wesoły, po alko jest dokładnie na odwrót( ͡º ͜ʖ͡º)


@Zwardi: trafiłeś w samo sedno. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
brednyk
brednyk
19.11.2022, 16:45:26
  • 1
@Zwardi: aż sobie to zapiszę, piekny aforyzm.

Tylko u mnie z doświadczenia problemem nie jest drugi dzień na kacu a trzeci dzień. Gdy muszę wziąć się do roboty albo funkcjonować. Wtedy psychicznie czuję się wyczerpany.
qebeq
qebeq
19.11.2022, 07:26:43
  • 23
Nigdy nie rozumiałem tego fenomenu oraz potrzeby picia. Jeśli ktoś pije regularnie i często znaczy, że coś w jego życie nie działa, z czymś sobie nie radzi i zapija tylko problem zamiast stawić mu czoła. A teraz hejtujcie alkoholicy.
  • 3
deLux
deLux
19.11.2022, 07:52:47 via Android
  • 2
@qebeq przyznajemy Ci rację. I do dna
kazal
kazal
19.11.2022, 16:46:03
  • 0
zapija tylko problem zamiast stawić mu czoła.


@qebeq: Wybacz, ale brzmisz jak typowy internetowy kołcz. ;) Właśnie stąd się bierze alkoholizm, że osoba nie potrafi mu stawić czoła. I to wcale nie oznacza, że jest słaba psychicznie (jak to społeczeństwo lubi określać). Jest naprawdę wiele zmiennych, które warunkują osobowość uzależnieniową.
Bigbluee
Bigbluee
19.11.2022, 08:15:09
  • 22
Temat o alkoholu. Jedna z moich ulubionych "bek" na wykopie.

Ja tu wiele razy dawno temu poruszałem temat ale zawsze wypowiadają się albo obecni alkoholicy którzy mierzą wszystkich swoją miarą albo abstynenci co byli alkoholikami i każdego kto piję mierzą swoją miarą i wieńczą przyszłość taka jak ich przeszłość "bo kazdy jest taki jak ja". Są też tacy co maja kogoś w rodzinie co ładuje jak patus i tez przez to wszyscy
  • 2
radmin2010
radmin2010
19.11.2022, 08:47:28
  • 1
A najgorsi są tacy wielce pouczający wszystkich i wkolo, autorytety anty #!$%@? alkoholowe a sami albo w samotności ładują albo "nigdy" nie piją a jak spróbują to leżą w swoich wymiocinach bo odessac się nie mogli od butli.


@Bigbluee: hehe dobre, zgadzam sie, scenariuszy picia jest wiele roznych. Niektorym starcza szklaneczka whisky codziennie wieczorem, inni nie pija miesiac, a pozniej ostro laduja. Jeszcze inni cos pomiedzy itd.
Miii_Kiii
Miii_Kiii
19.11.2022, 13:40:10
  • 0
@Bigbluee: Ale wiesz, że jest też sporo abstynentów, którzy nigdy za bardzo nie pili i nie mieli problemów z alkoholem oraz nie pochodzą z rodziny alkoholowej. Oraz co więcej, nie mają nic przeciwko alkoholowi w umiarkowanych ilościach u innych ludzi. Wiesz to prawda? Bo brzmi jakbyś nie miał szerszego horyzontu.
Kotwworku
Kotwworku
18.11.2022, 14:30:20
  • 21
No i znowu jarek miał racje.
milo1000
milo1000
19.11.2022, 08:06:02
  • 20
źródło: comment_1668845160FTunwWGd7EnTVg0N3PkxFI.jpg
Radokop
Radokop
19.11.2022, 07:00:40
  • 18
Picie jest tylko ostatnim etapem. Wisienką na torcie. Wszystko zaczyna się wcześniej, kiedy człowiek zaczyna myśleć i czuć się tak, że któregoś dnia sięga po alkohol. Alkohol jest tylko próbą wyrwania się, usunięcia, zagłuszenia tego nieznośnego stanu ducha. I to na ten stan ducha trzeba znaleźć sposób, z nim się rozprawić. Bez zmiany tego stanu rzeczy, zawsze, prędzej czy później, sięgnie się po alkohol, a po przerwie wróci do picia. Ba każdy
  • 1
lazaruss
lazaruss
19.11.2022, 07:51:38
  • 1
@Radokop: chodzi ci o ten brak sensu i to że za chwilę nawet nie będziemy istnieć? ja na kacu mam x2 więc nie chce mi się tykać alko w większych ilościach
Nano22
Nano22
18.11.2022, 18:57:17
  • 17
Miesiąc bez alko to rzeczywiście osiągnięcie xD
WafleMichaua
WafleMichaua
19.11.2022, 08:02:12 via Wykop Mobilny (Android)
  • 16
Polska to jest dramat skoro z nie picia alkoholu przez miesiąc robi się artykuły. Co drugi to chyba alkoholik.
  • 1
relk
relk
19.11.2022, 08:11:29
  • 7
@WafleMichaua: Bez przesady, co trzeci.
michaltg
michaltg
18.11.2022, 15:05:25 via Android
  • 16
Ja już 1.5 miecha bez alku. Do sylwka mam przerwę.
  • 5
rt_of_vnt
rt_of_vnt
18.11.2022, 15:39:28
  • 22
@michaltg: no to Twoje zdrowie!
tengo_razones
tengo_razones
19.11.2022, 07:05:35
  • 1
łatwo nie jest=)


@michaltg: bo to zły termin :-) w firmach podsumowania, zloty, wigilie slużbowe
Kalendarz imrezowy od listopada do grudnia mocny (jeszcze jak się doda czyjeś urodziny czy imieniny)
Ja robię detox styczeń-marzec - dla mnie to cichy okres w roku, bez pokus, można odpocząć i nabrać energii - bieganie, morsowanie, joga...
Apotatos
Apotatos
19.11.2022, 08:43:10
  • 15
Nie piję od ponad roku. Owszem czuję się o wiele lepiej i alkohol wcale mi do szczęścia nie potrzebny.
Jednak wszystkie opowieści o uwolnieniu niespożytych zasobów energi, pobudkach ze śpiewem na ustach o 5.30 czy o gubieniu kilogramów ot tak to jednak legenda. Poza samopoczuciem (co najważniejsze) nic się znacząco nie poprawiło.
Mam 50 lat.
  • 4
GeDox
GeDox
19.11.2022, 09:08:02
  • 2
Jednak wszystkie opowieści o uwolnieniu niespożytych zasobów energi, pobudkach ze śpiewem na ustach o 5.30 czy o gubieniu kilogramów ot tak to jednak legenda. Poza samopoczuciem (co najważniejsze) nic się znacząco nie poprawiło.

Mam 50 lat.


@Apotatos: to zależy od człowieka. Starszy pije piwko co dzień, czasem wudżitsu do oporu, ale mimo wszystko o 4 jest na nogach. Nie wiem jak on to robi, bo ja budząc się o 10 jestem
Meliniarz13
Meliniarz13
19.11.2022, 12:48:57
  • 1
@aerator-siarkowodorowy: Potwierdzam, ludzie nie wiedzą co znaczy tak serio, w 100% zdrowy tryb życia. Wtedy jakość życia jest na nieporównywalnie lepszym poziomie, nie występuje coś takiego jak senność czy zmęczenie. To jest stan, gdy po prostu świadomie nie korzystasz z używek, bo wiesz, że da Ci to przyjemność na chwilę, ale długoterminowo nie ma żadnych korzyści.
kipowrot
kipowrot
19.11.2022, 09:51:36 via Android
  • 12
Spokojnie wszyscy jesteśmy alkoholikami.
I ja ci pije 10-12 razy w roku, i ktoś kto pije co tydzień i ten co pije 4-5 razy w roku i ta co pije lampkę wina co 2 dni do kolacji. ¯_(ツ)_/¯
  • 5
Artktur
Artktur
19.11.2022, 11:00:20
  • 2
@kipowrot: na spotkaniu AA powiedzieli Ci te mądrosci?
kipowrot
kipowrot
19.11.2022, 11:12:01 via Android
  • 5
@Artktur nie, na wykopie (✌ ゚ ∀ ゚)☞
mikkele92
mikkele92
19.11.2022, 09:29:41
  • 11
Wszyscy krzyczą że Karakan obraża kobiety, a prawda jest taka że poruszył bardzo ważna kwestie które dotyczą tego przechlanego narodu, powinien tylko wspomnieć że problem alkoholowy dotyczy nie tylko kobiet ale wszystkich Polaków. Karakan uruchomił ważny dialog i widać w mediach coraz więcej artykułów i informacji na ten temat
  • 2
aa-aa
aa-aa
19.11.2022, 10:27:07
  • -2
@mikkele92: bo baby dają sobie w palnik
Alutta
Alutta
19.11.2022, 10:49:37
  • 0
@mikkele92: Owszem, ale zrobił to w niefortunny sposób. Mógł skupić się na alkoholizmie i oprzeć swoją wypowiedź na rzetelnych danych (skąd te 2 lata u kobiety i 20 u mężczyzny?). Pracowałam w markecie spożywczym i widziałam kto co kupuje i kto co kradnie. Fakt, kobiety piją dużo. Młode dziewczyny jakieś browce smakowe, eleganckie wina. Starsze panie tanie i mocne piwa lub seteczki czystej. Robotnicy już od rana dwusetkę. Zakupy robione "z
Hespar
Hespar
19.11.2022, 06:23:39
  • 11
To teraz zrób eksperyment - świadome życie, odpowiedzialne życie, uczciwe życie, zrównoważone życie.
Najlepiej nie na miesiąc, tyko an zawsze. To dopiero będzie szok.
Barte
Barte
18.11.2022, 16:08:12
  • 11
u mnie to standard, czasem pije ostro co weekend a czasem robie kilku miesięczne przerwy - już po kilku tygodniach bez alkoholu czuje spory skok tescia - co u mnie jest raczej nie mile widzianym "efektem ubocznym", robie sie agresywny i chamski, dlatego czasem pójdę w tango w weekend żeby to gówno troche zbić
  • 8
bylem_bordo
bylem_bordo
18.11.2022, 22:54:07
  • 5
@Barte: Tylko to tak działa, że z każdym kolejnym cyklem to rozdrażnienie i agresja się wzmaga coraz bardziej. Wtedy zaczynasz pić częściej...
kashlak_
kashlak_
19.11.2022, 06:38:16
  • 19
@Barte: skąd wiesz, że teść ci rośnie a nie jest to alkoholicki foch "bo dawno nie wypiłem"? Często większa agresja po odstawieniu to "syndrom odstawienia".
text
text
19.11.2022, 09:14:11
  • 10
Ja każdego roku mam min 3-4 miesiące bez picia, bo nikomu nie wypada akurat żadne spotkanie czy urodziny itp.
W pozostałe miesiące piję max 2-4 piwka (lub driny) na miesiąc, a i tak znajdą się ludzie, co powiedzą tobie, że każdy kto pije, ma problem alkoholowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z tej mody na 0 alko, robi się taki vege 2.0. Czyli każdy inny kto pije nawet mega
  • 1
Alutta
Alutta
19.11.2022, 10:59:07
  • 0
@text: A ja piję chętnie, ze 2 razy w tygodniu. Mimo to mam posprzątany dom, zadbane dziecko, pracę i niczego nie zaniedbuję. Wkurzył mnie znajomy, który sam jest singlem bez zobowiązań i jego problemy polegają na tym gdzie pojechać albo jaką dziarę sobie zrobić. Wg niego jestem alkoholiczką i jak się nie ogarnę to pójdę na dno. Nie chcesz to nie pij, ale po co pouczasz innych i uważasz się za
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 6
  • Strona 1 z 6
  • >
  • Wykopujący (477)
  • Zakopujący (54)

Hity

tygodnia

Orlen nie wpuszcza kontrolerów NIK chcących sprawdzić fuzję
2739
Pancerny Marian: miliardy złotych Orlenu są poza kontrolą NIK
2321
Inflacja: im więcej państwo "daje", tym jesteśmy biedniejsi
1770
200 mld zł na poprawę demografii w PL w ramach 500+, a mimo to jest tragicznie
1703
Wejdą ci na konto bez ostrzeżenia. Prezydent właśnie podpisał ustawę - blo
1543
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki